Misschien heeft u het al vernomen in de media. Het management van XS4ALL heeft vandaag bekend gemaakt dat zij vasthoudt aan het plan om XS4ALL samen te voegen met KPN.

Wat betekent dit voor u?
Op dit moment blijft voor u alles hetzelfde. Uw abonnement en onze dienstverlening blijven ongewijzigd.  Bij vragen kunt u gewoon naar hetzelfde nummer blijven bellen en zullen de XS4ALL-medewerkers u te woord blijven staan om uw vragen zo goed mogelijk te beantwoorden, zoals u van ons gewend bent. De Ondernemingsraad van XS4ALL heeft wettelijk nog één maand de tijd om op het besluit te reageren. Wij brengen u ruim van tevoren persoonlijk op de hoogte als er nieuwe ontwikkelingen zijn.

Begin januari presenteerde KPN de plannen om alle focus te leggen op het KPN-merk. De andere merken van het concern (Telfort, Yes Telecom en XS4ALL) zouden daarmee geïntegreerd worden in KPN. Op dit voornemen werd door XS4ALL-klanten en XS4ALL-medewerkers emotioneel gereageerd. XS4ALL is een merk dat bij veel klanten zeer geliefd is. Veel klanten noemen zich fan en er volgde veel ophef en emotie.

Waarom dit besluit?

De sterk concurrerende telecommarkt is de afgelopen jaren flink veranderd. Om te kunnen blijven innoveren, zijn er financiële middelen, personele capaciteit en centralisatie van innovatie nodig. Denkt u bijvoorbeeld aan 5G, glasvezel en service. Door de focus op één sterk merk, kunnen KPN en XS4ALL de krachten bundelen om klaar te zijn voor de toekomst.

Geruisloze overgang en behoud van service

Als de integratie in KPN gestart wordt, gaat u als klant vermoedelijk pas op z’n vroegst in de tweede helft van 2020 over naar KPN. Dat gebeurt pas als de service en dienstverlening gelijkwaardig of beter zijn dan hoe u die nu ervaart. U houdt hetzelfde FRITZ!Box-modem met technische ondersteuning van de helpdesk, hetzelfde e-mailadres en u kijkt tv via dezelfde ontvanger. Ons doel is een geruisloze overgang. Daar gaan wij ons stinkende best voor doen. 

Zoals altijd brengen we u ruim van tevoren persoonlijk op de hoogte als er nieuwe ontwikkelingen zijn, ook op het gebied van producten en diensten.

Deel dit:

Reacties

  1. Wat kortzichtig van KPN om te denken dat de eigen waardeloze klantenservice kan verbeteren door XS4ALL te integreren. Ik ben meer dan 20 jaar trouwe en tevreden klant. Dat gaat helaas eindigen.

  2. ton says:

    Kan er iemand een goed alternatief geven, KPN is al begonnen zijn eigen services wederom weer eens te verbeteren “lees duurder te maken” Dus daar mo\eten we maar niet op gaan wachten.
    Liever minder service en kwaliteit dan een gedwongen overstap naar een bedrijf wat niet functioneert

    • jan says:

      Ik denk dat je nog even gedult moet hebben. Houd de site van “xs4all moet blijven” in de gaten. Het schijnt dat er in november informatie komt over een nieuwe provider met de zelfde kernwaarden als xs4all.

  3. Meindert says:

    Niet alleen ben ik al meer dan 20 jaar XS4ALL klant maar heb ook al bijna 20 jaar een eigen hobby Homepage zonder winstoogmerk die druk bezocht wordt…

    Verandert bij het opdoeken van merknaam XS4ALL daarvan de de URL (c.q. het “internet adres”)? ?

    … zo ja, dan worden duizenden bezoekers van mijn Home page (en ikzelf natuurlijk) gedupeerd en wordt het voor mij noodzakelijk afscheid te nemen….

  4. Tom says:

    KPN staat bij klanten al tientallen jaren bekend om zijn arrogantie, zelfgenoegzaamheid, het maken van ruis en verkeerde keuzes. Misschien is er nu iemand aangetreden die vastgesteld heeft dat het niet om KPN maar om haar klanten gaat.
    Ik hoop dat KPN terugkeert op haar foute beslissing en anders meewerkt om het verlies van alle klanten van XS4ALL zo geruisloos mogelijk te laten verlopen zodat XS4ALL als een kwalitatief gezond bedrijf blijft voort bestaan. KPN kan dan tevreden terugkijkend verder onder eigen merknaam zijn activiteiten voortzetten. Zijn we van die manipulaties verlost.

  5. André says:

    Houden we nu de vaste IP-nummers en kunnen we gewoon servers on-line blijven zetten?

  6. Arnold de Jong says:

    Voor een indruk van de wijze waarop KPN met klantbelangen omgaat, zie:
    https://breedbandhk.nl/article/glasvezelstrijd-poging-tot-uitleg

  7. Reinier says:

    Zolang ik internet heb ben ik al klant van xs4all. Dus nog van voordat er adsl bestond.
    Ik zal niet bij voorbaat mijn contract opzeggen als kpn de merknaam wordt. Wel zal ik erop letten dat de service hetzelfde moet blijven of beter worden. Per slot zijn de ervaringen met ziggo , nee niet van mij thuis, nog vele malen slechter.
    Ik ben vanwege de kwaliteit xs4all altijd trouw gebleven, hoewel mijn werkgever een keer door KPN is opgekocht en ik derhalve personeels korting zou hebben gekregen bij overgang naar KPN.

    Zelfs als (opgekochte) KPN werknemer steun ik de oproep om het veel beter bekend staande merk xs4all te handhaven.

    • ReemZ says:

      Durf je de hand niet te bijten die jou af en toe een afgekloven bot toewerpt en je probeert wijs te maken dat het voeding is?

  8. Bert says:

    Ik begrijp uit de pers dat de nieuwe topman heeft gezegd vast te houden aan de integratie van XS4ALL in KPN, terwijl dit een uitstekend moment is om die vergissing recht te zetten. Als het om internet gaat, is XS een veel waardevoller merk – ook letterlijk – dan KPN. En alleen een topman die nog vastzit in al lang ontzenuwde dogma’s/managementmodes als ‘centralisatie/één merknaam is goed, want lagere kosten’ en ‘een besluit terugdraaien is een teken van zwakte’, zet deze beslissing dan ook door. Dat de nieuwe topman al heel lang bij KPN en ook in de opperste regionen van het bedrijf bivakeert, doet het ergste vrezen, maar ik zeg hem: u bent nu de baas en dit is het moment om op te staan en het verschil te maken.
    Investeer in XS4ALL, een bedrijf dat niet de slechte reputatie van KPN (zie onderstaande litanie van klachten) met zich meesleept. XS4ALL is niet alleen een geweldig merk, maar ook een geweldige, internationaal bruikbare merknaam. Bouw het merk uit. Met behoud van de lokale kleinschaligheid. Dat kan. Voor premium internet wil men premium prijzen betalen. Dat bewijst XS4ALL.
    Maar u kan natuurlijk ook besluiten de Ryanair van de internetproviders te willen worden. Een bedrijf dat bekend staat, nee, gehaat wordt om zijn klantonvriendelijkheid, het uitpersen van het eigen personeel en de dollartekens in de ogen van de topman.
    Waar zal de aandeelhouder op de iets langere termijn blij mee zijn?
    Uiteindelijk is de vraag: wie bent u? Of beter misschien nog: wie wil u zijn?
    Een veredelde boekhouder of een ondernemer met visie.
    Dit is het moment. Verras ons.

  9. Buster says:

    Ca. 2 jaar nodig gehad om bij KPN mijn telefoonrekening in te kunnen zien.10tallen mails en diverse telefoontjes gepleegd. Kastje naar de muur “dienstverlening” die steeds door de hiërarchische structuur vast liep. Tenslotte een mail gestuurd naar de ondertekenaar van de rekening.
    Daar werd best vriendelijk op gereageerd en werd beloofd het probleem op te lossen. En zowaar op een gegeven moment kon ik mijn rekening bekijken, maar die kwam niet per post, zoals ik dat gewenst had. KORT daarna werd die faciliteit helemaal opgeheven! Daarbij kwam ook nog dat alle vaste telefoonlijnen op de nominatie stonden om opgeheven te worden. Dus dan maar de KPN opzeggen, als enige alternatief.
    Het KPN bedrijf is te groot om goede service te kunnen leveren, teveel tussenschijven, die de service belemmeren of zelfs verhinderen.
    Heb ook digitenne geprobeerd. Dure ontvanger gekocht, die voortdurend vastliep. Omgeruild voor een andere. Zelfde resultaat. Het model is later vervangen. Die zou beter zijn. Een kennis heeft die enige jaren gehad en heeft die ook weer weggedaan. Een ramp.

  10. Rob de Haan says:

    Nu de top weg is, is het tijd voor verstandige beslissingen.XS4all MOET BLIJVEN

    • Irene Boomsma-Sijlbing says:

      XS4ALL moet blijven.
      Dat was beloofd!
      Een niet vervulde belofte is een leugen.

    • Piet says:

      Mooi twee van die incompetente managers de deur uit!
      Hoe zou de overblijvend zijn? Heeft zich als tweede keus naar boven gewerkt. Is tweede keus goed genoeg?
      En dat nieuwe stel, zouden ze enig idee hebben waar het over gaat?

  11. Rod Awian says:

    Ben zelf enige jaren bij KPN. Op zich is de verbinding stabiel en heb weinig klachten hierover. MAARRRR…
    Enige tijd geleden nieuwe modem/router ontvangen, deze niet in gebruik genomen omdat KPN enorme beperkingen oplegt. Zij bepalen voor mij (als klant) wat goed voor mij is. Een experiabox, waar ik niet of nauwelijks iets kan aanpassen. Nu ook zelfs geen interne Lan instellingen meer aan kunnen passen (staat vast op 192.168.2.x)

    KPN waar zijn jullie in hemelsnaam mee bezig, oordoppen en oorkleppen hebben jullie op!
    Jullie negeren alles wat de klant aangeeft.
    Jullie negeren het eigen modem beleid.

    Voor mijn werk ben ik ook al zeer geruime tijd bezig om een glasverbinding werkend te krijgen.
    Deze lijn is door vorige huurder van het pand aangevraagd, wij hebben deze met veel gedoe overgenomen.

    KPN ik begin jullie zo langzamerhand uit te kotsen…
    De arrogantie en stijfkoppen provider.

    Jullie behoeven alleen de internet verbinding te regelen tot aan de deur, de rest moet je als klant zelf kunnen bepalen.
    Experiabox, eigen modem/router etc.etc..

  12. JM says:

    Exit Dominique Leroy, who’s next ?

  13. Rob de Haan says:

    Gelogen van A tot Z. KPN is niet te vertrouwen en heeft een visie die niet verder reikt dan de eigen voordeur. Het bewijs staat in de krant. Blunder nummer zoveel. Wordt vervolgd……..

  14. Frans van Veen says:

    Op pag. 1 van vrijwel elk boek over succesvolle bedrijven staat: “luister naar je klanten” en “leer van je fouten”.
    De dat is nu precies wat KPN-management en de huidige XS4all directeur (lees:KPN-vazal) niet doen.
    En daaraan alleen al heeft KPN z’n slechte reputatie te danken.
    De gevolgen zullen ook nu niet uitblijven. Kan haast niet wachten tot Plan B bekend wordt gemaakt.

  15. L.J. Lekkerkerk says:

    Het is jammer dat managers zoveel moeite hebben met het intrekken van dwaze plannen … hopelijk zal de KPN-top hierop dan toch een uitzondering vormen. Het pragmatisme van de nieuwe topvrouw (blijkend uit haar aandelenverkoop) en het feit dat zij even als nieuw bezem kan schoonvegen in de rare besluiten van voorgangers stemt me hoopvol.

  16. C. van der Hoeven says:

    Waarschuwing voor XS4ALL klanten:
    Ik heb ditzelfde reeds in 2007 meegemaakt met de opheffing van Planet internet en samenvoeging met de KPN. Eén grote rotzooi waarbij geen enkel contact mogelijk was. 2 ordners vol met boze brieven en een hoop ellende. Veel medewerkers zijn toen verdwenen en alles moest geregeld worden door KPN hulpkrachten, zonder enig verstand van zake. Volgens de KPN zou toen ook alles zonder problemen verlopen, wat niet het geval was.
    Ik ben toen overgestapt naar XS4ALL en was en ben zeer tevreden. Maar helaas gaat het nu weer dezelfde kant op als in 2007 Planet internet.

    Daarom is voor mij een noodzaak vroegtijdig de overeenkomst met XS4ALL beëindigen voordat de XS4ALL medewerkers massaal opstappen en de vandalen de KPN het samenvoegen weer even gaan regelen.

    • Ellen says:

      Ik heb hetzelfde ervaren met Planet internet. Groot drama. Was blij een nieuwe provider in de vorm van xs4all te hebben gevonden. Als XS4ALL inderdaad KPN gaat worden is de kans zeer groot dat ik wederom naar een andere provider moet. Balen, want daarmee zal ook mijn e-mail adres wijzigen. Ik heb er weinig vertrouwen in dat de overstap goed zal gaan en dat XS4ALL klanten weinig gaan merken. In mijn geval zal KPN met een goed verhaal moeten komen incl. een heel mooi aanbod.

  17. Piet says:

    Uit het linkedin profiel van die manager:
    “Executive Vice President Customer Service KPN”
    En die moet dan het XS4ALL customer service niveau gaan brengen bij KPN, als hij dat kon had hij het al lang kunnen doen, gezien zijn CV al sinds 2013. Dus is niets en zal dus niets worden.

    “EVP Customer service at KPN and Director XS4all with passion for people and E2E customer journey improvement. With a demonstrated history of working in the telecommunications industry. Skilled in Process- and Operations Management, Data & Analytical Skills, Interim Management.
    Strong operations professional graduated from Open Universiteit Nederland Strategy and Organization. Additional training on Nyenrode and Ashridge Executive Education. ”

    “Passion for people”, “customer journey improvement”, “analytical skills”: Laat me niet lachen.

    “Interim Management”, hij bedoelt ik ben het botte bijl type

    • ReemZ says:

      Scherp!

      (En ja hoor, ook hier een minimaal aantal karakters, want iets met één woord kunnen zeggen was vroeger een kunst en nu *uiteraard* spam.)

  18. E van Putten says:

    Een politicus of manager die continu herhaalt dat er “voor u niets zal veranderen”.
    Als dat geen sterke aanwijzing is dat er iets flink gaat veranderen dan weet ik het ook niet meer!

    Het merk xs4all wegdoen is de allerslechtste marketing ooit. Men kan beter de minder populaire KPN diensten sterk verbeteren en dan de suffix “by xs4all” voeren. Zo doet bijvoorbeeld de Hilton hotelketen dat ook met b.v. Hampton by Hilton. Zo kan de klant met kleinere portemonnee zich ook nog eens meten met ons “elitaire” xs4all klanten die eigenlijk ook gewoon al jaren feitelijk een KPN product afnemen. KPN blij, xs4all fans blij en iedereen blij.

    Omdat ik het eerst niet kon begrijpen heb ik trouwens lange tijd gedacht dat het dreigen met het opheffen van xs4all gewoon een briljante afleidingsmanoeuvre was om een stevige prijsverhoging door te voeren.

  19. Maarten B says:

    Dag Jörg Kramer, zetbaas van de KPN,
    Je denkt zeker dat je met dat gelikte marketing mailtje van 19 sept. j.l. weg te komen om ONS , jarenlange trouwe klanten/abonnees van XS4ALL, te lijmen met loze beloftes en PR prietpraat.
    Wat eruit spreekt is de totale minachting en onderschatting naar je eigen klanten van XS4ALL toe; meer dan 54000 klanten vonden het nodig om, via een petitie, hun solidariteit uit te spreken naar hun eigen, notabene commerciële, ISP!! Dat is ongehoord!.
    XS4ALL is jarenlang uitgeroepen tot de beste provider in Nederland, is een ongelofelijk sterk merk, heeft een enorme sterke achterban en is een icoon in de Nederlandse Internet historie.
    Jullie (KPN) maken een KAPITALE fout indien jullie onze bezwaren wegzetten als louter “emotie” en doorgaan met het opheffen van XS4ALL.
    Ik zal onder GEEN BEDING overgaan naar KPN, NEVER!!.

    • WHJ van der Pasch says:

      xs4all is altijd al van kpn geweest.

      • Maarten B says:

        XS4ALL was, tot voor kort, een zelfstandig opererend bedrijf dat altijd volledig zelf met heel veel betrokkenheid heeft gebouwd aan het eigen merk met alle daarbij behorende diensten en klanttevredenheid. KPN heeft het door acquisitie verkregen XS4ALL altijd omgemoeid gelaten, juist waardoor XS4ALL heeft kunnen uitgroeien tot het succesvolle bedrijf wat het nu is. Je zou dus wel gek zijn om als manager zo’n bedrijf de nek om te draaien.

      • ReemZ says:

        Volstrekt onwaar. KPN heeft XS4ALL op een gegeven moment opgekocht, niet zelf opgericht. Is dus niet “altijd” van KPN geweest.

  20. Peter says:

    Laten wij slechts de reactie geven;

    Als de plannen doorgaan beëindig ik mijn XS4ALL overeenkomst.

    100.000 reacties moet mogelijk zijn!

    • Ellen says:

      Onbegrijpelijk dat KPN XS4ALL wil opdoeken. XS4ALL staat voor kwaliteit en goede service.
      Dat zal vrees ik verdwijnen zodra het KPN gaat worden, ook al belooft men van niet. Die beloftes kennen we (zie eerder Planet internet). Ik hoop dat er een zelfstandig XS4ALL komt cq dat medewerkers van XS4ALL zelfstandig verder gaan en de kwaliteit voort zetten. Hopelijk komt hier snel meer nieuws over naar buiten. Als XS4ALL inderdaad KPN gaat worden is de kans zeer groot dat ik wederom naar een andere provider moet. Balen, want daarmee zal ook mijn e-mail adres wijzigen. Ik heb er weinig vertrouwen in dat de overstap goed zal gaan en dat XS4ALL klanten weinig gaan merken.

      • Yvonne says:

        XS4EVER!, plan B. Daar sta ik achter. Ik ben de huidige marktpolitiek zat, met de vraag naar meer en groter.
        “Leuk” voor de aandeelhouders. De ervaring leert dat meer en groter dan ten koste gaat van heel veel: de authenticiteit van de onderneming (een bedrijf dat zich onderscheidt), tijd (want efficiëntie wordt dan belangrijker, dan de tijd die je nodig hebt om een goed product te maken) en dus kwaliteit, volwaardige banen, vaste contracten, beroepsethiek, coherentie in het bedrijf (samen een filosofie uitwerken, opbouwen, onderzoeken om een mooi product tot stand te kunnen brengen).

        Ik hoop echt dat er een paar mensen zijn die het huidige xs4all voort gaat zetten, xs4ever klinkt in elk geval hoopvol.
        Succes, ik denk aan jullie. En dank, dank, dank, dank, voor het mooie en sterke product dat jullie jaren lang hebben neergezet.

        Met lieve groet van een zeer tevreden klant. Ik wil helemaal geen afscheid nemen van xs4all!!!!!!! Helluppp!!!

  21. Piet says:

    Zelfs het hele verhaal vertellen is moeilijk voor dat soort managers die proberen klanten zand in de ogen te strooien. Alles voor het vullen van de eigen zakken. Ze laten ze zich gebruiken en dan ook nog in naam van iets waar ze part nog deel aan hebben gehad en aan het afbreken zijn, zal de onvoorstelbare domheid wel zijn zoals kenmerkend voor het KPN management.
    Dat belooft veel van hetzelfde voor de toekomst, ben ik bang.

    Meer van het hele verhaal:
    https://xs4allmoetblijven.nl/nieuws/kpn-kapt-geheime-verkoopgesprekken-xs4all-af-actiecomite-kondigt-crowdfunding-nieuwe-provider-aan/

    Kom maar op die rechtszaak over wanbeleid bij de ondernemingskamer.

    Kom maar met dat plan B, ik ben het zat met KPN.

  22. CJW says:

    Eerder: “.. er verandert niets”, later: “op DIT moment blijft voor u alles hetzelfde”.
    Veelzeggend??

  23. Adriaan says:

    Onbegrijpelijk.

    ZONDER EMOTIE, maar op basis van ERVARING zeg ik: KPN is een rotbedrijf, met name qua klantenservice.

    Ik zal de producten van KPN daarom NOOIT aan mijn klanten aanbevelen vanwege de arrogantie, oneerlijke behandeling en gebrek aan service die ik vele malen bij KPN heb ervaren.

    XS4ALL moet gewoon blijven.

    Donder op met de schijnargumenten, stelletje machtsgeile vrekken in het door KPN gedomineerde management.

  24. ReemZ says:

    Hoe dom moet je zijn, om dit er evengoed door te drukken, als je al 24000 klanten kwijt bent geraakt met het afschieten van Telfort, een dikke 53000 man een petitie voor het behoud van XS4ALL hebben getekend, en velen hier hebben aangegeven absoluut niet met KPN in zee te willen gaan…werkelijk ieder signaal wordt genegeerd en dat gaat KPN straks nog eens een vijftig- tot honderdduizend klanten kosten. Zijn ze daar nou echt zo achterlijk? En denken ze dat wij achterlijk zijn en in dat gladde praatje van die directeur trappen? Niet goed wijs, dat hele KPN.

    XS4EVER, or XIT4ALL! KPN NEVER!

  25. bart van zummeren says:

    ik zou het van karakter vinden getuigen van KPN als het besloot XS4ALL gewoonweg een zuster laten met een eigen willetje en manier van denken die je grofweg bijna niet meer tegenkomt en dat ook nog uitdragen door alles wat ze daarnaast doen…. je wilt toch niets te maken hebben met zoiets als Ziggo, die ook alleen maar groter wilen worden… en dat allemaal aangedragen door commisarissen die nog meer in hun portemonnee nodig hebben. het zou een groot gemis zijn als XS4ALL haar uitstraling zou gaan missen; ik ben bang dat alle mooie praatjes van KPN straks langzaam verdwijnen en daarmee ook de hoffelijkheid en grote kennis die ze gebruiken voor klanten met een probleem of een idee om hun omgaan met hun huiselijke ICT te verbeteren… en zelfs mogelijkheden aangeven die niets te maken hebben met het verkopen van een product; binnen mijn providers is alleen Greenchoice er een die daar op lijkt in alle jaren. en owee als de Fritzbox verdwijnt en alle andere perifere hoogstandjes als het draaien van een server uitgelegd krijgen. u gaat dan onherroepelijk veel klanten verliezen en waarschijnlijk een tegenhanger in een nieuwe provider die net als de oprichter begon met 100 telefoons/telefoonlijnen in zijn flat

  26. Daniel Dent says:

    Pijnpunten uit de nieuwsbrief van Jörg Kramer (al is eigenlijk het hele epistel een pijnpunt):

    > XS4ALL is een merk dat bij veel klanten zeer geliefd is

    Dat is slechts de helft van het verhaal, want men schijnt dus bij de KPN- (en XS4ALL-)directie geen idee te hebben hoe gehaat het merk KPN is. Waarbij aangetekend moet worden dat de “merk”-beleving bij zowel XS4ALL en KPN bepaald wordt door de klant-organisatie-contactmomenten.
    Van een contact met de KPN-organisatie word je stelselmatig droevig/pisnijdig. Van een contact met de XS4ALL-organisatie word je stelselmatig blij/opgelucht.

    > Om te kunnen blijven innoveren, zijn er financiële middelen, personele capaciteit en centralisatie van innovatie nodig. Denkt u bijvoorbeeld aan 5G, glasvezel en service.

    Centraliseer dan de innovatie in de XS4ALL-organisatie. Zo behoud je de personele capaciteit van de capabele XS4ALL-medewerkers, die gedijen in de XS4ALL-cultuur, maar veelal gillend zullen weglopen wanneer zij in de KPN-cultuur te werk zullen worden gesteld.
    De XS4ALL-clientèle kan dan als proeftuin/voorloper fungeren voor innovaties, die na bewezen succes over de KPN-klanten kunnen worden uitgerold.

    > Ons doel is een geruisloze overgang. Daar gaan wij ons stinkende best voor doen.

    Als de directeur zelf al aankondigt dat het zaakje gaat stinken, dan heb ik er geen vertrouwen in… ;-)

  27. D.de Bruijn says:

    Moeten we vertrouwen op een management dat nog niet zo lang geleden verkondigde Xs4all mag blijven bestaan als zelfstandig onderdeel. Is het niet vreemd dat na het plaatsen van een verkapt kpn management bij Xs4all dit zelfde management ineens een andere toon aanslaat en als kpn “klantvriendelijk”, de jaren trouwe klanten afdoet als een stel emotionele onbenullen.Weer een goed Nederlands product over de kling gejaagd met een uit holle frasen bestaande argumentatie.Dacht ook ,dat er een concurrentiebeding moest zijn in Nederland ,maar kpn kan ongehinderd, door ontbrekende handhaving van de regels door de regeringspartijen, de ene na de andere provider de nek omdraaien en kpn gaan noemen.Ik schrijf uit gekwetstheid door de behandeling van de Xs4all abonnees door kpn en het Xs4all (zeg maar kpn) management kpn niet met een hoofdletter.Jammer dat dit soort managers ongestoord de boel mogen slopen,arm Nederlands bedrijfsleven. zal dus ook moeten gaan zoeken naar een alternatief ,was in het begin van Xs4all van kpn naar Xs4all overgestapt wegens de opstelling van kpn naar zijn abonnees,na een korte onderbreking wegens het niet kunnen leveren van glasvezel, omdat ik toen werd overvallen door opheffing van van Concepts die ook was opgegeten, snel weer via telfort (zeg kpn) naar Xs4all helaas blijkt nu tevergeefs. Dank Xs4all voor alle goede service en goed product maar het lot is naar het land der blinden gegaan.

  28. Jan Pieter says:

    Welk (KPN) ego is zo groot dat het niet kan luisteren naar haar klanten? De moed om toe te geven aan de uiting van je klant is blijkbaar iets wat niet bestaat binnen het management van KPN en XS4ALL. Klanten van XS4ALL worden niet betrokken bij de keuze van KPN om XS4ALL samen te voegen. KPN mag blij zijn dat ze een uitstekend presterende en functionerende dochter heeft waar een zeer trouw klantbestand al lang loyaal klant is en het ervoor over heeft dit ook te betalen. Flexibel en uitstekende medewerkers die echt plezier en passie hebben en bovenal trots zijn te mogen werken bij XS4ALL. Waarom niet transparant zijn en onderbouwen waarom XS4ALL niet ‘zelfstandig’ mag blijven.
    Het geeft respectloos aan op welke wijze KPN acteert met een verachting naar de werkvloer van XS4ALL. Waar gebeurt het allemaal en welke reclame kun je je als bedrijf beter wensen dat het verzet en aandacht die klanten en medewerkers geven? KPN kan niet in normale heldere en vooral feitelijke taal duidelijk maken waarom het van ‘levens’ belang is om XS4ALL ‘op te eten’. De arrogantie van KPN om niet te buigen is stuitend. Ga in discussie waarbij vooral naar feiten wordt gekeken en betrek je klanten en medewerkers ook echt bij de procesgang i.p.v. doof te zijn en te luisteren naar je zelf.

  29. Peter Lek says:

    In de eerste zin bovenaan het bericht, die vanaf “Misschien heeft u het al vernomen…”, staat een kolossale taalfout. Dat zegt mij genoeg…

  30. Kuenen says:

    Beste Vrienden,
    Mevr. Leroy maakt grote fouten door haar koppigheid, ze moet de wensen van de klanten van XS4all respecteren.
    KPN kan niet tippen aan de service XS4all.
    Als ze meent, dat we zo maar overstappen naar KPN, dan heeft ze het mis!
    Vrouwen aan de top, wat moeten we er mee als ze horen doof zijn?
    Groeten
    P.H.Kuenen

    • FOUT!!! Mevr. Leroy is nu nog geen baas van KPN, en heeft nu nog geen enkele invloed op de route die KPN denkt te moeten nemen.
      Dit gaat pas vanaf 1 dec gebeuren. En dat is nu ook nog niet 100% gezien de Proxima prerikelen rond dezelfde dame.

  31. Adri van Da, says:

    Sinds 1993 lid van XS4All, zal nu op zoek moeten naar een andere provider.
    Ga zeker niet mee naar die massa van de KPN, wat een puinhoop is dat bedrijf, jammer dat het management zulke beslissingen zich laat forceren. Helaas voor alle trouwe klanten dat er eind komt aan dit tijdperk :-(

  32. J,P, Meulendijks says:

    Ik ben al sinds de vorige eeuw klant van XS4ALL. Het bevreemdt me dat het management van XS4ALL achter de acties van KPN staat. Ik zie nu geen andere optie dan een andere provider te gaan zoeken omdat ik absoluut geen vertrouwen heb in KPN. Ik wil hierbij de medewerkers van XS4ALL bedanken voor hun sublieme service die ze mij al die jaren gegeven hebben.

    • Peter Lek says:

      Ook ik heb geen vertrouwen in KPN, en dat is op basis van ervaringen in het verleden waardoor ik toen heb besloten “nooit weer klant bij dit bedrijf onder deze naam”.

  33. Paulus Oerlemans says:

    Buitengewoon jammer, deze fusie.

    Niet voor niets al járen klant van XS4ALL en niet van KPN.
    Volstrekt geen vertrouwen in dat KPN dezelfde kwaliteit, service en oog voor privacy zal behouden dan XS4ALL verleende.

    Dus meneer Kwamer en anderen van het management van XS4ALL en KPN, u doet ons hiermee zeker geen plezier!

    Ga overwegen om nu naar een ander te gaan, er is immers geen meerwaarde aan KPN boven andere aanbieders.

    Paulus Oerlemans.

  34. BenSinterKlaasNiet says:

    Yikes. Als sinds 1996 abonnee bij XS4ALL, heb toen al tot aan mijn neus gehad met de shit dienstverlening van KPN. Ook later veel problemen gehad met dochter Telfort ivm mobieldiensten. De KPN mentaliteit is gekenmerkt door arrogantie en afbreken, wegcijferen en daarna ook de rekening voor opsturen. En: zeggen wat jij als klant niet krijgt, ook al gaat dat tegen de wettelijk verplichtingen in. Dat ze XS4ALL zouden opdoeken verbaast me echter niet: de keuze van ISP wordt hierdoor kleiner, en daarmee ons kans op respect van privacy en vrijheid. Er wordt nu met alarme geroepen over een ‘narcostaat’ vanwege de moord op een advocaat, maar de ijverige, sluimerende inkrimping van de rechtstaat in het algemeen (kijk maar eens naar het stijgende aantal klachten over inbreuk op privacy bij de Autoriteit Persoonsgegevens, of het jarenlang stijgende aantal klachten over advocaten-inmiddels gemasseerd door de klachten anders op te tellen-, of de opbouw van een schuldindustrie), zet de toon, en bevestigd voor KPN het thema Impunity en Eigenmacht- er wordt niet gestraft noch ingegrepen als mensen als vee behandeld worden. KPN draagt zich al decennia zo, met zo’n koloniale mentaliteit.

  35. Bert says:

    Nu de Mexicaanse topman is gevlogen en de beoogde opvolgster lijkt te worden verdacht van betrokkenheid bij handel met voorkennis, lijkt mij dit niet het moment om de destructie van XS4ALL door te zetten.
    Wellicht komt er namelijk een topman/vrouw met meer verstand en visie, die zich straks afvraagt waar de kip met de gouden eieren is gebleven.
    Het idee dat innovatie nodig gecentraliseerd moet worden, is namelijk belachelijk. Als er ergens geïnnoveerd wordt, en kan worden, is het in een relatief klein, intrinsiek gemotiveerd clubje als XS. Waar niet elk nieuw idee eerst door 5 lagen management moet worden goedgekeurd, maar gewoon kan worden uitgeprobeerd.
    Dit is alsof een farmaceut besluit zijn laboratorium te sluiten om kosten te besparen – het soort korte termijn-beleid/lange termijn-stupiditeit waar wel meer grote bedrijven in uitblinken.
    En denk intussen maar niet dat ik, en velen met mij, straks bereid zijn om nog premium prijzen te betalen voor een one size fits all product van KPN – met de slotgracht van een onderbemand en onwetend callcenter eromheen.
    Opheffen van XS4ALL is gewoon bad business.

  36. Yves says:

    Deze nieuwsbrief slaat duidelijk een andere toon aan dan de vorige. Toen stond de klanten en medewerkers nog centraal: “Het management van XS4ALL heeft de conclusie getrokken dat XS4ALL op laten gaan in KPN de beste optie is voor klanten en medewerkers. ”
    Beide hebben duidelijk te kennen gegeven dat dit niet het beste voor hen is. De toon is nu geworden: “Om te kunnen blijven innoveren, zijn er financiële middelen, personele capaciteit en centralisatie van innovatie nodig.”.
    Innovatie is lastig in grote bedrijven zeker als management dit in 1 zin met centralisatie noemt. Dit is dus geen valide reden.
    Geld en personeel is wel een reden, maar het management gooit het kind met het badwater weg. Xs4all maakt veel winst dankzij goede mensen en de eigen cultuur. Die goede xs4all werknemers blijven op termijn niet hangen bij KPN, maar gaan opzoek naar andere banen waar ze wel hun ei kwijt kunnen. Het gevolg is dat de kwaliteit en innovatiekracht teruglopen, dat klanten ontevreden worden en ook weglopen en dus dat de financiële middelen alleen maar minder worden.

  37. Gerko de Meester says:

    Wat een eensgezind NEE tegen KPN. Ik had niet anders verwacht en zal zelf ook opstappen als XS4ALL verdwijnt. Mijn Telfort abonnement gaat dan in de slipstroom mee.

  38. Jan says:

    Geachte heer Jörg Kramer,

    In uw mail geeft u aan dat er een geruisloze overgang en behoud van service wordt gegarandeerd.
    Mede door hele slechte ervaringen met KPN mobile telefonie en Digitenne geloof ik niet dat deze woorden gestalte worden gedaan. Om maar niet te spreken over de bereikbaarheid en ondersteuning kwaliteit van de helpdesk van KPN.

    KPN is zelfs niet in staat hier in Drenthe een goede dekking voor mobile telefonie te realiseren.
    Ook bij de omzetting van het Digitenne signaal kan KPN niet de zelfde ontvangers leveren.
    Daarnaast wordt je als abonnee opgezadeld met extra kosten voor een lagere kwaliteit en kun je de gekochte apparatuur weggooien.

    Gezien deze ervaringen vraag ik mij af hoe U kunt garanderen dat de service en dienstverlening bij KPN gelijkwaardig of beter moet zijn dan dat ik nu zou ervaren.
    Hoe geloofwaardig is uw uitspraak in het licht van de constatering dat KPN beloofde de merknaam XS4ALL ook zou laten bestaan?

    Zowat 54000 leden van XS4ALL hebben al aangegeven grote bezwaren te hebben tegen het opheffen van de merknaam XS4ALL. KPN is doof en denkt er wel mee weg te komen.
    Ik schat de kans reëel in dat KPN met het doorzetten van dit plan in de komende jaren minimaal zo’n € 5.400.000 minder winst inkomsten kan gaan verwachten.

    Ik wens u veel succes in uw toekomstige baan die u moet gaan zoeken na het opheffen van de merknaam XS4ALL.

    Ik heb het heel erg te doen met alle medewerkers van XS4ALL die mij altijd met veel geduld en kennis van zaken hebben geholpen.

    Adieu XS4ALL, ik ga op zoek naar een andere provider.

    • Gerritjan says:

      Helemaal mee eens.
      Maar ja een andere provider? Er zijn geen vervangers voor XS4ALL, dus dat gaat heel lastig worden.

  39. Jos says:

    Het huidige management bestaat uit zetbazen van KPN. Hun mening en hun besluiten zijn geen besluiten van XS4all maar van KPN. In die zin zijn ze dus niet relevant voor wat er werkelijk in het belang van XS4all is. Van marketing hebben ze zeker geen verstand. Je doekt je beste merknaam op om hem te laten opgaan in een merknaam die hoort tot de slechtste van Nederland. Je verandert de beste internetdienstverlening naar wat waarschijnlijk een zeer belabberde gaat worden. Denk je nou echt dat die heerlijke XS4all mensen en hun mentaliteit het gaan volhouden onder KPN label? Natuurlijk niet. ‘Voor u verandert er niets’, lees ik voortdurend. Dat gelooft echt niemand. Op den duur verandert alles en komen we in een groot KPN callcenter terecht met wachttijden en onbereikbare medewerkers. Geloof me.
    OR van XS4all, de hoop is op jullie gevestigd. Go get them :-)

  40. Postbushd says:

    Ik ben blij dat sx4all ons op de hoogte houdt van de besluitvorming binnen KPN rondom de toekomst van XS4ALL. Het is onbegrijpelijk dat KPN xs4ll wil “opdoeken”.
    Ik heb sinds 1998 KPN diensten weten te ontduiken, maar ook in deze tijd zie dat de monopolie hoogtij viert.
    Tja de keuze voor andere dienste zijn beperkt, zeker als je naar een gelijkwaardige dienstverlening zou uitkijken. Alles wordt tactisch verborgen achter prachtige web sites, maar van het moment dat je echt “on board ” bent, is het motto tegenwoordig betaal maar en zoek het veder uit.

    Jammer die globalisering.

    In elke XS4ALL bedankt en inderdaad we mogen nog tot eerste helft 2020 alles overdenken voordat we een alternatief kunnen vinden voor dat niveau waarvoor KPN nu aankondigt “ons stinkende best” te doen. Van zo een bewering via een website krijg je kippevel ……………………

  41. Annemie Rook says:

    Ik ben uit principe klant geworden van XS4all wegens hun filosofie, beleid en uitermate correcte klantgerichtheid. Dat KPN daar geen oog voor heeft zegt genoeg. Ik zal dan zeker overstappen naar een andere provider, dus niet KPN, als XS4all verdwijnt.

  42. Sander Dekker says:

    Al 20 jaar xs4all klant en tevreden met top service. En ik vind het niet erg om daar een premium voor te betalen. Tot mijn ongeloof wordt met de ons, de klanten, en met de werknemers die xs4all gemaakt hebben tot wat het is: de beste provider van Nederland, geen rekening gehouden.

    Opdoeken betekent terug naar de middelmaat, de scripted helpdesk, de ‘net goed genoeg’ mentaliteit.

    Natuurlijk wordt er gezegd dat er nú niets wijzigt, maar voor je het weet zijn er geen Fritzboxen meer voor nieuwe klanten, verdwijnen de mega mailboxen en krijg je een helpdesk die vraagt ‘of de stekker er wel in zit’.

    Onze reacties worden afgedaan met gemeenplaatsen en daarmee is het af. Helaas ga ook ik serieus overwegen of ik niet beter weg kan gaan en ben ik blij dat ik al jaren een Gmail-adres heb aangehouden, want je weet maar nooit :-(

  43. 33k6 says:

    Waarom blaat KPN voortdurend over “het merk XS4ALL”?

    XS4ALL is een ander bedrijf, met een andere (uitgebreidere) dienstenportefeuille, andere kwaliteitsnormen, andere prijzen, andere klanten, andere werknemers, een andere geschiedenis, een andere cultuur en een andere (en betere) reputatie. Daarnaast maakt het bedrijf gewoon winst!

    Als je als grootaandeelhouder zo’n bedrijf opheft, dan maak je misbruik van je machtspositie.

    Wat is het doel hiervan? Geld levert het in ieder geval niet op.

    Willen KPN en de kabelmonopolisten voortaan alleen nog onveilige en gefilterde webtoegang aanbieden, en staat XS4ALL, als enige bedrijf dat principieel open, ongefilterd internet aanbiedt, in de weg?

    • Omdat KPN 100% eigenaar is van XS4ALL helaas… Dan kan men spreken van ‘het merk’ XS4ALL.
      Ibarra heeft deze gang ingezet en we kunnen slechts hopen en wensen dat Mevr. Leroy dit traject 180 graden zal omdraaien direct na 1 december a.s. (als haar benoeming nog doorgaat na de Proximus aandelen affaire)

      Vervolgens is het ook nog het punt van monopolisering door KPN op de xDSL- en glasvezel netwerk een puntje van aandacht. In hoeverre kan en mag dit bedrijf zo nog verder functioneren? Alle andere partijen die toegang moeten hebben op het netwerk van KPN worden door KPN opgeslokt en na verloop van tijd opgeheven.

      Het management van XS4ALL zijn 100% KPN medewerkers die gestuurd worden door de grote bazen in het blauw-groene KPN pluche. Dus de toon van deze mail verbaast me op geen enkele wijze.

  44. Piet says:

    Ze doen het af als emotie, alsof zij het beter weten en zonder emotie beslissen. Ja Ja, wat een eikels.
    Ze beslissen met de emotie van hun eigendunk en denken dat ze het goed beredeneren. Luisteren naar KLANTEN ho maar, want het is toch maar emotie die die domme klanten hebben.
    Zie daar wederom de verschrikkelijke arrogantie van KPN.

  45. Rob says:

    Wat een ontzettend stelletje onbenullen. Hebben ze hun opleiding wel afgemaakt ? Commercieel wellicht niet alles begrepen en gezwijnd bij hun examen? Ergens hebben ze zwaar de boot gemist want als je een A-merk dat jaren aan de top staat zo de nek omdraait ben je er wel hel erg bang voor en breng je het zo tot zwijgen. Uitermate zwak KPN-Management en politiek is overigens geen bedrijfsleven. Niet waar mijnheer De Jager ? Het draait echt niet alleen om de cijfers.

    • Piet says:

      Zie zijn linkedin profiel:
      “Open Universiteit”

      Dus een opleiding exclusief het bijbehorende sociale leven dat bij een goede academische opleiding hoort. Een universitaire studie is meer dan het papiertje, maar dat hebben dat soort managers nog nooit begrepen. Verklaart veel.

  46. Jan-Paul says:

    Het management van xs4all schoffeert zijn klanten.
    Daar heb ik al vanaf het ontstaan van xs4all mijn abonnement niet voor afgesloten.
    KPN gaat er gegarandeerd een troep van maken.
    Dus dan ben ik weg.

  47. anoniem says:

    Best jammer hoor..

  48. Rob van Zoelen says:

    Ik ben blij dat sx4all ons op de hoogte houdt van de besluitvorming binnen KPN rondom de toekomst van xs4all. Het is onbegrijpelijk dat KPN xs4ll wil “opdoeken”. xs4all is sinds 1994 mijn internetprovider en ik heb nooit overwogen om dat te veranderen. SImpelweg omdat xs4all naar mijn mening de beste internetprovider in Nederland is. Tienduizenden abonnees denken er net zo over en het is niet voor niets dat zovelen geprotesteerd hebben tegen de plannen van KPN en hun steun aan xs4all hebben betuigd. Goed, het management van KPN houdt vast aan haar besluit en is op dit punt kennelijk doof voor consumenten. What’s new? Dat gaat KPN (heel) veel abonnees kosten, maar klaarblijkelijk dondert dat niet. De OR van xs4all kan zich terecht niet vinden in deze beslissing van het moederbedrijf. Laten we hopen dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn…..misschien is het mogelijk dat xs4all verzelfstandigt c.q. via een management buyout uit de klauwen kan blijven van KPN?

  49. JM says:

    Het management van XS4ALL is zoals alle management van ieder willekeurig bedrijf.
    Ze horen wat je zegt maar luisteren niet naar wat de vloer wil.
    Reden : Hersenloze en fantasieloos managers die bang zijn om boven het maaiveld te stekken, en hun eigen hachje te reden.
    Als ik in hun plaats was dan zou ik bang zijn om juist niks te voelen. Bewijs het bovenstaand briefje van het management van xs4all. Ze kunnen alleen denken in management jargon, Jammer, erg jammer.

  50. Jack Raats says:

    Volgens mij bestaat het huidige management uit KPN (stro)mannen. Wat ze schrijven neem ik dus niet serieus.
    Wat KPN doet is hetzelfde als VW Porsche of AudI van de markt zou halen. Bij VW zijn ze slimmer dan bij KPN. KPN gooit de baby weg met het badwater.

  51. Geert says:

    Zeer triest al mijn hele leven bij XS4ALL altijd tevreden zijn we geweest .Ga zelfstandig verder grijp die kans en jullie worden de grootste en BESTE .
    Wordt het KPN stap ik over.

  52. Wilko says:

    Er is bij Unilever nog een leuke uitdaging voor de directie van XS4ALL wanneer ze hier klaar zijn. En goed voor het CV!
    Daar zijn nog heel veel nutteloze merken op te ruimen, Magnum ijsjes verkopen vast net zo goed onder de naam Ola of misschien zelfs gewoon onder de naam Unilever. Yummie, Unilever ijsjes!

  53. C.J. Piket says:

    Geacht management van XS4ALL,

    Ik betreur uw besluit om vast te houden aan het plan om XS4ALL samen te voegen met KPN. Dat is niet wat klanten en medewerkers van XS4ALL willen. U jaagt uw klanten weg. Ook ik zal overstappen naar een andere internetprovider en ook mijn mobiele telefoonabonnement bij KPN zeg ik op. En ik zal KPN zeker niet meer aanbevelen bij anderen, maar het advies geven om geen KPN producten meer af te nemen.

  54. Michel says:

    Het gebruik van de frase “emotionele reactie”, zoals reeds door Arnold de Jong aangehaald, springt er voor mij wel uit. Het is enkel en alleen een poging om de bedenkingen en bezwaren die mensen hebben te bagatelliseren. Het is altijd een zwak argument in een discussie. Maar goed, het is overduidelijk dat ze niet in een discussie geïnteresseerd zijn en dus ook niet in hun klanten.

    • Arnold de Jong says:

      Inderdaad. Ik heb KPN daar in een mailwisseling in februari j.l., naar aanleiding van het eerste persbericht, al op gewezen. Ik voel me gezien het feit dat KPN zich nog steeds in dergelijke bewoordingen blijft uiten vrij hier fragmenten uit die mailwisseling te plaatsen. Lees en huiver:

      Mail van mij aan KPN:
      —————————–
      Onderstaand bericht heb ik – bij gebrek aan een email-adres op de website van de klantenservice van KPN – via Facebook aan KPN verstuurd. Tot op heden heb ik daar nog geen reactie op gehad, hetgeen mijn hieronder geuite zorg over de wijze waarop KPN met XS4ALL-abonnees communiceert bevestigt en versterkt. Inmiddels heb ik op de KPN Corporate website alsnog dit email-adres gevonden. Hieronder nogmaals mijn bericht, in de hoop nu wel de gevraagde reactie te mogen vernemen:

      Ik wil graag mijn zorg voorleggen over het voornemen van KPN om mijn provider XS4ALL op te heffen, en vooral over de wijze waarop KPN daarover tot nu toe gecommuniceerd heeft.

      Uiteraard ben ook ik als abonnee van XS4ALL enorm geschrokken van het persbericht van KPN aangaande het opheffen van XS4ALL. Nog los van het onvoorstelbare bericht an sich, vind ik het onbegrijpelijk en zeer vervelend dat KPN niet de moeite heeft genomen om eerst, of tenminste tegelijkertijd, de abonnees van XS4ALL zélf persoonlijk te informeren.

      Het persbericht heeft onnodig veel onrust veroorzaakt, ook bij mij. [Ik geef een concreet voorbeeld van wat dit bij mij en mijn gezinsleden voor gevolgen heeft gehad.]

      Hiermee wil ik maar een voorbeeld geven van wat de communicatie van KPN via de media aan onrust bij gebruikers heeft veroorzaakt. Door dit zo te doen heeft KPN al bij voorbaat veel wantrouwen geoogst, ook bij mij. Als dit in het eerste begin al zo gaat, hoe zal KPN dan in de toekomst met ons gebruikers omgaan? Ook het feit dat het actie-comité ‘XS4ALL moet blijven’ heeft moeten ervaren dat KPN niet ingaat op hun proposities en dat KPN niet is ingegaan op een uitnodiging om deel te nemen aan het debat in de Waag op 28 januari j.l. baart mij zorgen.

      KPN heeft aangegeven het beste van XS4ALL te willen integreren in de eigen organisatie. Ik zou KPN willen vragen dan te beginnen met het overnemen van de transparante, open, toegankelijke, directe en inlevende wijze waarop XS4ALL altijd met haar abonnees heeft gecommuniceerd.

      Ik hoor graag uw reactie op deze vraag.

      Reactie van KPN:
      ———————–
      Hartelijk dank voor uw e-mail waarin u uw zorgen uit over de ontwikkelingen rond ons merk XS4ALL.

      We begrijpen de emoties die er zijn bij het op termijn uitfaseren van het merk XS4ALL gezien de historie van het merk. Wij benadrukken dat er voor u als klant van XS4ALL niets verandert. U behoudt de producten en service die u nu heeft; ook het modem en toegang tot de expertise en service van de helpdesk blijven zoals u die nu ervaart.

      […]

      Reactie van mij aan KPN:
      ———————————-
      Bedankt voor uw reactie. Ik stel deze zeer op prijs, en tegelijkertijd bevestigt uw mail mijn bange vermoeden, dat er met het opheffen van XS4ALL veel verloren gaat. Jammer genoeg volstaat u met het standaard public relations statement, dat na de ontstane ophef ook via de media werd verspreid. Liever had ik een persoonlijke reactie van u gehad. Inhoudelijk gaat u niet op mijn feedback en vragen in.

      U, of liever KPN, spreekt in de reactie van ’emoties’. Ik wil benadrukken dat het mij niet gaat om emoties, maar om waarden. Zoals bijvoorbeeld de waarde van een persoonlijke communicatie in wederkerigheid. Daarmee bedoel ik dat abonnee en medewerker elkaar van persoon tot persoon spreken, ook terwijl het om een zakelijke aangelegenheid gaat. Zo ben ik dat van XS4ALL gewend. En zo zou ik ook graag met u persoonlijk willen communiceren, en niet het gevoel moeten hoeven krijgen, met een onpersoonlijk pr statement ‘in gesprek’ te zijn.

      Daarom wil ik u (nogmaals) persoonlijk vragen:

      -Begrijpt u dat deze wijze van aankondigen van het opheffen van XS4ALL onnodig veel onrust heeft veroorzaakt? Zou het niet beter zijn geweest abonnees van XS4ALL eerst, of tenminste tegelijkertijd, persoonlijk te informeren, met een completer en gedetailleerder overzicht van wat er wel en niet verandert? Of ziet u dat anders?

      -Is KPN bekend met de wijze waarop XS4ALL altijd met abonnees heeft gecommuniceerd, en begrijpt KPN welke waarde daarin is vervat? Als KPN het beste van XS4ALL zegt te willen integreren in de gehele organisatie, heeft KPN dan ook dit – voor veel abonnees van XS4ALL nogal wezenlijke – aspect van de bedrijfswaarden van XS4ALL op het oog?

      Ik hoor graag hoe u hierover denkt. Alvast bedankt voor uw reactie!

      Reactie van KPN:
      ———————–
      Hartelijk dank voor uw email.
      Wij willen nogmaals benadrukken dat u de diensten en service blijft behouden zoals u die nu heeft.

      Met vriendelijke groet,

      • Bert Breeman says:

        Jammer, jammer, jammer dat ‘men’ niet gewoon durft te zeggen: “Sorry beste mensen, we hebben ons gewoon niet gerealiseerd dat XS4ALL klanten zoveel binding hebben met het merk hebben en niet opgenomen wensen te worden in de KPN organisatie. Wij zullen de XS4ALL organisatie laten bestaan en voegen dan wel ‘Powered by KPN’ toe. Onze excuses voor alle ontstane commotie”.
        Zo moeilijk is het typen en uitdragen van bovenstaande niet en daarmee zorg je voor een inkomstenbron die toekomstvast is en tegelijk voor meer uitstraling door het ‘Powered by KPN’ logo.

        Ik ben alleen bang dat ook deze reactie niet gelezen wordt door de mensen van de KPN die het wel zouden moeten lezen…

      • Jan says:

        KPN heeft toch nog nooit gehoord van maatschappelijk betrokkenheid en de afhankelijkheid van hun bestaan door de klandizie.

        Er is maar één remedie om hen dat duidelijk te maken. En dat kunnen alleen de klanten zelf. Vertrek bij KPN.
        Vele abbonees van tellfort hebben het al gedaan. Vele abbonees van XS4ALL zullen hopelijk gaan volgen.

  55. M. Knol says:

    Het is nog steeds onbegrijpelijk dat KPN hun beste merk wil opdoeken. En nog belangrijker, dat het management van XS4ALL hier in meegaat. Blijkbaar doen de klanten er niet meer toe bij het management van XS4ALL. Eigen belang (lees: geld) gaat blijkbaar voor klanten.
    De OR van XS4ALL is duidelijk meer begaan met hun klanten, petje af voor deze mensen.

  56. Jan says:

    Ik wacht nog op plan B. (XS4ALLmoetBlijven.nl) Als dat niet komt, ben ik weg. Geen KPN hier!

  57. Paul Nijenhuis says:

    Grootste probleem is het feit dat er geen alternatief is voor de (tot de integratie) beste provider van Nederland – en dat weet KPN helaas maar al te goed. Ik zou kunnen vertekken (en mijn mailaccounts separaat aanhouden), maar waarheen? Dit besluit is net zo moronistisch als dat van ING om de Postbank op te heffen.

  58. jeroen wijnands says:

    Jammer. Niet alleen gooien jullie een ijzersterk merk weg maar ook een hoop klanten. Klanten die bereid zijn te betalen voor een premium product. Raar

  59. Wim de Ruiter says:

    Ik heb hele slechte ervaringen met KPN. Eén van de redenen dat ik bij XS4ALL zit, is dat ze zelfstandig binnen KPN zijn. KPN heeft een knudde helpdesk waar mensen zitten die geen verstand van zaken hebben. Ze werken een standaard vragendraaiboek af en bij elk ding wat niet in dat boek staat, slaan ze op tilt. Als ze er niet uitkomen, sturen ze standaard een “monteur” langs. Maar ook deze kan niet veel meer dan kastjes vervangen en stekkertjes controleren. Het meest waardeloze excuus wat ik kreeg was dat mijn elektriciteit de verkeerde frequentie had. Daardoor stoorde het kastje. Ten eerste: Heel Nederland (Europa) heeft dezelfde frequentie. Ten tweede: Het apparatuur werkt op gelijkstroom en is dus niet onderhevig aan een frequentie. Dat soort volk krijg je dus mee te maken bij KPN. XS4ALL weet wel waar ze mee bezig zijn. En ik geloof weinig van de belofte dat we dezelfde kwaliteit en ondersteuning gaan krijgen dan we nu hebben.

    XS4ALL weg -> Ik weg.

    • Mike H. says:

      Hoi Wim,

      Dat zal natuurlijk komen doordat bij jou de boel op ‘groene stroom’ draait. Zoals ingewijden wel weten, gaat het daarbij om een hogere en dus milieuvriendelijkere “frequentie” dan bij reguliere elektriciteit het geval is. Nadeel is dan wel weer dat het KPN-kastje daar niet altijd even goed mee overweg kan. ;)

      Maar nu even serieus, het zou mij geenszins verbazen als men bij het voormalig staatsbedrijf in kwestie een dergelijk argument zou gebruiken om hun incompetentie te maskeren. XS4ALL-klanten laten zich doorgaans echter niet zo gemakkelijk een oor aannaaien.

      Wim de Ruiter schreef op 19 september 2019 om 16.52:

      “Het meest waardeloze excuus wat ik kreeg was dat mijn elektriciteit de verkeerde frequentie had. Daardoor stoorde het kastje. Ten eerste: Heel Nederland (Europa) heeft dezelfde frequentie. Ten tweede: Het apparatuur werkt op gelijkstroom en is dus niet onderhevig aan een frequentie. Dat soort volk krijg je dus mee te maken bij KPN.”

  60. Arnold de Jong says:

    Ik maak bezwaar tegen het in dit persbericht ‘framen’ van de door klanten zoals ik geuitte bezwaren en zorgen als ’emotionele reactie’, en van de klanten die deze kritiek uiten zelf als mensen die ‘zich fan noemen’. Er zijn goed beargumenteerbare, rationele gronden voor deze bezwaren en zorgen, die niets met ’emotie’ of ‘fan’-gedrag te maken hebben. Toch blijft KPN de kritiek op deze manier wegzetten. Ik voel me daardoor als klant volstrekt niet serieus genomen, en dat is precies waarvoor ik bang ben dat gaat gebeuren als XS4ALL opgaat in KPN. En ja, dat is een emotie, maar wel op basis van een rationele extrapolatie van de gang van zaken tot nu toe.

  61. S. Jager says:

    Ik ben het met vrijwel alle eerdere reacties eens. Is “het management” werkelijk zo verschrikkelijk doof voor alle ophef en commotie die er onder de klanten, die toch de basis van je bedrijf vormen, ontstaan is over dit voornemen? Het lijkt de Haagse politiek wel!

    Als dit echt zo hard doorgedrukt word, dan word het voor mij een principe-kwestie om een ander te gaan zoeken, zelfs al blijft de dienstverlening gelijk. Maar ik ben wel weg!

  62. jan says:

    Volgend jaar maar eens kijken naar tweak………..

  63. Bart van der Wal says:

    Wie wil er meer betalen voor de diensten van XS4ALL, als dat betekent dat XS4ALL volledig zelfstandig wordt, dus niet gebonden is aan welke andere organisatie dan ook?
    Ik…

  64. Rob Geensen says:

    Dit is een onbegrijpelijk en onverdedigbaar (voorgenomen besluit). Het is gebaseerd op een totaal incompetent afwegingsproces. Ik wens de medewerkers sterkte en de Ondernemingsraad succes bij hun pogingen dit proces alsnog tot stilstand te brengen en om te keren, al dan niet langs juridische weg. Mocht dat allemaal niets opleveren dan zal ik een nieuwe leverancier zoeken voor alle diensten die XS4ALL me tot nu toe tot volle tevredenheid leverde.

  65. Michiel says:

    Mooi moment om afscheid te nemen van deze onbetrouwbare KPN dochter.
    Wanneer komt het goede alternatief van huidige medewerkers – dan kan ik me meteen melden als nieuwe klant en afscheid van Xs4All (KPN) nemen.

    Medewerkers grijp uw kans !

  66. Roland Breedveld says:

    Deze beslissing is net zo dom dat als Volkswagen zou besluiten om Porsche en Audi voortaan ook onder de naam Volkswagen te verkopen: XS4ALL is HET kwaliteitsmerk van KPN.
    Als ik de berichten volg, lees ik dat zowel een groot deel, zo niet alle, klanten en medewerkers het hier niet mee eens zijn, ook lees ik dat veel klanten, waaronder ondergetekende, naar een andere provider op zoek zullen gaan.
    Leest het management deze berichten niet, of zijn ze werkelijk zo zelfvoldaan en dom dat ze hier geen gehoor aan geven? Alleen al het feit dat dit management weigert naar de klanten te luisteren, maakt het voor mij een principe besluit om naar een andere provider uit te gaan kijken, ook voor alle mobiele abonnementen in mijn huishouden.

  67. Th. Alink says:

    Heel jammer is dit. Voor mij is XS4ALL het sterkere merk en kan KPN daarin ondergebracht worden.
    KPN kan ook inzetten op een hechtere samenwerking met Telfort, Yes Telecom en XS4ALL. Een speler alleen wint geen wedstrijd, een team wel. Klaarblijkelijk heeft KPN geen vertrouwen in teamwerk.
    XS4ALL heeft zich bij mij en vele anderen de afgelopen decennia iedere keer weer bewezen. De beloftes van KNP dienen zich de komende jaren nog te bewijzen. Er was tenslotte ook een belofte dat XS4ALL een zelfstandig merk zou blijven. Vertrouwen gaat te paard en komt te voet.
    Er is blijkbaar nog een jaar om over te stappen, er zijn alternatieven. Als KPN aangeeft; het is een sterk concurrerende telecommarkt.

  68. C. Flipsen says:

    Waarom lijkt het dat “het management” slechts een spreekbuis is voor KPN en klaarblijkelijk al wel degelijk alleen bij KPN in dienst is en niet bij XS4ALL en derhalve het gezegde opgaat:
    Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt.
    Het siert een manager dat hij tegen zijn broodheer weerstand biedt als het handelen van de broodheer niet te goede komt aan het bedrijf waar de manager voor wordt ingehuurd. Dan ik kun je zeggen ik ben een manager en geen jaknikker.

  69. Harold says:

    Het is heel simpel. Als XS4ALL verdwijnt, is er voor mij geen reden meer om abonnee te blijven. Want als alles opgaat in KPN, dan verdwijnt ook het onderscheid dat XS4ALL nu juist maakt. KPN heeft zich de afgelopen jaren bewezen als een nietsontziende, provider voor de massa, die het belang van de klant niet op het vizier heeft.
    Kortom, vrij naar Ionesco, als iedereen straks is verrinocerost, dan is er niets meer.

  70. R. Scholten says:

    Het is intriest dat een organisatie als XS4all op deze manier opgeslokt wordt door KPN. Blijkbaar kan het niet anders, gezien de kosten. Laat alsjeblieft het ideaal van SX4all in tact, de dienstverlening blijven zoals die is!!