Vanaf vandaag geeft XS4ALL een Spotify Premium account cadeau aan al haar klanten met een Lite, Basic of Glas 100 abonnement. De XS4ALL-klanten kunnen daarmee onbeperkt luisteren naar een enorme collectie muziek. “We willen onze klanten laten zien dat we heel erg blij met ze zijn, en dat ze bij ons bij de beste en meest complete provider zitten,” zegt XS4ALL-directeur Theo de Vries.

Nieuwe mogelijkheden dankzij internet
“Spotify laat zien dat het internet fantastische nieuwe manieren mogelijk maakt om van muziek te genieten,” zegt De Vries. “Muziekgebruik verschuift van eigendom naar toegang: met Spotify hebben onze klanten via internet overal en altijd de beschikking over miljoenen nummers!” De bibliotheek van Spotify bevat momenteel meer dan 18 miljoen nummers, in alle mogelijke genres en in zeer hoge geluidskwaliteit.

Waardevolle dienst
Klanten van XS4ALL gebruiken het internet intensief op allerlei verschillende apparaten, zowel thuis als onderweg. Ze vinden het volstrekt logisch om hun muziek van het internet te halen en willen graag altijd en overal over al hun favoriete muziek kunnen beschikken. Spotify is daarom een waardevolle aanvulling op de pakketten van XS4ALL. Het Spotify Premium account heeft een waarde van € 10 per maand en wordt vanaf vandaag gratis aangeboden aan alle bestaande Lite, Basic en Glas 100 klanten van XS4ALL. XS4ALL biedt Spotify premium ook voor nieuwe klanten aan, meer informatie op de website.

Deel dit:

Reacties

  1. Gert Grandia says:

    Me aangemeld op Facebook voor een Spotify account, later ontving ik bericht van XS4all dat met mijn abo (basic) ik een jaar lang gratis Spotify premium abo zou krijgen (lege CD hoes aktie).Ingelogd op XS4all.nl met mijn gegevens en vervolgens ging Spotify premium werken. Na een dag geen toegang meer!!? Ik moet in Facebook ergens mijn XS4all account kunnen aanmelden om Spotify Premium te kunnen activeren. Waar, hoe? Zoon HBO IT opleiding komt er ook niet uit. Wat een klantonvriendelijke actie zeg. XS4ALL dit is gewoon SHIT !!

  2. jan says:

    nou ik heb dan wel glas100 en heb dus wel spotify, maar om te zeggen het is me straks de moeite waard Nee, mocht het na een jaar betaald worden zal ik er geen abbo op nemen.

  3. lordgandalf says:

    Ook hier iemand met zo`n geweldig leeg hoesje.
    Voor dat geld wat deze reclame uitging heeft gekost hadden ze me een aantal weken gratis spotify kunnen geven.
    Krijg het gevoel dat xs4all van een aantal abbonementen af wil omdat ze er te weinig aan verdienen

    • lordgandalf says:

      Nog even een extra noot in de leaflet word gezegd “Geniet onbeperkt van uw favoriete muziek”.
      Dat onbeperkt is dan wel gebonden aan max 1 jaar :S

  4. jan says:

    Neuh dat weten we wel, tuurlijk doen ze er niks mee en dat kunnen ze ook niet …….
    Maar je frustratie uiten lucht op ;o)

  5. ekeltje says:

    Och, je kunt je hier lekker uitleven met gemopper en zo. Er is toch niemand van XS4All die deze comments leest, laat staan er iets mee doet. Dat was destijds bij YS ook al zo.

  6. jan says:

    Vind het lege CD hoesje actie ook echt verspilling van geld……

  7. xasara says:

    je mist niet veel.
    geluid is bagger.
    muziek is tja, gewoon the mainframe.
    dat mensen hier een abbo voor moeten afnemen.
    en dan nog wel per track betalen.
    kwaliteit is echt bagger.
    op youtube is beter geluid te horen.
    sterker nog, zet gewoon je radio aan en je hebt beter geluid.

  8. Floris says:

    Beste XS4ALL,

    ook ik ben al sinds jaar en dag klant bij jullie. Net mijn ADSL abonnement overgezet naar Glas 50.

    Vandaag dacht ik een leuk extraatje te krijgen via de post. “Cadeau van XS4all: een heel jaar Spotify Premium” bij het openslaan van de CD leaflet “Alstublieft: een jaar gratis muziek met Spotify Premium”. Dat klinkt goed. Actieveren via de website van Xs4all. Wat blijkt, ik moet een Glas 100 abonnement hebben.

    Wat is dit voor misleidende onzin actie Xs4all?

    Er wordt met geen woord over de abonnementsvoorwaarden gerept in de leaflet van het CD hoesje.
    Jullie weten dat ik een Glas 50 abonnement heb en dat ik dus geen recht heb op deze actie. Buiten het feit van de verzendkosten en de kosten van het cd hoesje e.o. hebben jullie nu het tegenovergestelde bereikt bij mij. Een boze/teleurgestelde klant die met deze actie blij wordt gemaakt met een dooie mus. Stuur de mailing de volgende keer naar de juiste abonnementhouders en val mij niet lastig, of pas de actievoorwaarden aan.

  9. Erik says:

    Goede actie! Thanks!

  10. jan says:

    hmm toch weer een verkeerd antwoord gekregen van xs4all, voorwaarden van KPN is spotify zolang je account geldig is. Bij xs4all een jaar, deze vraag neergelegd en kreeg na terugbellen van de klantenservice het antwoord dat dit inderdaad zo is zolang het abbonnement loopt heb je spotify premium. Nu na het lege CD doosje toegestuurd gekregen te hebben, geld verspillende actie trouwens staat er toch een jaar Spotify. Weer eens gebeld en inderdaad nu is het een jaar. Vreemd dan zijn de voorwaarden van moedermaatschappij KPN toch veel beter…..
    Krijg je toch minder bij XS4all dan KPN beetje jammer

  11. Hans says:

    Ben al heel erg lang klant van xs4all… Nu geen Spotify want alleen Start abonnement. Beetje sneu van xs4all…

  12. jan says:

    De actie komt ook rechtstreeks van KPN

  13. Pieter R says:

    Moest ook terug van lite naar start omdat kpn hun lijntjes lekker lang houden, het lijkt ook op een aanbieding van kpn * Gratis!.

  14. HG says:

    Hier dezelfde gemengde gevoelens. Niet dat ik zit te wachten op spotify, het gaat om het idee. Zeker omdat mij in december verteld werd dat ik eigenlijk jarenlang 10.- teveel heb betaald omdat ( ondanks in de randstad woonachtig te zijn) 8 Mb met pijn en moeite gehaald kan worden.

  15. Rob S says:

    Tja, ik moest terug van Lite naar Start omdat XS4ALL meer dan 6Mb niet kon “leveren”. Nu extra “gestraft” door uitsluiting van Spotify. Ik ben al 14 jaar klant van “de beste en meest complete provider” maar voel me nu in de steek gelaten…

  16. Gj says:

    Wel zo netjes om nog te vermelden: het werkt inmiddels. Nog drie keer geprobeerd en toen werd de aanvraag wel geaccepteerd.
    Maar nu ik het eens uitgeprobeerd heb, vind ik dat Spotify nogal een knullig programmaatje, ik zou er zelf nooit tien euro p/m voor over hebben.

  17. Gj says:

    Ik heb dus wel ADSL-Basic en kon het dus wel aanvragen, moet je eerst een flink formulier invullen en als je daar mee klaar bent, krijg je doodleuk de foutmelding:
    Door een technische storing kan uw aanvraag op dit moment niet verwerkt worden. Wij verzoeken u het morgen opnieuw te proberen.
    O nou, laat dan maar zitten.
    Toedeledoki!

  18. jan says:

    Ach ja het zal alleen maar erger worden met KPN en dochterondernemingen:

    “Het Mexicaanse telecombedrijf América Móvil heeft de aanval geopend op het Nederlandse KPN. Het bedrijf van Carlos Slim (de rijkste man op aarde) wil een belang van 27,7 procent in onze koninklijke telecomaanbieder in handen krijgen”

  19. Bee says:

    Het is eigenlijk nog iets erger en simpel: de totale inkomsten van XS4ALL zijn dezelfde, de kosten per abbo blijven gelijk. Ze hebben wel geld uitgegeven aan de spotify deal, dus de totale kosten zijn omhoog. Die kosten worden door alle abbo’s gedragen. De minimale variant is dus dat de not-haves toch ten dele meebetalen aan de spotify deal, de maximale variant is dat zij het grootste deel van de kosten betalen, aangezien de marges kennelijk onder druk staan (“kostendekkend”). Het zou XS sieren als ze eens een mooi overzicht presenteerden van waar de abbo kosten in zitten, heel transparant. En geef ons een keuze om geen zinloze internetvraagbaak te nemen. En geef ons de mogelijkheid om niet weer 12 maanden vast te zitten (waarmee we, wees eerlijk XS, gewoon netjes zelf de kosten dekken voor al die extra’s). En geef Glas50 naar rato korting al is het maar die 2 euro die het jullie per klant kost. PS. gratis is bij XS ook niet wat het geweest is, want de tv monteur kost weliswaar niets, maar de activatiekosten moeten gewoon betaald worden hoor.

    • Gerard says:

      Heel goed Bee, mee eens. Met name die peperdure internetvraagbaak. Waar dit nuttig voor is heb ik nog nooit begrepen. Ik hoef hem niet en wens er eigenlijk ook niet aan mee te betalen. Ik zou het een uiterst redelijk verdien model vinden als mensen met heel specifieke internetproblemen (“hoe start ik een webshop”) wel bij XS terecht kunnen maar gewoon betalen voor zo’n bjzondere dienst

  20. Ton G says:

    J A R E N L A N G xs4all (nooit iets anders gehad). Doordat ik slechte verbinding had (ik woon in Amsterdam!) dingen uitgezocht: had het duurste abonnement maar kon die snelheid nooit halen. Zelfs het abo daaronder kon de snelheid niet geven. Dus toen maar naar ‘start’ gegaan. Maar de lijn is zo erbarmelijk (en mijn nieuwe iMac kon alleen bedraad, draadloos lukte al helemaal niet) dat ik binnenkort overstap op UPC. ALs ik naar beschikbare netwerken kijk, zijn UPC netwerken van buren vaak sterker dan mijn eigen xs4all!!

  21. ed says:

    XS4all word te groot en de klanten worden de dupe van het geld verdienen om hun eigen portmenee te vullen vroeger in het begin was de klant koning maar nu gaan ze de klant verliezen omdat ze nu denken ach het is maar een klant en als je een klacht heb krijg je als antwoord DAN ZEG JE GEWOON OP. en spotify eerst betalen als je glas 50 heb dan krijg je het dus ZAKKEN VULLEN.

    ed

  22. carvie says:

    Dode mus, kan op mijn adres alleen ADSL start krijgen. Geen internet TV, geen spotify, geen snel internet, wel al jaren klant :-(
    Voel me aan alle kanten genaaid.

  23. Caius says:

    Meer dan 10 jaar klant, stap ik begin dit jaar eindelijk over van internet naar alles-in-1 glas basis, denk ik, ha leuk, spotify, blijkt het net voor dit abbo niet te gelden. Flauw hoor!

  24. S.Plaisier says:

    Idd erg jammer dat het weer niet geldt voor Glas basis! Ook voor de Ipad aktie kom ik niet in aanmerking! Ik ben al meer dan 12 jaar klant en ben uiterst tevreden, maar er wordt wel erg weinig gedaan voor trouwe vaste klanten!

  25. HKA says:

    Na verhuizing uit Utrecht is ons binnen een half jaar een snelheidsverhoging van de 8Mbit/s via een oude centrale in Bilthoven naar 20Mbit en hoger beloofd. (2009). Zoals vaker sinds de overname door KPN is XS4ALL niet meer wat het was. Beloften worden niet nagekomen.
    Inmiddels begrepen dat een upgrade van de centrale niet meer gaat komen. In oude techniek wordt niet geïnvesteerd. Logisch. Wellicht was dit al lang duidelijke en zitten we nu met een klapperend lijntje van 6.1Mbit/s.
    En natuurlijk geen Spotify. XS4ALL is niet meer voor 4ALL.

  26. Dony says:

    Ik heb niet alleen vanwege hun technische kwaliteiten voor XS4All gekozen. Ik heb hun inzet voor ALLE internet gebruikers altijd zeer gewaardeerd. XS4All is vol lof over netneutraliteit waarbij er vanuit de provider alleen verschil mag worden gemaakt in bandbreedte en toegestane apparatuur, maar niet in content.

    Vandaar dat XS4All nu zelf voor een aanbieding kiest die bij verschillen abbonementsvormen verschillende content biedt. Dat past helemaal bij dit enthousiasme over netneutraliteit …

    Ik weet niet hoe vaak ik gebruik zou maken van Spotify Premium, en ik heb ook mijn eigen keuze in virusscanner gemaakt. Maar die beveiliging was tenminste nog 4All, vanaf nu heeft de commercie de wortels van XS4All dus echt volledig overwoekert. XS4All zou onder zijn eigen klanten heel wat respect afdwingen als ze dat tientje per maand hadden besteed aan het verbeteren van internetverbindingen buiten de (rand)stad. Zodat ook voor WebTV gaat gelden: XS4All.

    Als ik de aankondiging lees kan ik me trouwens niet geheel aan de indruk onttrekken dat die tekst (tenminste voor een deel) door Spotify is aangeleverd, door de toonzetting en het gebrek aan kritische noten (niet grappig bedoeld). Die zullen vast wel een deal hebben gesloten om na een jaar flink wat betalende klanten te mogen verwelkomen …

    XS4All moet zich staande houden in een heel erg commerciële sector waarin een harde concurrentiestrijd woedt. Daarom kan ik veel door de vingers zien, maar nu is het toch echt XS$All aan het worden. De gelijkenis met de moedermaatschappij wordt nu zo groot dat je alleen nog uit eigenbelang (betere helpdesk?) lid zou willen blijven van XS4All, dus als je zelf enigzins technisch bent zou ik vooral snel gaan uitkijken naar een andere provider.

    XS4All, lees je eigen geschiedenis nog eens na die zo prominent op je eigen startpagina prijkt, soms kun je iets leren van het verleden …

  27. Wim says:

    Eerst wil ik,(al 14 jaar klant)een drie in 1 pakket afnemen met gratis web tv. blijkt niet te kunnen, niet meer dan 8 mbit mogelijk bij mij in de straat. Geef dan alleen web tv, was mijn vraag. nul op rekest. Nu Spotify gratis, behalve als je 8 mbit hebt. Weer mis. IK KAN NIET MEER DAN 8MBIT AFNEMEN, hoe graag ik ook wil! Ik voel me zwaar benadeeld, op zijn zachtst gezegd besodemieterd.

  28. iz says:

    Tot slot (geen zorg), een ps.

    > Het Spotify Premium account heeft een waarde van € 10 per maand
    > en wordt vanaf vandaag gratis aangeboden (…)

    Dat betekent dus dat de abonnementsprijs de facto met 10 euro omlaag kan, zonder Spotify ?!?
    ‘Nee, uiteraard niet’.
    Nee, uiteraard niet.
    Adders onder het gras, xs4all, we kennen ze. Wees open en transparant. Kosten en baten, en zo. Voor jullie, en voor ons.

    Dus nogmaals: stop alsjeblieft hiermee, en beperk je tot je kerntaak.
    Toegang, zo goed en economisch mogelijk. Voor iedereen.
    En verdediging van het recht op toegang, zo goed en economisch mogelijk. Voor iedereen.
    Daar betalen we jullie voor, en jullie alleen. Al heel lang. Uit volle overtuiging. Tot dusverre, althans.

  29. iz says:

    Echt _volstrekte_ nonsens.
    Limewire premium, iTunes premium, Spotify premium.
    Waarom geen Nrc premium, Met-Art premium, Rapidshare premium, Onlinedrogist premium, whatever-game premium, _whatever_ premium?
    Heeft echt – maar dan ook helemaal – geen reet te maken met de ‘core services’ van een ISP.
    XS, xs4all, XS. Niet Lekturama. XS.
    XS.
    4all.

    En dank aan de technici die VoIP weer hebben hersteld. Of wat dan ook weer herstellen. _Jullie_ zijn de kern. Namens ons.

  30. lordgandalf says:

    Hmmz niet kostendekkend.
    Dus een Glas 50Mb is niet kosten dekkend maar een ADSL 30 of 40 klant wel.
    Beetje vreemd ach wel wie wil zijn gegevens afstaan aan een niet privacy bewust bedrijf om 1 jaar “gratis” muziek te kunnen beluisteren

    • Tweety says:

      De kabels van glas liggen er net de investering verdient Reggefiber terug door de ISP die er diensten over aanbied. ADSL maakt gebruik van de koperkabels, deze zijn al lang afgeschreven, toegang tot het ADSL netwerk is dus goedkoper voor de ISP.

  31. glen says:

    wow, want een cadeau xs4all!. ik ben er echt heel blij mee! wat een verrassing. ik was net van plan premium aan te schaffen en nu heb ik het gewoon gratis! Mijn dank. tip; meld op uw website hoe premium klanten die via facebook zijn aangemeld, de dienst moeten activeren… dat ging bij mij nl niet zo makkelijk. way to go xs4all. groet van een van uw oudere klanten

  32. Anonymous says:

    Ik sluit me aan bij de groep 50mbit glas bezitters: waarom wij niet? Vind het een heel krommme verdeling.

    Ook raar dat glas50 mb klanten nog niet zijn overgezet naar glas100 zoals bij KPN is gebeurt…

  33. cor says:

    Prima actie van XS4ALL ben er erg blij mee! En voor de teleurgestelden alles heeft zijn prijs en ja ook ik ben klant van het eerste uur.

  34. iz says:

    Luisteren jullie uberhaupt wel, of is dit slechts een verplicht iso-certificerings nummer, of wat?
    Ik ben een klant. Nu, hier.
    En alle anderen hierboven ook. Nu, hier.
    Blijkbaar niet voor jullie.
    Misschien dan toch maar kabel.

  35. iz says:

    26.05.12 19:48:31
    Registration of Internet telephone number 085xxxxxx failed. Reason for error: Remote site not responding. Timeout.

  36. iz says:

    > gemeld door Christian op 26-05-2012, 09:12
    > begintijd: 26-5-2012 03:00, duur: Onbekend
    > status: lopend
    >
    > update — 26-5-15:00
    > Het probleem is gevonden en onze technici zijn > hard bezig om de oplossing te implementeren.

    26.05.12 18:45:18 Registration of Internet telephone number 085xxxxxxx failed. Reason for error: Remote site not responding. Timeout.

    > Onze excuses voor het ongemak.

    Yeah. Sure.
    En ondertussen: spotify4all.
    FY2, eerder.

  37. hans says:

    jammer dat ik er geen gebriuk van kan maken
    heb hier een abo van geen dit komt omdat ze niet sneller kunnen aanbieden.
    en nu dus dit ook niet.
    jammer

  38. iz says:

    Volstrekt misplaatste marketingstrategie, die focust op extra gadgets voor enkelen in plaats van structurele kwaliteit ‘4all’. Ik zit inmiddels al 10 uur zonder VoIP-verbinding, en dat is _echt_ volstrekt onaanvaardbaar.
    Dus, xs4all, hou je alsjeblieft bij je ‘core’-missie: XS (access, in hoofdletters), en niet ‘user preference’.
    Een hoogwaardig bruikleenmodem past in die missie, een ‘internet vraagbaak’ ook, beveiligingssoftware heel misschien. Spotify (wtf dat ook moge zijn) beslist niet.

  39. Edwin ® says:

    Wat een azijnpissers allemaal.
    Is het niet logisch dat je niet alles krijgt als je basis betaald?
    xs4all mag dan wel het premium-label zijn van KPN, maar dat betekent niet dat er geen onderscheid is tussen klanten/abonnementen.
    Het premium van xs4all vindt je vooral terug in een betere klantenservice (020-nr/merendeels capabele medewerkers op de helpdesk/vrijheden in de router).
    Voor mij zijn dat juist de dingen die tellen. Koop m’n groenten en vlees ook niet bij albert.nl, maar bij de groentenboer en slager.
    Voor kwaliteit en keuze moet je bereid zijn om te betalen. Heb je daar geen boodschap aan, dan zit je inderdaad verkeerd.
    Huur je een auto op vakantie, dan heb je ook keuze tussen een panda met/zonder airco. De meerprijs die dan betaald moet worden, daar hoor ik nooit iemand over.
    Loyaliteit van de oude klanten is inderdaad een puntje dat ik bij veel grote organisaties mis. Mij raakt het in dit geval niet, maar ik ben het eens met de klanten die vanwege infrastructuur -verplicht- met een lager abonnement zitten. Die hebben daar niet om gevraagd. Betalen nu wel minder, mag dat omhoog?

  40. hans says:

    jammer maar helaas niet voor mijn dus blijf ik maar bij piratebay alles vandaan halen.

  41. Otto says:

    We moeten met ze allemaal wel even bedenken dat xsx4all het “premium brand” is van KPN Dat betekend dus dat het duurder *moet* zijn dan de concurrentie. Met de bijbehorende kosten zoals daar zijn een denktank, een mislukt YS e.d.

  42. jan says:

    Hmm..ik heb zelf wel glas100mb en ik blijf gewoon bij xs4all en heb nu een spotify premium account voor de duur van mijn abonnement. Echter vind het ook een slap verhaal, hoe kunnen andere providers dan wel kostendekkend zijn voor een lagere prijs? Die zouden dan nu ook failiet moeten zijn.
    Zelfs KPN biedt voor een lagere prijs dan xs4all een 3-1 pakket, deze is dus ook niet kostendekkend??? Ok het veiligeheidspakket is dan wel 5 euro per maand. Ik gebruik zelf ook het veiligheidspakket van xs4all niet.
    Nee xs4all, de mensen zijn echt niet dom met een arrogante houding raak je klanten kwijt en die komen ook nooit meer terug.

  43. Peter says:

    De zin “We willen onze klanten laten zien dat we heel erg blij met ze zijn, en dat ze bij ons bij de beste en meest complete provider zitten” hadden ze dus nooit in dat artikel moeten zetten.
    Geen enkele klant met basis abbo is nu blij met xs4all..

  44. Peter says:

    xs4all is een prima provider, één probleem gehad in 5+ jaar door een klapperende lijn, maar deze actie is belachelijk.
    Heel veel mensen zitten op Start omdat we niet anders kunnen. Waarom wordt deze actie door onze neus geboord?
    De snelheid is al minimaal met 8mbit terwijl ziggo wel de max snelheid kan leveren.. ik geloof dat mijn contract afloopt binnenkort

  45. XS4ALL says:

    XS4ALL biedt een jaar lang Spotify Premium aan bij Internet Lite, Basic en Glas 100. Als u upgrade naar een van deze abonnementen, dan ontvangt u ook een jaar gratis Spotify Premium.

    De reden waarom XS4AALL bij de abonnementen Start en Glas 50 abonnement geen Spotify Premium aanbiedt, is dat het bij deze abonnementen niet kostendekkend is. XS4ALL voegt standaard al veel toe aan haar abonnementen. Van een draadloos modem, kosteloze installatie en ruim 1100 HotSpots tot een veiligheidspakket en een InternetVraagbaak.

    Wij realiseren ons dat veel klanten niet kunnen upgraden omdat op hun adres simpelweg geen hogere snelheden mogelijk zijn. U kunt op https://bestel.xs4all.nl/wijzigen/ bekijken of u kunt upgraden. Door investeringen in het netwerk kunnen steeds meer klanten omhoog in snelheid. Dat geldt echter nog niet voor iedereen. Op het moment dat u hogere snelheden kunt halen, zullen wij u daarover direct informeren.

    We hopen dat deze uitleg onze keuze iets duidelijker maakt.

    • Gerrit says:

      “Op het moment dat u hogere snelheden kunt halen, zullen wij u daarover direct informeren.”

      Waarom kan ik volgens de xs4all site dan niet meer dan start, en volgens de KPN site standaard (40/4) halen, zit er zwaar over om over te stappen, had van xs4all op zijn minst een eerlijk antwoord gezien en niet zo’n ongeloofwaardig verhaal.

    • Gerrit says:

      Niet echt een overtuigend verhaal, de investering die voor adsl gedaan zijn moeten er al lang uit zijn. volgens mij verdienen jullie daar meer aan dan de glas abo’s ,al deze dingen zijn zo ie zo een sigaar uit eigen doos alleen jammer dat we wel aan die sigaren meebetalen maar er niet van kunnen profiteren.

      Valt me vies tegen dat xs4all er met zo’n slap verhaal probeert van af te komen.

    • Jeroen says:

      Dus als ik 8/1 voor 30 EUR bij Xs4all afneem krijg ik geen Spotify Premium gratis er bij. Dat mag ik er zelf bij kopen a 10 EUR.

      Koop ik 20/2 voor 40 EUR bij Xs4all afneem krijg ik wel Spotify Premium er gratis bij.

      Voor degenen die het willen verifieren:

      http://www.xs4all.nl/consument/internet/#actie/1dagonline
      http://www.spotify.com/nl/get-spotify/overview/

      In feite wordt het start abo hierdoor minder “waard” tenzij je geen gebruik maakt van Spotify Premium en een hoger abo afneemt.

      Maar ik weet het goed gemaakt. Ik geen virusscanner (ik gebruik Linux en OSX, Windows alleen voor een spelletje), maar dan wel graag de Spotify Premium. Gerard heeft wat dit betreft een sterk punt.

    • Op naar UPC says:

      “het bij deze abonnementen niet kostendekkend is”.
      Dan doet xs4all toch echt iets fout. Het adsl start abonnement is 10 euro duurder dan bij de concurrentie (ook met gratis modem etc), en er zijn betere gratis alternatieven beschikbaar dan de software uit jullie “veiligheidspakket”. Het enige wat jullie hiermee bereiken, is dat de start klanten zich nu terecht gepasseerd voelen (het is voor de meesten namelijk geen financiele keuze, maar technische noodzaak), en voor een deel nu zullen overstappen op de kabel. En weg is weg. De tijd dat xs4all zich elitair kan opstellen zijn denk ik toch echt voorbij, nu er betere goedkopere alternatieven beschikbaar zijn.

    • Gerard says:

      Om concurrerend te blijven is het wellicht handiger klanten zelf hun service pakket samen te laten stellen. Zo maakte ik jaren geen gebruik van het gratis aangeboden McAfee omdat ik dit geen goed product vond. Ook nu geef ik de voorkeur aan een ander pakket dan XS gratis aanbied. Gratis installeren? Van mij hoeft het niet ik knoop de kabeltjes zelf wel even aan elkaar. De internetvraagbaak heb ik ook niet nodig. Kennelijk betaal ik voor verworvenheden die alleen voor anderen boeiend zijn

  46. Mathieu says:

    Dit is de eerste keer dat ik door XS4all teleurgesteld ga worden.
    Als Pionier van het allereerste begin (download snelheden van 10KB/s) vind ik dit een rare gewaarwording.
    Zelfs ADSL lite krijgt het gratis….
    Waarom Glas basis dan niet.

    Kom op XS4ALL, laat nu eens zien dat je een top provider bent en geef op zijn minst uitleg!!!

  47. Adri says:

    Wat een hoop “tevreden” gebruikers hier, ik schaar me ook achter de groep die gezien de afstand tot de centrale zich een “lage” gebruiker moet noemen dit heeft mij echter nog steeds niet weerhouden om voor een andere provider te kiezen zeker niet omdat ik al van het begin af aan bij xs4all zit.
    Zal me nu toch maar eens gaan verdiepen in switchen van provider

    • jan says:

      Ze doen in ieder geval goed hun best dit gevoel op te roepen bij hun zogenaamde “lage” klanten en 50mb glasvezel “Hier zijn we niet tevreden genoeg over klanten”.

      • Gerrit says:

        Inderdaad het gaat er mij ook niet om dat ik zo nodig Spotify wil hebben, maar ik krijg er ook een boos gevoel over.

      • jan says:

        En dan ook nog een ongelukkige titel kiezen voor zo’n artikel, klasse XS

  48. jan says:

    Het blijft een hele kromme actie, ik vind dan ook eigenlijk dat Theo de Vries of Marije van Kempen (Marketing) met een verklaring moet komen hier, maar ja zoals we al weten van YS is dat kennelijk iets heel moeilijks bij XS communiceren met klanten.

    • OM says:

      Inderdaad. Oorverdovende stilte. Geen uitleg of wat dan ook. En XS zich maar op de borst kloppen dat ze zo goed zijn hun klantbenadering.

  49. Gerrit says:

    Als je een kop plaatst

    “XS4ALL biedt Spotify Premium aan klanten”

    Dan verwacht ik ook dat dit voor alle klanten is en niet voor de gene die al het geluk hebben dat ze een snelle verbinding kunnen bestellen, dit valt me zwaar tegen dat xs4all tegenwoordig zo omgaat met hun klanten, veel mensen zijn gebonden aan start.

  50. Robin says:

    Met bovenstaande reacties ben ik het vaak wel eens. Al jaren een start abonnement omdat je gezien de afstand niet hoger kan qua snelheid. 4MB, kijk naar de kabelaars daar is 4mb tegenwoordig een lachterje. Stabiel is mijn verbinding wel. Maar nieuwe modem, sorry niet met start, “dan moet u uw abo verhogen”, oh ja dat gaat niet. Glas is er niet, en dat is ook meteen meer dokken terwijl ik ook weer niet persé 50 mb nodig heb.

    Maar goed de trouwe vast klant die het laagste abonnement heeft, waar je in feite als xs4all de meeste kans loopt dat deze bij je weglopen, wordt benadeeld. Juist voor deze zou je extraatjes moeten geven om ze voor je te houden.

  51. jan says:

    In de algemene voorwaarden staat dat de klanten recht krijgen op 1 jaar lang een gratis spotify premium account. Ik heb hier een vraag over gesteld bij xs4all waarom maar 1 jaar en niet gewoon zolang jij je abbo hebt bij XS4all?
    De medewerkster kon bij navraag melden dat je premium spotify account geldig is zolang jij je abonnement hebt bij XS4all. Ik zei dan mogen de algemene voorwaarden wel aangepast worden op de website want deze bevat dus niet correcte informatie, dit zou worden doorgegeven. Ben benieuwd of het ook daadwerkelijk gebeurd.
    Maar goed kort maar krachtig zolang je je abbo bij xs4all hebt dat in aanmerking komt is je spotify account geldig.

  52. Niels says:

    Erg teleurstellende actie.
    Mijn verbinding is omgezet naar start. Sneller kan simpel weg niet in de wijk. Al heb ik wel jaren voor meer betaald. De lokale kabelaar is aanzienlijk sneller en goedkoper, maar ik blijf bij xs4all vanwege de ideologie. Al begin ik mij sterk af te vragen of deze onderhand niet verwaterd is tot een marketing strategie. Voel me langzamerhand een naïeve melkkoe.

    • Op naar de Kabel says:

      “Voel me langzamerhand een naïeve melkkoe.”

      Nou, dat ben je ook.
      Blijven vanwege de ideologie?
      Het is een volledig commerciele dochter van kpn, en theo gaat ook alleen nog maar voor het grote geld en de aandeelhouders.
      De tijden waar jij over mijmert zijn al lang voorbij.

      Deze achtelijke naai actie van theo was voor mij de druppel om over te stappen naar de kabel.

      • Gerard says:

        Ik zie dat goeddeels ook zo. Er heeft vele jaren een kwaliteits aura rond XS gehangen. Echter het KPN netwerk is net zo stabiel als dat van XS en kent gunstiger algemene voorwaarden. Het TV aanbod van Ziggo is uitgebreider en op allerlei punten beter dan van XS. Zit de kwaliteit van XS in hun helpdesk? Zou kunnen maar toen ik die een keer nodig had kreeg ik een stel eigenwijze jonglui aan de telefoon die mij consequent niet konden helpen. XS zal de komende jaren veel moeite hebben hun meerwaarde aan te tonen en hun markpositie te handhaven.

  53. Esther says:

    Super! Gelijk een account aangemaakt. Bedankt xs4all!

  54. Jeroen says:

    “We willen onze klanten laten zien dat we heel erg blij met ze zijn, en dat ze bij ons bij de beste en meest complete provider zitten,” zegt XS4ALL-directeur Theo de Vries.”

    Blijkbaar zijn jullie niet blij met mij als klant:

    “Bent u nog geen klant? Kies dan nu uw 3-in-1 pakket Lite, Basic of Glas100. Als klant profiteert u dan van gratis Spotify Premium.”

    “U heeft alleen recht op Spotify bij de internet abonnementen: Lite 20Mb, Basic 40Mb, Fast 40MB en Glas Extra 100Mb.”

    Hoe zit dit? De media stelt dat alle klanten het krijgen. Lees je tussen de lettertjes door dan adverteren jullie dat klanten met Lite of Basic het krijgen. Nou ik met 8 mbit down/1 mbit up niet, en ik kan niet sneller want dat leveren jullie niet op mijn locatie. Al vele jaren ben ik abonnee. Terwijl Spotify 10 EUR kost, en het 20/1 abonnement 10 EUR meer kost!

    Ziggo daarentegen biedt alles-in-1 voor 52 EUR. Dwz 50 mbit down, 5 mbit up:

    https://www.ziggo.nl/producten/alles-in-1/plus

    Dat is ongeveer 5x zo snel dan ADSL van jullie.

    Het is weer het oude liedje. Nieuwe klanten aantrekken, oude & trouwe klanten naaien want “die blijven toch wel” en vervolgens de marges iets lager maken dmv een aantrekkelijke deal die men in volume bij Spotify heeft ingekocht. Jammer.

    Steeds meer zin om naar Ziggo over te stappen, ook al weet ik dat de service daar bagger is en het een stelletje amateurs betreft. Maar van marketing hebben jullie helaas ook weinig kaas gegeten. Of dachten jullie dat klanten die enkel ADSL1 hebben danwel kunnen krijgen hier niet over gingen klagen? Die klanten, vele trouwe klanten, lopen jullie willens en wetens te naaien.

  55. Remco says:

    Mooi gebaar van xs4all, maar wel jammer dat ik als (voorheen lite gebruiker, nu geupgrade glas 50 gebruiker) er geen gebruik van mag maken :( had toch het idee dat dit een zwaarder abonnement was.

  56. Antje says:

    Merkwaardig al die RADAR kijkers die weer over hun centjes beginnen. En dan het zootje kankerpitten die zitten te klagen terwijl ze vrijwel zeker geen xs4all klant zijn. Wat een hoop gefrustreerde anoniemen op dit Internet tegenwoordig.

    • EF says:

      Merkwaardig al die JOOP.NL bezoekers die weer over anonieme reacties beginnen. En dan het zootje kankerpitten die zitten te klagen terwijl ze vrijwel zeker altijd met hun NAW-gegevens en volledig e-mail adres reageren. Wat een hoop gefrustreerde leden op dit Internet tegenwoordig.

    • jan says:

      Dat is wel heel kort door de bocht en nergens op gebasseerd

  57. marcel says:

    Vreemd dat het maar voor 1 jaar geldt. Denk niet dat ik over een jaar er voor ga betalen. Heb de indruk dat ze klanten willen paaien om te voorkomen dat ze overstappen voor minder geld en hogere snelheid naar een kabelaar.

  58. Henk says:

    Need i say more: zowel thuis als op kantoor trouwe klant vanaf 1998, inmiddels allebei glas 50. Jammer

  59. Wally says:

    Inderdaad niet te geloven. Ik wist dat spotify er aan zat te komen uit de tijd dat yellow space nog bestond. Dat het nu weer niet voor start klanten geldt vind ik weer vies tegenvallen.

    Daarnaast helemaal mee eens dat de termijn van max. een jaar te ver verstopt zit. xs4all onwaardig zou ik willen zeggen.

    Onlangs al TV abo’s verslechterd met online opnemen en last but not least een prijsverhoging van TV met 37%. Net een jaar na de introductie.

    • jan says:

      zelfs de voorwaarden van spotify zijn bij KPN beter, daar hou je het zolang je het pakket aanhoudt. Bij XS maar 1 jaar 1

  60. Enno says:

    mama kpn had spotify al in 2011 aangekondigd, xs4all dus een half jaar later.
    mama kpn heeft inmiddels 3 glaspakketen 50/100/500. over een half jaar heeft xs4all er dus ook 3?
    het glaspakket (incl bellen en tv) 100 van kpn is met prijs vergelijkbaar met die 50 van xs4all. scheelt maar 1 euro per maand en 50mb en spotify in het voordeel van kpn.
    xs4all is niets anders meer dan een duur doorgeefluik wat mama kpn bedacht heeft.

    Voor degene die het niet snappen: het is de bedoeling dat we overstappen naar kpn (glasklanten wel).

  61. Ron says:

    Erg jammer… LITE kost minder dan GLAS50… en daar heb je wel spotify! Beetje krom :-(

  62. Giorgio says:

    Ik zit al sinds Hactic bij xs4all. Mijn maximale ADSL speed is 6Mb terwijl ik een hoger abonnement wilde maar dat technisch dus niet kan.

    Beetje flauw xs4all!

  63. Edwin says:

    Ook hier: Glas 50. Sinds jaar en dag klant en betaal een fors bedrag. Onderscheid tussen klant en klant is er dus wel. Tegenvaller, dat reclame t-shirt moet ik het dan maar mee doen. Als ik naar de bovenstaande reacties kijk zijn er straks genoeg “zwevende kiezers” wanneer een nieuwe xs4all ergens opstaat. Laat dit niet over je kant gaan XS4ALL!!!

  64. Francis says:

    Echt ronduit schandalig dat dit niet voor Glas 50 klanten wordt aangeboden! Dat is alles behalve een instapabonnement en ik voel mij als Xs4all klant nu werkelijk niet meer serieus genomen.

    Leuk zo’n actie om klanten te binden. Mij zijn jullie nu bijna helemaal kwijt. :(

  65. jan says:

    Heel bijzonder dat onze ex hackerclub (die nog stevig protesteert tegen Brein) nu ineens in zee gaat met de grootst denkbare privacy schender op het Internet, namelijk Facebook. Jawel, een Facebook account is VERPLICHT om Spotify te kunnen gebruiken. Als dat niet zo was had ik allang Spotify gehad (als ex Demon klant…)

    • Daniel says:

      Ook ik ben zeer verbaasd dat XS4ALL haar klanten niet behoedt voor een draconische privacy policy en voorwaarden zoals die van spotify. We weten allemaal dat maar een enkeling (onder XS4ALL klanten misschien iets meer dan gemiddeld) daadwerkelijk die voorwaarden leest en het meerendeel er blindelings mee akkoord gaat. Ik had van XS4ALL verwacht dat ze met dit feit rekening zou houden en op z’n minst er een dikke vetgedrukte waarschuwing bij zouden plaatsen om te waarschuwen voor de privacy voorwaarden, zodat mensen niet ongeïnformeerd blindelings akkoord gaan.

      Mensen denken nu dat ze een manier hebben om gratis muziek te luisteren, maar hoewel je er geen euros voor neerlegt je betaalt wel d.m.v. het inleveren van (een stuk) van je privacy!

      Ik houd mij gewoon bij de traditionele manier en haal muziek bij de winkel waar ik zeer vaak langsloop op ‘t station en betaal dat gewoon met euros.

      • Privacyliefhebber says:

        Als XS4all op de juiste plekken van de registratieprocedure duidelijk vermeldt dat/hoe je zonder Facebook-account Spotify Premium kunt krijgen, zou ik het wel willen proberen. Nu schrik nog even terug (alleen al door het woord Facebook). Ben benieuwd naar de ervaringen van andere forumgebruikers.

    • Gerard says:

      Hallo jan ik wil ook niets met Facebook te maken hebben. Maar via XS kan je dus wel een Spotify account nemen zonder Facebook. Mijn Spotify is geactiveerd maar Facebook zegt nog steeds mij niet te kennen en zo wil ik het ook

  66. Bee says:

    Mes in de rug van de Glas 50 klanten die toch een aardige maandelijkse bijdrage betalen voor het enorme voorrecht om bij xs4all te behoren. Misschien iets minder marketing en reclame en de markt volgen (haha, KPN biedt dit al veel langer dan de ‘innovatieve’ dochter….)en terug naar kernwaarden als kwaliteit en innovatie? Gelukkig slagen ze er nog immer in om een stabiel en snel netwerk aan mij te leveren en blijf ik toch zitten. Maar ik wil niet blijven omdat de rest ERGER is, maar omdat XS de beste is.

  67. Erik Engerd says:

    OM, bedankt voor de info!

    Wel mal dat XS het zo doet en daarmee veel klanten tegen zich in het harnas jaagt.

    Zelfde als die actie met die WII toen.

  68. tom weeber says:

    ik ben er blij mee

  69. Gerard says:

    Nog een berichtje van mij. In de algemene voorwaarden staat idd dat het om 1 jaar premium abbo gaat. In geen van de reclame uitingen staat dat. Misleidend. Toch vreemd dat XS4ALL tot een groep bedrijven hoort die denken hun doelen te bereiken door misleidende reclame uitingen. Een fop cadeautje meneer de Vries.

  70. Erik Engerd says:

    Goed werk Daniel,
    de privacyvoorwaarden van Spotify zullen wel on te janken zijn, en idd. Goed werk om dat even uit te zoeken.

    En je kan alleenn op Spotify als je een Facebook-account hebt dacht ik, dat alleen is al een reden om het te mijden als de pest.

    • OM says:

      Voor zover ik wet kan je via je xs4all account wel een facebook-loze spotify account aanmaken. Maar dat is dan ook het enige positieve puntje van deze hele actie.

      • Privacyliefhebber says:

        Hoe maak je als XS4All-abonnee een facebook-loos Spotify premium account aan?
        Bij Spotify Free kost het al de grootste moeite om te ontkomen aan dat opdringerige Facebook-gedoe.

      • OM says:

        Weet de details niet, heb dit op de nieuwsgroepen gelezen. Zou gewoon via de self serice pagina’s moeten kunnen (als je in aanmerking komt).

  71. Hillebrand H says:

    Noemen ze dit nu vrij en open internet. Als je start hebt dan is het ineens niet zo vrij en open meer.

  72. Gerard says:

    Ik wilde op glas 50 overstappen maar nu ik daar geen Spotify bij krijg neem ik maar helemaal geen glas. Rare selectieve actie die hele groepen klanten in de kou laat staan

  73. Sander says:

    Ik sluit me aan bij de groep 50mbit glas bezitters: waarom wij niet?

  74. gazeteler says:

    Ik ben een alles in 1 klant en ik betaal ruim 80 euro per maand

  75. jan says:

    Op de KPN site staat:

    ” Dit betekent dat Spotify Premium gratis is zolang je het Standaard of Premium Pakket met Internet, Bellen en Interactieve TV blijft houden.”

    Kortom: zelfs dat wordt volgens de algemene voorwaarden van xs4all niet eens geboden, alleen maar een jaar ongeacht of het een 3-1 pakket is.

  76. jan says:

    Nou es kijken wat xs4all hiervan gaat zeggen zo zie je maar weer overal zitten addertjes onder het gras

  77. MartinV says:

    Leuk blog artikel. Vanaf vandaag een cadeau omdat xs4all zo blij met ons is. Wel erg slecht gecommuniceerd dat het cadeau maar 365 dagen lang duurt. Na 1 jaar moet je betalen of wordt je gedowngrade naar Free. Zie de voorwaarden. Wel laf dat dat nergens in de communicatie opgemerkt wordt. Wel heel dik doen en laten weten hoe goed we zijn, maar de negatieve puntjes weglaten. Zeg dan meteen 1 jaar gratis premium zen daarna jarenlang betalen, dat is tenminste eerlijk. Of zouden de voorwaarden gewoon niet kloppen? In dat geval neem ik alles terug.

    Wel grappig trouwens dat ik bij aanmelding akkoord moest gaan met de “actievoorwaarden”, maar de link leidde me naar de algemene voorwaarden van xs4all, waar niets in staat over Spotify. Ik ben dus met dat vonkje akkoord gegaan met de getoonde algemene voorwaardenscheppend, niet met de genoemde (maar niet getoonde) actievoorwaarden. Dus heb ik recht op de hierboven gecommuniceerde gratis Spotify Premium zonder eind datum!

  78. Paul says:

    Dank dank dank. Al meer dan 15 jaar bij xs4all en veelvuldig spotify gebruiker. Heel fijn kado.

  79. Roberto says:

    Van VDSL2 naar glas 50 overgestapt, als ik op vdsl was gebleven en minder betaal per maand had ik wel spotify gekregen.
    De logica ontgaat mij totaal.

  80. jan says:

    Zoals ik al zei uit je ongenoegen in een mail en dan het liefst gericht aan Theo de Vries hij is tenslotte de man die de beslissingen moet nemen.

  81. Wim says:

    De communicatie van xs4all is wel super ongelukkig. Je zegt dat je trouwe klanten beloont en iets voor ze wil terugdoen. En in de volgende regel sluit je een groot gedeelte van klanten uit.

    Xs4all wil je dit rechtzetten dan zul je echt met iets moeten komen.

  82. Ziggo VS XS4ALL says:

    Beste XS4ALL.
    Ik voel me erg benadeelt door uw organisatie.
    Ik wou zojuist mijn abonnement upgraden naar een internet lite verbinding, staat er op uw website dat ik een internet lite verbinding kan krijgen met 20 Mbits download en 2 Mbits upload, nu staat er wel het woord tot voor deze snelheden.
    Nou had ik van origine al een internet lite verbinding op ADSL besteld en hiervan kreeg ik maar 12,5 Mbits download en 0,84 Kbits upload. Nu doet uw website mij geloven dat u mij VDSL kan leveren daar er een upload van tot 2 Mbits word aangeboden. Ik vertrouwde dit niet en heb gebeld met uw klantenservice om dit te laten controleren. Nu blijkt er alleen nog steeds alleen ADSL leverbaar te zijn op mijn locatie. Dit geeft mij nu duidelijk aan dat u liegt op uw website. Vinden we erg jammer. Voor mij is het upgraden naar een internet lite verbinding een financiele investering in dat spotify dat u “gratis” aanbiedt. Ik ben een alles in 1 klant en ik betaal ruim 71 euro per maand

    een nadenker :
    Ziggo alles in 1 extra -> € 67,- 120 Mbits download en 10 Mbits upload + Digitale TV en analoge TV plus een vaste lijn….

    of

    XS4ALL Alles in 1 Start -> € 71 euro 8 Mbits download 1 mbits upload en Alleen 1 TV + een vaste lijn….( en dus niet als volwaardige klant gezien te worden)

    XS4ALL er heerst een economische crisus, wees transparant en eerlijk ipv dat commercielle gedoe. U bent een XS4ALL fan armer.

  83. Paul says:

    Same here: Start abonnement vanwege de technische beperking van 8 Mbps van ADSL hier. Overigens verder zeer tevreden over XS4All. Verwacht daarom toch een passend antwoord op deze miskleun.

  84. jan says:

    stil zitten en alleen maar klagen is geen optie, maar is wel pure discriminatie dat mensen die gewoon geen glasvezel kunnen krijgen of hebben buiten de boot vallen, dat is geen waardering van je klanten zoals xs4all het verkoopt. Ik heb zelf wel 100mb glasvezel, maar het is een slechte zaak, ik ben ook van mening dat xs4all zich moet schamen!

  85. jan says:

    Enige wat we kunnen doen is allemaal een mail sturen dat we deze houding niet kunnen waarderen, en alle bestaande leden ervoor in aanmerking moeten komen dan is het aan xs4all om te zien wat ze ermee doen.
    Vrees alleen wel een beetje dat het een eis van KPN is……..

  86. Roel Neumann says:

    Ik was al bij XS4ALL met een 9600 modem. Woon nu in een buurtschap met max. snelheid van 6-8 Mb. Ik zou zeker een sneller abonnement nemen, maar dat kan niet. Glasvezel komt hier niet, omdat Reggefiber er geen brood in ziet. En kabel ligt hier ook niet. Ziggo wil wel een kabel hierheen trekken, maar 5000 Euro heb ik daar niet voor over, wat ze daarvoor vragen. Ik zit dus aan XS4ALL vast. Sneller gaat niet. En daarom krijg ik dus geen Spotify?

    Een coulante houding jegens klanten die niet sneller kunnen zou XS4ALL als beste provider niet misstaan.

  87. Eric says:

    F*ck, dit is nu de 4e keer dat ze me in korte tijd naaien! 1e keer een prijs verhoging van 21,95 naar 25,00 euro p/m. Gebeld wat ik daar voor kreeg.. langer bereikbaarheid van helpdesk! 2e keer ongeveer een paar maanden na de verhoging mijn eerste storing, geen internet verbinding. gebeld met helpdesk, ja, ja 18 minuten in de wacht gestaan voor antwoord. Gelukkig staat dit op vast video. Je weet maar nooit waar bewijs goed voor is. De 3e keer over televisie. Eerst kon je opnemen op hardisk, nu word het op het netwerk opgeslagen. Erg lastig al je een opname aan het bekijken was, en hebt moeten onderbreken. Bij vervolg kijken moet je helemaal weer naar dat punt toe spoelen. Erg lastig en traag. maarja, men wil waarschijnlijk de kijkcijfers correct gaan monitoren! En nu weer, 4e keer dus. Omdat ik een 50/50 glas heb. Steets minder voor meer geld. Er beginnen sterk KPN trekjes op te vallen. Tja het blijft toch je dochter…… F*ck die dan maar. Toch is er ook iets goeds, ze hebben wel een stabiel netwerk… maar daar betaal ik dan ook voor! Groeten van een steeds minder tevreden (een van de eerste) klant van Xs4all. Koester ons! Eric

  88. SjoerdE says:

    Kijk daarom kies je voor xs4all! Top actie!

  89. Bart K-H says:

    Beste mensen, heel fijn dat Spotify Premium nu wordt geleverd bij 3-in-1 abonnementen. Echter, als iemand die al 16 jaar bij XS4ALL zit en inmiddels een 2-in-1 glasabo heeft (DVB-C maakt het mogelijk om zelf je receiver te kiezen) voel ik mij nogal in de steek gelaten. Ik hoop dan ook dat jullie binnenkort ook andere abonnementen in aanmerking laten komen voor een Spotify Premium-abonnement.

  90. JeroenW says:

    ‘s kijken of mijn verwachting klopt. Ja hoor!

    “U heeft alleen recht op Spotify bij de internet abonnementen: Lite 20Mb, Basic 40Mb, Fast 40MB en Glas Extra 100Mb.”

    Beetje erg, erg jammer!

  91. Wai Keong says:

    Net overgestapt van Adsl Lite naar 50 Glas. Betaal nu meer, maar krijg geen Spotify Premium. Was ik niet naar glas gegaan had ik het wel gekregen. DOMPER!

  92. Twinkle says:

    Bedankt XS4all! Ook (‘n klein tikkeltje) meer geld naar de artiesten zo, ook goede zaak.

  93. Op naar UPC says:

    @Robert

    Er is maar 1 manier om te laten weten aan xs4all dat er klanten zijn die hun elitaire houding niet meer zien zitten. En dat is overstappen. Ik zit zelf 10+ jaar bij xs4all, en laten we wel wezen, er is weinig reden meer om bij die tent te blijven. Ik twijfel al een jaar om over te stappen op de kabel, en dit is voor mij de druppel. De meerwaarde die xs4all had, is al lang vergane glorie. Het is nu een veel te dure kpn dochter, punt.

    • Ray says:

      Helaas… maar inderdaad. Ik denk daar ook al een tijdje over. Weer een stukje dichter bij een overstap (en de vele storingen dit jaar helpen daar ook niet bij)

  94. Robert says:

    Hier nog een zwaar teleurgestelde klant. Ben al bij XS4ALL vanuit de tijd dat ADSL nog niet bestond. Ik woon midden in een stad die in de Randstad ligt, geen buitengebied dus. Toch kan ik technisch max 6MB halen en glas ligt hier niet dus abo is “Start”. Nu straffen ze me nogmaals door ons uit te sluiten van deze actie. Heeeeeeeeeeeeeel slecht XS4ALL, Shame on You.

    • Pieter says:

      Ditto, grote stad in de randstad.
      Erg irritant te ver van de centrale en regelmatig ‘klapperende’ lijn. Ziggo kan het niet slechter doen dan de laatste 3 jaar (van in totaal 21 jaar) XS4ALL. Wordt tijd voor verandering.

  95. Dennis says:

    Laat je vriend met een wel geschikt abonnement op jouw pc inloggen en voila; je hebt Spotify Premium.
    Beveiliging is dus zo lek als een mandje.
    Het bevreemd mij ook dat er verschil gemaakt wordt in klanten. XS4ALL, maak dit aanbod transparant aub.

    • Dennis says:

      Na bovenstaande test uitgevoerd te hebben kan jouw vriend geen gebruik meer maken van het aanbod. De activatiecode kan namelijk maar 1x op het betreffende account gebruikt worden.
      Of je meerdere keren in kan loggen op het Premium Spotify account moet ik nog testen. Wellicht heeft iemand daar al antwoord op.

      • Niels says:

        Het is mogelijk om meerdere keren in te loggen op het premium spotify account. Enige beperking is dat je niet tegelijk kan afspelen. Ik weet niet of dit ook voor de offline modus geldt.

  96. Daniel says:

    XS4ALL, Ten eerste hartelijk dank voor dit aanbod, een zeer mooi gebaar! Echter na het lezen van de voorwaarden en privacy policy van Spotify moet ik toch echt dit aanbod afslaan.
    Ik vraag me zelfs af of dit langs de legal afdeling geweest is, zoiets als dit kun je je klanten toch niet aandoen…

  97. Niels says:

    Schandalig dat Glas 50 geen gebruik van dit aanbod kan maken. Ben al 10 jaar klant bij Xs4all. Top dat jullie daar zo’n waardering voor hebben!

  98. Anonymous says:

    Thankx

  99. abe1 says:

    Ik ben destijds ook teruggegaan van Basic, gelukkig wel naar Lite, dus ik kan nu wel van deze aanbieding gebruik maken. Ik vind het wel merkwaardig dat niet *alle* klanten dit aanbod krijgen. XS4ALL is prijzig genoeg. De ene klant is toch niet beter dan de andere?

  100. jan says:

    Hmm, zo exclusief is het nou ook weer niet van xs4all, is weer gewoon overgenomen van KPN, die had het al. En aangezien xs4all weer dochter is van KPN, xs4all kopieert alles van KPN. Geen vernieuwende zaken. Overigens bij KPN ook alleen voor bepaalde abonnementen dus denk dat KPN ook die restrictie heeft opgelegd bij xs4all.

  101. Op naar UPC says:

    Zeer leuke actie, NOT. Helaas niet voor alle klanten, maar een select clubje klanten. Ik heb adsl only start omdat het niet sneller kan. Glasvezel is hier niet. Ik ben nu 10 jaar klant, maar dat is xs4all kennelijk te min. De laatste druppel (naast gemiddeld 4 storingen per jaar) om maar eens over te stappen naar UPC. Slechter dan dit kan het niet.

  102. Roel says:

    Ik ben in de loop van de tijd van basic via lite naar start gedowngrade i.v.m. afstand en kwaliteit van de bekabeling tot de centrale. Dit draait nu min of meer stabiel terwijl ik dus eigenlijk een hogere bandbreedte wil. En dus nu ook met dit soort acties niet mee kunnen doen… slechte zaak, XS4All!

  103. Martin says:

    Jammer dat als je 30 euro per maand betaald en al jaren xs4all als provider hebt dat je niet in aanmerking komt voor spotify

    gemiste kans….

  104. freddy-bijna ex klan says:

    Erg slecht dat op mijn abo geen spotify mogelijk is. Door afstand met centrale is er geen betrouwbare snelle verbinding te krijgen (nu al gedowngraded naar 4MB!) Ik stap binnenkort over op de kabel!

    Bedankt xs4all!!!!!

  105. Remco says:

    Inderdaad een beetje jammer dat je met glas50 alles-in-een wordt uitgesloten. Dat is toch ook niet bepaald een instap pakket. Zeker niet als je kijkt naar de prijzen van de concurentie en moederbedrijf voor vergelijkbare pakketten.

  106. Jasper says:

    Erg jammer dit. Gaat de snelheid niet hoger doordat het koper tussen de centrale en mijn huis (nog steeds) te lang is, vis je weer achter het net.

    Blijkbaar zijn ze toch niet even blij met alle klanten…

  107. Verhoeven says:

    Erg jammer dat Glas 50 hier geen gebruik van mag maken, je betaald een enorm bedrag voor bepaalde diensten die al niet naar behoren werken.
    En dan mag je dit ook nog niet gratis gebruiken, nee dan moet je nog meer gaan betalen.

    Erg jammer hoor XS4ALL!!

  108. Señor Sjon says:

    Beetje jammer dit. Hier geen glas verkrijgbaar en ADSL is geen concurrent meer voor de kabelaars door de grote snelheidsverschillen.

    Ik heb braaf Pack gehouden, kom maar op met spotify! :P

  109. boze klant says:

    waarom niet voor ale klanten en allen voor glasvezel ? adsl basic krijgt het niet !

    • OM says:

      ADSL basic dus wel, maar start weer niet. Kan er weinig aan doen dat xs4all van die verwarrrende productnamen heeft….

  110. C.J.Warners says:

    Ik moest terug van Lite naar Start omdat ‘de lijn’ de aangeboden snelheid niet toeliet. Dat was jammer. Nu dubbel jammer. Blijf ik nog lang bij XS4ALL? Tsja!

  111. Maiko says:

    Ik ben ook wel zwaar teleurgesteld. In eerste instantie dacht ik YES, goeie service. Maar aangezien ook ik geen hogere snelheden technisch kan halen als basis (xs4all only)baal ik enorm dat xs4all mij deze service niet biedt.

  112. Mari v.d. Steen says:

    Zoals al een aantal anderen gereageerd hebben: Pronk niet met een aanbieding die je niet aan al je klanten wilt aanbieden! Ik ben Glas-50 gebruiker en kom blijkbaar niet in aanmerking voor deze aanbieding. Jammer dat je blijkbaar eerst als (heel trouwe) klant weg moet gaan en daarna als nieuwe klant terug moet komen i.p.v. dat trouwe klanten óók beloond worden.

  113. Start - telt niet me says:

    Fantastiche actie? Niet dus. Ik heb start abo omdat de ADSL niet sneller kan en tel dus niet mee.
    XS4All willen jullie mij graag kwijt als klant door zo’n selectieve actie?

  114. pb says:

    @OM… da’s inderdaad een hele kromme regeling.
    Het zou een mooier gebaar zijn om bij alle abonnementen Spotify te brengen. Of tenminste bij ieder die wel het grote abonnement had gewild, maar dat niet kan (ADSL afstand te groot of geen glas beschikbaar in de regio).

  115. Paul says:

    Leuk al die acties, IPV6, modem bij verlenging en dan nu weer spotify. Alleen jammer dat ex-demon klanten steeds worden vergeten.

    • Anonymous says:

      Helemaal mee eens

    • Frans says:

      Wat IPV6 betreft. je kunt nu als ex demon, hccnet klant ed. de helpdesk bellen met verzoek je op een pppoa lijn te zetten ipv rfc1483. Zonder extra’s. Na max 10 dagen wordt je dan omgezet en kun je ipv6 gaan gebruiken. Ik heb dit als ex hccklant net deze maand gedaan.

    • Alex says:

      Service is top inderdaad. Net een defecte modem gehad. Super opgelost door XS4all.
      Alleen toch jammer idd dat het voor Demon klant toch altijd anders is… Dus ook voor mij.
      Moeten we dan naar KPN voor € 56,= een standaard abo?

  116. EF says:

    “..“We willen onze klanten laten zien dat we heel erg blij met ze zijn, en dat ze bij ons bij de beste en meest complete provider zitten,” zegt XS4ALL-directeur Theo de Vries. ..”

    Blijkbaar is XS4all niet blij met mijn Glas50 abbo. Dat is mooi om te weten, ik werd meer gewaardeerd bij UPC als klant blijkbaar. Gelukkig zijn er meer glasproviders, kan ik na 11 maanden overstappen naar een provider die wel blij met mij is..

  117. Paul van Riet says:

    Top Actie van x4all, ik ben blij dat ik een basis account heb.

    Wel vreemd dat glasvezel 50 klanten hier geen gebruik van kunnen maken.

  118. Hoekstra. S. says:

    Jammer dat het niet geld voor glas50 klanten terwijl dit toch een vrij “zwaar” abonnement is, jammer!

  119. OM says:

    Pas echt verbazingwekkend is dat glas 50 klanten (die meer betalen dan lite klanten) geen gebruik kunnen maken van de aanbieding.

    Maar er zullen vast marketingteschnische redenen zijn die gewone sterfelingen niet kunnen begrijpen…

  120. Martijn says:

    Flauw dat glas50 hier geen gebruik van kan maken, terwijl dit m.i. een hoger abonnement is dan ADSL lite of basic.

  121. Rob de Haan says:

    Hoe zie je nu bij abonnementen welk abonnement je hebt. Staat nergens alleen prijs en snelheden.

  122. Jan van Veen says:

    Nette service.
    Jammer genoeg, ook op mijn locatie is geen mogelijkheid voor een hoger abonnement als Start.
    Misschien voor de start klanten tegen een gereduceerd tarief?

  123. Timpie says:

    Jammer. Niet voor alle klanten dus…. want start en pack zijn blijkbaar geen klant?

    Nee, voor ons gold dat het niet kunnen krijgen van een uploadsnelheid we moesten kiezen voor een andere ISP. Maar natuurlijk hebben we pack gehouden, want je wilt niet zonder xs4all(-voordelen).

    Gemiste kans dat er een onderscheid gemaakt wordt tussen klant en klant.

  124. Mark says:

    Eens met Maurice, haal hier max 6MB down dus alleen Start is voor mij haalbaar.

    Wel een uitstekende actie voor de klanten waar het voor geldt :) Prima provider overigens!

  125. tevreden klant says:

    Topactie! dat zouden alle ISP’s moeten doen. Bedankt XS4ALL!

  126. Maurice Dirkx says:

    Vraag,

    En hoe zit het met klanten die adsl start hebben en geen ander abodoment kunnen kiesen om dat het technies niet mogelijk is? (zo als mij zelf)

    • George says:

      Bij mij precies dezelfde situatie, sneller dan Start kan ik niet afnemen, want dan is verbinding niet stabiel.

    • Andre says:

      Ik ben “start” abonee en haal nog maar de helft van de snelheidm, zo slecht is de lijn op mijn locatie. Ik wil wel sneller, maar kan gewoonweg niet.

    • Ray says:

      Als Start klant en abonnee sinds vele jaren, ga ik me toch steeds meer ‘outcast’ voelen. Geen modem upgrade mogelijk, geen spotify om maar wat te noemen. Mijn lijn heeft nu al moeite om 24u zonder uitvallen te blijven werken, en ik moet steeds meer moeite doen om mezelf te overtuigen dat XS4ALL de beste provider is. Misschien toch maar naar de kabel en lekker donateur van BOF blijven voor het maatschappelijke deel…

      Gemiste kans dit!

      • Anonymous says:

        Ik kan alleen ADSL start krijgen op mijn postcode??? Voel me dus al genaaid en nu ook nog eens geen spotify. Dubbel genaaid. Bedankt xs4nobody.

    • Alex says:

      XS4all valt onder KPN. Bij KPN kan wel een standaard pakket afsluiten. Bij XS4all alleen een Start abo. Waarom dit verschil?

      Waarom er verschil gemaakt moet worden in jij wel en jij niet snap ik niet. Als abo van XS4all, ik betaal € 50,- voor een start 3-1 pakket. De lite is € 60,-. Die heeft dus een hogere snelheid en muziek. Laat mij dan ook genieten van lagere snelheid en muziek.

      Het voor Start klanten Spotnet ipv Spotify.
      XS4all kan met deze actie een mooi gebaar richting Brein doen. Meerdere gemiste kansen in 1 (pakket).

    • oosterhagen says:

      Inderdaad, wij zitten hier in FRL met een ADSL die klapperend de 8mb haalt en na twintig jaar begin ik het zat te raken met xs4all… Ze weigeren er iets aan te doen en de gelukkigen die in stedelijke gebieden wonen krijgen de douceurtjes. Ik ga wel naar de kabel…

      • Robert says:

        Wees getroost, ik woon in het stedelijke gebied (rand Vlaardingen) en heb dit probleem ook. Sinds kort gaat het iets beter, maar het houdt nog niet echt over.

    • Bassfreaq says:

      Dus ze zijn NIET blij met Glas Basis (50/50) abonnees? Jammer, iks-es-voor-ol! Waarom geen Spotify4all?

      • Yokes says:

        XS4all glas 50 haalt al bij lange na de beloofde snelheid niet. Tv’s haperen bij HD omdat ze de snelheid niet leveren. Waarom zou ik moeten upgraden naar 100, dat scheelt in de praktijk helemaal niets. Kost wel weer 10 euro extra, maar daarvoor krijg ik dan 10 euro korting op Spotify oid?
        Nog twee maanden, dan ben ik weg bij die club. Is kennelijk ook beleid, want Glas50 klanten kunnen kennelijk stikken namens xs4nothing

      • Yokes says:

        In de aanbieding stond nergens dat je glas 100 moet hebben. Pas toen ik (Glas 50) wilde activeren kreeg ik opeens de melding dat je eerst moet upgraden naar Glas100. Ofwel met een goedkoop Lite abbo mag je gratis naar Spotify, met m’n dure Glas 50 ben ik kennelijk geen goede klant.
        Nepaanbieding waarbij de kleine lettertjes ook niet eerlijk worden gecommuniceerd. Zoveelste ergernis bij xs4notall

      • lordgandalf says:

        Idd vraag me af waarom mensen met een 40Mb of zelfs een 30Mb ADSL wel een premium account krijgen en ik met mijn 50Mb glas verbinding het moet doen met de gratis versie of zelf mag gaan betalen.
        Maak het dan dat alle abonnementen vanaf xMb het krijgen. Dan krijg je teminste geen scheve verhoudingen.
        Het is alsof ze zeggen aan 50Mb glas klanten verdienen we niet die moeten maar extra betalen