We zijn voor de 6e keer op rij verkozen tot meest aanbevolen alles-in-1-provider van Nederland. Dat heeft Telecompaper bekend gemaakt. Zij zijn een onafhankelijke marktonderzoeker van telecommunicatie. Bedankt voor het vertrouwen!

86% van onze klanten beveelt ons aan bij familie en vrienden. Een half jaar geleden was dit 81%. Goed hè? Voor het totaalpakket internet, televisie én bellen voert XS4ALL ook dit keer ranglijst aan. De reden hiervan? Onze betrouwbaarheid en ondersteuning doen het erg goed.

Bij XS4ALL zijn we trots op onze Klantenservice en Helpdesk die nooit met vaste scripts of vragenlijsten werken. We houden van onafhankelijkheid en doen daarom zoveel mogelijk zelf. Daardoor houden we ons netwerk superstabiel en het storingspercentage zo laag mogelijk. Ook zijn we de eerste provider van Nederland met malwarebescherming. En werken we nu hard aan de introductie van mesh: naadloos draadloos internet.

De stijgende lijn zetten we nog steeds voort. In de eerste helft van 2016 hadden we een score van 74%. In de 2e helft van 2018 is dit 86%. Daar stoppen we natuurlijk niet. We zijn pas tevreden als al onze klanten dat zijn.

Verder door naar de 100%!

Deel dit:

Reacties

  1. Toni says:

    Jawel KPN blijft gewoon “misleidende” reclame de ether insturen want dan is het begrip XS4ALL wel erg handig en mag het wel XS4ALL
    Nog een paar nachtjes slapen en de Mexicaan meld zich wel weer en is het ook voor KPN Doei Doei ….
    Ik kan niet wachten op de dag dat de idioten aan de top van KPN het pand mogen verlaten.

    Voor XS4ALL in de vorm waarvan wij genoten hebben is het helaas al te laat, maar of je nu door de hond of de kat gebeten word dan maar naar een ander maar nooit meer KPN.
    Ziggo zo haalt lekker wat klanten binnen. Het grote verschil is dat de gemiddelde toilet juffouw meer know how heeft dan de eerste en tweede lijn bij KPN samen.

    Dank jullie wel XS4ALL ( in de oude samenstelling )

  2. Evert Mouw says:

    Op zolder een eigen mail- en webserver. Want XS4all als provider. Liefhebbers van internet, van technologie, van zelf nadenken, van vrijheid.

    Het doet behoorlijk pijn als zulke dingen weggaan. Het hele idee achter internet hangt ermee samen. Daar is de commercie op gebouwd — niet andersom.

    Wat ik al helemaal niet snap is dat een kerngezond, winstgevend, mooi onderdeel op deze manier gesloopt wordt.

  3. Erik says:

    Aanbevolen provider is het het hiet niet meer.
    Er staat een KPN monster op de loer.
    Dat het niet direct gaat veranderen, geloof ik wel.
    XS4ALL is langzaam aan het veranderen.
    Het valt me al een half jaar op, dat de helpdesk nu tussen de 6 en 20 minuten pas op neemt.
    Vroeger was dat altijd binnen 1 minuut.

  4. Wil says:

    “Overnamepoging KPN hing in de lucht” Vandaar dat de “dochters” zonder pardon moeten worden ingelijfd, dan zijn ze groter en levert de overname de aandeelhouders meer op. De beurs schoot dan ook omhoog.
    Zeg maar dag tegen XS4all, het einde komt met de evt. overname helaas hiermee echt inzicht.
    De voorwaarden, kosten en mogelijkheden zullen ongetwijfeld stap voor stap gewijzigd worden. De overname veel kost geld en dat moet hoe dan ook met veel winst terug verdient worden. “XS4ALL wil met investeerder praten” de kans is zeer gering dat het wat uithaalt, XS4ALLers zijn echte vechters voor hun zaak en ik wens ze dan ook alle succes.

    • Edward Tie says:

      Wees positief … Op dit moment zal onze comitie een brief al uitgestuurd naar investeers. Ze zullen alvast doorverkopen maar ze gaan ook splitsen: Xs4all kan weer verzelfstandigd en wordt verkocht,omdat de klanten niet in kpn willen doen. Ze hebben alvast naar onze wensen van klanten geluisterd.

  5. Kan KPN niet zeggen….
    Iedereen petitie al ingevuld?

  6. Alex says:

    Ik ben al jaren trouwe klant bij XS4all. Ik ben een jaar tussendoor weg geweest, omdat iemand in een KPN winkel mij heeft omgepraat dit te doen. Mede door de korting die wij kregen op onze mobiele aansluiting, de hogere snelheid van het internet, en de lagere kosten. Dit jaar was een hel!

    Helaas heb ik niet de woorden van de verkoper op papier staan, anders had ik het contract al lang kunnen verbreken, en had ik direct weer terug geweest bij XS4all. XS4all is best duurder dan een gemiddelde provider, en ze hebben ook veel lagere snelheden. Nu vind ik dat op zich geen probleem, want de kwaliteit, de online tijd, de weinige storingen (uch, geen enkele gehad) en de super goede klantenservice die echt, daadwerkelijk voor de klant is, die echt oprecht je problemen wil oplossen, en die echt gewoon een uur of twee aan de telefoon blijft, rustig blijft en op al je vragen (indien legaal) antwoord geeft. En daar betaal ik echt heel graag iets meer voor.

    De KPN verkoper beloofde mij 100Mbit/s op mijn adres. Ik geloofde dit natuurlijk niet (ik weet ook wel wat van internet en pc’s), dus heb hier expliciet meerdere malen naar gevraagd, en de verkoper liet mij in geur en kleur zien hoe hij dit kon beloven. Uiteindelijk ingestemd (stom!) en ik kreeg niet eens 20% van de beloofde snelheid. Vervolgens allemaal monteurs over de vloer gehad, waaronder een nieuweling die na het IS/RA punt splitter na splitter aansloot, er hingen er 4 achter elkaar, want dit was makkelijker. De kabel liep door het huis i.p.v onder de grond (kan heel makkelijk aangezien alles al klaar ligt hier) en de snelheid was echt om te huilen. Vervolgens nog 3 monteurs gehad, die allemaal geprobeerd hebben, en op den duur zelfs zijden dat ik gewoon belachelijke beloftes gekregen heb en dat ik maar moest vragen om mijn contract te verbreken omdat het gewoon volledig contractbreuk is. Ze beloven, maar doen niets. En de klantenservice is nog debieler dan debiel. Sorry, maar KPN is echt serieus een waardeloze ISP.

    Nu het definitief is dat XS4all haar stekkers eruit trekt, ben ik dus ook genoodzaakt te vertrekken. Ik geloof er geen bal van dat ik dezelfde service krijg. Straks bel ik eens op, en dan krijg ik zo’n KPN-pannenkoek aan de telefoon. Nee, sorry, dit gaat bij mij niet gebeuren. Ik stap over. En ik ben niet de enige lees ik al. Dit gaat KPN heel veel klanten kosten.

    Begrijp mij niet verkeerd. Ik hou van jullie hoor XS4all. Maar ik walg van dat belabberde bedrijf KPN die zijn klanten als vuil behandeld, die zijn beloftes niet nakomen, die vervolgens niet thuis geven als je je contract wil ontbinden omdat zij jou er met leugens in gestrikt hebben.

  7. Maria grazia Stefanic says:

    De enig providers dat zijn niet van KPN zijn tele twee een van de goedkoopste en Ziggo/vodavone maar als mijn ligt wil ik als de mensen van xs4all voor mekaar greek een doorstaart met een anderen namen naar hun terug gaan ik wilblijf waar de meeste tevreden klanten zijn en wat is bij KPN krijg geen film gratis bij xs4all wel heb ik liever meer betalen voor meer service dan minder betalen met een slechte service

  8. Maria grazia Stefanic says:

    ik ben pas een paar manden klant van xs4all en bevaalt mijn goed qwa friendelijk van de mederwerker en qua geen storing dat is niet over te spreken van KPN en Telfort ik ben wegegaan vanalebei vanwegen een hoop storing bellen enniet luisteren naar deklant voormijn mag xs4all blijven en KPN falliet gaan

  9. XS4all gebruiker says:

    Leuk zo,n buitenlandse top bij KPN. Alles voor de winstmaximalisatie op korte termijn

  10. Anna Lammers says:

    Ik ben al klant van XS4ALL toen we de gulden nog hanteerden als betaalmiddel. Ik heb in al die jaren alleen maar zeer positieve ervaringen met jullie gehad. De helpdesk-medewerkers zijn zeer klantvriendelijk, betrokken, deskundig en hebben alle geduld van de wereld. In al die jaren hebben ze altijd een werkzamer en goede oplossing voor me gevonden. Ik blijf XS4ALL volmondig steunen en hoop uit de grond van mij hart dat XS4ALL blijft bestaan en de kwaliteit en service blijft bieden die hen onderscheid van alle andere providers. Dat is de reden dat ik al die jaren klant ben en nooit zelfs maar 1 seconde overwogen heb om naar een andere provider over te stappen! Sterkte in de strijd met KPN.

  11. Jota says:

    Ik heb nooit enig moment getwijfeld over de kwaliteit van XS4ALL. In het bijzonder de altijd vriendelijke, geduldige en deskundige helpdesk-medewerkers. Deze medewerkers komen altijd met een oplossing en geven eigenlijk niet op voordat er een goede en werkzame oplossing is gevonden. Over een nieuwe modem of repeater wordt niet moeilijk gedaan en zeker niet de extra kosten als eerste ter sprake gebracht.
    Dus zoals vele klanten hoop ook ik, dat XS4ALL blijft bestaan en de kwaliteit en service blijft bieden die hen onderscheid van alle andere providers. Sterkte in de strijd met KPN.

  12. Thanks.. says:

    Toen ooit iedereen minstens een 80386 pctje had en ik nog met een monochroom XT-tje zat te prutsen, was Xs4all niet te beroerd om ook mij op het internet te helpen… Daar ben ik ze nog steeds dankbaar voor.. :-D

  13. Feike Hoogenbos says:

    Optietip: Moeder KPN eet dochters op.

    Voor dat u verder leest, kijk voor de aardigheid eens welke merken er onder of achter KPN schuil gaan.
    https://overons.kpn/nl/het-bedrijf/onze-merken

    Aangetroffen op de site van iex.nl, dat is een site die zich met beleggen, aandeelkoersen, beurstoestanden en alles wat daar verder mee samenhangt, bezig houdt….
    Daar meldt een zekere Bart Peters (niet verwarren met de vlaamse artiest Bart Peeters) op 29 januari 2019 om 09h45 in de categorie ‘Opties’:
    “Optietip: Moeder KPN eet dochters op. KPN kwam met stevige verrassing voor haar klanten. Positief of negatief, dat is de vraag.”
    (Verder dan dit kom je niet, of je moet betalend lid zijn van iex.nl)
    Gefeliciteert KPN leiding, het is jullie al gelukt de aandacht van ‘de Beurs’ te trekken. Nu de beurskoers nog even omhoog en het aankondigen van de opheffing van XS4ALL is al een succes.

    Goed, dan nu verder over hoe het verder kan, zal of zou kunnen gaan met XS4ALL.
    De stream van de 28 januaribijeenkomst in de Waag over de toekomst van XS4ALL heb ik met grote belangstelling gevolgd.
    Hulde aan het enthousiasme van de aanwezigen in het algemeen en de organisatoren/trices en sprekers/ters in het bijzonder.
    Ben ik nu wat gerustgesteld in de toekomst van XS4ALL?
    Eh, nadrukkelijk niet.
    Hoezo niet? twee redenen:
    – KPN heeft XS4ALL altijd een lastige, recalcitrante dochter gevonden waar KPN naar eigen oordeel, eigenlijk te weing ‘vat’ op had.
    – Door de toelichting van Michiel Buitelaar en wat hij op diverse momenten (schijnbaar, bedoeld of onbedoeld?) achteloos vertelde of losliet.

    Michiel Buitelaar kent vanuit zijn verleden als voormalig directeur consumenten bij KPN, heel goed hoe het er in de top van KPN aan toegaat, wat de principes zijn, waar de loyaliteiten liggen, dat soort zaken dus. Vanuit dat verleden kan hij dus ook met een grote mate van zekerheid voorspellen wat er aan de ene kant absoluut onbespreekbaar is, aan de andere kant gemakkelijk kan en mag worden opgeofferd en waar ‘ruimte’ zit om (over) te onderhandelen.
    Dat is overigens iets wat al in een vroeg stadium van de management opleidingen wordt behandeld, dat je dat ‘scherp’, ‘je prioriteiten op orde’ hebt.
    Vandaar dat Buitelaar kon vertellen dat, wat er ook gebeurt, de naam XS4ALL en permutaties daarvan, door KPN zijn geregistreerd en dat je die dus absoluut niet gaat (mee)krijgen of gaat kunnen kopen. Die naam is en blijft van KPN. In het gmeest zotte geval belandt die naam ergens in een lade ergens op het hoofdkantoor van KPN, om er vervolgens niks meer mee te doen.
    Voor normale mensen zoals u en ik een wat vreemde gang van zaken, maar, CEO’s, economisch adviseurs, accountants en juristen (van bijvoorbeeld KPMG) en marketeers denken in volstrekt andere termen.

    Voor wat betreft andere termen, tijdens de bijeenkomst in de Waag kwam ook nog even voorbij dat er onder minstens een deel van de klanten van XS4ALL een soort familie gevoel leeft. Die gaat het er niet om dat ze het op @xs4all.nl eindigende emial adres en/of de Fritzbox kunnen blijven gebruiken en behouden, voor hen heeft XS4ALL een immateriële meerwaarde bovenop de hardware.
    Juist daarom winden die zich zo op over het mogelijk verdwijnen van XS4ALL.
    Ook hierbij geldt weer: zo wordt er niet gedacht en aan en over gedacht op management, economen en marketeers niveau. Die komen niet verder dan het toezeggen van naams- en hardware behoud in de veronderstelling dat dat het eigenlijk het enige is waar het de ‘klanten’ om draait. Associaties met zoiets als familie gevoel, worden in het gunstigste geval afgedaan met iets van ‘ach, wat aandoenlijk’ gevolgd door, ‘daar kunnen we geen rekening mee houden’.
    Je bent een klant en daar kunnen en moeten we aan verdienen, niks meer, niks minder, punt uit.

    Wat Buitelaar zo verder nog even liet vallen, de infra structuur en de wat ongelukkige keuze die daar in de jaren ’90 voor is gemaakt door ‘Brussel’.
    Heel verwarrend, die Brusselse keuze.
    Bij de Europese spoorwegen en elektrische energievoorzieningen moesten de ‘providers’ en de infra structuur van elkaar gescheiden worden en als aparte identiteiten verder. Zo moest de NS de stationsgebouwen, rails, wissels enzovoorts afstoten en ontstond ProRail. Voorheen was dat allemaal NS. Hetzelfde speelde ook in de andere EU landen.

    Het verwarrende: inzake de telecommunicatie en data infrastructuur besloot Brussel tot precies het tegenovergestelde. Het waarom is mij nooit echt duidelijk geworden, zal wel een gecombineerde kwestie zijn van uitstekend lobbywerk en achteloze Europarlementariërs.

    Dat houdt voor Nederland dus in dat alle coax van Ziggo is en alle telefoon, fax, ISDN, DSL van KPN. Glasvezel nog niet helemaal, maar KPN is druk bezig overal in Nederland alle glasvezel wat KPN nog niet in handen heeft, te verwerven. Kost klauwen geld, kennelijk is dat geld er.
    Wat mij verbaast: waarom heeft er in de aandeelhoudersvergadering nog niemand geëist dat het geld wat KPN aan het opkopen van al dat glasvezel uitgeeft, aan de aandeelhouders hoort te worden uitgekeerd…
    Goed, hoe je het ook draait of keert, mocht het lukken XS4ALL, onder een nieuwe naam, een doorstart los van KPN te laten maken, dan nog, kunnen ze voor een landelijke dekking niet om KPN of Ziggo heen.
    Buitelaar liet daarover even los dat, mocht het wettelijk zo ver zijn dat ‘de kabels’ opengesteld moeten worden, zowel KPN als Ziggo, er alles wat nog binnen de wet kan, aan hindernissen gaan opwerpen voor andere providers.
    Leidt weer tot rechtszaken, advocaten verdienen daar weer lekker aan, en, KPN en Ziggo hebben diepe zakken.

    Een elegantere aanpak zou kunnen zijn, KPN gaat drie niveaus hanteren voor het email, internet, telefoon en TV-distributie.
    Een Premium Brand en dat zou dan een voortzetting van XS4ALL worden met dezelfde naam, een Standard Brand met eenvodiger hardware, simpeler helpdesk met een gewoon telefoonnummer onder een nog te kiezen naam en een Budget Brand met een nog te kiezen naam met alleen maar zelfhulp via het internet.
    Is nog heel overzichtelijk, klanten weten daar echt wel de weg in te vinden en het is technisch heel goed mogelijk daar dezelfde apparatuur bij en voor te gebruiken.
    Dan niet zoals nu dat je als KPN klant een ander ‘kastje’ krijgt dan een XS4ALL klant en dat het KPN kastje het niet doet bij een XS4ALL klant en andersom.

    Goed, is als aanpak omstreden. Vergelijk met de automobielwereld.
    Mercedes en BMW kennen maar één smaak, Premium Brand, en doen goed zaken, Volkswagen komt wel in diverse smaken met eigen marktsegement zoals Audi, VW, Skoda, Seat en doet ook goed zaken, Toyota heeft Lexus als Premium Brand, FCA Fiat Chrysler met Fiat als Standard Brand, Alfa Romeo als Sports Brand en Maserati als Super Premium Brand. Doen allemaal goed zaken.
    Zou het nou echt zo zijn dat een aanzienlijk deel van de automobielkopers hierdoor in de war raakt?

    Maar goed, nog in de tijd dat we met guldens betaalden werd ik klant van XS4ALL, ik ben en blijf XS4ALL volmondig steunen en blijf klant, todat KPN XS4ALL opheft of XS4ALL begint uit te kleden. Waar ik dan naar toe ga? Geen idee, volledig los van KPN gaat niet.
    En oooh, al dat gedoe wat je dan krijgt om overal waar dat moet je nieuwe emailadres kenbaar te gaan maken…
    De KPN gok dat aardig wat klanten daar zó enorm tegenop zien dat ze daarom wel zullen blijven, dat zou wel eens een voldoende juiste gok kunnen zijn. Helaas.

  14. Chris says:

    Is this some kind of bad joke?! I switched from Ziggo last week and it’s been a disaster: services with Ziggo cut off prematurely by XS4ALL, no password for the phone, TV channel packages ordered but not delivered – and now some of the HD channels are missing due to some issue with the Arris box, which also looks 10 years out of date! And Customer Service takes over a week to respond….

    I can’t understand how this is the best ISP in the country because it’s no better than Ziggo. If Ziggo could get their Mediabox to work correctly, then it would have been a much better service.

    A very disappointed customer

    • Feike Hoogenbos says:

      Sorry, to say so, but I think you are a bit confused. The Arris box is a Ziggo supplied box, NOT by XS4ALL.
      Ziggo operates via the coax-cable network, XS4ALL via DSL or glassfibre. No wonder the Arris box performs disapointingly and that your phone shows erratic behaviour.

  15. Rob Zuiker says:

    Ik ben al sinds 1996 klant bij dit prachtbedrijf, en hoop dat nog lang te blijven. XS4ALL is niet zomaar een label; het staat ergens voor, en er zijn nog altijd mensen die prijs stellen op een onafhankelijk opererende internetprovider die privacy hoog in het vaandel heeft, die werkelijk oog heeft voor zijn klanten, en die ook bereid is om zich in de publieke arena te zetten voor een toegankelijk, open internet.

    Ik hoop van harte dat KPN op z’n schreden terugkeert en inziet welke parel het op het punt staat aan de zwijnen te voeren.

    Mocht XS4ALL de nek worden omgedraaid, dan kan ik net zo goed voor de goedkoopste aanbieder kiezen. In dat geval zal mijn volgende provider niet KPN heten.

  16. Feike Hoogenbos says:

    Ach, ach, guttegut, een nieuwe directeur consumentenmarkt moet zich wel even lekker manifesteren. Succes en sterkte Jean-Pascal van Overbeke, it is lonely at the top, enne, bovenop de apenrots moet je flink omlaag trappen.
    Tot nu toe heeft XS4ALL buiten schot weten te blijven bij al dat soort wisselingen aan de top, maar nu, helaas, J.P. van Overbeke, heeft er zijn tanden in gezet. Gaat hij vast een vette bonus voor krijgen, want, het opdoeken van XS4ALL gaat op Trumpiaanse wijze worden gespind als een geweldig succes. Over een paar jaar vertrekt van Overbeke naar een ‘volgende uitdaging’.

    Weet u het nog, Fokker? Werd door DASA CEO J.Schremmp overgenomen, hij noemde Fokker zijn Love Baby. Zou allemaal een fantastische synergie gaan opleveren. Verrassend korte tijd later wordt Fokker gesloten.
    Schremmp koopt ook het Amerikaanse Chrysler op en voegt dat aan DASA toe. Enkele jaren later stapt Schremmp op als CEO van DASA wegens ‘verschil van inzicht’ met de rest van de DASA leiding. Kreeg een bedrag mee waar je heel veel bijstandsmoeders heel blij mee had kunnen maken. Vraag niet hoeveel moeite DASA heeft gehad om op een elegante manier van Chrysler af te komen en vooral, hoeveel ze dat gekost heeft.
    En Schremmp? Google maar eens om te weten te komen waar die nu zit en hoeveel echtscheidingen verder hij thans is.

    Die mijnheer van Overbeke, houd in de gaten waar die over pakweg 5 jaar zit.
    Over XS4ALL praat dan niemand meer.

  17. Auke Helder says:

    Erg jammer dat de KPN dit voornemens is.
    Als KPN dit doorzet moet ik helaas op zoek naar een andere provider.

  18. Ikke says:

    Zo jammer dat Xs4all gesloopt gaat worden door een bedrijf dat er alleen maar is om geld te verdienen en geen enkele feeling met de klant heeft. Als er dan toch geen partij als Xs4all meer over is en alleen maar dit soort puur op commercie terende bedrijven over blijven, dan kies ik voortaan ook liever voor de goedkoopste en dat zal niet KPN zijn.

  19. Gerke Pekema says:

    Zo jammer dat KPN de boel wederom kapot gaat maken (geen twijfel, ervaringen uit het verleden bieden garanties voor de toekomst bij KPN)

    Ook mijn moeder nu maar over naar een mailadres op mijn domein, dat is nl het laatste wat haar vasthoudt aan xs4all. Wel vervelend voor al die contacten en abonnementen die we bij langs moeten.

    Voor mij is alleen de stabiliteit belangrijk en natuurlijk de mogelijkheden om eigen servers te kunnen draaien met dat vaste ip adres en natuurlijk IPV6.

    Ik zit in een loop. Omdat xs4all niet kon (of mocht van KPN) leveren over glas heb ik toen gekozen voor XMS. Prima provider, vast ip, TV (over DVB-C) op alle kamers in huis, eigen apparatuur wat werd ondersteund, gewoon een ethernetaansluiting op de galsvezelmodem, rest was voor jezelf.
    Toen kwam KPN, we nemen het over, er verandert helemaal niets voor u. Binnen een jaar had ik geen DVB-C meer, geen vast IP adres, uitvallende verbindingen, een TV dienst die ineens met IPTV ook stuk ging………………

    Mijn portie mag naar fikkie.
    Ik ben nog niet weg, maar verwacht binnen niet afzienbare tijd (zeg eens half jaar) een belofte van KPN wat ze gaan doen. Ik denk dat ik wel weet hoe dat afloopt.

    TMobile, binnenkort hebben jullie een nieuwe klant erbij

    • Pbe says:

      @Gerke… T-Mobile? Verbroken/stilstaande verbindingen zijn gebruikelijk bij deze aanbieder. En buiten de randstad is dat nog veel erger.

  20. Ellen says:

    Op dit moment is XS4ALL de beste consumentenprovider. Als KPN beweert dat “er niets verandert” moeten we maar afwachten of dat echt zo is.

    Voor mij heel simpel:
    – Mailboxen met veel aliassen
    – Goed modem
    – Goede instellingenpagina
    – Telefonische bereikbaarheid en goede telefonische ondersteuning
    – Goede veiligheidsvoorzieningen, zoals antivirus
    – Privacy en cybersecurity hoog in het vaandel

    Ik ben bekend met KPN internet (en ook de voorgangers Het Net en Planet), de kwaliteit daarvan is dramatisch minder. Een tijdje geleden met de rommelige instellingenpagina van KPN internet getobd. Dat soort dingen wil ik niet. XS4ALL moet blijven!
    Volg https://xs4allmoetblijven.nl/ > waarschijnlijk komen daar ook adviezen waar we een andere kwaliteitsprovider kunnen vinden.

    PS En mijn mijn KPN abonnement van mobiele telefoon ga ik ook opzeggen als ik vertrek.

  21. Ton says:

    Van XS4all naar KPN is geen NAAMSVERANDERING, maar een PROVIDER verandering.

    Er verandert niks is niet waar, er verandert ALLES.

    Ik ben al op zoek en heb ontdekt dat ik een heel stuk goedkoper en sneller kan.
    De 86% score van XS4all heb ik doorgestreept en dan blijkt het overal hetzelfde te zijn.

    Ik heb sterk de indruk dat ze, ook op de helpdesk al aanpassingen gemaakt hebben.

  22. Marijn says:

    Gefeliciteerd Xs4All.

    Wij hebben in 2004 gekozen om voor alle 3 de connecties bewust een andere partij te kiezen, de beste die dat onderdeel kon leveren. Dus Ziggo voor TV, kpn voor analoge telefonie en XS4All voor internet (ADSL, inmiddels VDSL2).

    Ik betaal al jaren ongeveer 10 euro per maand meer voor internet dan bij de goedkoopste aanbieder, omdat ik daarvoor een provider krijg die voorloopt op techniek (IPv6, relatief vast ip-adres, goed modem (heb nog 7360v2), met verstand van zaken (hoewel ik de laatste keer eerlijk gezegd ook niet te spreken was over de helpdeskmedewerker) en met een privacy-vriendelijke instelling.

    De ervaringen met KPN (analoge telefonie, ja dat bestaat nog en ook daar betaal ik extra voor) zijn de laatste paar jaar ronduit slecht. Analoge telefonie was altijd stabieler dan voip (XS4All gaf me daarin zelfs gelijk) maar dat lijkt niet in het plaatje van KPN te passen want bij de upgrade van de wijkcentrale en de straatcentrale is beide keren vergeten de analoge telefonie aan te sluiten.
    Was overigens ook wel weer lachwekkend, de tweede keer belde ik met de mededeling dat bij het upgraden van de wijkcentrale vergeten Was het kabeltje voor analoge telefonie in te prikken. Reactie: hoe weet u dat? Omdat hetzelfde bij de upgrade van de straatcentrale gebeurd is.

    Als de naam, maar vooral de instelling, van XS4All verdwijnt blijf ik geen 10 euro per maand meer extra betalen. Dus KPN wat wordt het, kwaliteit (minstens niveau XS4All helpdesk, techniek maar vooral instelling) of lage prijs? Als KPN niet kiest, kies ik en aangezien niemand anders de kwaliteit van XS4All lijkt te willen bieden wordt het dan T-Mobile of zo (Ziggo is uitgesloten).

  23. Piet Boersma says:

    niks terug komen op dit besluit. De allerhoogste heeft hier zijn fiat aan gegeven en dus wordt het gezichtsverlies voor hem.
    over 5 jaar is hij weg met een vette bonus en de rotzooi is voor de opvolger

  24. Richard says:

    God, wat heb ik in no-time een gruwelijke hekel aan KPN gekregen.

    Ik heb nog nooit zoveel XS4ALL reclames gezien als de laatste tijd.
    Ik ben nu overal m’n e-mailadres aan het vervangen en opzoek naar
    eenvervangende provider, ik voel me ronduit besodemietert.

    Vooral reclame blijven maken voor XS4ALL terwijl je weet dat dat
    binnenkort weg is.

    Jullie hebben mij al die tijd gewoon besodemietert, en de rest is
    niets anders dan damage control.

  25. Rob de Haan says:

    XS4all is de beste en ik snap niet dat je als weldenkend bedrijf met blijkbaar toch goed opgeleide mensen een A-merk te grabbel gooit. Nu is KPN meester in blunderen die alleen naar prijs kijken dus verwonderen doet het me niet.

  26. J. vh Swinden says:

    “86% van onze klanten beveelt ons aan bij familie en vrienden. Een half jaar geleden was dit 81%. Goed hè? We zetten het in perspectief: KPN staat met 68% op 4”
    Nog een keer:
    “86% van onze klanten beveelt ons aan bij familie en vrienden. Een half jaar geleden was dit 81%. Goed hè? We zetten het in perspectief: KPN staat met 68% op 4”

    • Adri says:

      Jammer dat we deel gaan uit maken van die 68 % zometeen en onze betrouwbare provider kwijtraken :-(

  27. Ton says:

    Bij volledig opgaan van XS4all in KPN is de reden om bij KPN te blijven uiteraard ook helemaal verdwenen. Het is voor mij duidelijk dat service voor KPN dan erg onbelangrijk is.

    Het wordt dan een rekensommetje, waar het zeker is dat KPN verliest, want ze zijn akelig duur, ik heb al een aantal alternatieven, maandelijks opzegbaar, makkelijker te wijzigen, goedkoper met meer snelheid dan ik nodig heb. XS4all is voor mij het onderscheid voor de prijs, eigenlijk heel vreemd dat dit bij KPN niet begrepen wordt.

    Benieuwd wat de toekomst brengt.

    • Richard says:

      Ze kunnen bij KPN de k*nker krijgen.

      De toekomst? XS4ALL was meer dan alleen een merk.

      Hoe meer het internet overgaat naar enkele grote ondernemingen, des te commerciëler heel het internet wordt.

      We zijn pas een goede vijftien jaar bezig met het internet, en zelfs nu kun je al niet meer zorgeloos met elkaar communiceren zonder dat tal van organisaties en overheidsinstellingen zich het recht voorbehouden om iedereen en alles te mogen volgen en afluisteren.

      Eigenlijk toch absurd dat je flink moet betalen voor het internet zodat bedrijfsleven en overheid je kan volgen, tappen, afluisteren, hacken, enzovoorts?

      De echte toekomst van het internet is simpel en niet veel anders als die van de televisie: Ik was er ook aan verslaafd maar ik ga afkicken.

  28. Paul says:

    Leuk hoor maar wat heb je er aan als het topmerk wordt opgeheven?

  29. Zeker moet KPN op haar verkeerde schreden terugtreden, of willen ze nog meer gezichtsverlies lijden dan ze nu al doen…..!

  30. Wim says:

    Als KPN nou zorgt dat AL haar afdelingen ook boven de 87% tevredenheid scoren
    en
    als KPN zorgt dat hun storingspercentage even laag wordt,
    dan
    wil ik er best wel over nadenken om de sticker KPN op het prima volk van XS4ALL te plakken.

    Eerder niet!

    XS4ALL wéét dat de inzet wordt gewaardeerd:
    1.>> uit de jarenlange prima score (steeds op EEN)
    en
    2.>> uit de enorme hoeveelheid reacties op dit “bijzonder-slimme” voornemen van KPN.

    XS4ALL weet het al jaren …
    … nou KPN nog.

    Ga zo door,
    tevreden klant Wim

  31. anoniem says:

    En natuurlijk komt KPN terug op haar voorgenomen besluit……. :-)

    • Cpt says:

      Yeah, right. Dat is de dag dat ze aankondigen dat ze geen KPN meer heten maar de naam XS4All (en de overige kenmerken van XS4All) gaan aannemen….