Het nieuwe decennium trappen we af als beste alles-in-1-provider. Eerlijk is eerlijk, het is een gedeelde eerste plaats. Met KPN. Allebei scoren we een 8,2 op glasvezel. De kwaliteit van ons internet krijgt zelfs een 8,7. Zijn we trots op!

Onze inzet blijft voor al onze klanten natuurlijk gelijk. Of u nou op glasvezel óf DSL zit. De waardering voor onze Klantenservice spreekt dan ook voor zich. Die krijgt namelijk weer een dikke 8. U bedankt voor het vertrouwen. We blijven alles op alles zetten voor de best mogelijke ervaring.

Benieuwd hoe de Consumentenbond aan hun testoordeel komt? Lees dan ons interview met Silvia Smit. Die zich houdt zich namens de consumentenwaakhond bezig met het Nederlandse alles-in-1-landschap.

Deel dit:

Reacties

  1. Henk toch-kpn met Fritzbox says:

    Onze definitieve keuze…………..
    Overstap van XS4ALL-KPN naar Freedom ???? We hebben alles uitgeplozen inmiddels
    Wij wisten het allemaal nog niet, en zijn sterk aan het twijfelen geraakt.
    27 maart 2020 kregen wij de nieuwsbrief van Freedom, en lazen tot onze schrik dat die met televisie in zee gaat met Canal Digitaal.
    Daar zijn wij juist vertrokken omdat het zo’n waardeloze club is met een helpdesk vol kleuters.
    Steeds storingen, en vastlopers van de ontvanger die daardoor weer opnieuw gestart moest worden.
    Spullen besteld en betaald maar nooit ontvangen zoals een CI module.
    Soms bijna 2 uur aan de telefoon voor de helpdesk, uiteindelijk iemand aan de lijn en vervolgens er uitgegooid worden als de vraag te moeilijk bleek.
    Voor deze trammelant ontvanger van de M7 group betaal ik 4 euro p/m huur bij Freedom, terwijl ik voor een goed werkende via XS4ALL-KPN 2,50 euro betaal.
    Ook is onze ervaring bij Canal Digitaal dat er zomaar zenders kwamen te vervallen zonder aankondiging, en er zenders werden toegevoegd waar wij niet op zaten te wachten.
    De helpdesk bellen kan je wel weer doen maar dan is de dag om.
    Het zenderaanbod is ook duidelijk minder dan het aanbod via XS4ALL-KPN.
    Hoe gaat dit straks ??
    Nee wij weten eigenlijk al genoeg en het feest gaat niet door.
    Ik heb al een mailadres van Freedom dus zou vooraan in de rij kunnen voor een aansluiting.
    Dan maar jammer van die vijf tientjes voor het emailadres en de domeinnaam, maar terug naar die ellende van Canal Digitaal NOOIT !!!!
    Overigens is het op dit moment ook niet bekend wat de vaste telefoon mogelijkheden zijn.
    Alles wat we tot nu toe weten is dat het VOIP wordt maar verder niet.
    Begrijpelijk dat de opstart tijdens deze Corona crisis trager gaat dan normaal, maar Canal Digitaal is voor ons onbespreekbaar, omdat de service jarenlang (voor ons 20 jaar) abominabel was.
    Onze mails en miscommunicatie met dat bedrijf hebben wij hier nog in een backup staan.
    Wij hebben alle communicatie nog opgeslagen staan, hoe wij als klanten van M7 group behandeld werden, en als je dat terugleest krijg je het er benauwd van.
    Misschien luisteren ze beter naar Freedom dan naar de klanten zoals wij toen, maar daar is het te laat voor om als klant weer in de buurt te komen van dit bedrijf.
    Als deze aanbieder de TV gaat aanbieden gaan wij niet naar Freedom !!!
    En KPN is door de bocht! Vanaf nu kunnen klanten van KPN een modem naar keuze installeren voor internet en telefonie, en dat is top ! ze weten ook wel dat deze router beter is dan de Experia box.
    KPN klanten moeten er voor betalen, maar het is de moeite waard, en zelf hebben wij de Fritzbox al door XS4ALL.
    De Fritzbox blijft, dus ik blijf ook bij XS4AL/KPN, want dat scheelt ons een hoop gezeur en gesleutel in huis.
    Freedom gaat naar Canal Digitaal voor TV met een kleiner pakket dan wat we nu hebben.
    Wij wilden graag lid zijn van Freedom, maar niets te maken hebben met Canal Digitaal.
    Verkeerde keuze van Freedom vinden wij, maar daar kan niemand iets mee.
    Definitief hebben wij besloten NIET over te stappen naar Freedom.
    Wij zijn alweer begonnen met het terugdraaien van ons Freedom email adres naar het oude mailadres.

  2. Henk toch-kpn says:

    KPN is door de bocht! Vanaf nu kunnen klanten van de internetprovider een modem naar keuze installeren voor internet en telefonie
    De Fritzbox blijft, dus ik blijf ook bij XS4AL/KPN
    Freedom gaat naar Canal Digitaal voor TV …..!! verschrikkelijk !!
    Bij deze bende ben ik ooit vertrokken omdat het waardeloos was.
    Kleuters op deze helpdesk.
    Jammer van de vijf tientjes voor mijn freedom mailadres…maar ik gun het ze wel als startende ondernemers !
    Ik las in de laatste nieuwsbrief dat televisie wordt geleverd door Canal Digitaal.
    Daar ben ik juist weggegaan omdat het een ongeregelde rommel was met steeds storingen en een belabberde helpdesk.
    Een CI module besteld en betaald maar nooit geleverd bijvoorbeeld.
    Met 3 schotels van 60 cm keek ik tv, en werden steeds zenders zomaar weggehaald en andere waar ik totaal niet op zat te wachten bijgezet zonder berichtgeving.
    Helpdesk wachttijden van soms 2 uur.
    Nu krijg ik er blijkbaar helaas weer mee te maken.
    Ik wil graag lid zijn van Freedom, maar niets te maken hebben met Canal Digitaal.
    M7 group ontvangers hadden hier geregeld vastlopers en er moest dan weer een cold reset worden uitgevoerd.
    Daar heb ik geen zin meer in.
    Verkeerde keuze van Freedom vind ik.
    Definitief heb ik besloten NIET over te stappen naar freedom.

  3. Henk no???-kpn of toch maar blijven says:

    Nou ik weet het allemaal nog niet, en ben sterk aan het twijfelen.
    Vandaag kreeg ik de nieuwsbrief van Freedom, en zag dat die met televisie in zee gaan met Canal Digitaal.
    Daar ben ik juist vertrokken omdat het zo’n waardeloze club is met een helpdesk vol kleuters.
    Steeds storingen, en vastlopers van de ontvanger die daardoor weer opnieuw gestart moest worden.
    Spullen besteld en betaald maar nooit ontvangen (CI module)
    Soms bijna 2 uur aan de telefoon voor de helpdesk, uiteindelijk iemand aan de lijn en vervolgens er uitgegooid worden als de vraag te moeilijk is.
    Voor deze trammelant ontvanger van de M7 group betaal ik 4 euro p/m huur, terwijl ik voor een goede via XS4ALL 2,50 euro betaal.
    Ook is mijn ervaring bij Canaal Digitaal dat er zomaar zenders kwamen te vervallen zonder aankondiging, en er zenders werden toegevoegd waar ik niet op zat te wachten.
    De helpdesk bellen kan je wel weer doen maar dan is de dag om.
    Nee ik moet hier eerst wat meer van weten, anders gaat het feest niet door.
    Ik heb al een mailadres van Freedom dus zou vooraan in de rij kunnen voor een aansluiting.
    Dan maar jammer van die paar tientjes

  4. MartinJJ says:

    XS4ALL heeft bij mijn weten helemaal geen glasvezeltjes of koperkabeltjes. Het is allemaal van de KPN doorgaans aangelegd door Reggefiber. XS4ALL is ook gewoon al heel lang één van de sub merken van KPN dat binnenkort ook simpel uitgefaseerd wordt. Het zat er al heel lang aan te komen. Maar qua service met eigen (ingehuurde) monteurs was er geen betere desk. Ik ben ooit na eindeloze frustratie weg gelopen bij UPC (nu omgedoopt tot Ziggo) en XS4ALL was vervolgens een ware verademing.

    Daarvan afgezien is er in mijn stad nog nooit een glasvezeltje naar woonhuizen te bekennen geweest. Na vele decennia hebben ze hier in mijn en aangrenzende wijken net alle bestrating vernieuwd. Hoewel onze regering en tal van politici altijd de mond vol hebben over het geweldig digitale kikkerlandje, is er van enige samenwerking of praktische invulling werkelijk nergens sprake in mijn gemeente. Ik vrees dat ik het hier nog heel lang moet doen met super oude koperkabeltjes die mij werkelijk nog nooit ook maar iets in de buurt van de abonnement snelheden hebben gebracht. Het is misschien maar goed dat ik geen lid ben van de consumentenbond.

  5. aUKE says:

    zIGGO inTERnet

  6. aUKE says:

    NEE ik ga naar giganet

  7. MR says:

    Indien de vraag gesteld zou worden – quod non – zou glasvezel van XS4All van mij een 1 krijgen. Er ligt immers glasvezel naar mijn huis, maar XS4All/KPN weigert daar signaal op te zetten, want de kabel is van de concurrent. Eigen kabel eerst, zeg maar. Alle mooie woorden ten spijt, is XS4All al heel lang uitsluitend een ‘premium’ verkoop kanaal van KPN, niets meer, niets minder. De prijs van een Audi voor de inhoud van een Seat, met een marketing budget en -ego wat bij een AUDI past.

  8. Jos says:

    OneMoreThing: “KPN heeft laten weten dat de klantmigratie van XS4ALL uiterlijk 1 januari 2022 afgerond moet zijn. De klanten gebruiken dan KPN-technieken. Dat staat te lezen in een brief die de telecomprovider naar medewerkers van de internetprovider stuurde in het kader van de overgang.
    Sinds zondag 1 maart hoort het personeel van XS4ALL officieel bij moederbedrijf KPN en dat betekent dat er ook nieuwe werkmethoden en regels aan komen. Echter, het moment waarop het personeel anders te werk moet gaan en de manier waarop anders gewerkt moet worden, hangt af van de snelheid van de klantmigratie. Die migratie moet dus uiteindelijk 1 januari 2022 afgrond zijn. Wanneer de overgang afgerond is, dan zal het personeel dus te maken krijgen met nieuwe regels en manieren van werken.”
    Alles zou toch bij het oude blijven, KPN?
    Leugens!

    • Piet says:

      … Leugens! …

      Er was niets anders te verwachten: liegen, bedriegen en gedraai.
      Alleen het voortijdig opheffen van XS4ALL B.V. ten opzichte van de oorspronkelijke plannen en het in plaats daarvan handhaven van het merk ‘XS4ALL’ is daar een goed voorbeeld van.
      Dit is KPN ingegeven door 3 zaken:
      – Freedom heeft toch wel heel veel aanhang, die moe je proberen dwars te zitten. Dat blijkt nu ook uit de prijzen die Freedom in rekening moet brengen voor glasvezelverbindingen via KPN. Via andere glasvezel providers is dat bij Freedom veel goedkoper en nog veel sneller ook. Helaas heeft KPN ook op de glasvezel verbindingen vrijwel een monopolie. Zie daar de doortraptheid van KPN.
      – Slechte enquete resultaten onder klanten XS4ALL B.V.
      – Ze wilden zo snel mogelijk van die lastige OR af, een OR die KPN ook nog voor de rechter heeft gedaagd. Dus dan breng je die OR zo snel mogelijk om zeep. In mijn ogen zijn dat zakelijke mafia praktijken.

      • Henk toch-kpn says:

        KPN is door de bocht! Vanaf nu kunnen klanten van de internetprovider een modem naar keuze installeren voor internet en telefonie
        De Fritzbox blijft dus ik blijf ook bij XS4AL/KPN
        Freedom gaat naar Canal Digitaal voor TV
        Bij de bende ben ik ooit vertrokken omdat het waardeloos was.
        Jammer van de vijf tientjes voor mijn freedom mailadres

  9. Jos says:

    Wat maakt KPN een bende van de inlijving van XS4ALL.
    Vandaag ben ik geen lid/klant meer van XS4ALL, maar horige van KPN,
    zonder dat ik hier door KPN officieel van op de hoogte ben gesteld.
    Ik heb hier geen woorden voor.
    Ik voel me bedonderd, dat KPN deze moeite niet eens heeft genomen.
    Het is zelfs de vraag of deze overval, want dat is het nu dus, wel legaal dan wel juridisch toegestaan is.
    Wat een wanvertoning. KPN, schaam je!

    • ReemZ says:

      Legaal is het, het is immers getoetst. Neemt niet weg dat die wet dan zo krom als een hoepel is…

      • Piet says:

        Maar nog steeds geen juridische correcte algemene voorwaarden en privacy statement. De wijziging van vandaag tot nu, 17:25 LT is onjuist.
        Uit een email van de afdeling legal van XS4ALL/KPN (?) die ik heb, blijkt dat ze wel weten hoe het zou moeten, ze beloven het ook zo te doen. Maar ja KPN, doen wat beloofd en juist is, vergeet het maar.

  10. Piet says:

    RIP XS4ALL B.V. en alles waar jullie voor stonden.

    Alle echte*) medewerkers van XS4ALL hartelijk dank voor jullie geweldige service, prima internet en maatschappelijke verantwoordelijkheid van al die jaren dat ik lid was !!!

    Het gaat jullie goed en ik wens jullie veel sterkte bij KPN B.V..
    Meer dan “klant” bij het merk XS4ALL van KPN zal ik niet worden. Ik verwacht binnen het jaar weg te zijn, voordat de te verwachten hel met de KPN techniek, modem resets, etc losbreekt.

    *) Dus daar bedoel ik niet de heer Kramer c.s. en andere bij XS4ALL gedropte KPN medewerkers mee.

  11. Leo says:

    Vroeger heb ik al veel last gehad van KPN. Toen ben ik overgestapt naar xs4all. Fantastische service. Nu wordt xs4all opgeslokt door KPN. Deze week hebben ze tot de voordeur glasvezel aangelegd. Het ergste is dat ik straks mag kiezen uit 4 providers. Geen xs4all maar wel KPN. Helaas, maar zeker geen KPN

    • jan says:

      Even wachten tot 30 maart. Vanaf dat moment kun je via freedom.nl op internet worden aangesloten via glas. Wel even foundingmember worden om versneld een aansluiting te kunnen krijgen. Je hebt dan een kwaliteit zoals xs4all altijd heeft gegeven.

    • Piet says:

      Waarom kan je een bestaand XS4ALL abonnement op koper niet overzetten op glas maar moet dat naar KPN?

  12. Jos says:

    Borstklopperij is vaak een zwaktebod – het betekent dat je niet (meer) vertrouwt op de beste reclame die er is: mond-op-mond reclame.
    Borstklopperij voor een merk waarvan je de nek hebt omgedraaid, dat geen overlevingskansen meer heeft, getuigt van een zeldzaam cynisme.
    Denkt KPN nu werkelijk dat de mensen die bewust voor XS4ALL hebben gekozen dit niet door hebben?
    Vandaar dat Niels Huijbregts het niet aandurft om inhoudelijk in te gaan op alle kritiek op zaken als privacy en de specifieke verworvenheden en inzichten van het teloorgaande XS4ALL.
    Wat een ontstellend zwakke vertoning, XS4ALL!
    Zo gauw Freedom in de lucht is, ben ik weg, en velen met mij.

  13. martin says:

    XS4ALL is KPN.
    Ineens hebben ze dezelfde score.

    KPN moet snappen dat er een groep mensen is die hecht aan de beginselen van wat ooit XS4ALL was.
    KPN heeft geen toegevoegde waarde boven de goedkoopste, dus of naar de goedkoopste overstappen of naar Freedom overstappen.
    Help die gasten met een poging om menselijkheid, service en privacy te behouden.
    De top van KPN kan zich alleen maar rijk bezuinigen. Visieloos en geen gevoel voor trends naar privacy en fatsoen.
    Ze denken dat we er voor hen zijn en ze ons zaken door de strot kunnen duwen.
    Internet is meer dan een aansluiting op de waterleiding.

  14. Frank says:

    Je blijft lachen. Constant opscheppen hoe fantastisch Xs4all is en ondertussen alles afbreken waarvoor ze zo gewaardeerd worden. Alleen de naam later bestaan in een schijnconstructie alsof de Xs4all naam nog iets te betekenen heeft vergeleken met andere providers

  15. Andre says:

    Toch jammer nu XS4ALL door KPN vermoord wordt dit soort berichten blijven komen…
    RIP XS4ALL!

  16. Bart says:

    De meerderheid van de bevolking kan alleen nog maar dromen van glasvezel, dankzij de CDA politici.

  17. J.de Grood says:

    Ik meet de performance van het netwerk continu via Samknows en op dit moment zit ik nog steeds boven de 100Mb/sec up- en download en ook DNS is snel genoeg. Mocht dit minder worden dan ga ik direct over naar FREEDOM.NL.

  18. Piet says:

    Linkje?
    Tekst blog gata niet over glasvezel. Dus ik ben benieuwd naar het echte verhaal.

    Bovendien: tsja glasvezel? KPN lijkt voorlopig niet van plan om dat buiten het centrum van onze stad aan te leggen. Terwijl ik naar minstens 200 Mb/s wil en 50 Mbit/s hiet op een enkel aderpaar het maximaal haalbare is.

    • Piet says:

      Gevonden
      Klantentevredenheid XS4ALL was het beste, nu gekelderd van 8.5 naar 7.2 voor glasvezel en voor DSL zelfs 8.6 naar 7.1
      “… zijn toch eerder geneigd over te stappen …”