foto door andrechinn

foto door andrechinn

In de Providermonitor van de Consumentenbond van de afgelopen maand is XS4ALL als beste landelijke aanbieder van internet, bellen en televisie uit de bus gekomen. En daar zijn we trots op, want we scoorden het hoogst op kwaliteit internet (8,5) en storingsvrij internet (90%). Maar we gaan natuurlijk niet op onze lauweren rusten. Want eerlijk is eerlijk: sommige cijfers in de testresultaten kunnen echt hoger. Daar zijn we dan ook heel hard voor aan het werk.

We sturen onze welgemeende felicitaties richting Zeeland, want Zeelandnet scoorde nog iets beter dan wij. Maar omdat die provider maar in een klein gedeelte van Nederland actief is, mogen ze zich geen landelijke aanbieder noemen. Hun testresulaten zien we natuurlijk wel als uitdaging: binnenkort staan wij weer helemaal bovenaan!

De Providermonitor doet elke maand onderzoek naar aanbieders van internet, televisie en bellen door panelleden per e-mail vragen te stellen over service, kwaliteit en storingen. De bond wil graag een zo volledig mogelijk beeld, en wij natuurlijk ook! Schrijf u daarom in als panellid op de website van de Consumentenbond, dan helpt u ons nog beter in te zien hoe u onze service en kwaliteit ervaart.

Deel dit:

Reacties

  1. Johan says:

    Wat een verschikkelijk nare organisatie is Xs4all: we ontvingen van een tante een dvd box met de film “Alles is liefde”, vrijdagavond, heerlijk verheugd na een week hard werken dit samen op de bank te kijken, blijkt er niets in de hoes te zitten behalve een lelijk foldertje van xs4all. Hoe kan je dit doen? Wat een nare actie. Hele avond verknald. Probeer ze te bellen om verhaal te doen maar zijn volledig onbereikbaar…. Waarschijnlijk halen ze dit bericht ook weg. Wat een naar bedrijf!

  2. Iedere Provider is uniek.
    Zoals ook iedere consument.

  3. Gerrit says:

    Nog 4 maanden en dan ben ik weg bij XS4ALL. Dit vanwege het feit dat mijn bruikleen modem defect was en XS4ALL geen andere wilde sturen. De medewerker adviseerde mij om op Marktplaats te zoeken.

  4. Robert says:

    Tja, ook ik had een avondje met vriendelijk gepland om naar “Alles is familie” te kijken. Toen de DVD in de bus viel had ik hem niet opengemaakt, wie verwacht nou dat er geen DVD in een DVD-hoes zit.
    We hadden er op het werk ook één gekregen, aan een collega gegeven. Zelfde verhaal, op het moment dat ze hem wilde kijken, maakte ze de hoes open………..

  5. Linda says:

    Ben erg blij dat ik weinig tot geen storing heb maar administratief (wijziging van adres/banknummer bij scheiding) is nog steeds dramatisch!!! Jammer xs4all!

  6. EJ says:

    Als laatste nog dit: XS denkt waarschijnlijk “wat zeuren die mensen nou toch, het was een aardigheidje en met die CD toen vond iedereen het toch wle leuk?”
    Alleen bij die CD was het kadootje dat Spotify-ding.

    Als iemand mij een DVD-doos geeft ga ik er van uit dat de bewuste DVD er in zit.

    Bij XS zijn ze al zo ver gezonken dat ze niet meer denken dat mensen dat verwachten. Waarom? Omdat ze het zelf heel gewoon vinden om met lege marketing-onzin an te komen.

    Stupid is as stupid does.

    Jammer dat ze zich niks van deze klachten zullen aantrekken. Ook niet als het meer dan 1 “zeur” is.

    In Amerika is de regel: als er een persoon klaagt zijn er nog veel meer die het ook vinden.
    Bij XS is het: oh, dat zijn een paar zeikerds.

    Blijf maar lekker zitten in je torentje hoor mensen.

  7. EJ says:

    Laat me niet lachen, een puinhoop is het aan het worden.
    Een kneuzenkermis.
    Beetje lege DVD-verpakkingen op gaan sturen.
    Vroeger viel XS me nooit lastig, nus is het aan de orde van de dag.

    En dat TV gedoe is helemaal eeen lachertje: werkelijk elke dag zijn er storingen, die zie ik als ik gebruik maak van webmail.

    Puinzooi dat is het.

  8. Mario says:

    90% van de mensen die ik ken (waaronder ik zelf) zijn de laatset jaren weggegaan bij xs4all. Waarom? Niet voor het geld, gewoon problemen sinds TV wordt aangeboden en daarmee snelheid in stort. Helpdesk bellen? Laat me niet ‘lachen’, de mensen die je vroeger aan de lijn kreeg met daadwerkelijk kennis ben ik niet meer tegen gekomen. Wil je een klacht neerleggen? De arrogantie komt je tegemoet.
    Even ter indicatie: in totaal 20 kennissen en klanten gehad. 2 kennissen zitten er nog.

  9. Rezzy says:

    Bedankt XS4ALL, voor de lege dvd hoes van de film Alles is Familie! Wordt je eerst blij verrast met een onverwacht kado, blijk je te zijn belazerd met een dode mus. Een fijne manier om je bedrijfsimago neer te zetten. Dit past niet bij het kwaliteitsbedrijf dat XS4ALL is (of was?). Zo ga je toch niet met je trouwe klanten om? Je klanten voelen zich hierdoor schandalig behandeld!!! Ook bedankt namens mijn dochters die dezelfde grote teleurstelling door jullie domme actie mochten ervaren. Wat een ongelofelijke marketingblunder!

    • TWB says:

      Helemaal mee eens, Rezzy en anderen die hierover begonnen: ik ben binnenkort jarig en dacht dus dat ik een extra-attent cadeautje kreeg van XS4All. Het blijkt om een marketingtruc te gaan. Erg jammer! Stuur dan gewoon een foldertje.

  10. Ries says:

    Beste mensen,

    Ik kan maar een ding zeggen, het KPN virus heeft XS4all geïnfecteerd (dit dekt de lading wel).

    Mvg,

    Ries

  11. een filmavondje met familie gepland om de door XS4ALL toegezonden dvd van Alles is Familie te gaan bekijken…
    Wat een ontgoocheling toen bleek dat het een wel heel flauwe reclameactie betrof met een papiertje in een levensechte dvd hoes:
    XS4All onwaardig!
    Ik kan dit niet waarderen en wacht dan ook op een passende reactie van XS4ALL zoals ook telefonisch aangegeven,
    mvg.Vincent Frowijn

  12. Arjan says:

    “beste landelijke provider”. Wat heerlijk om te weten dat mijn provider landelijk te werk gaat: scharrelbits, beperkte CO2-uitstoot, geen chemische meststoffen, alles wat een goed en groen landschap in stand houdt.

  13. Misschien is het aardig ook eens te melden dat u een van de slechtste webhostingbedrijven van Nederland bent. U was weliswaar zo eerlijk om naar mijn klant schriftelijk te bevestigen dat uw ict-huishouding zwaar verouderd is en dat u goede voornemens hebt, maar ik heb inmiddels al twee klanten afgewezen omdat ik een website op een xs4all-server zou moeten maken en onderhouden.

    Mijn leveringsvoorwaarden zijn nihil, maar ik heb wel op mijn website staan dat ik in mijn werk niet te maken wil hebben met xs4all. Kijk maar: ComBron werkt niet met XS4ALL!

    Onaardig misschien, maar ik praat geen onzin. Op de pagina staat een link naar de onafhankelijke ISP-Gids.

    • Jan Vos says:

      Beste Edo, eens even gekeken bij Combron. Daar staat o.a. “overigens blijken er meer klanten ontevreden over xs4all” Dat blijkt gebaseerd op beoordelingen van 10 mensen uit 2009 (1), 2008 (5), 2007 (2) en 2006 (2). Lekker actuele gegevens dus…..

  14. Charles says:

    XS4ALL zou zich niet moeten verschuilen achter de opmerking dat je TOT zoveel MB abonnement hebt. Maar ze weten wel aan te geven dat je huis situatie zodanig is dat je het nooit zult halen. Je krijgt geen 8 Mb, je krijgt TOT 8 Mb.

    Misselijk

  15. J. vh Swinden says:

    In 10 jaar nog maar zeer weinig te klagen gehad. Helaas hoor ik wel vaker geluiden van ontevreden klanten. Investeer in kwaliteit ipv dure tv reclames. Doodzonde van het geld. XS4ALL had ‘vroeger’ helemaal geen reclame (nodig). Hoge kwaliteit met weinig poespas verkocht zichzelf. Verdacht dat er nu tonnen aan reclame (moeten) worden uitgegeven!

  16. roland van berghem says:

    Xs4all levert zogenaamd ook het beste modem. die tijd is dus ook voorbij
    Kreeg van zeelandnet een Cisco modem met wifi
    usb aanlsluiting en met 4 maal een gigabit aan sluiting en meerdere telefoon aansluitingen
    het modem van xs4ll heeft dan wel een ingebouwde telefoon centrale ,en had daar zelfs 2 fritphones voor aangeschaft
    de geluids kwaliteit was zo slecht dat ik deze gelijk heb verkocht en ben overgestap naat mijn
    oude (normale Panasonic toestel(en)

    wat he je aan veel opties al het niet fatsoenlijk werkt en de geluids kwaliteit van de ingebouwde telefooncentrale niet om aan te horen is zelfs niet met bijbehorende Fritzphone

  17. roland van berghem says:

    Ik heb 1 jaar een abonnement gehad bijxs4all
    het was vroeger de baste provider maar kan mij niet an de indruk ontrekken dat sids xs4ll is overgenomen door de KPN xs 4all achteruit holt.

    Ik heb heel veel ellende gehad bij xs4all.

    het begon al bij het aanvragen van mijn abonnenmet en heb toen een poos zonder telefoon gezeten.
    toen nik eenmaal telefoon had,was de lijn heel slacht en had ik iedere keer storing,ook mijn broer en vader die bij xs4all zitten hebben deze problemen.
    Ook is de qualiteit van van de telefonie om te huilen.
    HJeb nu telefonie van zeelandnet via ziggo en het klint 3 maal zo goed,isd helder en veel beer te verstaan.
    nu ik heb opgezegd en ben overgestap naar de echte beste provider zeelandnet,ging alles op rolletjes.
    ik heb bij het overstappen xs4all wel 20 keer moeten bellen ,fout op fout werd gemaakt.

    nu ik weg ben zou mijn mailbox 2 maanden actief blijven en deze is nu afgesloten en sta nu 10 minuten in de wacht om mijn mailbox weer actief te krijgen,tijdens het regelen werd de verbinding verbroken.
    ik kan niet anders dan zeggen dat het op het ogenblik een zootje is bij xs4all en het beslist niet de beste providers is van nederland
    zat daarvoor bij het zwarte schaap en die scoorde bij mij veel beter en had daar nooit problemen !!

    Ik zou zeggen bezint eer ge begint !!

  18. Harvey says:

    Zou graag mijn abonnement willen uitbreiden met TV, zeker nu er binnenkort glasvezel beschikbaar is in de wijk.

    Jammer dat XS4ALL niet zoals Vodafone, Lijbrandt etc. een analoge kabel erbij levert. Ik wil bij voorkeur geen extra decoders en powerlines.

    Heb coax infra al liggen in huis. Gemiste kans, zeker nu ze het gewoon wholesale kunnen inkopen bij de kabelleveranciers. Veel buurtbewoners in de wijk klagen hierover. Zeker nu we eindelijk van UPC af kunnen!

  19. Harry says:

    Ook al jaren met grote tevredenheid bij XS4ALL.
    Alleen sinds de overgang naar VDSL een paar maand geleden is het toch iets slechter geworden. Veel errors en een verbinding die zo eens per week er helemaal uitklapt. Bijna altijd in het weekend als ik niet thuis ben en dus mijn NAS de hele tijd niet bereikbaar is. Even resetten werkt niet, de spanning moet er een tijdje af.

  20. Anne says:

    We zijn al jaren klant van XS4all. Perfecte service en kwaliteit, tja, daar betaal je dan wel wat meer voor maar dan heb je ook wat!!!

  21. El says:

    Wij zijn ruim 10 jaar klant bij XS4all voor internet en sinds een jaar ook voor bellen. Storingen zijn er niet of nauwelijks, heel soms tijdens het bellen….dan valt de verbinding weg. Maar daar wordt vast aan gewerkt. De fritzbox werkt super bij ons thuisnetwerkje incl. mediaplayer.
    Wij zijn tevreden gebruikers en vinden de klantenservice goed.

  22. Mark says:

    Ben inmiddels 10 jaar klant van XS4all en tot volle tevredenheid. Gedurende deze tijd nooit serieuze problemen gehad.

    Wil je kwaliteit dan kost nu eenmaal net iets meer, dat is opzich logisch.

    Als mensen daar het geld niet voor over hebben moeten ze lekker naar een andere provider gaan simpel.

  23. JeroenW says:

    Ik ben al bijna 20 jaar klant, 19 jaar en 3 maanden denk ik nu.

    Weet niet of ik de 20 jaar vol maak. Xs4all doet mee met dat rare verschijnsel in telco land, een nieuwe klant is aantrekkelijker dan een trouwen klant.

    • Charles says:

      Uit eigen ervaring weet ik dat de helpdesk “redelijk” is, maar inderdaad, XS4ALL krijgt te veel KPN trekjes, ik haal het waarschijnlijk ook niet.

  24. Harry says:

    Ook ik ben zeer tevreden met XS4all (internet en bellen); betreur het dat mijn gemeente (Hellendoorn) nog niet met glasvezel bezig is. En digitenne van KPN kan hier niet ontvangen worden (ook al zou ik het willen0…

  25. Henk says:

    Ik ben al bijna 10 lid van deze provider zoals internet en glasvezel, heb weinig problemen ermee gehad.

  26. Frank says:

    De resultaten beschrijven xs4all van 5 jaar geleden. Inmiddels is xs4all afgegleden naar middelmaat voor een veel te hoge prijs. Berg je als je glasvezel niet meer werkt. Het enige dat xs4all doet is refereren naar KPN, die weer doorverwijst naar de netwerkbeheerder. De taak van xs4all blijft beperk tot rekeningen schrijven en klachten afschuiven. De consumentenbond moet daar zeker nog achter komen. xs4all kan zich nog even geweldig voelen, maar al is de leugen nog zo snel….. Resultaat in 2014 afwachten.

  27. Piet says:

    Xs4all is wel één van de duurdere providers, maar welke provider stelt zijn klanten een Fritzbox 7390 ter beschikking? En dat geldt voor meer zaken. Wie kwaliteit belangrijker vindt dan prijs zit naar mijn idee goed bij xs4all.

  28. René says:

    Leuk die technische lijstjes, maar zou klantenservice meegewogen worden dan scoort XS4ALL een heel dikke onvoldoende. Laatst een langdurige internetstoring gehad die door de helpdesk op zich goed begeleid is, maar in de afwikkeling met de helpdesk zijn we vervolgens schandalig behandeld. Er wordt niet gereageerd en als er al gereageerd wordt, dan word je niet serieus genomen. Uit onvrede een brief aan de directie gestuurd, maar daar wordt ook niet op gereageerd. Schaam je XS4ALL!

  29. Martijn says:

    Helaas moet ik vaststellen dat de service beduidend minder aan het worden is.
    Men staart zich blind op de resultaten terwijl de medewerkers minder regel bevoegdheden krijgen c.q. hebben. Er werken nog steeds goede mensen, maar bevoegdheden ontbreken tegenwoordig. Ze mogen niets meer ……..triest!
    Integratie met KPN is merkbaar. Diensten van KPN is op dit moment zelfs beter.!

    Waar is de echte service van XS4ALL gebleven !!!

  30. Hemmo says:

    Jaaah, ik kan niet wachten om in Hellevoetsluis over te stappen van UPC naar alles-in-1 van XS4ALL.
    Tenslotte ben ik altijd klant van XS4ALL gebleven (met m’n email adressen en website).

    Maar wanneer komt dat glasvezel dan !!??
    Ik ga echt niet prutsen met een 8MB lijntje.

    • Anton says:

      Voor mij geld hetzelfde, en omdat ik in een klein dorpje woon zal het nog wel even duren voor er glasvezel ligt.
      Al die diensten over een koperlijntje of digitenne begin ik niet aan, de schotel is 10 x beter.
      Ik ga in ieder geval voor de komende 5 jaar over op kabel, daarna zie ik wel weer.

  31. Eva says:

    Wellicht iets duurder, maar als je werkelijk zelden of nooit storingen hebt, een geweldige klantenservice, waarvoor geen enkele moeite teveel is, is mijn ervaring, dan betaal ik liever iets meer, dan minder met diverse ergernissen.

    Xs4all, ga zo door!

  32. maarten Pronk says:

    na een moeilijke en lange start ben ik zeer tevreden over de servies van xs4all
    nu nog mobiele telefonie erbij en dan helemaal compleet

  33. Kees Adriaans says:

    Na jaren UPC,en een slechte ervaring met hun “Horizon” ben ik sinds 2 maanden klant bij XS4All, met het totale glasvezelpakket.
    Ben zeer tevreden met deze provider, en hun service!
    Alleen jammer dat er geen telefoonabonnement is waar je net als bij UPC voor een vaste prijs kunt bellen naar vast en mobiel.
    Dit zou van XS4All zeker een verbetering zijn voor hun pakketkeuze naar de klant.

  34. Eric van den Burg says:

    Beste XS4ALL,
    Dat is toch wel heel gek…. De Consumentengids van februari heb ik hier voor me liggen. En bij de overall waardering van XS4All staat niet 7,9 zoals u schrijft maar 7,6. En nog erger is dat in diezelfde tabel op de eerste en tweede plaats staan SOLCON met een waardering 8,3 en Zeelandnet met een waardering 8,1. En die hebben ook een Alles-in-1 pakket.
    Dus xs4all (met kleine letters) staat op de DERDE plaats. Schamen jullie je niet voor zulke vervalste berichtgeving!? Ga liever je best doen om je claim op die eerste plaats terug te verdienen met excellente kwaliteit.

    • Niels Huijbregts Niels Huijbregts says:

      Beste Eric,
      Zie de tabel op de website van de Consumentenbond: link. Misschien kijk je in de verkeerde tabel? In de tabel dual play (internet en bellen, zonder tv) staat XS4ALL op de derde plek, na Zeelandnet en Solcon.

    • robocop says:

      Eric, je vergelijkt appels met peren. Solcon en Zeelandnet werken niet landelijk maar beslan slechts een heel klein deel. Je mag dan wel goed zijn je kleine achtertuintje te onderhouden maar is toch iets anders dan hovenier of tuinarchitect :-)

      • hr says:

        Beste Robocop,

        Solcon is wel degelijk een landelijke provider, met klanten van Maastricht tot Roodeschool.

  35. Paul says:

    Ivo,
    Ik heb jaren XS4ALL gehad. Kwam daarna te ver van de wijkcentrale te wonen. Even UPC gehad. Op het moment dat ik glasvezel kreeg terug gegaan naar XS4ALL. Daarop 4 tv’s met volledig zenderpakket. Werkt prima. Voordeel is ook dat wat op de ene tv opneemt op alle andere tv’s kan afkijken.

  36. salved says:

    Hoewel ik geen lid ben van de Consumentenbond, of abonnee van een Consumentengids, doe ik wel mee aan de Providermonitor. Voor zover ik weet, is dit de enige manier om tevredenheid van gebruikers te meten. Ben overigens best wel heel tevreden met XS4ALL, al sinds 1997.

  37. Chris de Boer says:

    Heb al vele jaren internet van XS4ALL. Sinds vorig jaar Bellen en TV. Met 8MB ging dat redelijk maar met downloaden kan ik niet meer bellen. Verhoogd naar 40MB maar dat pakt slecht uit. Haal max. 12MB en heb veel storing met Wifi en TV onderbrekingen ondanks wifi versterker. Helaas ook veel gelazer met Digitenne abonnement, duurt al meer dan een jaar en nog niet opgelost.

    • C. Schut says:

      Ik heb hetzelfde probleem.
      Ik heb geen TV van xs4all, maar wel al jaren internet. Nooit problemen gehad, tot een paar maanden geleden. Heel veel storingen, en onderbrekingen van de wifi. Kom niet hoger als max. 18 MB. Monteur geweest. Niets gevonden. Paar weken redelijk tot goed. Nu weer problemen. Heel jammer. Zit er nu over te denken om naar Ziggo over te stappen.

      • EJ says:

        Had ik ook. Maar dat lag er aan dat de aansluiting in de muur letterlijk aan het wegrotten was.

  38. Tijn says:

    Ivo, vrijwel zeker kun je ook met XS4ALL op 2 tv’s het volledige zenderpakket krijgen. Dat ligt aan je verbinding. Moet wel meer zijn dan 8Mbit. De huidige coax-bekabeling kun je niet gebruiken. De tv’s worden vanaf het modem met ethernetkabel verbonden. Evt. is Powerline een handige kabelvervanger.

    • hallo says:

      En extra bedrading door je huis, extra decoders, extra kosten, maar wie maalt daar om.

      • XS4all gebruiker says:

        Verhaal over extra bedrading door je huis is onzin.
        Installatiemonteur van XS4ALL kan montage verzorgen door gebruik te maken van Devolo kastjes die via de electriciteit werken, mits binnen 1 groep.
        Heb nu TV signaal in woonkamer, slaapkamers en zolder, probleemloos. Zonder storingen.
        Monteur en Devolo kastjes was conform pakket aanbieding gratis.
        Decoders zijn in bruikleen dus ook daar geen extra kosten.
        en dan heb je ook nog de web TV draadloos op je Ipad of laptop.
        Kortom perfect.

  39. Ivo says:

    Ik ben nu pack gebruiker en heel tevreden. Ben aan het kijken om over te stappen naar alles in 1 maar schrik zo van alle storingsmeldingen die ik voorbij zie komen.
    Natuurlijk goed dat storingen zo openlijk bekend gemaakt worden (die dus ook niet veranderen!!!) maar vraag me wel af in hoeverre de eindgebruiker hier echt last van heeft.
    Daarnaast ben ik ook bang voor de gevolgen op m’n TV aansluitingen. Met Ziggo nu 2 tv’s met volledige zender pakket. Ik kan niet inschatten of dat met XS4ALL ook nog wel kan, of dat ik de 2e tv met digitenne moet gaan doen.

  40. Theo De Man says:

    XS4ALL was ook mijn vorige provider, vond het ook een geweldige en nooit gezeur en zeer klantvriendelijk. Maar helaas veel te duur!!

    • Tijn says:

      Theo, kijk niet enkel naar de prijs. Als je alle onderdelen van het abonnement meeneemt in een vergelijking, dan is XS4ALL niet (veel) duurder. Ik zeg altijd tegen mensen, dat elke technische storing of administratief probleem met een andere provider het prijsverschil direct teniet doet.