Velen van u vinden onze persoonlijke service en aandacht erg belangrijk. Dat werd wel duidelijk uit de vele reacties die we het afgelopen jaar hebben gekregen. Daarom blijven onze klantenservice en technische helpdesk bestaan. Bereikbaar onder hetzelfde nummer, met dezelfde mensen én uit naam van XS4ALL.

Blijft XS4ALL zich inzetten voor het maatschappelijk belang?
Hier zullen we onverminderd mee door blijven gaan. Belangrijke XS4ALL-waarden op het gebied van privacy en veiligheid worden ook gewaarborgd. Het gaat dus om meer dan ons merk alleen.

Wat betekent dit voor u?
De dienstverlening zoals die u van ons gewend bent gaat door. Onder de bestaande voorwaarden. Wat dit precies betekent, wordt binnenkort door onze Privacy Officer uitgelegd op ons blog.

Hoe zit het met onze werknemers?
Per 1 maart gaan al onze medewerkers over naar KPN. Dat is administratief. We blijven als collega’s gewoon bij elkaar.

Hoe zit het met uw contract?
Om ons werk te kunnen blijven doen, wordt per 1 maart uw contract overgezet naar KPN B.V. Zij wordt dan verantwoordelijk voor de verwerking van uw persoonsgegevens. Dat is puur juridisch.

Hoe zit het met de technische samenvoeging?
Op technisch vlak gaat de samenvoeging door. We maken al jaren gebruik van het KPN-netwerk. Onderdelen waar we onze eigen techniek voor gebruiken, worden geïntegreerd in KPN. Onze unieke diensten zoals het malwarefilter en DNSSEC worden ook overgenomen.

Wanneer gaat dit gebeuren?
Deze technische samenvoeging met KPN zal ergens tussen eind 2020 en begin 2021 van start gaan.

Gaat u hier veel van merken?
Zo min mogelijk. Het kan bijvoorbeeld zijn dat uw IP-adres eenmalig verandert.

Blijft XS4ALL voor onbepaalde tijd bestaan voor huidige klanten?
Zeker.

Hoe blijf ik op de hoogte over het samengaan van XS4ALL en KPN?
We houden u de komende tijd op de hoogte van alle ontwikkelingen. Via e-mail, ons blog en in onze nieuwsbrief. Zo kunt u op de voet volgen wat we doen.

— Reactie op de onderstaande comments —

De afgelopen tijd is het allesbehalve rustig geweest rond XS4ALL. We hebben er alle begrip voor dat de situatie veel vragen oproept. En we snappen dat er verwarring is ontstaan. Versta ons niet verkeerd. We vinden het begrijpelijk dat mensen zo massaal reageren: XS4ALL heeft zeer betrokken klanten en dat is héél bijzonder.

We zien ook dat er misverstanden ontstaan. We zetten daarom graag wat dingen recht en hopen hier meer duidelijkheid mee te scheppen.

De overgang per 1 maart is voor klanten een administratieve aangelegenheid. Er verandert verder niks. Klanten houden precies hetzelfde contract met precies dezelfde voorwaarden, alleen verandert de contractpartij: overal waar in de algemene voorwaarden nu XS4ALL staat, moet dan KPN worden gelezen. Daar merkt u als klant niks van: de diensten blijven gewoon geleverd worden via dezelfde XS4ALL-systemen. Door dezelfde XS4ALL-mensen, die met elkaar op dezelfde verdieping van hetzelfde gebouw blijven zitten als de afgelopen jaren. Als u de Helpdesk belt krijgt u net als altijd een deskundige XS4ALL-medewerker aan de telefoon. Die heeft dezelfde tools om het probleem op te lossen en gewoon op eigen manier communiceert. Zoals altijd. Als u een e-mail stuurt gaat dat gewoon via de XS4ALL mailservers, die beheerd worden door dezelfde deskundige beheerder.

Achter de schermen zullen in de loop van de tijd allerlei dingen veranderen. Innovatie en verandering zijn noodzakelijk en in de kundige handen van de XS4ALL’ers is verandering niks om bang voor te zijn. We hebben het steeds gezegd en we zeggen het nog maar een keer: de dienstverlening van XS4ALL blijft van topkwaliteit. Dat verandert niet. Wat ook niet verandert: iedereen die XS4ALL-klant is, kan gewoon XS4ALL-klant blijven. Met behoud van alle e-mailadressen van XS4ALL en alle mooie dingen die bij een XS4ALL-abonnement horen. En natuurlijk zullen we, gebruikmakend van de expertise van KPN, mooie nieuwe diensten blijven ontwikkelen.

We zetten bij XS4ALL alles op alles om u zo goed mogelijk te informeren. Op tijd, recht uit het hart en boven alles eerlijk.

Deel dit:

Reacties

  1. Rob de Haan says:

    Geen reactie meer zo te zien dus er wordt weer om de pot heen gedraaid. Hoe gooi ik een A-MERK te grabbel. Cursussen kunt u volgen bij KPN. Voorbeelden te over.

    • Hans says:

      Het is niet verboden een succesvol dochterbedrijf op te heffen.
      Als je de eigenaar bent, mag je domme dingen doen ;-)

  2. Wil says:

    Deze actie is gewoon volksverlakkerij. Kpn denkt slim te zijn: “We gaan al die mensen vertellen dat we het niet doen, maar dan doen we het lekker stiekem toch.”
    Als Xs4All blijft bestaan waarom moet dan mijn contract worden overgezet naar KPN? ” Dat is puur juridisch” is gewoon onzin. Het betekent niks meer en niks minder dan dat ik klant wordt van KPN en dat KPN op elk ogenblik kan besluiten om mijn “XS4All-status” op te heffen. Ik ben immers geen klant meer van Xs4All, sterker nog Xs4All heeft geen enkele klant meer en heeft dus ook geen bestaansrecht meer.
    Kortom je kunt wel een strik om een drol binden, maar het blijft poep.
    Ik wacht even af of en hoe de serviceverlening wordt afgebouwd. Gaat dat gebeuren in het te verwachten tempo, dan ben ik per 1 April weg bij KPN.

  3. Henk no-kpn says:

    Groot respect en waardering voor Kirsten Verdel woordvoerster namens actiegroep XS4all moet blijven.
    Die heeft het in de Telegraaf van 14 januari 2020 heel duidelijk uitgelegd.
    De stervende zwaan constructie heeft zij terecht genoemd, en ik denk dat de sudder techniek nu ook het middel gaat worden om de boel te sussen.
    Kijk maar op deze link: zelf even http en www toevoegen anders kan ik geen commentaar plaatsen met link Pfffff….
    telegraaf.nl/financieel/656387770/kpn-internetprovider-xs4all-blijft-bestaan?utm_source=mail&utm_medium=email&utm_campaign=email
    Ze zegt daar de dingen zo duidelijk, zodat het beter is dit wel even te lezen

  4. Just says:

    Het is idd nogal jammer om na alle inspanningen en advies te moeten zien dat KPN het toch niet beschouwt als een parel om te koesteren .

  5. Egbert says:

    Geachte heer Kramer,

    U schrijft:
    “XS4ALL heeft zeer betrokken klanten en dat is héél bijzonder”.

    Hoe bijzonder dat is heeft KPN, na alles wat er sinds 10 jan. 2019 gaande is, blijkbaar nog niet door!!
    U zou jaloers moeten zijn op een bedrijf waar klanten zo massaal opkomen voor de belangen van hun ‘leverancier’ en die van het personeel. Elk bedrijf zou figuurlijk gesproken een moord doen om dergelijke klanten tot de hunne te mogen rekenen en alles, maar dan ook alles in het werk stellen deze binnenboord te houden, KPN doet helaas het omgekeerde. U moet niet verbaast opkijken al u over ruim een jaar na nu 50.000 klanten mist uit die zelfde database die per 1 maart as. onder de vleugels van XS4ALL wordt weggeplukt. Zonde, ‘dood’zonde!

  6. Marc says:

    Helaas, te laat en ongeloofwaardig bovendien. En hoezo xs4all?? Dat is een leugen geworden, want het is niet meer for all. Het is alleen nog voor bestaande abonnees. Eerlijk en uit het hart??

  7. Henk no-kpn says:

    Met de reactie van de heer directeur Kramer worden we de richting murw ingeduwd, heel langzaam en sluipend de sudder techniek in.
    Kijk, murw betekent dat je door psychische uitputting niet meer in staat bent om je te verzetten.
    Dat heb ik heel goed begrepen uit zijn verhaal, en daar speculeert deze man op.
    Dus we hebben te maken met iemand die denkt slim te zijn maar sluw, ergerlijk, en niet geloofwaardig is. !!
    Ach, veel hoge kpn’ers zijn oude vriendjes van McKinsey net zoals Neelie Smit Kroes met haar man die al aardig wat alcoholische versnaperingen heeft versleten bij de hoogste jongens daar.
    Wie weet de huidige kpn’ers zoals deze (ja ik heb moeite met dit woord maar het is niet anders) leugenaar ook wel !
    Hier moet toch iets aan worden gedaan ? of opgelost worden.?
    Deze meneer moet eigenlijk direct zijn plek verlaten, zo snel als maar mogelijk !
    Wij hebben in het verleden al gezien dat advies bureaus over lijken gaan en alleen maar voor het geld.
    Tja dat komt wel van pas in het KPN straatje !!!
    Freedom heeft geen adviesbureau nodig, die heeft zelf alles in huis zonder over lijken te hoeven gaan !!

  8. Walden says:

    Er kan maar één reden zijn om nu ineens deze “administratieve” aanpassing te doen, en dat is blokkeren dat mensen eenvoudig overstappen naar Freedom zodra die internet kan aanbieden. KPN begrijpt het nog steeds niet: veel mensen die bij XS4ALL zijn aangesloten zitten daar, omdat ze juist geen enkel vertrouwen (meer) hebben in de “grote providers”. Omdat die “grote providers” een klantenservice hebben zonder kennis en met vooral mooie communicatiepraatjes, omdat die slechte (geen) service bieden tegen bijvoorbeeld malware of phishing-aanvallen, omdat die iedereen die eenmaal klant is vooral zien als melkkoe waar je je niet hoeft te houden aan eerdere afspraken. Dat laatste illustreert KPN weer fantastisch door onverwacht in maart alle “klanten” (let op: ik ben GEEN klant van KPN maar van XS4ALL!!!) alvast over te zetten op KPN, terwijl eerder steeds gecommuniceerd is dat voor klanten niets verandert tot eind 2020. Of kan ik per 1 april wel probleemloos overstappen op Freedom, zonder dat KPN ineens over contractbreuk en extra overstapkosten gaat spreken? Dat ze dit slechts een administratieve actie noemen zonder consequenties voor de klanten hebben ze van volksdictaturen afgekeken, het is een actie die veel gemeen heeft met bijvoorbeeld de inname van de Krim door (toevallig ook) groene mannetjes. KPN: een groot deel van de XS4ALL-leden heeft geen vertrouwen in jullie, als je iets wil behouden van deze club zal je XS4ALL echte zelfstandigheid moeten garanderen. Anders gaat dit jullie holding nog een hele grote verliespost opleveren. Dat vinden ook jullie aandeelhouders echt niet leuk, geloof me.

  9. Ton says:

    Oh, vergeet nog iets, misschien kunt U daar een “eerlijk” antwoord op geven.

    Wat is ineens de reden om dit nu te doen en niet gewoon eind dit jaar als alles over gaat?

    U schreef namelijk steeds dat tot eind 2020 helemaal niets verandert, maar dat blijkt nu ineens dus niet waar te zijn.

  10. Ton says:

    — Reactie op de onderstaande comments —

    Hoe kan dat nou, in de rechtszaak hebt U “alle degelijke argumenten” onder de tafel geschoven en hier schrijft U even totaal het tegenovergestelde.

    Zelfs een rechtszaak lapt U aan Uw laars, gaat nu wel heel erg ver, ongelofelijk.

    PS. met “comments” bedoelt U gewoon “commentaren” hoop ik.

    • Henk no-kpn says:

      Goedemiddag Ton,
      Helemaal gelijk hoor, het lijkt lijkt duidelijk op suddertechniek.
      Even sussen omdat meneertje wel ziet dat het menens wordt.

  11. Robert says:

    @Jan
    Waar kan ik me aanmelden voor freedom?
    Ik wil me direct aanmelden als klant.
    Mij steekt het dat er geen onafhankelijk aanbieders meer zijn op de “markt”.

    Internet aanbieders in Nederland waaruit gekozen kan worden:

    T-Mobile nee
    KPN, Oh zeker niet!
    Tele2 nee
    Ziggo nee
    Online nee
    Caiway nee
    Youfone nee
    Dit zijn naar mijn mening allemaal aanbieders waar de klant niets betekend.
    De service is op zijn zachts gezegd waar-de-loos!!!

    • Hans says:

      Voor 50 euro kun je “Founding Member” worden: https://www.freedom.nl/

      Kun je al vast je e-mail overzetten.
      Kan nog wel een tijd duren, voordat je internet hebt, want er zijn minstens 10.000 wachtenden voor u.
      Anco streeft naar 20.000 klanten aan het eind van het jaar.
      Als je al een xs4all contract hebt, is blijven voorlopig de beste optie, denk ik. Een nieuw contract geldt meestal minimaal voor 1 jaar, dus dan kun je niet zonder extra kosten overstappen.

  12. Henk no-kpn says:

    Sinds het commentaar van de KPN vluchteling ben ik weg hier.
    Wat een onzin allemaal, en wij doen daar NIET aan mee.

    • Edwin says:

      Kritisch zijn is goed, Dat kan ons alleen maar helpen. Ik ben het met je eens dat het betoog van ‘KPN Vluchteling’ inderdaad nergens op slaat en ronduit beledigend is.

  13. Bas says:

    @KPN/Xs4all
    Dank voor jullie reactie.

    Helaas durf ik jullie mooie woorden niet te geloven.
    Ik heb vaker met KPN te maken gehad en keer-op-keer blijken ze verre van betrouwbaar te zijn met hun woorden (de techniek glasvezel is m.i. wel erg betrouwbaar).

    Vaak genoeg gehad en met mensen die zo’n experiagedrocht hebben en over willen naar iets wat wel werkt. SIP gegevens krijgen gaat je niet lukken. Stel je voor…. dan kun je werkende apparatuur gebruiken en dat willen we natuurlijk niet. Dus krijg je een constructie van Glas/Mediaconverter -> switch (VLAN 4,6,7) -> Router (VLAN 6), TV (VLAN 4), Experiabox (VLAN 7) om het werkend te krijgen.
    (Zie http://netwerkje.com/eigen-router [misschien niet handig om die link hier te plaatsen; nu gaan ze ws een rechtzaak starten om die site uit de lucht te krijgen]).

    Ook zakelijk is het een drama.
    – Meedenken ho maar; ja alleen om goedgelovige managers weer extra geld uit de zak te kloppen.
    – Informatie ho maar; welke abonnementen hebben we lopen… krijg je niet inzichtelijk, maar wel 50-tallen onduidelijke facturen krijgen waaruit niets te herleiden is.
    – Moderne informatiemanieren (api etc) ho maar; Stel je voor dat je de informatie automatisch kunt ophalen, want dan kun je pro-actief ingrijpen als een device zich misdraagt en dat kost ons omzet. Nu moet je omslachtig inloggen op een portaal, veel geduld hebben en een export in csv overhalen wat meer dan een uur duurt.
    – Normale integratie tussen vast en mobiel ho maar; andere partijen hebben daar geen enkel probleem mee (MVNO).
    – Flat fee ho maar; wel een bundel.
    – Luisteren naar opmerkingen over verbeterig ho maar; alles wordt standaard genegeerd en terugbellen over iets kun je al helemaal vergeten.
    – Iemand aan de lijn krijgen die iets snapt als er iets niet werkt ho maar; altijd moet je via de 1e lijns die echt helemmaal niets weten. Het woord doorverbinden hebbenze nog nooit van gehoord. …u wordt teruggebeld… krijg je dan te horen en raadt eens…

  14. KPN Vluchteling says:

    Uit: De Chronicles van Satan Kramer
    Jaar op aarde: 2020

    …In die dagen waren er aliens op aarde en zij droegen een Xs4all embleem…

    Op 1 maart 2020 werd ontdekt dat er op het KPN hoofdkwartier aliens waren die bekend stonden als Xs4all medewerkers. De KPN-politie ging direct over tot arrestaties en de aliens werden met de handen op de rug geboeid in de KPN holding cellen gezet in afwachting van hun proces.

    Ondertussen werden er huiszoekingen verricht in het datacentrum van Xs4all waarbij een ongekende hoeveelheid alien technologie werd aangetroffen. Zo werd een grote hoeveelheid AVM Fritzboxen ontdekt (Advanced Vrill Modules) waarmee gecommuniceerd werd met zogenaamde klanten, beter bekend bij KPN als leden.
    Advanced Vrill Modules werden oorspronkelijk gebruikt door de Annunaki om te communiceren met de thuisplaneet. Lopende het onderzoek konden verdere details nog niet vrijgegeven worden.

    En Satan Kramer was opgewonden! Ja, zeer opgewonden zelfs want het vuur kwam uit zijn neus en de stoom uit zijn oren. Met deze technologie zou KPN weer een rol van betekenis kunnen spelen in het ISP landschap. Als hij alleen maar begreep hoe het allemaal werkte…

    Op 7 maart werd bekend dat drie Xs4all aliens waren ontsnapt uit de holding cellen en voortvluchtig waren. Deze aliens hebben namelijk niet alleen zeer “kundige handen” maar ook extreem “goede voeten”. Zij waren er in geslaagd om met hun tenen de celdeursloten te hacken om er vervolgens vandoor te gaan.

    En bij de KPN recherche was het een drukte van belang. Iedereen liep door elkaar te schreeuwen en veelvuldig waren de volgende termen te horen: “Google Full Dual Stack” en zoek naar “Shell toegang”! “Wat is bSMTP en waar komen al die subnetten vandaan”!
    Kortom: verwarring alom.

    Op 10 maart werd bekend dat de voortvluchtige aliens gezond en wel hun toevlucht hadden gezocht bij een sub basis station genaamd Freedom.nl die de aliens direct hadden verplaatst naar een ondergrondse basis genaamd BIT (Bionic Information Technology) waar ze vermomd werden met Freedom t-shirts om niet op te vallen.

    De achtergebleven Xs4all aliens in de holding cellen werden gehersenspoeld om KPN te denken en te handelen en hadden zwijgplicht over alles wat er achter de schermen gebeurde. Verder kregen zij de strikte opdracht om Xs4all leden gerust te stellen en hen te verleiden bij KPN te blijven want er zou niets veranderen.

    En Satan Kramer was opgewonden! Ja, zeer opgewonden zelfs, maar door de grote hoeveelheid vuur dat uit zijn neus kwam vloog het KPN moederschip in brand zodat alle Xs4all leden en medewerkers hard weg renden en vervolgens nooit meer terug kwamen. Als hij alleen maar zou kunnen begrijpen waarom…

    • Egbert says:

      Geachte “KPN vluchteling”,

      Zeker, niemand van- en bij XS4ALL, zowel personeel als klanten, zijn gelukkig met deze nieuwe ontwikkeling. KPN probeert voor een klein deel de samenvoeging een andere wending te geven. Van wat eens een trotse en eigenzinnige provider was zal weinig meer overblijven dan een zwart-geel label, helaas, helaas. En zeker, ook ik verlaat XS4ALL zodra hier glas ligt (er wordt gelukkig aan gewerkt, mogelijk nog dit jaar) of Freedom Internet bonding gaat leveren.

      Echter, de manier waarop jij hieronder dhr. Kramer en KPN beschimpt is beneden peil en doet de huidige ontwikkelingen geen goed, sterker nog, het werkt juist averechts!

    • Jaap says:

      Autistisch misschien ?
      Dromen zijn bedrog !
      Je moet op een gezonde manier omgaan met wat er gebeurd….
      Rot op hier man met je gelul !!!!
      Te erg dit te moeten zeggen.

    • Jaap says:

      Ga lekker in de hoorspelwereld werken man !!!
      Hier zit niemand op te wachten

    • Jean says:

      tjonge, tjonge, tjonge… ik ben ook geen geen fan van KPN maar kpn-politie en ander termen in jouw verhaal vind ik erg overdreven hoor. Jij komt net als die kramer van KPN ook niet echt geloofwaardig over.
      Get a LIFE !

  15. Piet says:

    Ik lees net: “In de nacht van maandag 20 januari op dinsdag 21 januari zal er onderhoud uitgevoerd worden aan het netwerk van XS4ALL.”

    Zouden ze bij KPN al begonnen zijn e.a. in eigen beheer te nemen?
    Dit is de eerste keer dat ik zo”n algemeen onderhouds bericht zie voor alle abonnees.

  16. Piet says:

    Innovatie?
    Bij zo’n logge organisatie als KPN? Geloof er helemaal niets van. ook al niet opdat KPN het een product vindt dat nu een massaproduct is waar alleen op prijs valt te concurreren. Zie daarvoor hun verdediging bij de ondernemingkamer.

    Ik denk dat ze bij XS4ALL best wel wat innovaties zouden weten die KPN niet heeft willen inzetten en nu dus al helemaal niet meer omdat de massa er niet om vraagt. Dat is namelijk een kenmerk van innovatie, de grote massa ziet er het nut (nog) niet van in.

    Dus overgang XS4ALL B.V naar KPN met XS4ALL labeltje: nu al helemaal geen innovatie meer.

    Een paar voorbeelden die ik zelf zo weet: KPN doet ook niets aan supervectoring terwijl dat bij ons al lang gekund had. En glasvezel bij ons in de stad, nee dat is veel te lastig.

  17. Marijn says:

    Wees eens eerlijk en transparant, hou op met leugentjes en tegenstrijdigheden. En met emoties zoals “uit ons hart” schieten we niets mee op.

    Vertel nu eens wat de concrete plannen zijn, en geen vage beloften. Het noemen van DNSSEC als uniek hier, is vreemd. Het wordt wereldwijd veel toegepast, alleen het is blijkbaar nieuw voor KPN. Wekt geen vertrouwen.

    Geef eens een lijstje welke zaken die KPN nu niet ondersteund worden overgenomen. Dit zowel voor bestaande en nieuwe klanten.

  18. Rob de Haan says:

    Quote——-
    Hoe zit het met de technische samenvoeging?
    Op technisch vlak gaat de samenvoeging door. We maken al jaren gebruik van het KPN-netwerk. Onderdelen waar we onze eigen techniek voor gebruiken, worden geïntegreerd in KPN. Onze unieke diensten zoals het malwarefilter en DNSSEC worden ook overgenomen.

    Wanneer gaat dit gebeuren?
    Deze technische samenvoeging met KPN zal ergens tussen eind 2020 en begin 2021 van start gaan.
    Unquote!!

    Dus klopt het niet wat er in de toevoeging staat!

    • Edwin says:

      Er klopt inderdaad niet veel van. Zo triest dat KPN de naam van XS4ALL zo te grabbel gooit.

      Het (KPN-)gif stroomt al door de aderen…..

  19. Edwin says:

    “We zetten bij XS4ALL alles op alles om u zo goed mogelijk te informeren. Op tijd, recht uit het hart en boven alles eerlijk”

    WTF??…..dat zou ik wel geloven als het écht van XS4ALL af zou komen…en niet van KPN zoals in dit geval!!

    De “recht uit het hart” en “boven alles eerlijk” zijn al lang de nek omgedraaid door de mailtjes van KPN-poppetje Kramer met zijn leugens en tegenstrijdige “waarheden”..

  20. Henk no-kpn says:

    De reactie van KPN op de onderstaande commentaren boven aan deze reviews is voor ons lachwekkend.
    Het lijkt duidelijk op een gestarte suddertechniek.
    Over een poosje zal het wel rustig worden en dan gaat de wind wel weer liggen.
    Leuk bedacht, zo werkt het in de politiek ook, alleen jammer dat velen dit in de gaten hebben, en hier niet in trappen.
    Zo blijft het alles behalve rustig, want het vertrouwen is weg….KLETSPRAAT !!

  21. Edwin says:

    Ik krijg het gevoel dat de heer Kramer begint te zweten…en terecht!

    Zie — Reactie op de onderstaande comments — bovenaan de pagina…

  22. Ton says:

    KPN “Op tijd, recht uit het hart en boven alles eerlijk.” schrijft deze man.

    Griezelig he :)

    Ik vraag me af wat hij ziet als hij in de spiegel naar zichzelf kijkt, ik denk $$$$$$$$$$$$$$$
    Canadese dollars dan van een leasing maatschappij.

  23. Roggeltje says:

    Ik ben benieuwd of mijn subnet blijft bestaan na de overdracht. Maar belangrijker nog: zal Freedom Internet ook subnets leveren en native IPv6? Ik ga sowieso over naar Freedom, met of zonder subnet. Maar om de tijd te overbruggen zal ik toch moeten weten of ik al mijn websites tijdelijk zal moeten laten hosten door iemand anders.. -zucht-

  24. Hermie says:

    Als u wilt weten wat voor walgelijk bedrijf KPN is, Google of DuckDuckGo dan maar eens op ReggeFiber. Die waren driftig bezig heel 040 ende omstreken van een nieuwe glasvezelkabel te voorzien, naast die van UPC die er al zo’n jaar of veertig ligt.

    Ging prima, tot KPN ineens ReggeFiber opkocht om het daarna z’n nek om te draaien. Waarom? Om hun eigen antieke kopernetwerk te beschermen, daarom. Eigenbelang, geld. Nix meer en nix minder. Met andere woorden: compleet schijt aan de (toekomstige) klant (neemt u maar VDSL) en eindelijk snel fatsoenlijk internet voor de bevolking.

    Dat is jouw bedrijf meneer Kramer en jij bent precies hetzelfde.

  25. Piet says:

    Naar aanleiding van een mailwisseling ben ik net gebeld door een echte XS4ALL medewerker, dat merkte je direct aan de toon en inhoud van het gesprek. 1000 x beter dan welke ander klantenservice van welk ander bedrijf dan ook.

    Hij vertelde me, althans daar had hij nu na verkrijgen van nieuwe extra interne informatie voldoende vertrouwen in, dat de soep voorlopig niet zo heet gegeten wordt als hij door de heer Kramer in zijn communicatie, een slap verkooppraatje, is opgediend.

    Volgens mij is het door de heer Kramer natuurlijk wel in die vorm opgediend om de boel op te schudden en Freedom een loer te gaan draaien. Die man is duidelijk niet te vertrouwen.

    Maar voorlopig lijkt het er inderdaad technisch gezien op dat we zowel qua helpdesk (die worden per 1 maart echt niet opgesplitst en gaan ook niet werken met scripts) als qua techniek nog op de XS4ALL systemen zitten. Die technische integratie staat inderdaad nog steeds voor eind dit jaar gepland.

    Zoals gezegd ik vertrouw die Kramer voor geen meter, maar er lijkt wel iets meer lucht te zijn voor de overstap naar Freedom. Dat gaat wat mij betreft hoe dan ook gebeuren, maar dan pas als ze voldoende snelheid en features kunnen leveren. Belangrijkste voor mij zijn dan 100 Mb/s (per koperpaar maar 50 Mb/s beschikbaar op dit moment), 3 TV aansluitingen, en vaste telefonie op Fritz!Box met nummerbehoud en 10 GB cloudopslag (SFTP en Rsync), daarbij ook F-secure.

  26. mr R.E. van der Luit says:

    ‘Hoe zit het met uw contract?
    Om ons werk te kunnen blijven doen, wordt per 1 maart uw contract overgezet naar KPN B.V. Zij wordt dan verantwoordelijk voor de verwerking van uw persoonsgegevens. Dat is puur juridisch.’

    U mag niet bezijde de waarheid spreken. Dit is niet puur juridisch, dit is ook feitelijk. Ik wil niet dat KPN verantwoordelijk wordt voor de verwerking van mijn persoonsgegevens.

    • Martrijn says:

      Eerder heb ik al gemeld dat ik een groot bezwaar heb tegen het feit dat alle klantgegevens, facturatie en gebruik gegevens d.m.v. het Chinese bedrijf Huawei software wordt opgeslagen door KPN. En dat zou ik dan zomaar goed moeten vinden?

    • Jan says:

      Met dat probleem ziten vele met u.
      Wat kan daar tegen worden gedaan?
      Het contract opzeggen voor1 februari met een bericht dat volgens de regels van de wet op de privacy alle data moet worden verwijdert is voorlopig geen optie.
      Wat dan wel?
      Weet iemand een oplossing.

      • Piet says:

        Aangezien KPN natuurlijk gegevens nodig heeft om het abonnement voort te kunnen zetten zullen ze een aantal persoonsgegevens moeten hebben, maar dat wil niet zeggen dat ze ook alle gegevens doe XS4ALL BV heeft zo maar mogen overnemen.
        Heb eerst maar eens gevraagd welke gegevens XS4ALL precies van mij heeft, dat moeten ze volgens de wet op verzoek binnen een maand verstrekken. Dan ga ik zelf aangeven welke gegevens er wel en niet mogen worden doorgegeven aan KPN.

  27. Maarten says:

    Op 19 september 2019 schrijft Kramer;
    [..Als de integratie in KPN gestart wordt, gaat u als klant vermoedelijk pas op z’n vroegst in de tweede helft van 2020 over naar KPN. Dat gebeurt pas als de service en dienstverlening gelijkwaardig of beter zijn dan hoe u die nu ervaart..]

    Hiermee suggererend dat KPN pas klanten overzet wanneer de KPN service en diensverlening hetzelfde zijn!.
    Om vervolgens precies het omgekeerde te doen; Per 1 maart is iedereen (of zo nou willen of niet) onder contract bij KPN en vervolgens gaat KPN daarna rustig de boel “integreren”. Lees; XS4ALL “ontmantelen en uitkleden”.

    Maar…Jorg Kramer zet [citaat] …alles op alles om u zo goed mogelijk te informeren. Op tijd, recht uit het hart en boven alles eerlijk… Hou toch op man! Je kunt XS4ALL klanten geen rad voor de ogen draaien met je PR geleuter.
    Net zoals je je presenteert als Directeur van XS4ALL, dat mag statutair wellicht zo zijn, maar iedereen weet dat je een stroman van KPN bent. Zo goedkoop.
    Ze hebben bij KPN opeens nogal haast, kennelijk voelen ze de hete adem van FREEDOM in hun nek.
    Ik vermoed al wat de volgende stap zal zijn; Een wervingsmailtje dat je bij de overstap je contract met een fikse korting nog meer kunt “uitbreiden” 1 druk op de knop en je zit voor tenminste 1 jaar aan KPN vast.
    Want het gaat jullie enkel om het klantenbestand, wat XS4ALL medewerkers en hun klanten vinden zal jullie een worst zijn.
    Vraag jezelf eens af waarom zoveel XS4ALL klanten zo’n hekel hebben aan KPN. e
    De mazzel! Op naar FREEDOM.

  28. njb says:

    Als ik het goed begrijp blijft (voor hoe lang nog?) uitsluitend de merknaam XS4ALL bestaan. De diensten worden, of zijn al, vervangen door KPN diensten op KPN platforms. Het zou me niet verbazen als de merknaam XS4ALL binnen niet al te lange tijd in de ijskast verdwijnt. XS4ALL is eigendom van KPN en KPN mag er binnen de wettelijke kaders mee doen wat zij wil.

    Indien XS4ALL klanten het niet eens zijn met het door KPN gevoerde beleid, dan zijn er maar twee opties: (1) overstappen naar een andere internet provider of (2) zelf een internet provider oprichten, b.v. freedom.nl.

  29. Albertjan says:

    Hr Jorg Kramer,
    Denkt u nu echt dat wij dom zijn?

  30. max says:

    Ik heb in 2012 afscheid genomen van KPN als klant, na meer dan 30 jaar. Gebruikte al ATF3 in de begintijd van mobiele telefonie. Ik heb zóveel gezeik gehad dat ik in 2012 de vlag uithing onder het motto ‘nooit meer kpn’. Ik wist en weet dat XS4all kpn-dochter was maar was gelukkig toch ‘apart’. Nu krijg ik weer een kpn-abonnement en een factuur van KPN. Ik ben hier nog niet overheen en ga ook zeker de overstap overwegen. Jammer Jammer Jammer Jammer want XS4all heeft mij i.g.v. problemen altijd PERFECT geholpen, ook op vrijdagavond na 18u als dat nodig was

  31. Ton says:

    Email importeren van XS4all naar je Freedom account gaat heel soepel, dan in de komende maanden rustig je email adres wijzigen, kan je nu al doen. Daarna je e-mails verwijderen van je XS4all account, erg simpel. Een bedrijf dat dit soort zaken met zijn klanten doet daar wil je toch niet bij zitten.

    Bij mij staat er niets meer op en gaat er ook niets naar de KPN servers per 1 maart.

    Je binnenkomende e-mails kan je automatisch doorsturen (vakantie instelling) en.

    Ik wacht nu rustig af tot Freedom in de lucht is.

    • Hans says:

      En je kunt het “Antwoord-afzender adres” naar je nieuwe adres zetten.
      Dan krijgt de ontvanger van de auto-reply mail een reply-to header met je nieuwe adres.

      Handig!

    • Ton says:

      Eigenlijk krankzinnig dat je je als klant tegen dit soort praktijken moet gaan verdedigen.

  32. Edward Tie says:

    Jörg Kramer,

    Wees vriendelijk verzoeken dat je uw werk moet neerleggen. Onze relatie tussen ons en jou is niet meer werkbaar. Alle medewerkers en klanten hebben uw vertrouwen opgezegd. Veel klanten en medewerkers zijn zeer ontevreden over de zaak. In laatste jaren is er veel conflicten tussen xs4all en kpn gekomen. het gaat niet meer werken. Daarom zou ik adviseren dat xs4all moet echt van kpn verlaten en los te laten. Uw plan moet worden ingetrokken. Xs4all moet voorbereiden voor vertrek uit KPN .. Laat xs4all naar freedom Internet te gaan.

  33. ReemZ says:

    Geef het op Kramer, niemand gelooft die leugens van jou nog. Droeftoeter.

  34. Richard says:

    Hoe gaan die verbindingen van Freedom eruit zien? Via de koperdraden, van jawel, KPN? Of via de kabel van Ziggo?
    Lood om oud ijzer dus…. tuurlijk baal ik ook!

    Er zijn zowel bedrijven die opgaan in andere, ik noem bijvoorbeeld Bank Mees & Hope via MeesPierson in ABN AMRO MeesPierson en de Fortis naar ABN AMRO…..

    • ReemZ says:

      In mijn geval gewoon via dezelfde glasvezel van Reggefiber die nu al naar m’n huis loopt. Mag KPN fijn met z’n klauwen vanaf blijven.

    • Piet says:

      Echt niet begrepen dus. XS4ALL is meer dan de verbinding, het is ook de techniek erachter en die was bij XS4ALL los van KPN.
      Maar een van de vele voobeelden: XS4ALL levert native IPv6, KPN niet.
      enz enz enz.
      Maar als u dat niet ziet dan is KPN het beste voor u.

  35. V. Meeldraad says:

    Als KPN hun XS4ALL klanten niet gegijzeld zou houden middels hun e-mail addressen zou ik per direct overstappen op Freedom, maar met pakweg 800 accounts bij verscheidene sites is het simpelweg niet te doen om alles over te zetten naar een nieuw adres.
    Ik hoop dat in de toekomst een Nederlandse rechter zal oordelen dat mensen niet de-facto gedwongen bij hun ISP blijven omdat hun e-mail adres daar wordt gehost. We kunnen immers ook ons mobiel nummer behouden wanneer we overstappen op een andere telco.

    Ook weet ik 100% zeker dat XS4ALL, toen het nog echt XS4ALL was een dienst aanbood voor mensen die wilden overstappen maar hun e-mail adres wilden behouden en dat je voor een bescheiden 5€/maand je adressen kon behouden en overstappen naar een andere provider, maar tegenwoordig wordt daar met geen woord over gerept op de site en zelfs helpdeskmedewerkers zeggen van niets te weten. Bad business, KPN maakt van de meest tevreden klanten van Nederland een groep gegijzelde leden, en dat terwijl KPN al jaren helemaal NIETS investeert in glasvezel (FttH) en andere innovatie om maar zo lang mogelijk het koper uit te blijven buiten.

    Zodra een rechter dwingt KPN mensen te laten overstappen met behoud van e-mail adressen zoals dat ook voor mobiele nummers en nummerbehoud gaat ben ik weg.

  36. Hans says:

    Mogelijk helpt de AVG:
    https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/over-privacy/wetten/algemene-verordening-gegevensbescherming-avg

    Wie wordt de verwerkingsverantwoordelijke per 1 maart als Xs4all ophoudt te bestaan?
    Lijkt me een redelijke vraag.

    • KPN Vluchteling says:

      Per 1 maart gaan zowel de werknemers als de klanten over naar KPN. Veel klanten willen dat niet maar wij hebben niets te willen. Juridisch komen wij als klanten dan onder contract bij de KPN en dat wordt dan de nieuwe gegevensverwerker. KPN weet echt wel dat veel mensen niet voor die datum van 1 maart al weg kunnen. Kun je dat wel dan heb je geluk. Vanuit KPN gezien gewoon een strategische zet om voordat de grote uittocht begint het gehele klantenbestand in handen te krijgen. En reken maar dat we dan verleid zullen worden met fantastische aanbiedingen en extra’s om tocht maar vooral te blijven. Want ik denk dat KPN stiekem best wel erg bezorgd is over het aantal klanten dat het zinkende schip gaat verlaten. Zie ook het bericht op https://xs4allmoetblijven.nl/nieuws/

  37. E Wendel says:

    Dat wordt dus: op maar Freedomelly

  38. Bernard says:

    Korte vraag, ik ben pas sinds half 2019 weer bij XS4all, hoe zit het met mijn contract. Ik wil niet naar KPN maar kan ik dan mijn nog lopende contract opzeggen in maart ?

    • Ingeborg says:

      Omdat de privacyvoorwaarden van KPN anders zijn dan die van xs4all lijkt mij de bedrijfswijziging een eenzijdige wijziging van de contractvoorwaarden. Als mijn uitspraak juridisch houdbaar is mag KPN je niet aan de ontbindende voorwaarden houden. Je moet natuurlijk wel een andere provider vinden die wel bevalt.

    • ReemZ says:

      Looptijd en andere voorwaarden veranderen niet, dat kan en mag niet. Contract blijft hetzelfde. KPN mag je dus ook niet vasthouden tot maart 2021, al zullen ze dat ongetwijfeld proberen…

  39. KPN Vluchteling says:

    Nah… KPN is van en voor de aandeelhouders en die willen alleen maar geld zien. De datum 1 maart voor het overzetten van alle XS4allers naar KPN is puur strategisch gekozen. Freedom kan dan nog niet leveren en dan heeft KPN wel al alle klantgegevens. En ik dacht dat het zo is dat als je een contract hebt, of hebt gehad, met een bedrijf dat ze je dan gewoon aanbiedingen mogen doen. Helaas kan ik niet weg op 1 maart omdat ik geen alternatief heb op die datum. Ik zal het dus moeten uitzingen totdat Freedom kan leveren. Ik ga echt niet met een experiahorror.box verder met Satan Kramer en zijn discipelen. Ik heb nu al zoveel mogelijk gegevens weggehaald bij Xs4all en als ik weg ga dan neem ik niets mee. Geen Voip nummer en geen email pack. Ik ben al founding member bij Freedom en ben dus op het gemak alle email aan het overzetten. KPN is alleen maar leugens en een hoop geblaat naar de media toe. En die Kramer snapt kennelijk ook niet dat er 12 maanden in een jaar gaan. Eind 2020 wordt de boel overgezet, zoals beloofd, en dat is dus per 1 maart. Juist ja… Mijn hart gaat uit naar alle Xs4all medewerkers die mij altijd fantastisch geholpen hebben en die nu op een stuurloos schip moeten varen. Ik hoop dat Freedom heel groot wordt zodat er voor hen weer een leuke werkplek kan ontstaan. Tja, wat kan ik nog meer zeggen. Ik ga direct weg zodra het kan. Goodbye KPN en Hello Freedom internet !!!!! Samen maken we internet groot !

  40. Richard says:

    Ik ben weg zo gauw ik ook maar 1 brief van KPN krijg. Van mijn internet/privacy blijven ze af. Ik wil helemaal niet dat KPN mijn gegevens krijgt

    • Hans says:

      hoezo brief ?
      Niks brief, want omdat KPN anders niet kan werken
      “wordt per 1 maart uw contract overgezet naar KPN B.V.”

  41. Bob&Els says:

    Bob&Els: Doekje voor “t bloeien , niet meer niet minder, word een surigaat oplossing zonder zooien aan de dijk, je doet iets goed of blijft er met je fikken van af!!!!! Ze doen springen als een kat in het nauw. #Miauw Spetter is er mee eens.(Onze kat!!!) Een on on.. Koninklijk org. dat Kpn, shame you!!!!!!

    Bob&Els: Héé, een goeie K(atten) P(aniek N(ederland)
    Voor je eigen beginnen was toch goed idee!!!!
    Op naar “Freedom The Bits revolution.”

  42. Jan Pieter says:

    Alleen de naam XS4ALL laten bestaan. Wat een schijnheilige constructie. Helaas, ook ik trap hier niet in.

  43. Ton says:

    Zag ook nog deze mogelijkheid, behoud email adres, misschien voor erg tijdelijke overbrugging:

    https://www.xs4all.nl/service/diensten/internet/productinformatie/pack/wat-is-pack.htm

    • Frank says:

      Ik heb momenteel KPN Internet en televisie, en XS4ALL Pack voor mijn emails, security en ondersteuning. Kost 15 euro per maand bij XS4ALL. Per 1 maart 2020 wordt het dus 15 euro per maand goedkoper voor mij :).

  44. Henk says:

    Slimme ‘xs4all’-KPN directeur,

    Weer even geruststellen en aardig doen naar je XS4ALL klanten, net zoals bij die onverklaarbare prijsreductie van even geleden. Zorgvuldige timing met idealist-nieuwkomer FREEDOM kan jullie niet worden ontzegd. Begin maart zal er zeker weer een actie volgen, denk ik. Naast allerlei, op termijn voorgenomen, technische veranderingen vind ik een overgang naar KPN vooral onacceptabel, omdat KPN in haar verdienmodel principieel anders omgaat met mijn privacy. En juist dat zal KPN zeker niet aanpassen, maar vooral snel willen realiseren.

    • Piet says:

      Wat ik verwacht:
      – Als u als XS4ALL klant nu overstapt naar een KPN contact van één jaar krijgt u een jaartje 10% korting, u mag voorlopig uw Fritz!Box houden.
      Dan weten ze hoe veel XS4ALL klanten er met name op basis van prijs beslissen en niet direct op inhoud. Ze menen namelijk dat inhoud er niet toe doet, zie hun verdediging in de zaak voor de ondernemingskamer.

      Zijn er dat genoeg, dan pesten ze de rest wel weg. Hoeven ze ook geen geld en moeite te steken in het overzetten van de XS4ALL klanten op hun techniek.

      Voor mij:Overstappen naar KPN, zelfs niet voor 50% korting voor 25 jaar!
      Ik wacht Freedom gewoon rustig af.

  45. Ton says:

    Als je niet wilt dat KPN je gegevens gaat analyseren, (bijvoorbeeld omdat KPN een andere kijk op privacy heeft dan XS4ALL) zet nog even snel alles op Nee op https://mijn.xs4all.nl/gegevens/contactprofiel

    • Hans says:

      Moeten we geloven, dat KPN die keuze respecteert ?

      Opzeggen voor 1 maart lijkt me veiliger . . . maar dan is Freedom nog niet klaar :-(

      • Ton says:

        Zullen ze wel moeten, maar alle beetjes helpen, het is maar voor een hele korte periode en KPN heeft deze administratieve chaos nog lang niet voor elkaar.

  46. Ton says:

    1 maart, ze zijn wel heel erg bang dat ze alle XS4all klanten kwijtraken. Wat een boeven.
    Kennelijk wil KPN geen klanten, zo maar eenzijdig een contract overnemen kan niet.

  47. Henry says:

    Typisch voorbeeld van wat ons te wachten staat: kreeg een mailtje van XS4All=KPN dat m’n mailbox word ingekrompen tot 100 MB omdat ik geen spam-filter heb aanstaan. Voor anderen is dat filter wellicht nuttig. Maar ik wil zelf kunnen bepalen welke mail ik binnen krijg, ruim zelf m’n spam op, thuis en op de mailserver van m’n provider. KPN moet met z’n poten van m’n mail afblijven en daar wordt ik dus voor gestraft: maar 0,1 GB ruimte ipv 25 GB.
    Slaat trouwens nergens op. Ruimte is ruimte, of dat nou spam of duizenden niet opgeruimde foto’s zijn.

  48. Hans says:

    Krijgen we nu ook een ander mailadres, dan moet ik bij zeer veel internet winkels dit aanpassen?
    Kan hier niet zo 1,2,3 iets over vinden.

    Gr. Hans

  49. Jeroen D. says:

    Ik vertrouw Jorg Kramer niet meer. Hij heeft al te lang met KPN meegemauwd. Als het een vals verhaal van Jorg Kramer blijkt te zijn… kan hij dan aangeklaagd worden wegens misleiding? Hij belooft een aantal dingen, die niet kunnen kloppen. (zie hierboven) Zit er een jurist in de zaal?

    • Piet says:

      Hij heeft in een email van 23 december de klanten toegezegd: “Uw abonnement gaat over wanneer de dienstverlening gelijkwaardig of beter is dan wat u heeft. Dit is op z’n vroegst eind 2020. ”
      Gelogen dus. In mijn ogen misleiding. Die zetbaas is niet te vertrouwen.

      Je zal hem maar als baas hebben: Ik denk dat vele echte XS4ALL medewerkers hard gillend weglopen, er zijn er al een flink aantal goede vertrokken. Kan ook niet zo moeilijk zijn met een CV waarin XS4ALL als werkgever staat, moet er echter duidelijk geen KPN achtergrond in staan. Succes !!!

    • Henk no-kpn says:

      Dag Jeroen D,
      Zullen we heb in het vervolg Wurg Krater noemen ??

  50. Henk Sanders says:

    Ik wil in ieder geval de fritzbox houden. Heb daar veel in geïnvesteerd. Dect telefoons. Slimme stopcontacten en dergelijke

    • Olaf van Ess says:

      Ik weet dat Freedom ook met AVM Fritzbox blijft werken, dus ga er vanuit dat ze mijn oude verbinding eenvoudig kunnen overzetten, zonder dat ze mij een nieuwe Fritzbox moeten toesturen (Freedom moeten toch het netwerk van KPN gebruiken) Dus hoe dan ook verdient KPN nog steeds een deel aan alle voormalige XS4all klanten die de overstap gepland hebben voor Freedom.

      Ik had al wel gelezen dat desondanks er minder aandacht in de media voor was, er ook een groot deel voormalige Telfort klanten vertrokken waren bij KPN. iets van 24.000 op zn minst. Aangezien er 53.000 mensen petitie hebben getekend verwacht ik dat meer dan de helft hiervan zal vertrekken, hoogst waarschijnlijk naar Freedom omdat voor velen door net zulke ervaring als bij KPN Ziggo ook geen goed alternatief is. *zonder freedom zou er dan in feite maar 2 aanbieders zijn Ziggo en KPN. (en dus beide met een grotendeels monopoly positie die alles kunnen flikken omdat er geen keuze is. (en Ziggo heeft zover ik weet nog steeds alleenrecht op de kabel, al zou deze de toegang voor derden open moeten zetten)

      Ik ben altijd zo slim geweest om een webmail account te gebruiken, maar met start van Freedom nu eens mn eigendomein, langzaam aan ook voor de belangrijke sites over te stappen en selectief per site een alias te gebruiken, zodat ik ook kan zien waar reclame vandaan komt. (welke site dus mijn email heeft doorgegeven aan derden)

    • Edwin says:

      We hebben met zijn allen op 19-09-2019 een mailtje gekregen van onze grote vriend Jorg Kramer. In de een-na-laatste alinea staat het duidelijk lijkt me: we houden de Fritz!Box.

      Beste XS4ALL-klant,

      Het management van XS4ALL houdt vast aan haar besluit.

      Misschien heeft u het al vernomen van de media. Het management van XS4ALL heeft vandaag bekend gemaakt dat zij vasthoudt aan het plan om XS4ALL samen te voegen met KPN.

      Wat betekent dit voor u?

      Op dit moment blijft voor u alles hetzelfde. Uw abonnement en onze dienstverlening blijven ongewijzigd. Bij vragen kunt u gewoon naar hetzelfde nummer blijven bellen en zullen de XS4ALL-medewerkers u te woord blijven staan om uw vragen zo goed mogelijk te beantwoorden, zoals u van ons gewend bent. De Ondernemingsraad van XS4ALL heeft wettelijk nog één maand de tijd om op het besluit te reageren. Wij brengen u ruim van tevoren persoonlijk op de hoogte als er nieuwe ontwikkelingen zijn.

      Begin januari presenteerde KPN de plannen om alle focus te leggen op het KPN-merk. De andere merken van het concern (Telfort, Yes Telecom en XS4ALL) zouden daarmee geïntegreerd worden in KPN. Op dit voornemen werd door XS4ALL-klanten en XS4ALL-medewerkers emotioneel gereageerd. XS4ALL is een merk dat bij veel klanten zeer geliefd is. Veel klanten noemen zich fan en er volgde veel ophef en emotie.
      Waarom dit besluit?
      De sterk concurrerende telecommarkt is de afgelopen jaren flink veranderd. Om te kunnen blijven innoveren, zijn er financiële middelen, personele capaciteit en centralisatie van innovatie nodig. Denkt u bijvoorbeeld aan 5G, glasvezel en service. Door de focus op één sterk merk, kunnen KPN en XS4ALL de krachten bundelen om klaar te zijn voor de toekomst.

      Geruisloze overgang en behoud van service

      Als de integratie in KPN gestart wordt, gaat u als klant vermoedelijk pas op z’n vroegst in de tweede helft van 2020 over naar KPN. Dat gebeurt pas als de service en dienstverlening gelijkwaardig of beter zijn dan hoe u die nu ervaart. U houdt hetzelfde FRITZ!Box-modem met technische ondersteuning van de helpdesk, hetzelfde e-mailadres en u kijkt tv via dezelfde ontvanger. Ons doel is een geruisloze overgang. Daar gaan wij ons stinkende best voor doen.

      Zoals altijd brengen we u ruim van tevoren persoonlijk op de hoogte als er nieuwe ontwikkelingen zijn, ook op het gebied van producten en diensten.
      Met vriendelijke groet,

      Jörg Kramer
      Algemeen Directeur
      XS4ALL Internet bv

  51. Bert says:

    XS4ALL wordt dan toch op 1 maart opgeheven, de enige provider in Nederland die aan mijn verwachtingen voldoet.
    Gelukkig staat er een gelijkwaardige provider klaar en ben dan ook, op het moment van de lancering, Founding Member geworden van Freedom Internet.
    Ik laat mij geen oor aannaaien door KPN en zal zowel privé als zakelijk overstappen naar Freedom Internet.

  52. Job Zibber says:

    Mensen, wat KPN doet is common business in internet. Zo heb ik voor wat nu Liberty Global heet in 12 landen in Europa lokale kabelbedrijven gestript en geïntegreerd in UPC. Ziggo is de enige merknaam dat is blijven bestaan, omdat die zo verrekte goed en vele malen beter is als UPC.Standaard strategie bij overname is om de gehele backbone te vervangen door die van jezelf. Dus alle leidinggevenden in de techniek en IT schop je er meteen uit zodat je volledige controle hebt. Na een tijd vervang je de merknaam door die van jou en schrijf je klanten juridisch over naar je eigen werkmaatschappij. De uitstroom van niet willende klanten is minimaal, daar halen ze bij KPN de schouders voor op.
    Dus overstappen naar Freedom is de enige logische optie als je in volle overtuiging kiest voor de kwaliteit en dienstverlening van de oude XS4all, die zal je bij KPN nooit meer terugkrijgen ook al houden ze het xs4all domein nog eventjes langer aan om te zwichten voor de druk van de publieke opinie.

  53. Wim Bulk says:

    Ooit zat ik nog met inbelmodem bij hetnet. Vanwege de baggerverbinding en storingen heb ik toen mijn abonnement op hetnet opgezegd.
    Van KPN een brief ontvangen met daarin de datum dat het contract beeindigd werd en een enqueteformuliertje erbij.
    Echter de datum in de bevestigingsbrief van KPN klopte niet, was ruim 1,2maand later, dus een mailtje gestuurd, correcte datum er in vermeld en kopie contract bijgedaan.
    Na twee dagen nieuwe brief van KPN met wederom een datum wanneer contract beeindigd zou worden, was nog verder opgeschoven in de toekomst, met wederom een enqueteformulier.
    Dus ik weer een mailtje, kopie contract met correcte beeindigingsdatum, gestuurd waarin ik aangaf dat ik vasthoud aan de datum in het door mij toentertijd ondertekende contract.
    Na 2 dagen weer een brief van KPN met wederom een nog verder in de toekomst verschoven beeindigingsdatum en enqueteformulier…
    Dit herhaalde zich nog 12/13 keer, met iedere keer een datum die maar bleef opschuiven.
    Op de vervaldatum van mijn contract heb ik de automatische incasso stopgezet, toen ging KPN brieven sturen en dreigen, dreigen en nog meer dreigen.
    Toen verschenen de deurwaarders, iedere keer contract laten zien en de stapel brieven van KPN, allen trokken ze na enige weken hun handen van deze zaak af…

    Toen heb ik besloten dat ik nevernooitmeer klant word bij KPN.

    Ps. iemand nog interesse in 17! enqueteformulieren?

    Freedom, here I come!

  54. Jeroen says:

    PTT, PTT, PTT….jullie snappen het ook echt niet hè! Het gaat niet om de naam, het gaat waar XS4All om staat en de service die ze verlenen. PTT service met een XS4All badge is geen XS4All.
    Had de PTT een rechtzaak tegen scientology gestart? Nee, nooit en Karin Spaink hadden jullie gewoon als een baksteen laten vallen, waarschijnlijk hadden jullie haar abbonement nog ontbonden ook, mondige klanten zijn natuurlijk niet wat je wil in een uitsluitend op winst gericht bedrijf. Nee PTT, jullie zullen nooit begrijpen wat XS4All inhoudt.

    Op naar Freedom.

  55. Namens actiecomité says:

    Dag allemaal,

    KPN heeft vandaag aan XS4ALL-werknemers bekend gemaakt te starten met de integratie van XS4ALL. Wij zijn geschrokken van het plan en beschouwen het als nog slechter dan het simpelweg direct volledig opheffen van XS4ALL. De wijze waarop XS4ALL de komende tijd wordt uitgekleed is schrijnend: er wordt gedaan alsof XS4ALL voorlopig mag blijven. Achter de schermen worden echter tal van zaken al geïntegreerd, wat verdere stappen betekent in het langzame ontmantelingsproces van de afgelopen jaren. Aanleiding voor deze koerswijziging lijkt een onderzoek onder klanten van XS4ALL te zijn, waarin een jaar na de aankondiging van de integratie KPN eindelijk aan klanten heeft gevraagd naar hun mening. De resultaten van dit onderzoek zijn “strikt geheim” verklaard, maar naar verluidt antwoordt zo’n 75% van de respondenten dat ze het een probleem vinden dat de dienstverlening van XS4ALL op termijn onder het KPN-merk wordt voortgezet.

    Op 1 maart wordt XS4ALL na 26 jaar (!) opgeheven
    De eerste fase start in maart. Op 1 maart vindt de overgang van onderneming (OVO) plaats. Dit betekent dus dat het bedrijf XS4ALL op dat moment na 26 jaar ophoudt te bestaan! KPN heeft vanaf dat moment vrij spel en bepaalt dan eigenstandig hoe de integratie verder verloopt. De ondernemingsraad van XS4ALL kan dan ook worden opgeheven. Ook kan er dan al klantdata met KPN gedeeld worden. Klantcontact blijft voorlopig nog een aparte afdeling die als ‘XS4ALL’ bereikbaar zal zijn, maar wel binnen KPN dus. XS4ALL wordt hiermee een KPN-afdeling die de klanten van XS4ALL bedient. Het integreren van techniek leidt er toe dat XS4ALL-klanten en hun data uiteindelijk volledig in de systemen van KPN komen te zitten, wat momenteel niet het geval is. Dit betekent ook dat het privacy- en securitybeleid van KPN van toepassing zal zijn. Door het technische hart uit XS4ALL te halen, hebben medewerkers ook geen eigen tooling meer om klanten te helpen. Dan wordt het vooral een kwestie van standaard antwoorden oplezen. Facturen worden door KPN opgemaakt, het internetverkeer loopt over het netwerk van KPN, de IT-backend van KPN wordt gebruikt, alleen wordt overal een XS4ALL-sticker opgeplakt.

    Het actiecomité is zeer teleurgesteld dat KPN de integratie op deze manier voortzet en vindt dat klanten een rad voor ogen wordt gedraaid. Door de merknaam voorlopig te laten bestaan, maar het bedrijf als entiteit al op te heffen en achter de schermen te starten met de integratie van techniek, wordt XS4ALL verder uitgehold en verwordt het tot niet meer dan een label. Techniek, mensen en cultuur vormen de harde kern van XS4ALL. Als je daar één of meer elementen uithaalt, is het geen XS4ALL meer. De ziel, het hart, gaat er dan uit. Wat KPN nu doet met de integratie, is alsof je gaat eten bij een sterrenrestaurant maar vervolgens fast food voorgeschoteld krijgt.

    Het gaat niet om de naam!
    Het is typerend dat KPN denkt dat klanten blij zullen zijn dat de merknaam XS4ALL nog blijft. Het gaat natuurlijk niet om de naam, maar om alles waar XS4ALL voor staat, en na een jaar actievoeren en gesprekken zouden ze dit ondertussen toch moeten weten.

    Klanten van XS4ALL hebben inmiddels ook een mail gekregen van ‘Jorg Kramer, de directeur van XS4ALL’, die in dienst is van KPN. Daarin wordt ook gedaan alsof alles bij het oude blijft. Dat is dus nadrukkelijk niet zo. Ook stelt hij bijvoorbeeld dat ‘XS4ALL zich blijft inzetten voor het maatschappelijk belang’, terwijl KPN al vijf jaar geleden de woordvoering van XS4ALL op maatschappelijk gebied heeft stopgezet. Dus hoezo ‘blijft inzetten’? Toch kan Kramer ook niet helemaal een loopje met de realiteit nemen en moet hij in de mail ook erkennen dat de samenvoeging op technisch vlak doorgaat. Hiermee wordt het hart dus uit XS4ALL gehaald. Ook schrijven ze dat per 1 maart alle medewerkers overgaan naar KPN, omdat XS4ALL wordt opgeheven. Let wel: medewerkers hebben vandáág te horen gekregen dat dit allemaal gaat gebeuren, zij worden dus anderhalve maand van tevoren voor het blok gezet.

    Omdat XS4ALL per 1 maart wordt opgeheven, wordt ook het contract van XS4ALL-klanten per 1 maart juridisch overgezet naar KPN. De eerste periode verandert er voor klanten niet veel, je houdt dan je abonnement zoals het nu is en zit nog op de XS4ALL-systemen. Maar naarmate de techniekintegratie vordert, kunnen bijvoorbeeld ook IP-adressen veranderen.

    Er gaat op 1 maart geen nieuw jaarcontract in bij de overgang, je huidige contracttermijn loopt gewoon door. Stel dus dat je al twee jaar klant bent van XS4ALL, dan betekent dit na 1 maart dat je nog steeds gewoon elke maand kunt opzeggen als je dat wilt. Je kunt dus in het begin nog klant blijven, en zodra het bijvoorbeeld mogelijk is om internet bij Freedom.nl af te nemen, kun je indien gewenst overstappen. De eerste internetaansluitingen bij Freedom zullen vanaf eind maart mogelijk zijn. KPN verwacht in het vierde kwartaal van dit jaar pas echt klanten van XS4ALL-systemen te kunnen overzetten naar KPN-systemen. Dus er is nog wat tijd.

    Al met al is het dus pertinente onzin dat XS4ALL blijft bestaan. Integendeel: XS4ALL als bedrijf wordt per 1 maart al opgeheven. Klanten van XS4ALL worden misleid. Wij hebben een jaar geprobeerd juist het bedrijf te behouden: de techniek, de terugkeer van de strijd voor digitale burgerrechten, de mensen, de cultuur én de naam. Maar KPN behoudt nu alléén de naam. Dan blijft er een lege huls over.

    Niemand die daar in trapt.

    • Andre says:

      Er wordt gesproken over ene onderzoek en als XS4ALL klant weet ik nergens van.
      Onder welke mensen is dat onderzoek gepleegd?? KPN top??

      Dat onderzoek zegt me geen ene hol, en heeft mijns inziens totaal geen enkele waarde zolang deze niet openbaar is.

      Met zijn allen een WOB verzoek indienen naar dit onderzoek??

      • Piet says:

        Helaas, WOB is alleen voor overheid. Vergeet maar dat je die bedrijfsinfo zou knnen krijgen.

    • pb says:

      De KPN directie walst gewoon gewoon door. De administratieve vereenvoudiging is enkel een slap excuus voor het publiek. In de ogen van de directie is het namelijk “gezichtsverlies” als de eigen plannetjes zouden worden ingetrokken en de wensen van personeel en klanten wordt gevolgd. Tegelijk is men bang dat als ze zouden toegeven, dat er dan meer klanten gaan protesteren (ook bij de andere bedrijven).

      Maar goed… aan de andere kant… stel dat dat alle huidige XS4ALL abonnees zouden opstappen naar Freedom, dan nog verdient KPN er nog steeds aan op termijn. Een aanzienlijk deel van de fysieke internet aansluitingen, of dit nu glas of koper is, is nog steeds een KPN ding. Het zou me niks verbazen als KPN het gebruik van die aansluitingen duurder gaat maken voor derden zoals Freedom.

      • Ladybug says:

        PB: breng ze niet op een idee!

      • Henk no-kpn says:

        Goedemiddag pb,
        Het zou mij ook niks verbazen als KPN het gebruik van die aansluitingen duurder gaat maken voor derden.
        Als ze dat zouden doen ga ik toch over naar Freedom, maar of het mag om de prijzen op te drijven is mij niet bekend.
        Volgens mij kan dat niet zomaar hoor..dat is monopoly misbruik.
        Och och ik ben nog nooit zo’n baggerbedrijf tegengekomen als KPN !!

    • Marijke van der Molen says:

      Wat een heldere en mooie uitleg. KPN belazerd de consument en daar wil je jedan toch niet bij aansluiten.
      Op naar Freedom!!

    • Henk no-kpn says:

      Actiecomité bedankt,
      Goed werk allemaal, en we hebben niets hoeven missen.
      KPN = misleiding, en bij die club willen wij niet horen.
      Wat een bagger zeg, ik stap nu al op.
      Afspraak gemaakt met meerdere buren om gezamenlijk op één router te gaan zitten tot Freedom zijn diensten aan gaat bieden.
      Bellen kan mobiel, en tv op webtv
      Dan ben ik vast weg voordat de KPN facturen op de mat vallen, want dat trek ik niet.

  56. IK ben al van het eerste uur bij mijn XS4all, je denkt toch niet dat ik nu zomaar naar KPN zal gaan. Ik moet er niet aan denken. Hà!

  57. Nicolaas Reijers says:

    Gisteren voor het eerst weer ‘ns telefonisch contact gehad met KPN. Hield verband met de komende overstap naar glasvezel. Het was “huilen met de pet op”. Ongelooflijk dat er zulke mensen in een organisatie werken die het van klanten moet hebben. De betreffende dame kan zó in een verhaal van Kafka gesitueerd worden. Met dien verstande dat in diens tijd telefoon en internet nog niet bestonden. Helaas kun je niet zonder het glasvezelnet van KPN, maar mijn toekomst met Internet zal niet parallel lopen met KPN.

  58. Edwin says:

    Zoete koekjes……
    Waar ziet u ons voor aan heer Kramer?

    Too little too late KPN!

  59. Henk says:

    “Zo blijft het ‘vertrouwde en tikkeltje rebelse’ van XS4ALL bestaan. Tenminste, voor leden.” Wat een staaltje verlakkerij! De domeinnaam blijft behouden en daarmee heb je het wel gehad…

    “Het kan bijvoorbeeld zijn dat uw IP-adres eenmalig verandert.” – als dat dan toch moet dan maar naar een ander IP bij een andere provider.

  60. Mevissen says:

    Alleen voor “de vorm” hoef ik geen XS4ALL!
    Dus te zijner tijd “Freedom”!!

  61. Zonjee says:

    Na alle ellende veroorzaakt door de onkunde van KPN werknemers en het weigeren van de problemen te oplossen, eindelijk de knoop doorgehakt in 2011. De overstap van KPN naar XS4All was iets van de hel naar de hemel. Het diepe probleem werd na graven en doordenken uiteindelijk in de KPN buitenring van Haarlem door XS4All medewerkers na een maand zoeken gevonden en opgelost. Sinds die tijd probleemloos internet en VoIP. Zero problemen tot op heden.
    Terug naar KPN? Over my dead body. Gaat echt niet gebeuren. Bij KPN worden de werkzaamheden en systemen, net als bij BOEING, uitgevoerd door …. en aangestuurd door …..

  62. sven says:

    Ik ben niet akkoord met overdracht van mijn gegevens aan kpn, dus stap over. Doei xs4all/kpn, hello Freedom.nl!

  63. Hans says:

    Jammer, dat ik nu mijn XS4ALL MOET BLIJVEN T-shirt over moet schilderen.

    Maar ik heb al een Freedom T-shirt :-)

  64. Lucien says:

    Heel erg jammer dit.
    Zodra freedom internet/telefoon/tv aanbied ga ik over.

  65. Laurens van Mastrigt says:

    Ik wil niet bij KPN. Het is een kut-bedrijf zoals iemand tegen mij zei die daar zelf werkt. En ik geloof er niets van dat alles hetzelfde zal blijven. KPN interesseert zich absoluut niet voor internet. Het gaat alleen om de centen.

  66. G. Groeneveld says:

    Ik hoef geen ander modem. Dit is een verandering in voorwaarden waardoor er dus sowieso opgezegd mag worden toch? En hoe kunnen ze zomaar persoonsgegevens overplaatsen zonder overleg of handtekening?

    • Imre Fabian says:

      De Experiabox met welke de KPN de huidige Fritzbox van XS4ALL wil gaan omruilen heeft geen DECT functionaliteit, de Fritzbox wél.
      Ik heb 3 Fritz DECT telefoons, waarvoor de Fritz het basisstation is.
      Die worden met de Experiabox in één klap waardeloos. Gaat KPN die vergoeden of ook vervangen voor een set met apart basisstation? Ik betwijfel dat, die DECT telefoons (ook van AVM, net als de Fritzbox) zijn mijn eigendom.
      Ik wil de Fritzbox houden!
      Desnoods begin ik een rechtszaak (alleen al voor het princype)!

  67. Robert en Anke Wilbrink says:

    Beste KPN,

    Ik heb een aantal jaren terug een overeenkomst met XS4ALL gesloten voor internet diensten + bellen. Voor zover ik weet staat daar nog steeds GEEN KPN op.
    Dit betekend dus dat eenzijdig en zonder mijn toestemming het contract gewijzigd gaat worden.
    XS4ALL mag mijn gegevens volgens de AVG wetgeving ook niet zonder mijn toestemming aan KPN overdragen en deze toestemming heb ik ook NIET gegeven.
    Ik maak dus ernstig bezwaar tegen deze werkwijze die KPN denkt te kunnen inzetten.

    Via deze weg verwacht ik dus dat XS4all mijn gegevens niet deelt met KPN zonder mijn toestemming.

    Groeten,

    Robert Wilbrink

    • Martrijn says:

      Ben het hier helemaal mee eens, vooral omdat de KPN hun klantgegevens, facturatie, gebruikersdata etc. ondergebracht hebben via hun software bij Huawei.
      Dit is wat ik absoluut niet wil. Ik vraag mij toch echt af of dit zomaar kan.

    • Andre says:

      Goed gevonden… ;)

      (ik heb een exacte tekst zelf geschreven… Laat lekker staan hoor!!)

  68. Wim says:

    Ik baal hier verschrikkelijk van, denk er serieus over om naar Freedom over te stappen. Ik ben niet benaderd voor een enquete of mening.

  69. Freek says:

    Beste medewerkers, sterkte! Lekker werkgeverschap om je werknemers zó voor het blok te zetten. Ik roep alle bedrijven die techneuten nodig hebben eens te bellen met de klantenservice :)

    Plotseling wordt duidelijk wat KPN bedoelt met “er veranderd niets” en “voor bestaande klanten”. Ze bedoelen dat KPN-met-Xs4all-sausje dit jaar blijft zoals Xs4all nu, en dat elke innovatie per direct stopgezet wordt. Want ja, innovatie, dat kan niet meer: er mag immers niets veranderen. En nieuwe acties of aanbiedingen kunnen ook niet. Het is alleen voor bestaande klanten. Stel je voor dat er nog een nieuwe klant bijkomt, dan heb je niet de gewenste sterfhuisconstructie. En mocht de boel nog niet voldoende de nek omdraaien, dan is nu ook duidelijk dat de “er veranderd niets” eind dit jaar verworden wordt tot een “we heffen het echt op, ga alsjeblieft weg”.

    Lekker staaltje communicatie weer om je klanten en medewerkers zo voor het blok te zetten. Want ja, we willen wel je premium geld, maar je krijgt er vanaf volgend jaar een standaardworst voor terug.

  70. Stef says:

    Vorig jaar dankzij een berg ellende overgestapt van KPN naar XS4ALL sindsdien 0 problemen met internet gehad, verschrikkelijk toen ik het nieuws hoorde dat ik straks weer de service van KPN krijg, zodoende al founding member van Freedom geworden.
    Nu na dit bericht te hebben gelezen is het voor mij helemaal duidelijk…. KPN ik hoop van harte dat jullie minimaal 75% van de oude XS4ALL klanten kwijtraken aan Freedom met jullie misleiding….

  71. Hans says:

    Het lijkt me duidelijk: KPN wil nog zo veel mogelijk persoonsgegevens verzamelen, VOORDAT mensen een alternatief hebben en weg kunnen.

    Wat te doen?
    Weet iemand of er juridische mogelijkheden zijn om, al was het maar voor een paar maanden, klant van xs4all te blijven zonder persoonsgegevens aan KPN te geven?

  72. Arjan says:

    Mijn gedachten gaan uit naar alle medewerkers die overgaan naar KPN. Gecondoleerd en ik wens jullie veel sterkte in de komende tijd. Geef onze vriend Goede Service wel een grafsteen met een mooi opschrift en leg hem op het KPN grafveld naast zijn maten Klantvriendelijk en Goede Communicatie.

  73. Edwin says:

    Wat een ongelofelijke arrogante actie van KPN. Ze zijn nog smeriger dan ik al dacht met Jörg Kramer en Joost Farwerck als hoofdschuldige.
    Ik heb mails waarin staat dat er NIETS veranderd, dus ook de hardware niet. Ik krijg de indruk dat ze dat nu al intrekken. Onbetrouwbare bende..ik geloof er helemaal niets meer van.

    Voor mij Freedom dus…en zo snel mogelijk!

  74. M. Ward says:

    Met afschuw lees ik steeds weer de berichten. Bewust gekozen voor XS4ALL, KPN zegt 1 ding maar doet iets anders. Wat bij voorbeeld het nieuws over routers? Wat is er mis met wat we nu hebben, de beste!
    Ik ga over naar Freedom zodra dit mogelijk is. Ik wens absoluut geen KPN klant te worden! Loze beloften geven ze. Bij de overname indertijd was de belofte gegeven dat ze zelfstandig zouden blijven, van die belofte is niets van over gebleven. Volgende stap is dat we e-mail adres van kpn moeten gaan gebruiken in de toekomst. Beloftes houden geen stand.

  75. anoniem says:

    Met verbazing las ik dit bericht. En ik vraag me af of we over paar weken weer iets anders horen?

  76. Arie says:

    Bij een bedrijf ( KPN) dat met dit soort sprookjes blijkt geeft zijn klanten niet serieus te nemen en uitsluitend als bron van inkomsten ziet wil ik geen abonnement. Zodra freedom beschikbaar komt ben ik weg.

  77. Kees says:

    Ik begrijp hieruit dat de naam XS4ALL gebruikt gaat worden als extra vlag op de KPN modderschuit. Niets geen zelfstandigheid.
    Maar gelukkig is er nog Freedom voor de huidige leden van XS4ALL.

  78. Nico Molijn says:

    XS4ALL blijft voor huidige klanten na samenvoeging bestaan volgens een infomailing van XS4ALL, vandaag.

    En zo blijft het ‘vertrouwde en tikkeltje rebelse’ van XS4ALL bestaan. Tenminste voor leden.

    Ben ik nu “gepromoveerd” van XS4ALL klant naar – lid ????? Wist niet eens dat ik ook een LID was van deze perfecte provider.

    Ik vind het allemaal een beetje lulkoek.

  79. Hans says:

    Het bedrijf Xs4all wordt dus al per 1 maart opgeheven! ( zie mail van xs4all moet blijven)

    Het zal nog wel tot het eind van het jaar duren, voordat alle services overgezet zijn op KPN hardware, heb ik begrepen. Maar wel vervelend, dat de administratie al per 1 maart naar KPN gaat. Ik had graag voor die tijd opgezegd. Misschien maar eens vragen, of de voorwaarden van Xs4all nog gelden?
    Er zou immers NIETS veranderen voor xs4all klanten, meneer Kramer!

    Gelukkig heb ik me al in het eerste uur bij Freedom aangemeld. Zal hopelijk niet heel lang hoeven wachten, voordat ik bij KPN weg kan. Mijn email lees ik al 2 maanden bij Freedom en de rest zal z.s.m. volgen.

    Als KPN de xs4all klanten had willen behouden, had het beter ALLEEN het merk kunnen opheffen. DAT boeit de meeste klanten niet echt, lijkt mij.

    Zo te zien aan de koers van KPN zijn beleggers niet echt onder de indruk van het persbericht van KPN vandaag. Oftewel: de bezuiniging gaat gewoon door.

  80. Martijn says:

    Hier nog een die zijn eigen en vier andere klanten gaat opzeggen. Ik maak uitvoerig gebruik van alle xs4all specials zoals de malware filter etc.

    Heb zowel met xs4all als met kpn medewerkers te maken gehad en waar xs4all hart voor de klanten had, is dat bij kpn ver te zoeken.

    Nou even kijken wanneer ik precies overstap zodat ik met nummerbehoud kan overstappen. Maakt het hopelijk wat eenvoudiger.

    Freedom… peddle to the metal! :-) We hebben haast…

  81. Hennie says:

    Een heel dom besluit van KPN volgens mij. Ik wil liever niet met KPN te maken hebben en ben het er ook niet mee eens dat mijn XS4ALL contract overgaat naar KPN en zal daar dan ook geen toestemming voor geven.

  82. Jo says:

    KPN denkt kennelijk dat we achterlijk zijn, dat wij ons zo laten neppen. Hier wil ik dus geen klant van zijn, sorry.
    Er zijn hier mensen die schrijven dat ze de helpdesk (bijna) nooit nodig gehad hebben:
    dat zegt toch al meer dan genoeg over de kwaliteit van XS4ALL?

  83. Peter says:

    Mijn keuze voor Xs4all was destijds -alweer bijna 25 jaar geleden- vooral een keuze NIET voor KPN. Ik was destijds dan ook niet blij met de overname door KPN, maar vooruit, zelfstandige entiteit.

    Ik heb zakelijk veel met KPN te maken en ben op zijn zachtst gezegd geen fan. Ben dan ook steeds meer services af aan het bouwen.

    Wij moeten dus van een premium provider naar de kleurloze ‘one size fits all’ confectie van KPN? Nou, mooi niet.

  84. Ron Termeer says:

    Na 26 jaar dan toch echt weer overstappen naar een andere provider. En thuis en zakelijk.
    Wel heb ik nog een mail verzonden dat ik niet akkoord ga met het automatisch overzetten van mijn contract en gegevens naar KPN en ik dus geen toestemming geef hiervoor.
    Heb echt te veel vervelende kosten slurpende ervaringen met KPN op zakelijk gebied, dus iets meer betalen dan nu heb ik er graag voor over!

    Bedankt XS4ALL voor al die perfect jaren!

    Dag KPN het ga jullie goed zodra ik het eerste bericht krijg van een samenvoeging, zonder dat ik bericht ontvang op mijn brief dat ik daar geen toestemming voor geef.

  85. Hans says:

    Twee keer heb ik de afgelopen maanden gevraagd of het domein xs4all blijft bestaan; twee keer kreeg ik een reactie MAAR GEEN ANTWOORD OP MIJN VRAAG. Wegens de onzekerheid over inhoud en termijn ben ik in december founding member van Freedom geworden en heb ik vast alle gegevens uitgezocht om mijn email naar Freedom over te zetten: ruim 130 relaties moet ik hier over inlichten. KPN wordt hartelijk bedankt maar niet heus. Zodra KPN mijn contract overzet, zeg ik op en eis ik de rest van het vooruit betaalde jaarabonnementsgeld terug. Xs4all was Nederlands cultuurgoed. Wordt nu verkwanseld door kortzichtige asociale managers die niet over de heg van hun speeltuin kunnen kijken. Ik wens er niets meer mee van doen te hebben.

  86. Andre says:

    Beste KPN,

    Ik heb een aantal jaren terug een overeenkomst met XS4ALL gesloten voor internet diensten. Voor zover ik weet staat daar nog steeds GEEN KPN op.
    Dit betekend dus dat eenzijdig en zonder mijn toestemming het contract gewijzigd gaat worden.
    XS4ALL mag mijn gegevens volgens de AVG wetgeving ook niet zonder mijn toestemming aan KPN overdragen en deze toestemming heb ik ook NIET gegeven.
    Ik maak dus ernstig bezwaar tegen deze verachtelijke werkwijze die KPN denkt te kunnen inzetten.

    Via deze weg verwacht ik dus dat KPN stopt met deze onzin…

  87. Rob de Haan says:

    Oh ja. U zegt dezelfde medewerkers. Daar zijn er al veel van vertrokken dus zolang die niet terug komen ben ik weg naar Freedom. Ik heb er zin in.

  88. Rob de Haan says:

    Ik ben niet dom KPN. Ik ben niet achterlijk maar u neemt mij niet serieus. Ik ben nog nooit zo geschoffeerd door een leverancier als nu. XS4all houdt op te bestaan in zijn huidige vorm en dat is wat dit is. Dit is een lachertje.

    Als u echt slim bent, maar dat bent u niet, laat u KPN opgaan in XS4All of u biedt XS4All internet aan voor alle consumenten klanten met de unieke technische structuur van XS4ALL en niet de eenheidsworst die u nu voert waarvan u ook weet dat het het niet haalt bij de kwaliteit van XS4All. Dan noemt u het geen internet maar XS4All. Als we het dan toch over een uniek product hebben dan zou dat de enige juiste weg zijn maar daar denken de zogenaamde slimme marketeers van KPN niet aan. Nee, die gaan met de massa mee en denken dat ze het met hard schreeuwen redden. Niet dus want KPN onderscheid zich niet. In tegendeel. Het wordt meer en meer grijze massa.

    Consumenten XS4all van KPN en zakelijke klanten KPN-Internet. Ik wil wel XS4all van KPN maar dan wel met de XS4all kwaliteit. Freedom, here I come!!!!!

    Oh ja, kunt u stoppen met te doen of dit een idee is van de echte XS4all medewerker. XS4all directie terug en eindelijk eens respect tonen voor de XS4All klanten. Dit komt behoorlijk belachelijk over. U schat uw klanten wel heel erg laag in. Amateurgedrag van uw afdeling marketing en duidelijk voorbeeld van paniekvoetbal.

  89. Jan R says:

    was meer dan 40 jaar klant bij KPN, maar KPN heeft uiteindelijk na 4 maanden het contract moeten ontbinden, omdat ze technische niet in staat waren aan hun technische veplichtingen na te komen. XS4AL.NL kwam en na 30 minuten ( incl. welkom en afscheid gesprek) waren we aangesloten. gelijk aan wat KPN ons had beloofd.
    Dit bericht van de directeur Jorg Kramer geeft aan dat zijn KPN bestuur, ook nog denk wiens salaris men betaald!
    Maar KPN gaat het wat mij betreft niet worden.

  90. Sandra says:

    Weet iemand of je je contract per 1 maart mag opzeggen, ook al heb je nog een lopend contract tot juni? Ik heb echt geen trek om over te stappen naar KPN.

    • Maarten says:

      Vroegtijdig opzeggen per 1 maart (dus voor je einddatum van je huidige contractperiode) kan juridisch alleen als je kunt aantonen dat de contractvoorwaarden van KPN slechter zijn dan die XS4ALL.
      Echter zijn bedrijven (bijv. verzekeringsbedrijven enz) geneigd om in zo’n geval standaard aan te bieden dat je het contract mag be-eindigen indien je de overstap niet ziet zitten, dit om eventueel juridisch getouwtrek te voorkomen.
      Of KPN dit ook aanbiedt is de vraag, maar ik vermoed van wel.
      KPN mag even wel NIET tornen aan je huidige contractvervaldatum, dus wanneer deze bijv. per 1 juni eindigt dan blijft dit zo. Daarna kun je vervolgens na iedere maand opzeggen.
      De reden waarom KPN per 1 maart de contracten wil overzetten is wellicht hun vrees dat veel trouwe abonnees per eind maart begin april gaan overstappen naar FREEDOM.
      Mocht je dus toch per 1 maart opzeggen dan is de kans groot dat je een tijdje zonder internet komt te zitten, hiermee wil KPN de druk op jou verhogen om klant te blijven bij KPN.
      Ook vermoed ik dat KPN je per 1 maart een nieuw (meer)jarig contract zal proberen aan te smeren, desnoods met een eenmalige korting waardoor je voor die jaren WEL vastzit bij KPN.
      Dus kijk uit wat je doet…
      Het beste is om nergens op in te gaan en je contractvervaldatum af te wachten en dan je beslissing te nemen.

      • Ingeborg says:

        Contractvoorwaarden wijzigen denk ik, omdat de privacyvoorwaarden van KPN verschillen met die van xs4all.

        Ook ik gebruik alleen mailadressen binnen mijn eigen domein. Zo ben ik onafhankelijk van mijn ISP.

      • Andre says:

        Ik denk dat je daar een vergissing in maakt…

        Als bedrijf A over gaat in Bedrijf B (zoals nu met XS4ALL gaande is) mag je het lopende jaar contract annuleren/opzeggen. KPN kan en mag je niet verplichten het jaar uit te zingen.
        Je hebt een overeen komst met XS4ALL, niet met KPN. Nergens op het contract staat KPN vermeld.

  91. Frans says:

    Kijken wat freedom aan gaat bieden. Pairbonding is 1 voorwaarde. Of het koper moet geupgrade worden. Zolang blijf ik zitten. Wel al mijn emailadressen aangepast naar eigen domein. Dus overstappen is dan makkelijker gedaan.

  92. Robert Wilbrink says:

    Zo te zien luistert de KPN nog steeds niet naar de XS4ALL klanten.
    Hun inschatting van verlies aan klanten ligt waarschijnlijk aan de lage kant.
    Mij zijn ze sowieso al kwijt. Heb freedom al gevraagd of ze per 1 maart een andere regeling hebben voor klanten die niet naar KPN willen.
    Ik ben benieuwd!

  93. Adri says:

    Geweldig in ieder geval weer een klant kwijt, neem alleen wel in 1 x 6 klanten mee die ik veilig bij xs4all had ondergebracht.

    • Patrick says:

      Zo, 6 klanten in 1 keer kwijt. Ik haal dat niet, maar 4 stuks moet wel lukken.
      Zo jammer dat het zo moet van KPN terwijl XS4ALL super tevreden klanten heeft en winstgevend is. Waarom moet dat nou weer stuk worden gemaakt?

      De klanten betalen (graag) het abbonement, XS4ALL levert graag die dienst, wie wordt hier nou beter van door het maar weer kapot te maken?

  94. jan says:

    goodbye kpn !

    de prognoses dat alleen maar 5 % a 10 % klandizie zou verliezen bij het opheffen van xs4all bleek een onderschatting. Deze jongen is straks ook weg. Doeiiiiiieeeeeeeeeeee !

  95. Lisette says:

    Ik dacht eerst he? Toch apart? Maar als je doordenkt kan dat natuurlijk nooit bij KPN.
    Ik ben founding member al een tijdje, heb er overigens nog niets mee gedaan. Weet niet of ik nog verdere actie had moeten nemen?
    Wel jammer dat het nog even duurt. Mijn telefoon (mobiel, KPN) loopt binnenkort af. Ik hoop dat ie het zolang volhoudt zodat ik bij Freedom kan afsluiten.

  96. Fons says:

    Dit is pure misleiding.
    De kwaliteit van XS4ALL zit in alle aspecten, ook in de tech achtergrond. Goede service kan alleen gegeven worden als daar kwaliteit onder ligt.
    Dit is marteling tot de dood volgt.
    Draai het dan maar meteen de nek om.
    Ik kan me niet voorstellen dat echte XS4ALL medewerkers in dit verhaal meegaan.

  97. Roelof van der Molen says:

    tja, berouw komt na de zonde. beetje dom te denken dat in het verleden gemaakte fouten een zonnige toekomst niet in de weg staan. ben nog wel een jaartje bij het sterfhuis om de mail te laten doorsturen maar als Freedom hier de glasvezel op mag is het snel gebeurd. grootbanken hebben er ook last van, het “ik weet het beter dan mijn trouwe klanten” syndroom. en dan maar pruillippen dat het allemaal niet zo bedoeld was als die trouwe klanten toch een eigen mening blijken te hebben. te laat KPN!

  98. Adriaan. says:

    Prachtige beloftes van KPN. Maar KPN staat nou niet direct bekend als een betrouwbaar bedrijf en misschien zou het mooi zijn als er een garantie gegeven wordt op de blijvende geldigheid van die beloftes. Anders valt te voorspellen dat het zo zal gaan als de NS Daluren kaart die jaren terug werd omgezet in een flutabonnement, onder voortdurend klinkende beloften dat oude Dalurenreizigers onder de oude voorwaarden zouden kunnen blijven reizen. Nâh, das war einmah: volgend jaar wordt die oude kaart gewoon ook omgezet in een flutabonnement.

    Geef dit soort grote, machtige bedrijven een vinger en ze pakken je hele arm. De hand hebben ze al en Ik zie van KPN nog geen enkele toezegging zonder open einde. Ik ziewel gewiekste tekstschrijvers in dienst van chanteurs,

  99. Peter says:

    En wat mij dan écht fascineert: XS4ALL moet zo nodig weg, maar Provider Solcon uit de Noord Oost Polder mag wel blijven bestaan? Wat een bijzonder stel dwaallichten daar bij KPN4ALL…….

  100. Sohbet says:

    Fast and professionally

  101. Peter says:

    Als de fritzrouter maar blijft

  102. Ton says:

    Mosterd en maaltijd. Maar, kennelijk heeft een en ander wel mensen aan het denken gezet binnen KPN. Maar ja, je weet hoe dat gaat hè in zo’n corporate. Er is nu eenmaal een besluit genomen en er op terugkomen zou nogal wat gezichtsverlies betekenen. Dus, gaat het kind, hup, met het badwater weg. Doekje voor het bloeden enzo.

    Daag KPN.

  103. Paul says:

    Ik geef ze vooralsnog het voordeel van de twijfel. Ben al 18 jaar klant, de helpdesk nog nooit nodig gehad. TV van KPN hebben we ook al jaren. Freedom trekt op dit moment een grote broek aan. We zullen zien wat daarvan waargemaakt wordt, nog los van de prijs die ze gaan rekenen.
    Naar een ander overstappen kan altijd nog.

    • Piet says:

      Freedom is niet voor de ‘laggards’ en ‘late majoity’ (uit Innovatietheorie van Rogers) die hun keuzes voornamelijk baseren op prijs. Daarmee ben je wel bij KPN op een prima adres.

      Mij niet gezien!

      Freedom hoe eerder hoe liever.

  104. Vogel says:

    Wat gebeurt er met nieuwe klanten? Kunnen die straks kiezen voor KPN en de beroerde dienstverlening of kiezen bij KPN voor de kwaliteit XS4ALL? Of kiezen uit 2 kwaliteitsniveaus?
    Als dit niet kan, dan is xs4all inderdaad een sterfhuisconstructie en krijgt iedereen over een paar (of eerder al) gewoon KPN en niets meer ….!

    • Kitty Aalders says:

      ik denk veel eerder, want in de laatste brief stond nog dat we eind 2020 pas over zouden gaan en nu gaan we reed 1 maart over. De leugens worden steeds groter bij KPN en ze schamen zich niet eens dat reeds zo snel de boel al weer aangepast wordt. Ik zou ook graag willen weten of je lopend contract tot augustus (aangeboden voor een gratis repeater, want het duurt toch nog tot eind 2020) ongedaan gemaakt kan worden, aangezien je niet voor KPN gekozen hebt. Ben benieuwd wanneer we hier antwoord op krijgen. Wedden dat die mogelijkheid je niet geboden wordt of je betaalt zoveel boete voor de repeater dan….maar misschien wil KPN zijn goede wil nu wel eens laten zien t.o.v. zeer gedupeerde klanten.

  105. Arnold de Jong says:

    “Blijft XS4ALL zich inzetten voor het maatschappelijk belang? Hier zullen we onverminderd mee door blijven gaan.”

    Ah, dit is voor het eerst dat ik het woord “maatschappelijk” in de KPN-communicatie tegenkom. Hebben ze na een jaar toch eindelijk door dat dat ook iets is. Maar nog steeds geen enkele mededeling over hoe en wat. Ben ik toch wel benieuwd naar. Ik vermoed dat KPN geen flauw benul heeft.

    Voor het overige: Meesterlijke PR-zet van KPN, zij het nogal doorzichtig voor wie op de hoogte is. KPN laat hiermee nogmaals zien echt niet te begrijpen waar het nou werkelijk om gaat. Maar ik vrees toch dat een hoop mensen hier in gaan trappen…

  106. Ikke says:

    Wat heeft het voor zin als alleen naam blijft bestaan. Het gaat juist over de techniek erachter. Niet voor niets zo vaak beste provider. En dat gaat verder dan service, die overigens prima is. En de pakketten. Ik wil géén KPN. Ik wil XS4ALL met alles en iedereen.

  107. m says:

    Hoe zit het met f-secure? Blijft dit de beveiliger of wordt het die van KPN?
    F-secure heb je op 5 apparaten.
    KPN op 2…..

  108. Jeroen says:

    Echt, het gaat niet alleen om het naampje. Niet om uiterlijk vertoon. Het gaat om inhoud, onafhankelijk van een “grote” partij (die overigens zelf ook al enige tijd op het overnamebankje zit te wachten). Jammer dat XS4ALL van binnen wordt uitgehold. Gelukkig wordt de spirit elders weer opgebouwd. En dus stap ik, als founding member, over zodra dat kan.

  109. Kris says:

    Wat een enorme negativiteit allemaal! Ik had ook liever dat xs4all onafhankelijk was gebleven, maar ik geef KPN voordeel van de twijfel. Ooit waren we allemaal klant van KPN (minstens voor vaste telefoon). Zoooo erg was dat toch niet? Voor internet zat ik eerst bij Demon en daarna bij xs4all. Als er xs4all medewerkers bij KPN blijven en voor xs4all-abonnees blijven werken, zal het verval wel meevallen. Ik ben blij zolang de prijs/kwaliteitsverhouding ongeveer gelijk blijft. Had toch alleen bij uitzondering de geroemde xs4all technische helpdesk nodig (misschien op één of twee handen te tellen in 18 jaar). Als dat zo blijf, kan het me ook niet zoveel schelen. Laat maar zien wat jullie kunnen.

    • Bob says:

      Tja, ik ben 10 tallen jaren bij KPN geweest. Toen er problemen opdoken was de helpdesk niet thuis, zij kunnen niet beslissen wat er gedaan moet worden, je krijgt dan een kastje naar de muur spelletje. Ik kreeg steeds brieven dat ik mijn e-mail adres moest bevestigen. Dat kon helemaal niet omdat alleen kpn adressen werden geaccepteerd. Na lang heen en weer gebel was er iemand bereid om het handmatig te doen. Toen was er weer een beleidsverandering waardoor het niet mogelijk was om mijn rekening in te zien. Op een gegeven moment een mail naar het hoofkantoor in Rotterdam gestuurd naar de ondertekenaar van de brief. Ook daar kon men het probleem uiteindelijk niet verhelpen en werd er gezegd dat de vaste telefonie toch werd opgedoekt, dus zoek het maar uit.
      Dus toen mijn kpn dienst maar opgezegd. Het bedrijf is kennelijk te groot om goede service te waarborgen.

  110. Rob says:

    Als dat Freedom Internet net zo’n grote mond heeft en net zo weinig doet als Tweak heb je er dus helemaal niets aan. Tweak adverteert met Gigibit (glasvezel) internet over eigen netwerk. Ja, als je in een boerengat woont waar ze het aanbieden, maar in Dordrecht dus niet, daar krijg je gewoon 100 Mb VDSL, en Canal Digital TV moet ik ook niet. Er zijn al 2 jaar geen nieuwe plaatsen bijgekomen waar ze dat Gigabit internet aanbieden.
    Eerst maar eens afwachten wat Freedom Internet gaat waarmaken, dan ga ik misschien overstappen.

    • Rob says:

      Dat bedoel ik dus ook. Voor zover ik weet is er voor consumenten maar 1 glasvezelnetwerk in Nederland, en dat is van KPN. XS4All (en Tweak) onderscheiden zich doordat ze eigen apparatuur in de ‘eindcentrales’ (heet anders bij glasvezel) hebben, maar Tweak heeft dat dus maar in een zeer beperkt aantal plaatsen, en is dus geen volwaardig alternatief voor XS4All. Hetzelfde geldt dus voor Freedom. Er is nog helemaal niets op hun website te vinden over wat ze precies gaan aanbieden en waar. Het zal er wel op uitdraaien dat ze beginnen met de grootste steden (voor zover die al glasvezel hebben, natuurlijk), maar ik ben bang dat ik in Dordrecht (net als bij Tweak) kan wachten tot ik een ons weeg.

    • Edward Tie says:

      Niet bij tweak of freedom. KPN is eindverantwoordelijk voor aanleg van glasvezel. T-mobile doet al met aanleg van glasvezel. KPN deed te weinig dus. ..

      • Edward Tie says:

        nee het is fout . we krijgen glasvezel van T-mobile.. T-mobile is bezig met opbouwen van eigen netwerk…

      • Iwan says:

        T-Mobile maakt ook in veel gemeentes gewoon gebruik van KPN glas, alleen met eigen apparatuur in de POP’s.
        Dit kan Tweak ook doen maar tot dusver gebeurt er in mijn gemeente weinig wat dat betreft…

  111. Marcel says:

    Onbegrijpelijk dat KPN denkt dat door een naam te behouden, klanten wel zullen blijven. Het gaat om ZO veel meer dan alleen een naam! Ook ik zal verderop in 2020 mijn abonnementen bij KPN4ALL gaan weghalen. En zodra het kan, gaan de 2 mobiele abonnementen van KPN er achter aan.

  112. R. Vellunga says:

    Sterfhuisconstructie. Hier tuinen we niet in, KPN. Ooit heb ik me voorgenomen: nooit meer KPN toen ik een halfjaar zonder internet (en telefoon) zat, zoveel beloftes werden gemaakt maar niets werd nageleefd. Dit is het moment voor Freedom Internet.

  113. Venema says:

    Te laat allemaal. KPN heeft bijna JAAR de tijd gehad voordat ‘plan B’ uitgevoerd werd.
    Ik hoop van harte dat iedereen die zich voornam voor plan B te gaan dat ook daadwerkelijk gaat doen. Dus alle 50.000!

    • Hans says:

      50001, want ik heb nog nooit aan een internetpetitie mee gedaan en zal dat hoogstwaarschijnlijk ook nooit doen.
      Stel je voor, persoonsgegevens achterlaten. Brrrr.
      Heb me uiteraard wel meteen bij Freedom aangemeld en een paar k euro uitgeleend.
      Moet lukken, toch?

  114. Joep says:

    Ik ga zeer binnenkort zeker even bellen en ben zelfs bereid mijn resterende maanden evt af te kopen. Snapt nou niemand dat klanten niet voor niets xs4all hebben gekozen. En ja ik zeg het keihard hier: Ik wil voor wat betreft internet / tv NIET naar KPN ben ook al founding member bij freedom allemaal uit voorzorg.

  115. edwin says:

    1 maart stap ik over naar andere provider
    Wil niet naar KPN

  116. Dustin says:

    Blijft het e-mailadres van @xs4all.nl behouden voor bestaande klanten?

    • Eric Reichenbach says:

      Zeer belangrijke punt! Ik ben al manden bezig inloggegevens (heel vaak mijn e-mail adres) te veranderen omdat nog xs4all nog kpn hebben klanten laten weten wat de plan is betreft behoud van ons e-mail adres.

      • Rob says:

        Zit daar nou maar niet over in. Ik zie nog regelmatig mails van e-maiiadressen met providernamen die al jaren niet meer bestaan, zoals hetnet, planet, worldonline, enz. Die domeinachtervoegsels zijn puur administratief.

  117. Manuel says:

    Slechte zaak, eerder ervaren dat goede partijen door grotere worden overgenomen en dit zal helaas ten koste gaan van pricing en dienstverlening. Met KPN wil je als consument gewoonweg geen zaken doen. Verkeerde actie is dit en dat zal blijken. Ik overweeg nu over te stappen naar een andere provider.

  118. Jaap says:

    KPN draait de klanten van XS4ALL een rad voor ogen en dat blijkt overduidelijk uit de zinsnede in de publicatie dat alles blijft zoals het is ‘UIT NAAM VAN XS4ALL’.
    De juridische entiteit XS4ALL BV wordt opgeheven en de zwik gaat onder paraplu van KPN BV verder.
    Ja zegt KPN, de XS4ALL collega’s blijven bij elkaar.
    Gelul dus want al die medewerkers van nu XS4ALL BV gaan per 1 maart in dienst komen van KPN BV. Zij die instemmen om in dienst te treden van KPN BV mogen op een zaaltje blijven zitten; misschien met een geel petje op als blijk dat ze vroeger XS4ALL waren maar daar houdt dan ook het toneelspel dat KPN speelt op.
    Al met al te walgelijk voor woorden en een topman die zich voor dit soort dubbelziniigheden leent moest zich diep gaan schamen want juist deze dubbelzinnigheid staat haaks op de helderheid die XS4ALL altijd verschafte!!!

  119. XS4EVER!!!!!! says:

    Zo blij dat ik bij kpn ook gewoon een Fritz!Box kan krijgen…, wat een goede service: https://www.kpnwebshop.com/modems-routers/producten/fritz!box-7581-international/2?origin=2964

    jammer dan ik nog niet naar Freedom kan, maar ik sta te popelen.
    @medewerkers XS4ALL SUCCES!!!!!

  120. Johan says:

    Wat een stelletje raddraaiers bij de KPN. Dit is nep nieuws. De naam XS4ALL blijft, maar het erfgoed verdwijnt!

  121. Bas says:

    Hier wordt niemand blij van.
    Zoals het actiecommitee ook al zegt: Dit is nog erger dan het gewoon opheffen.
    Dus zometeen denken mensen dat ze Xs4all hebben (met de goede naam, goede infrastructuur en goede service) uit het verleden , maar zijn ze overgeleverd aan de narigheid van KPN.
    Per 1 maart begint de ontmanteling….. Ik ben benieuwd hoeveel medewerkers (en klanten) mee zullen gaan naar KPN.

    • Rob de Haan says:

      Een groot deel van de medewerkers zijn al weg en hebben niet lang gewacht na het nieuws. De mensen die er nu zijn, met name de technische mensen worden overbodig en laat daar nu de unieke factor van XS4All in zitten maar tja als je geen verstand van zaken hebt dan doe je een dergelijk voorstel waar iedereen doorheen prikt. Als u die kwaliteit zoekt? Die zit bij Freedom.

  122. Sammy says:

    Ik ga naar een andere provider. Zoveel verschillen zitten er immers niet in de kwaliteit tussen de internetproviders.
    Ik stap dus over naar een andere en goedkoper provider, no problems.

  123. Edward Tie says:

    twee voorwaarden: xs4all moet apart blijven en is altijd rechtspersoon. De opheffing van rechtspersoon van xs4all kan het echt niet. En contracten mogen niet zomaar binnen kpn overgezet worden. maar alleen binnen eigen bedrijf dus. het moet los van kpn. Voor samenwerking met andere onafhankelijke stichtingen of bits of freedom moet xs4all altijd zelfstandig dus.

    Twee belangrijkste voorwaarden:
    – rechtspersoon.
    – zelfstandigheid.

    Xs4all zonder rechtspersoon kan niet …

  124. Chris says:

    Fast and professionally

  125. ben stoelinga says:

    Even los van wat ik van de samenvoeging vind: Ik wil FON!!

  126. Edward Tie says:

    contract wordt overgeschreven naar KPN B.V. Het kan niet meer mogelijk. dus Per 1 maart zijn mijn abonnementen defintief beeindigd. IK heb al gezegd dat het kan niet overdragen van xs4all bv naar kpn bv.

  127. Hermie says:

    Sorry, maar niet goed genoeg. Is KPN die hier spreekt, niet XSAll. Sterfhuisconstructie.

    Gelukkig gaat de alternatieve route ook door, kan ik daar naartoe. Ben natuurlijk founding member. Byebye kut-KPN.

  128. Piet says:

    “Blijft XS4ALL voor onbepaalde tijd bestaan voor huidige klanten?
    Zeker.”

    Sterfhuis constructie dus. Jaar geleden al voorspeld door diverse klanten.

  129. Piet says:

    Wat een onzin, een wolf in schaapskleren, moeten we daar intrappen?
    KPN heeft het nog steeds niet begrepen.
    Ze zijn geschrokken van de uitkomsten van hun enquête en denken nu dat het probleem over is.
    Ja voor mensen die alleen naar de buitenkant kijken misschien, maar dat ken je dus je XS4ALL klanten echt niet.

  130. Bert says:

    Too little too late.
    Ook ik ben inmiddels een founding member van Freedom.nl

  131. jan says:

    Een kat in het nou maakt rare sprongen.
    Er blijken zeker te veel abbonees te verdwijnen.
    Ik hoop dat veel xs4all abbonees door hebben dat het nooit meer het xs4all zal zijn wat het was.
    Ik heb vorig jaar de heer Kramer al voorspeld dat het KPN vele miljoenen inkomsten kon gaan kosten.
    Deze actie komt nu te laat.
    Ben al founding member en aspirant lid van freedom.
    Jammer he kpn. Jullie pogingen komen te laat.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *