Als brand manager houd ik me bezig met het merk XS4ALL. Hoe wordt XS4ALL gepercipieerd? Wat stralen we uit? En is het (nog) wel hoe we echt zijn? Als je het goed doet, is je imago gelijk aan je identiteit – want alleen dan kun je dit bij ieder gesprek met een klant en bij alles wat je doet waarmaken. Zo gebeurt het nog wel eens dat vooral nieuwe collega’s aan mij vragen waar XS4ALL voor staat. Maar begin vorig jaar stonden ook ineens een paar leden van de oude garde aan mijn bureau met de vraag: waar staat XS4ALL tegenwoordig nog voor?

Het verhaal van XS4ALL De laatste jaren is er veel veranderd voor XS4ALL. De internetmarkt is enorm competitief geworden, waardoor we marketing moesten gaan bedrijven, en grote reclamecampagnes zijn gaan voeren. En we hebben in korte tijd veel nieuwe collega’s erbij gekregen om dat allemaal te kunnen doen. Waar vroeger nog iedere nieuwe medewerker ‘geelgewassen’ werd, moesten we nu met elkaar bepalen wie we zijn en waar we voor staan. Dit hebben we gedaan door het vertellen van verhalen.

In de zomer van 2010 hebben XS4ALL-ers uit alle lagen en hoeken van het bedrijf elkaar hun persoonlijke XS4ALL-verhaal verteld. Hierbij zaten spannende jongensverhalen uit de beginjaren, over collega’s die letterlijk op de serverkasten lagen om ze te beschermen tegen wateroverlast van de bovenburen. En eerste-dag-verhalen, over de verbazing die nieuwkomers voelden over dat het hier op kantoor zo anders gaat dan bij anderen. En ontroerende verhalen, grappige en ook kritische verhalen. Na heel veel verhalen werd een duidelijke lijn zichtbaar. Hoe verschillend we ook zijn in onze opvattingen, de gemene delers zijn net zo groot: XS4ALL’ers zijn er trots op dat medewerkers hier echt zichzelf zijn. Vrijheid is voor iedereen een groot goed. En ze voelen zich verbonden door de betrokkenheid van collega’s naar elkaar, naar klanten en ‘het internet’.

De persoonlijke verhalen van onze collega’s zijn verwerkt in de bijzondere webpagina Het Verhaal van XS4ALL. Scroll en klik langs unieke beelden en anekdotes die u een kijkje bieden achter de schermen. Deze week hebben we zelfs een Twitteractie, waarbij u kans maakt op een van onze eigen huisrobots (met webcam).

Ik wens u veel lees- en kijkplezier!

Rozemarijn Nieste

Rozemarijn is Brand Manager bij XS4ALL

Deel dit:

Reacties

  1. gazeteler says:

    We zitten wel op 1 lijn.!!!

  2. Rozemarijn says:

    Beste Erik,

    Leuk dat je interesse toont in een app voor digitale tv. We hebben niet stilgezeten. Er komt binnenkort iets aan waar ik nu nog niet teveel over kan vertellen.. dus houd ons blog in de gaten.

    Groeten,
    Rozemarijn

    • Erik says:

      Binnenkort is letterlijk zeer binnenkort zie ik! Top! We zitten wel op 1 lijn!

      Overigens ben ik in tegenstelling tot mijn bovenbuurman (S. De Ruiter) super tevreden over XS4ALL en ben al jaren privé en zakelijk klant!

  3. Simon says:

    Geachte Mevr. Nieste,

    Ik weet niet of u dit bericht leest/serieus neemt, maar de uitstraling van XS4all ligt iets genuanceerder dan u op dit moment schrijft.
    Ik kan aardig wat papier vullen over de problematiek welke XS4all klanten ondervinden, waarvan ik mij afvraag of deze problemen u als backoffice ooit bereiken. Normalite wordt een incident wordt na verloop van tijd of bij herhaling automatisch een “problem”. Echter worden de incidenten van consumenten zodanig snel “intern” gesloten dat er weinig sprake is van een “problem” of escalatie. Ik ben hier zelf tot heden dagelijks een gedupeerde van. Refereren naar een incidentennummer kan ik helaas niet, om aan te tonen dat het probleem zich blijft herhalen aangezien XS4all ons als consument niet voorziet van incident nummers. Dit heeft helaas ook als gevolg dat niet alle meldingen worden geregistreerd, zoals ook ik heb ervaar met XS4all. Kortom ik kan niet zeggen dat ik “tevreden” ben, omdat ik het idee heb niet serieus te worden genomen en men de oorzaak eigenlijk niet wilt vinden/oplossen van de consumenten met dagelijkse problemen bij XS4all maar graag zoveel mogelijk “incidenten” wilt afsluiten op dagelijkse basis.

    MvG,

    S. de Ruiter
    IT Manager

  4. Erik says:

    Wanneer komt de XS4ALL (ipad) app voor digitale tv? Jammer dat KPN hier eerder mee is dan XS4ALL.
    Is het niet mogelijk dat de klantnummers en pincodes van XS4ALL abonnees ook geactiveerd worden in de KPN app? Of moet er een kloon van XS4ALL komen… wat digitale tv eigenlijk ook al een beetje is.