XS4ALL heeft opnieuw de Customer Centric DNA Award gewonnen. In een voortdurend onderzoek bekijkt TNS Nipo de manier waarop een groot aantal landelijk bekende bedrijven hun klanten centraal zetten in hun klantcontact. De onderzoekers ondervragen klanten over bijvoorbeeld service, communicatie en klantgerichtheid. In de categorie Internetproviders is XS4ALL net als vorig jaar als beste uit de bus gekomen.

Klanten van XS4ALL waarderen hun internetprovider veel hoger dan klanten van andere providers, en raden hun provider vaker aan aan bekenden. Dat waarderen we enorm. XS4ALL heeft een eigen, bijzondere visie op service en klantcontact: onze medewerkers gebruiken geen telefoonscripts maar beantwoorden vragen op hun eigen manier, gebruikmakend van hun eigen kennis. Bovendien is bij ons niet het doel om gesprekken met klanten zo kort mogelijk te houden, maar om vragen in één keer goed te beantwoorden. De Award laat zien dat die manier van werken door klanten hoog gewaardeerd wordt.

De prijs is op 10 mei uitgereikt aan algemeen directeur Theo de Vries. De Vries: “De kern van onze kijk op service is dat onze medewerkers zich echt willen inzetten om klanten perfect te helpen en dat ze trots zijn om bij XS4ALL te horen. Deze award is een prachtige bekroning op hun werk en daarom heb ik vanochtend bij alle medewerkers appeltaart langs gebracht. Ik ben echt trots op ze, dus dit feestje vieren we samen!”

Deel dit:

Reacties

  1. sohbet says:

    Een goed servicecentrum met begrijpelijke mededelingen en een goede service.

  2. gazeteler says:

    Het is niet klant vriendelijk om te zeggen we weten het niet wacht maar af.

  3. Henk says:

    XS is baus. Een lokale CDN op een wolkje vol tijdelijke bestanden voor zowel particulieren als zakelijke klanten is de volgende logische stap.

  4. Rob de Haan says:

    Net weer geconfronteerd met een vrij defensief ingestelde KPN-medewerker. Ik probeer het wel netjes te verwoorden in tegenstelling tot deze mijnheer. De dame van xs4all zorgde dat ik me weer prima voelde. Nu is KPN helemaal niet bereikbaar. 0900-0244 is onbereikbaar. Heerlijk dat xs4all via een normaal nummer bereikbaar is.

  5. Mirjam Pijnappels says:

    De medewerkers zijn zeker klantvriendelijk, maar mijn ervaring is dat ze mijn problemen niet oplossen. Xs4 all is enige tijd terug overgestapt van Mcafee naar Fsecure. Ik ben meer dan een dag bezig geweest met een poging Fsecure te installeren, waarbij ruim een half uur met de helpdesk gebeld. Helaas zonder resultaat en XS4all laat me er gewoon mee zitten. Om veilig te kunnen internetten heb ik nu maar AVG geinstalleerd, binnen 10 minuten gepiept! Ook heb ik de laatste tijd vaak problemen met wegvallende of trage verbinding. Een XS4all medwerker stelde dat dit aan mijn computer moet liggen. Waarom heb ik dan dezelfde problemen met mijn computer van het werk. Overweeg nu toch naar andere provider over te stappen.

  6. Danny Wrona says:

    Ben als sinds 1995 lid van XS4ALL. In het algemeen heel erg tevreden. Ook bij XS4ALL kan er wel eens iets technisch fout gaan, maar dat wordt in de meeste gevallen z.s.m. opgelost. Ik werk zelf als dealer voor xs4all en mijn klanten kunnen altijd contact met mij opnemen als de communicatie met XS een keer niet goed gaat. Positief punt is dat op de helpdesk een vaste kern van medewerkers al jaren in dienst is en weet waar ze het over hebben. Er worden geen loze beloftes gedaan. Ga zo door Edwin, Peter, Peter en alle andere dames en heren van de helpdesk.

  7. Mike Bommerson says:

    Ook de winnaars op andere gebieden zijn te bewonderen op http://www.customercentricdna.nl.

  8. brutus says:

    Leuk voor XS en de medewerkers

    jammer dat ze tot op de dag van vandaag nog steeds geen antwoord willen / kunnen geven over de traagheid van de verbinding. regelmatig gevraagd maar geen enkele inhoudelijke reactie. Er is toch zeker wel aan te geven wanneer er nu eens vdsl af glas beschikbaar komt? Het is niet klant vriendelijk om te zeggen we weten het niet wacht maar af. mogelijk weten de medewerkers wel meer maar mogen ze niks zeggen anno 2012 is een 8mb verbinding gewoon traag.

  9. regina says:

    Tot mijn verbijstering laat xs4all het volledig afweten nu het bellen via internet volledig faalt. Ook contactopname met de klantenmanager van xs4all blijkt zinloos.
    De zinsnede: xs4all heeft een passie voor oplossen van technische problemen blijkt -tot nu toe- een pure schijn!!!

  10. Persoonlijk kan ik me zeer goed voorstellen dat medewerkers zeer graag bij xs4all.nl in dienst zijn. Toen ik overstapte kwam ik in een geheel andere wereld terecht, op een nette manier wordt je geholpen met problemen op proberen te lossen iets wat ik bij mijn eerdere provider absoluut niet mocht beleven. Voor mij is xs4all.nl een provider waar ook IK graag deel van uitmaak, neen, niet als medewerker maar als een trouwe super tevreden klant van 72 jaar die na de Hel in de Hemel terechtkwam bij xs4all.nl. Nogmaals wil ik iedereen hartelijk bedanken voor de geweldige SERVICE welke zij leveren en ach er gaat zeker wel eens iets mis maar dat geeft aan dat we met MENSEN van vlees en bloed te maken hebben.
    Dus medewerkers, als U graag bij xs4all werkt profiteren wij daar enorm van. Blijf dus graag bij deze in mijn ogen beste provider van Nederland net zoals ik dat zal doen…!!
    Een hartelijke groet,
    Colla Alberts

  11. eva says:

    Ik kan me hier volledig bij aansluiten. Ik ben uitermate tevreden, en de klantenservice is top! Ik heb wel eens een telefoongesprek gehad van anderhalf uur, voordat het probleem was opgelost. Ze gaan echt door tot het is opgelost, en zo hoort het ook!

    Daar kunnen veel andere providers een puntje aanzuigen.

  12. Ellen says:

    Ik heb diverse ervaringen opgedaan bij andere providers en hoewel ik niet zo geneigd ben om zo maar reclame te maken, is XS4ALL een uitzondering. Een goed servicecentrum met begrijpelijke mededelingen en een goede service.
    Als ik dat vergelijk met het niet werken van instellingen bij andere providers, onbegrijpelijke e-mail bevestigingen enz. dan vraag je jezelf af hoe die concurrenten er mee wegkomen.
    Ik hoor maar één nadeel (maar zelf zit ik er niet mee): de kabelaars schijnen sneller internet te bieden.

  13. Bart says:

    Ik ben ooit spontaan gebeld door een medewerker van XS4ALL omdat ik in een forum gemeld had dat ik echt niet tevreden was over mijn verbinding. Deze medewerker heeft zich ingezet voor een echt goede verbinding. Nieuw bruikleen modem, omzetten naar andere telefoonlijn, omzetten van abbo, het werd allemaal geregeld, in goede samenspraak en op initiatief van XS4ALL. Heeft me geen cent gekost (zelfs geen telefoon kosten) en het resultaat was er naar. Een goed werkende en stabiele verbinding.

    Kom daar maar eens om bij een willekeurige andere provider.

    Dit zijn de medewerkers die het ook echt naar hun zin hebben bij XS4ALL en graag voor XS4ALL werken. Dat was ook bij de brainstorm sessie waar ik was te merken. Ik wil dus nooit meer weg bij XS4ALL. Trost ja, misschien een vies woord sinds Ritta V. Maar terecht

    Dit is wat Seth Godin bedoelt met een tribe, waar je bij wilt horen. Wat ik bij XS mis is dat dit wat meer naar buiten wordt gebracht. Daar kun je klanten mee winnen, vooral de klanten die hun buik vol hebben van andere providers die er met de pet naar gooien.

    Laat het hackers gevoel van de 90’s wat meer los, ga voor de tribe waar mensen bij willen horen. Wees de Apple van het Nederland provider landschap. Ga zo door Theo en tof van die Apple-taart!

  14. vincent says:

    Klantvriendelijk zijn is een ding, een goede dienst verlenen is een tweede.

    @Theo: medewerkers die trots zijn om bij xs4all te horen… getverdemme wat een kleffe marketing uitspraak.

    • Rob de Haan says:

      Jaja je mag niet trots zijn op jouw bedrijf. Is een vies woord in Nederland. Negatief mag altijd want daar zijn we sterren in. Gek he dat Duitsland groeit en wij in onze ellende blijven hangen. XS4All. Topbedrijf en bedankt voor die fijne jaren samen.

    • Cor says:

      @Vincent: ik denk dat veel bedrijven graag zouden willen dat hun medewerkers trots zijn om bij hen te werken. Dit zijn volgens mij de beste medewerkers omdat die vaker bereid zijn om meer te doen dan in hun taakomschrijving staat.