Number one, by Klaus M

Number one, by Klaus M

De Consumentenbond heeft opnieuw XS4ALL uitgeroepen tot beste triple play-provider. In de Providermonitor van augustus 2013 staat XS4ALL bovenaan de lijst van providers die internet, televisie en bellen aanbieden, met een actueel rapportcijfer van 8,0 en een halfjaarlijks gemiddelde van 7,9. Net als in de vorige providermonitor krijgen we een 7,1  voor omgang met storingen, de hoogste score van alle providers. Dit is weer een groot compliment aan alle XS4ALL-medewerkers die zich zo hard inzetten voor onze klanten en diensten!

Als we de resultaten van de vorige providermonitor – van juni – vergelijken met de actuele resultaten, dan is te zien dat de beoordeling van internet en televisie helaas met een tiende punt gedaald zijn, daar moeten we aan werken! Telefonie blijft onveranderd hoog gewaardeerd  op 8,6 en ook de algehele tevredenheid staat onveranderd op 7,7. XS4ALL scoort op alle punten hoger dan de andere triple-play providers, daar zijn we super trots op!

De providermonitor komt tot stand door onderzoek onder een groot aantal consumenten. U kunt ook meedoen: meld u aan als panellid! Zo helpt u ons begrijpen wat klanten waarderen, en waar we nog beter ons best op moeten doen.

Deel dit:

Reacties

  1. Mart says:

    Xs4all is een verlengstuk van monopolist KPN. Sinds jaren wachten zo’n 20.000 mensen in Aveen, ja, de witte vlekken in de randstad notabene!, op een fatsoenlijke internet aansluiting. Alleen Ziggo (sucks) is beschikbaar. En een verweg lijntje met Tele-2, gelukkig met goede ping. Zelfs met nieuwbouw om de hoek (reggefiber) schiet het niet op. De glasvezel loopt notabene voor de wijkkast langs, kun je zo 2000 woningen direct op aansluiten….Nog even en mijn pack abbo van XS4all wordt opgezegd. Ik ben het wachten zat.
    Probeer andere postcode zegt de website van XS. Hoezo, Wat denkt die programmeur, dat ik ga verhuizen? Google mail is gratis en voor 15 euri heb je ook betere nieuwssites.
    KPN onmisbaar? lachertje, al die die beschermconstructies….
    Just my 5 cts.

  2. Willie says:

    Mijn ervaringen zijn gemengd, internet en telefonie zijn goed, maar tv en zeker de sd zenders zijn bedroefend slecht. De VIP1853 is hier zeker het probleem. Hoewel ik bij XS4ALL aangetoond heb dat het probleem niet bij mij ligt maar aan de apparatuur die gebruikt wordt lijkt het erop dat het probleem niet opgelost wordt. Binnenkort is er een grote update, afwachten maar weer. Nee, tv van XS4ALL is voor mij geen succes.

    • Willie says:

      Nog een toevoeging, ik heb XS4ALL via glasvezel.

      • Willie says:

        Er zit een probleem in de VIP1853 box die XS4ALL en KPN gebruikt. Als van een hd zender naar een sd zender omgeschakeld wordt dan is het sd zender beeld een stuk slechter. Kijk hiervoor ook eens op het XS4ALL forum, staat daar ook beschreven.

  3. emoerman says:

    Als ik voor TV een andere provider neem, betaal ik 2x voor tv. Dat lijkt mij niet de bedoeling.

  4. emoerman says:

    Zo lang je niet alle 3 tegelijk doet, gaat het goed. Maar als je en belt en HD-TV kijkt en grote bestanden download loopt alles vast en kan je de boel resetten. Ook de opnames tussen de kastjes worden niet gesynchroniseerd. En onlangs heeft XS4ALL ook besloten om niet meer te reageren op hun twitteraccount. Wie heeft dat onderzoek in hemelsnaam uitgevoerd? Ik wil van XS4ALL af, maar dat kan niet omdat ik er 2 jaar aan vast zit…Grrr.

    • Elly says:

      Ik raad je ook aan om in dat geval voor TV een andere provider te nemen.
      Internet en bellen zijn gewoon prima bij XS4all, bij internet/bellen is praktisch nooit een storing.

  5. 5to12 says:

    Ik ben zeer tevreden met de diensten van XS4ALL…maar: het radio aanbod vind ik beneden pijl !!
    Het wordt tijd dat de radiozenders ook worden geselecteerd op hun toegevoegde waarde ipv alleen maar veel van veel….etc.
    Kwaliteit zit niet in veeeellllll !!

  6. e.caspari says:

    Ik zou graag dat 020 telefoonnummer van xs4all willen weten.
    Alvast bedankt.

  7. Dominique says:

    Telefonie en Internet werkt perfect enkel spijtig wat betreft de televisie nl. helaas kan er maar 1 toestel worden aangesloten, het is dus wachten op de glasvezels

  8. Dirk says:

    Alleen jammer dat jullie KPN nog steeds niet zo ver hebben gekregen om onze buurt-centrale geschikt te maken voor een snellere verbinding.Ik kom tot een schamele 12Mb ipv. de beloofde 40Mb.die toch alweer bijna een jaar wordt geleverd!Doe er iets aan graag!

    • Sir-B says:

      Die jammerlijke traagheid is er ook in mijn woonplaats, Leidsche Rijn.
      ik ben nu overgezet naar ADSL2 <17mbit/sec down en <1mbit/sec up en nu heb ik geen ipv6 meer.

  9. René says:

    GEFELICITEERD !

    Maar daarnaast biedt XS4ALL meer dan de meeste anderen voor dat beetje extra naast de goed service :
    – FRTIZBOX modem met DECT, NAS, TELEFOON, FAX etc, ook als je alleen internet afneemt ! De meest komplete modem die ik ken.
    – Gratis 200 Mb / mnd. mobiel internet voor m´n dochter icm HD TV en internet.
    – GRATIS Spotify (Ik geloof alleen het eerste jaar, maar waar krijg je dat al ?)
    – GRATIS F-secure virusscanner voor 3 PC´s
    – Gratis enkele HD zender in het basis pakket.
    – En verder een fantastisch team die zich niet verbergen achter geheime nummers, en zelfs terug bellen als het doorverbinden mislukt is ! Keurig met een 020 nummer. Loze beloftes zoals bij KPN of UPC doen ze niet.
    – Jammer alleen dat de banden met KPN steeds trakker worden. Ik hoop dat ze hun eigen identiteit kunnen behouden.

    Veel succes,
    en ik hoop nog lang een zeer tevreden klant bij jullie te kunnen zijn.

  10. Tristan says:

    Van een provider als XS4ALL had ik een iets kritischere houding verwacht; een bewering als “XS4ALL scoort op alle punten hoger dan de andere triple-play providers” is onwaar. Wat het kopje “storingsvrij tv” betreftlaten Zeelandnet, Ziggo en Caiway jullie feilloos achter hun liggen. Dat siert je niet als _triple-play_ provider.
    De klanttevredenheid geeft trouwens meer te denken; of is het zoveel moeilijker om mensen tevreden te houden die grif meer betalen voor een product?
    Wat mij betreft had het XS4ALL meer gesierd om aan te kondigen voor een welverdiende 9 te gaan.

    • Cees says:

      Eens.
      Het verschil tussen xs4all en de goedkoopste is €20,93
      Een fors prijsverschil lijkt me.

      • postbusgw@xs4all.nl says:

        Uit ervaring weet ik wel dat als ondanks alle goede service toch hulp nodig is, dat xs4all snel handelt en een indien nodig direct een monteur stuurt zonder extra kosten in rekening te brengen.

        Ook aan de telefoon wordt alle tijd genomen/gegeven om een probleem op te lossen. Geen telefoonkosten, dan alleen de normale gesprekskosten.

        Bovendien is XS4All altijd goed bereikbaar.

        Een goede virusscanner gratis met updating.

        Een goede gratis modem.

        Een goede provider mag dan wel wat duurder zijn, maar daar staan weer andere faciliteiten en dienstverlening tegenover.

      • Cpt says:

        @Cees,

        Let wel “if you pay peanuts, you’ll get monkeys”.

        XS4All: gefeliciteerd, maar bedenk wel dat dit bereikt is met de huidige medewerkers (dezelfden die je van plan bent eruit te zetten).

      • Jan says:

        Nou Cees en Tristan, ik zou zeggen: stap over! En XS4all: wederom gefeliciteerd.