We staan op nummer één! Onze glasvezelverbindingen komen weer als ‘Beste uit de Test’ laat de Consumentenbond weten. Klanten geven ons een 8,4. Een stijging ten opzichte van het tweede kwartaal. Trots op!

Eerder dit jaar had 10% van onze glasvezelklanten last van een internetstoring. Afgelopen kwartaal was dat nog maar 7%. “Beter dan het gemiddelde van alle providers samen” – schrijft de Consumentenbond. Vinden we prachtig.

Zit u graag thuis voor de buis? Bij ons moet u wezen. Televisie van XS4ALL krijgt een 8,0 op glasvezel en een 7,5 op DSL. Opnieuw een dikke voldoende. En ook hier weer een stijging ten opzichte van het kwartaal ervoor.

De tevredenheid over onze mensen van de Klantenservice is hoog. Onze service krijgt een 8,5!

Deel dit:

Reacties

  1. Frits says:

    Fantastisch XS4ALL, eh KPN toch? Met het omzetten van alle diensten naar KPN gaat steeds beter bergafwaarts.

    Met overzetten van de mail flow naar KPN zijn er een tal van security features verdwenen: DANE, MTA-STS, DNSSEC, IPv6, DMARC reporting&rejects, customer source IP masking, DMARC aligning alleen bij AUTH&From match, en wat DNSBL mirrors.

    Daarnaast ook maar greep uit de grabbelton der ellende:
    -Mensen ook geen XS4ALL-klant meer worden vanaf 24 december, alleen nog KPN-klant
    – Hostingdiensten zijn beëindigd
    – Alle mail loopt via servers van KPN
    – E-mail op subdomeinen is vervallen
    – Catch-all is vervallen
    – E-mailadressen met plusteken mogen niet meer, bestaande zijn vervallen
    – Via MX-records mail op een eigen server ontvangen is vervallen
    – Mail.xs4all.nl als uitgaande server verdwijnt
    – IPv4 subnet is vervallen

    Ja, dik tevreden … als ik binnenkort ben overgestapt, hetgeen ik zeker ga doen.

    Dikke vinger voor KPN, XS4ALL bedankt R.I.P.

    • Egbert says:

      Dat je nog niet weg bent dan ……..
      Een middelvinger opsteken is niet zo moeilijk, serieus beoordelen blijkbaar wel.
      Let wel, ik zal hier en nu niet beweren dat ik voor eeuwig bij XS/KPN blijft, maar providers de CD als tv-platform aanbieden zijn voor mij sowieso geen optie. Heb nu een prima werkende 100/100 Mb/s glasverbinding en het aantal storingen is verwaarloosbaar. Dat is toch wat de gemiddelde gebruiker wenst, niet minder maar ook niet meer.
      Aanvullende opties die nu zijn vervallen kan je, indien gewenst, voor een paar Euro elders vinden, maar dit zijn veelal opties die 99% van de klanten niet benutten.
      Heb een goed en vooral gezond 2022!!

  2. Egbert says:

    Ik heb (gelukkig) XS4ALL een goed cijfer voor glasvezel kunnen geven. Sinds mei ’21 ben ik van VDSL af en maak gebruik van FTTH, aangelegd door van Gelder i.o.v. KPNnetwerk.nl. Besef wel dat alleen het glasvezeltje geen garantie bied voor storingsvrije TV en/of internet. Het vezeltje is slechts een (wel sterke!) schakel in de hele keten van provider tot aan je pc en/of tv. Hier (in Alkmaar) maken een tiental providers gebruik van de KPN-vezel, het is dus nog maar de vraag of ik bij XS blijf. Men zit qua prijs in de eredivisie en het product XS is inmiddels afgezakt tot de middenmoot en komt nagenoeg overeen met KPN als provider. Nog maar even afwachten ……

  3. C. Boerema says:

    Een 8,4 voor glasvezel. Wat zegt me deze 8,4 als KPN/XS4all in grote delen van het land GEEN glasvezel willen aanleggen ondanks allerlei mooie toekomstige toezeggingen.
    Jammer.
    Misschien beter enige vorm van bescheidenheid over het gebruik van glasvezel.
    Doe wat je toezegt en maak het SMART.

  4. Joost says:

    De klantenservice is inderdaad goed, maar het tv-signaal valt geregeld weg.

    En ik betreur nog steeds het weghalen van BBC 4, terwijl er toch meer dan geoeg baggerzenders wel worden aangeboden.

    Die 8,4 geef ik niet meer.

  5. Hans de Man says:

    Is glasvezel de verbinding die KPN jaren geleden beloofde toen bij ons in Vlaardingen een ander dat aan zou leggen en dat toen die er vanaf zag KPN ook zijn toezegging plotseling introk en nu al jaren die oude koperdraadjes uit aan het melken is? Geregeld storingen met TV verbinding (draaiend rondje om opnieuw het signaal op te halen).
    Kortom erg ontevreden over de verbinding. Helaas na bedrog van Ziggo bij familie daarin nog minder zin, maar die weerstand neemt af en tegen XS4Alll toe.

  6. Jacco says:

    Nog lang geen glasvezel in de provincie. Wel steeds meer storingen, slechte wifi en traag internet. Ook geen service meer zoals vroeger, maar twee uur lang met iemand van de helpdesk die het van op afstand (tevergeefs) probeert te regelen. Ik ben al vanaf de start bij XS4ALL maar het vraagt wel veel om alle frustraties te overwinnen en klant te blijven.

  7. Frank says:

    XS4ALL, wat mij betreft de beste provider van Nederland.
    Vrijwel nooit problemen, die ene keer dat ik problemen had (toevallig afgelopen weekend) is het door XS4ALL en KPN zeer adequaat verholpen. Er was een probleem met de patch in de wijkcentrale van glasvezel, dit is hersteld. Monteur KPN heeft ook direct een nieuwe Router geplaatst, in opdracht van XS4ALL en overleg met mij, waarna alles weer naar behoren werkte.

    Dik verdiende 1e plaats!!

  8. njb says:

    Glasvezel van KPN / XS4ALL is in mijn woonplaats (nog?) niet leverbaar. ADSL via koper is de snelst beschikbare aansluiting. Er is geen enkele informatie beschikbaar of in mijn woonplaats glasvezel ooit zal worden aangelegd.

    Kennelijk zijn KPN/XS4ALL van mening dat ADSL meer dan snel genoeg is en nog jaren mee kan.

    Er zijn signalen dat Delta Fiber bij voldoende inschrijvingen overweegt glasvezel aan te leggen. Echter, bij mijn weten zal XS4ALL niet/nooit worden geleverd via het netwerk van Delta Fiber , tenzij KPN Delta Fiber inlijft.

  9. Gregory says:

    Tijdens het yv kijken vertraagt mijn beeld constant. Tijdens een voetbalwedstrijd is dit bloedirritant.. de medewerker biedt als oplossing aan om de tv kast aan en uit te zetten.. daar betaal ik geen 82 euro pm voor! Dus ddie 1e plaats zegt mij helemaal niks

    • Edwin says:

      Er zijn de laatste tijd wat updates door KPN uitgerold die in sommige gevallen en ontvangers wat traagheid oplevert. Geeft de ontvanger eens een frisse start. Dat wil wel eens helpen.

  10. badkuip says:

    Mijn oprit heeft 2 werkdagen (+ weekend) open gelegen om een glasvezel kabeltje aan te leggen. Helaas wordt de kabel niet aangelegd door KPN maar door delta fiber met een slechte keuze aan internet providers. Het schiet niet op met de belofte van KPN om volop te investeren in glasvezel aansluitingen. Ik heb het geluk dat de KPN centrale praktisch in mijn achtertuin staat (< 200 m) en dank zij de helpdesk van XS4ALL ook nog een dubbele aansluiting (waarvoor hulde). Voorlopig heb ik nog niet meer nodig maar in de toekomst hebben we vast meer capaciteit nodig. In een grijs verleden was ook ik al blij met een piepend modem. Wat mij betreft zijn er twee opties: de overheid verplicht glasvezel exploitanten iedereen toegang te verlenen of KPN neemt delta fiber over.

  11. Frank says:

    Hier bij mij in Utrecht is de straat al een paar keer open geweest om glasvezel aan te leggen …maar niet door KPN/Xs4all !!!
    Wij merken in onze omgeving dat we zo langzamerhand in het digitale stenen tijdperk terecht komen met KPN/Xs4all.
    Wij zijn ons daarom langzaam aan het oriënteren op alternatieven.
    ( Ook omdat er nogal vaak onderbrekingen zijn gedurende de dag )
    Het zou jammer zijn als we bij jullie weg zouden gaan want jullie helpdesk is fantastisch !!!

  12. Ruud Vorster says:

    Hoezo glasvezel ? Ik woon in Oss en glasvezels zijn aangelegd in mijn straat en nu zit ik hier andere providers af te houden omdat ik bij XS4ALL wil blijven . Hoe zit dat ?

  13. Hans Hallebeek says:

    Tja, maar bij ons in Oegstgeest wordt er nog geen glasvezel aangeboden, en de ‘koperdraad’ werkt redelijk want wij zitten net binnen de 2km van de centrale,

  14. Theo Legters says:

    Al jaren zeer tevreden over XS4ALL, vooral de klantenservice is ongekend!

    Vraag: is het mogelijk dat providers zich verenigen en daarmee gemeentes onder druk kunnen zetten om nu eindelijk eens glasvezel aan te leggen, waar dat nog ontbreekt? Het is van de zotte, dat met een internetdekkingsgraad van zo hoge kwaliteit en kwantiteit er nog steeds niet overal glasvezel voorhanden is.

  15. Nicolaas H. says:

    Proficiat. Ben meer dan content met jullie service en de kwaliteit van de verbindingen. Na inmiddels 1.5 jaar thuiswerken geen enkel issue gehad.

  16. Jos says:

    Ik ben super te vrede over XS4ALL
    Mensen vd helpdesk hebben meer verstand van het hele gebeuren

  17. Cees says:

    Gefeliciteerd! Maar ik houd een ongemakkelijk gevoel bij jullie internet. Het gebeurt een paar keer per dg dat het internet wegvalt, alsof er geen signaal meer doorgegeven wordt. En ‘opeens’ werkt het allemaal weer. Eerlijk gezegd word ik daar een beetje radeloos van. Wat te doen?

  18. Ronald Dijkstra says:

    Ik zou graag gebruik willen maken van glasvezel. Het ligt in huis, maar is van Caiway.
    Ondanks vele reacties richting XS4ALL denk ik dat ik nog lang kan wachten voordat XS4ALl glasvezel op mijn adres gaat aanbieden.

    • Raymond Goard says:

      Hoi Ronald,

      Inderdaad – ook wij hebben al heel lang glasvezel liggen maar is idd van Caiway en die wil ik niet als provider !!
      Ben zeer tevreden (al jaren) met XS4ALL en wacht op een aansluiting aldaar.
      Wie pushed gemeente Westland nu eindelijk om meer providers op hun net toe te laten……!!!!!?????

  19. Ronald says:

    Wanneer kunnen wij hier in Sluiskil ( Zeeuws-Vlaanderen ) glasvezel krijgen. Zullen wel weer de laatste van Nederland zijn.

    • Peter Ressing says:

      Nog steeds geen glasvezel?
      En wij maar denken dat wij hier in de Achterhoek achterlieten?
      Valt met het 500mb glasvezel internet nog wel mee dus!
      Ben wel blij dat nu de opmars gestopt wordt van die koperkabelaar z1ggo heb daar in 1 jaar tijd meer storingen gehad dan in 10 jaar bij Xs4all.
      Wij zijn dus na een jaar koper kabel internet terreur( 20mb down 10up met veel geluk en geen tegenwind) weer terug bij Xs4all!!

  20. Mart says:

    Helemaal eens met Edwin: quote “Proficiat! Nog steeds topkwaliteit en nooit een storing of wat dan ook. Enige wat mij doet twijfelen om toch over te stappen naar een ander, is de hoge prijs. Ik vraag me steeds meer en vaker af of het de hogere prijs waard is.”

    Een maximale prijs voor FTTH 500K up/down AON. Terwijl KPN op 1187LJ al meer dan 1 jaar 1G kan leveren en de infra daarvoor ook geschikt is……..
    Zo houd je je XS4ALL klanten niet vast, Freedom lonkt, en je bent niet meer koncurerend met Zigho. Overstappen naar KPN levert 1G over dezelfde verbinding voor minder geld.

  21. Edwin says:

    Proficiat! Nog steeds topkwaliteit en nooit een storing of wat dan ook. Enige wat mij doet twijfelen om toch over te stappen naar een ander, is de hoge prijs. Ik vraag me steeds meer en vaker af of het de hogere prijs waard is. Wat is het verschil nog net bijvoorbeeld KPN? Dat kan niemand mij uitleggen.

    • Peter Elzinga says:

      Beste Edwin,

      bij KPN kan je kiezen voor een KPN Box12 modems met de standaard klantenservice of voor FritzBoxen met ServicePlus.
      Dat laatste lijkt het meest op XS4ALL (zijn nog steeds verschillen) en dan zie je dat de prijzen in elkaars buurt zitten (nog los van startkortingen). Daarnaast zijn de ervaringen van klanten bij XS4ALL beter gezien de waarderingen die XS4ALL krijgt (NPS score).

      Maar bij XS4ALL leggen we graag uit wat dander verschillen zijn hoor, bel ze maar eens…

      • Edwin says:

        Voorlopig heb ik weer voor een jaar verlengd Peter. Tot april 2023 zit ik sowieso nog bij XS4ALL. Wat er in die tussentijd wordt veranderd door KPN zien we dan wel weer ;-)

  22. Wil says:

    En ondertussen is mijn tv-verbinding helemaal “vintage”. Storingen en haperingen zijn aan bijna de orde van de dag.
    We nemen nu maar programma’s op en wachten op een hopelijk storingsvrije dag om ze ongestoord te kunnen bekijken. De bestelling van de DVD’s voor Kerst is al de deur uit, voor het geval dat KPN weer besluit dat er geen enkele reden is waarom mensen tijdens de kerstdagen TV zouden kunnen kijken.
    Alle monteurs die hier over de vloer zijn geweest hebben precies hetzelfde gedaan: Eerst het werk van hun voorganger afkeuren. Dan alles afbreken en op precies dezelfde manier weer aansluiten. Vervolgens wordt het modem vervangen en de HD ontvangst uitgeschakeld waarna het weer even werkt zoals het zou moeten.
    Ik meldt het niet eens meer want het heeft toch geen nut. Sinds KPN Xs4all heeft ingelijfd zijn we gewoon klanten van KPN en dus sukkels die gewoon hun bek moeten houden. Wat zal ik blij zijn als T-Mobile mijn glasvezelaansluiting af monteert en ik minsten 200 Euro per jaar ga besparen met een uitgebreider pakket.