29 februari, de dag dat XS4ALL Internet bv ophield met bestaan. 1 maart, de dag dat we verder gingen als XS4ALL. Want XS4ALL blijft. Het bedrijf waar ik 5 jaar geleden binnenstapte en met verbazing rondkeek. Het bedrijf waarvan ik de geschiedenis een beetje kende. Het bedrijf met het rebelse karakter, ook volgens klanten. Het bedrijf waar ik geel werd. Het bedrijf waar m’n haarkleur en de rest van m’n uiterlijk niks uitmaakt. Het bedrijf waar ik mezelf kan zijn.

Veel mensen zeggen dat 1 maart heel XS4ALL ophield met bestaan. Dat is niet zo. Daarom gaan we nog door met spotjes op de radio en andere reclame-uitingen. We mogen blijven wie we zijn én waar we zijn. We blijven u aan de telefoon helpen zoals u van XS4ALL gewend bent. U mag gewoon uw XS4ALL-e-mailadressen en FRITZ!Box-modem houden.

U mag ons nog steeds bellen met de gekste vragen. Of u veilig boodschappen kan bestellen bij een bepaalde webwinkel? We kijken graag met u mee. Verbreekt uw kat steeds de WiFi door de knop op het modem in te drukken? U kan die knop uitschakelen. Wij vertellen hoe. Heeft uw hond de afstandsbediening kapotgebeten? Van ons krijgt u kosteloos een nieuwe. Daar doen we niet moeilijk over.

We trainen onze medewerkers totdat ze de beste van het land zijn. Onze Klantenservice en Technische Helpdesk nemen voor u alle tijd. En zetten nét dat stapje extra. We stoppen pas als uw problemen zijn verholpen. We helpen u met uw factuur of nieuwe verbinding. Met een pakket dat bij ú past.

Dat deden we vroeger. Doen we nu. En straks nog steeds.

— Angelique, Klantenservice

Deel dit:

Reacties

  1. Edwin says:

    Wat me heel erg opvalt is dat de bereikbaarheid zo verslechterd is sinds de “overname”. Voorheen geen wachttijd aan de telefoon en de chat was gewoon bereikbaar. Nu krijg je al maanden de melding ‘chat is tijdelijk niet beschikbaar’. Dat kan en mag niets met Corona te maken hebben want dan is chat juist een prima middel. Wat is er aan de hand? Moet ik me zorgen gaan maken nu het er steeds meer op begint te lijken dat XS4ALL niet meer onderscheidend is?

  2. Henk says:

    Ik heb bericht gehad betreft verhoging van het abonnement XS4ALL (briefpost), 1 euro duurder per maand en 1 eurocent meer op belletjes buiten Europa.
    Keurig volgens de regels geïnformeerd.
    Alleen had ik al een contract afgesloten een maand terug waar die ene euro verhoging niet in stond en niets over werd gezegd.
    Ik kreeg als antwoord “dat wisten we toen nog niet ”
    Wij houden van afspraken, en óók op het gebied van contractafspraken !
    Ja ja op alle websites op ICT gebied was er gewoon al te lezen wat er op til was.
    Je kunt dus tot Juli zonder problemen van je eventuele contract af !!
    Afspraak is afspraak XS4ALL !!!!!!!!!!!!
    Vroeger waren ALLE afspraken duidelijk……het blijkt nu niet meer !

    • Jos says:

      Beste Henk, het gaat mij niet zozeer om het verhogen an sich, maar vooral om het feit dat ik het vanuit een ander kanaal moet vernemen. Ik vind dat pricipieel onjuist.

      • Henk says:

        Beste Jos,
        Je opmerking was ietwat prematuur.
        Als je je de juridische regels eigen maakt is er geen spelt tussen te krijgen.
        WEL als je een contract afspraak hebt.

      • Henk says:

        Benader deze mensen hierover, dan komen ze waarschijnlijk met een redelijk voorstel, net zoals bij mij

  3. Henk toch-kpn met Fritzbox says:

    Beste Pieter,
    Dat Angelique verhaal waar je het over hebt, nou laat ik je dit vertellen…….
    Toevallig heb ik haar gesproken via de helpdesk van XS4ALL.
    Er is niets mis met deze Angelique hoor, ze bestaat echt, en heeft en geeft duidelijke antwoorden op alle vragen die worden gesteld.
    Wel jammer dat er nog mensen op dit forum zitten die twijfelen aan KPN samen met de XS4ALL club.
    Als je alleen maar klachten hebt….nou stap lekker op zou ik zeggen, aan gezeik heeft niemand iets.
    Ik blijf lekker, en ga geen 59 euro betalen voor internet.
    Daar kan ik altijd nog voor kiezen.

  4. Jos says:

    Beste Klantenservice, ik lees net op OneMoreThing dat de abonnementen per 1 juli duurder worden. Hoe is het mogelijk dat ik dit daar moet lezen, terwijl ik, als bestaande klant, daarover nog niet ben geinformeerd? Ik vind dit, zacht uitgedrukt, niet erg netjes. Ook al gaat het maar om € 1,= per maand, voor zover ijk heb gelezen. Dat bedrag is niet zo belangrijk, wel het principe.

    • Edwin says:

      Je zou inderdaad op zijn minst een mailtje verwachten. Het is zelfs op de site nog nergens te vinden (ik ben bij 5 x klikken gestopt). Het staat niet bij tarieven, niet bij pakketten, niet bij nieuws etc. Inderdaad verre van netjes en zeker niet slim nu veel klanten, i.v.m. de samenvoeging, al met een kritisch ook naar XS4ALL kijken. Gemiste kansen.

  5. Henk toch-kpn met Fritzbox says:

    Het was geen Sander, maar moet natuurlijk Pieter zijn…..sorry

  6. Henk toch-kpn met Fritzbox says:

    Beste Sander,
    Ik ingehuurd ??? nee hoor.
    Ik wilde alleen maar even duidelijk maken dat het verhaal van 8 april gewoon de waarheid is.
    Die 8 april datum kan ik niet manipuleren.
    Iedereen kan zelf weten waar hij blijft zitten of heen gaat toch.
    Alleen een gewaarschuwd mens telt voor twee.

  7. Pieter says:

    Henk, ben jij soms ingehuurd om mensen het idee te geven dat het niet zo’n verstandige keuze is om over te stappen naar Freedom? Ik vind het opvallend dat de berichten in dit forum ineens een andere wending krijgen. Eerst al dat Angelique verhaal… ik vertrouw het allemaal niet meer zo hier. Denk dat het beter is om serieuzere fora te gaan raadplegen.

  8. Henk toch-kpn met Fritzbox says:

    Ik herhaal nog maar eens mijn bericht van 8 April.
    Mijn Canal Digitaal verhaal blijkt alweer eens op waarheid te berusten !!
    Geen doorgifte plotseling meer van Eurosport en vele andere zenders naar Freedom en andere providers.
    De Canal Digitaal ballentent is weer aan het dansen, maar niet ten vordele van de consument, een Freedom berust gewoon in deze.
    Freedom de groeten en OEI met de bende, ik kreeg te horen dat ik dan maar lid moest worden van Eurosportplayer het moet toch niet gekker worden……hoeveel gaan we eigenlijk betalen straks ???

    Onze definitieve keuze…………..
    Overstap van XS4ALL-KPN naar Freedom ???? We hebben alles uitgeplozen inmiddels
    Wij wisten het allemaal nog niet, en zijn sterk aan het twijfelen geraakt.
    27 maart 2020 kregen wij de nieuwsbrief van Freedom, en lazen tot onze schrik dat die met televisie in zee gaat met Canal Digitaal.
    Daar zijn wij juist vertrokken omdat het zo’n waardeloze club is met een helpdesk vol kleuters.
    Steeds storingen, en vastlopers van de ontvanger die daardoor weer opnieuw gestart moest worden.
    Spullen besteld en betaald maar nooit ontvangen zoals een CI module.
    Soms bijna 2 uur aan de telefoon voor de helpdesk, uiteindelijk iemand aan de lijn en vervolgens er uitgegooid worden als de vraag te moeilijk bleek.
    Voor deze trammelant ontvanger van de M7 group betaal ik 4 euro p/m huur bij Freedom, terwijl ik voor een goed werkende via XS4ALL-KPN 2,50 euro betaal.
    Ook is onze ervaring bij Canal Digitaal dat er zomaar zenders kwamen te vervallen zonder aankondiging, en er zenders werden toegevoegd waar wij niet op zaten te wachten.(ZIET U WAT IK VOORSPELDE ???)
    De helpdesk bellen kan je wel weer doen maar dan is de dag om.
    Het zenderaanbod is ook duidelijk minder dan het aanbod via XS4ALL-KPN.
    Hoe gaat dit straks ??
    Nee wij weten eigenlijk al genoeg en het feest gaat niet door.
    Ik heb al een mailadres van Freedom dus zou vooraan in de rij kunnen voor een aansluiting.
    Dan maar jammer van die vijf tientjes voor het emailadres en de domeinnaam, maar terug naar die ellende van Canal Digitaal NOOIT !!!!
    Overigens is het op dit moment ook niet bekend wat de vaste telefoon mogelijkheden zijn.
    Alles wat we tot nu toe weten is dat het VOIP wordt maar verder niet.
    Begrijpelijk dat de opstart tijdens deze Corona crisis trager gaat dan normaal, maar Canal Digitaal is voor ons onbespreekbaar, omdat de service jarenlang (voor ons 20 jaar) abominabel was.
    Onze mails en miscommunicatie met dat bedrijf hebben wij hier nog in een backup staan.
    Wij hebben alle communicatie nog opgeslagen staan, hoe wij als klanten van M7 group behandeld werden, en als je dat terugleest krijg je het er benauwd van.
    Misschien luisteren ze beter naar Freedom dan naar de klanten zoals wij toen, maar daar is het te laat voor om als klant weer in de buurt te komen van dit bedrijf.
    Als deze aanbieder de TV gaat aanbieden gaan wij niet naar Freedom !!!
    En KPN is door de bocht! Vanaf nu kunnen klanten van KPN een modem naar keuze installeren voor internet en telefonie, en dat is top ! ze weten ook wel dat deze router beter is dan de Experia box.
    KPN klanten moeten er voor betalen, maar het is de moeite waard, en zelf hebben wij de Fritzbox al door XS4ALL.
    De Fritzbox blijft, dus ik blijf ook bij XS4AL/KPN, want dat scheelt ons een hoop gezeur en gesleutel in huis.
    Freedom gaat naar Canal Digitaal voor TV met een kleiner pakket dan wat we nu hebben.
    Wij wilden graag lid zijn van Freedom, maar niets te maken hebben met Canal Digitaal.
    Verkeerde keuze van Freedom vinden wij, maar daar kan niemand iets mee.
    Definitief hebben wij besloten NIET over te stappen naar Freedom.
    Wij zijn alweer begonnen met het terugdraaien van ons Freedom email adres naar het oude mailadres.
    Reply

  9. Henk says:

    Canal Digitaal staakt doorgifte van Discovery en Eurosport 1 en 2
    Dit geldt ook voor Freedom en andere providers
    Bron: TotaalTV
    Geweldig dat Canal Digitaal he ??

  10. Henk says:

    Zojuist de 7e nieuwsbrief van Freedom gelezen.
    Conclusie: dure internet verbindingen, trage gang van zaken, verkeerd aanbod van TV.
    Eigenlijk een erg korte brief, en niet interessant.

  11. Henk says:

    SPEERPUNTEN :
    Freedom internet VEEL te duur, en te weinig keuze in snelheid om de kosten te drukken
    Freedom TV is Canal digitaal….erg slecht, en weinig aangeboden zenders
    Telefonie tot op heden niets over bekend op welke manier en de kosten daarvan
    Privacy gaat wel erg veel eisen stellen aan de portemonnee inhoud
    HEEL veel betalen voor je privacy ??? nee hoor ga weg bij Facebook en Instagram en al die andere shit
    Dan bespaar je en hoop geld, en hou je zelf de zaak op de rails, en installeer CCleaner
    Kortom…. laat je niet gek maken

  12. Sander says:

    Hi redactie/marketing,

    Eerder deze week heb ik hier een comment achter gelaten mbt dat dit bericht niet zelf door Angelique is geschreven.

    Nu zie ik tot mijn verbazing dat dit bericht is verwijderd. Is xs4all niet meer het xs4all dat staat voor vrijheid van meningsuiting op het internet, en commentaar gaat censureren als men het niet eens is met een mening?

    Waar staat dit nieuwe xs4all voor?

    Groet,
    Sander

    • Jaap says:

      Hoi Sander, laat ze toch lullen man, belazerd word je toch !!
      Deze blog is toch alleen shit ??
      Als deze Angelique de klantenservice vertegenwoordigen moet ?????
      Hahahaha en verder geen nieuws !

    • XS4ALL XS4ALL says:

      Beste Sander,

      De reden dat uw reactie is verwijderd heeft te maken met de persoonlijke aard van uw bericht met betrekking tot onze collega. Dat is ook waarom deze reactie van u is aangepast. Vrijheid van meningsuiting is geen vrijbrief om op de man af te spelen of voor belediging. Een kritische reactie plaatsen mag altijd, maar hou het beschaafd. Verder is het normaal dat teksten worden geredigeerd door een communicatiemedewerker. Dat vindt plaats op elk niveau, en is ook hier – in samenspraak met Angelique – gebeurd. Aan haar inhoudelijke boodschap is niks veranderd.

      • Sander says:

        Ik en ik denk ook het oude XS4ALL is van een andere mening aangedaan. Xs4all staat voor een open internet, en xs4all bepaalt ook niet wat hij of zij belediging vindt. Dat is het hele idee van een vrij internet. Ga dan ook niet hypocriet berichten censureren op jullie eigen website wanneer klanten kritiek op jullie uiten, dat past totaal niet bij de identiteit die jullie vroeger hadden.

  13. Edwin says:

    Ik ben een jaar gelden overgestapt van KPN naar XS4ALL. Enerzijds vanwege de Fritz!box waardoor ik verlost was van die ellendige Experiabox en anderzijds vanwege het ‘gevoel’. Tja…gevoel..hoe omschrijf je dat..dat weet ik eigenlijk zelf niet maar het voelde goed. Ik heb meerdere keren, voornamelijk via chat, contact gehad met de klantenservice van XS4ALL en ik kan niets anders zeggen dat dit top was. Wat een verademing t.o.v. de, met alle respect, onkundige werkstudenten en chagrijnige huisvrouwen die KPN in dienst heeft! Overigens hoop ik dat de huidige onbereikbaarheid van de chat te maken heeft met de corona-perikelen anders gaat het de verkeerde kant op..

    Ik ben founding member van Freedom omdat ik van plan was over te stappen. Dit ga ik voorlopig toch maar niet doen. Canal Digitaal is gewoon bagger en de prijzen van glas 500/500 slaan werkelijk waar nergens op. Dus recent weer voor een jaar verlengd bij XS4ALL. Ik blijf founding member omdat ik Freedom wel bestaansrecht wil geven zodat ik in de toekomst toch een keuze heb (en vanwege de mailadressen). Voor nu blijf ik dus nog een jaartje. Afgelopen jaar heb ik 100% up-time gehad en dat telt. De problemen die ik heb gehad met iTV lag niet aan XS4ALL maar aan KPN.

    Al met al, ondanks dat ik een kritische consument ben, zeer tevreden over XS4ALL.

    • Dat wel natuurlijk Japio says:

      27 maart 2020 kregen wij de nieuwsbrief van Freedom, en lazen tot onze schrik dat die met televisie in zee gaat met Canal Digitaal.
      Daar zijn wij juist vertrokken omdat het zo’n waardeloze club is met een helpdesk vol kleuters.
      Steeds storingen, en vastlopers van de ontvanger die daardoor weer opnieuw gestart moest worden.
      Spullen besteld en betaald maar nooit ontvangen zoals een CI module.
      Soms bijna 2 uur aan de telefoon voor de helpdesk, uiteindelijk iemand aan de lijn en vervolgens er uitgegooid worden als de vraag te moeilijk bleek.
      Voor deze trammelant ontvanger van de M7 group betaal ik 4 euro p/m huur bij Freedom, terwijl ik voor een goed werkende via XS4ALL-KPN 2,50 euro betaal.
      Ook is onze ervaring bij Canal Digitaal dat er zomaar zenders kwamen te vervallen zonder aankondiging, en er zenders werden toegevoegd waar wij niet op zaten te wachten.
      De helpdesk bellen kan je wel weer doen maar dan is de dag om.
      Het zenderaanbod is ook duidelijk minder dan het aanbod via XS4ALL-KPN.
      Exact zoals je zegt BAGGER
      En die (gele) geile Monique, ach laat maar toch ??? en lach er om …

  14. Albert says:

    Hoi Angelique, (en marketing afdeling)

    Ik denk dat uitgaan van het Calimero-effect niet meer werkt. In de publieke opinie staat dankzij alle publiciteit XS4ALL al gelijk aan KPN. En krijg je dus ook alle negatieve KPN ervaringen als één kam over je heen. Terecht of onterecht.
    Het onduidelijke gezwalk van wat KPN nu precies met XS4ALL wil, helpt daar ook niet echt in.

    Ik heb zelf in de afgelopen 10 (!) jaar, echt waar, slechts 1x contact met de helpdesk gehad, omdat ‘het internet het niet deed’. Maar sinds een week of vier heb ik meer en meer last van een wegvallende DSL connectie. Ik ga jullie dus zo dadelijk maar weer eens bellen om te ervaren of de klantenservice inderdaad zo goed is gebleven. Tot nu toe is nog niet gelukt om contact te krijgen, dus heb ik dat nog niet mogen ervaren.

  15. Pieter says:

    Ik vind het toch raar. Als KPN mensen en diensten van XS volledig intact laat, dan is er geen enkele reden om over te stappen. Maar het verhaal + foto van “Angelique” riekt ook naar een gigantische publiciteitsstunt van KPN. “Pak even een opvallend uitziende dame die bij het imago van XS hoort”… Ik werk in een pand met van die reclamejongens en meiden dus ik weet een beetje hoe dat gaat…
    Ik heb inmiddels een eigen domeinnaam en mijn xs4all adres is uitgefaseerd. En ik geef freedom zeker een kans.
    Terugkeren kan altijd nog.

  16. Jan van Loenen says:

    Leuk mailtje Angelique.
    Laat al die mensen die kennelijk denken dat de kwaliteit van xs4all op de tocht staat maar kletsen.
    Ben nog steeds zeer tevreden, laat anderen eerst maar eens bewijzen dat ze het beter kunnen.

  17. K. Filius says:

    Zolang de kwaliteit van product en dienst op peil blijven zal ik tevreden zijn. Het is in het belang van KPN zelf om XS4ALL als premium product naast de overige diensten te blijven aanbieden onder voorwaarde dat de techniek en service onderscheidend blijven, anders stappen de klanten op. En voor mijn part geven het een andere naam, als de email-adresssen van de huidige klanten maar hetzelfde blijven (zoals vroeger met Planet).

  18. Jeroen says:

    Zitten er ook nog medewerkers bij Xs4all die er langer dan 5 jaar werken?

    • XS4ALL XS4ALL says:

      Jazeker. Ik ben toevallig de 5,5 jaar gepasseerd. Zo zijn er meer collega’s die hier net zo lang werken of zelfs een stuk langer.

  19. Jeroen says:

    Ik wil alleen goed en snel stabiel internet. Telefonie regel ik via een andere VoIP aanbieder voor 9 euro per jaar en 5 ct /min. Televisie via streamingdiensten. Dus geen Canal Digital en geen VoIP van mijn internetaanbieder. Verder wil ik een FritzBox die ik zelf kan instellen, een VPN verbinding naar huis kunnen maken en een vast IP adres.
    De SIM kaart voor mobiel internet in heel Europa is een nice to have, maar geen dealbreaker.
    En ik heb gewoon hele slechte ervaringen met KPN. Doe hoe meer KPNachtig XS4ALL wordt, hoe meer ik verlang naar Freedom.

  20. Hennie says:

    Het zou wel eens kunnen zijn dat de goede, “echte” XS4ALL mensen, intussen al bij Freedom zitten.
    En hopelijk volgen de rest van de harde-oude-kern XS4ALL medewerkers ook snel.
    Daarmee zou Freedom wel eens tot veruit de beste provider van Nederland kunnen worden.
    Zelfs met TV van Canal Digitaal! Ik heb daar in elk geval veel vertrouwen in, ondanks dat er in het begin ongetwijfeld nog wel een paar kinderziektes overwonnen zullen moeten worden.
    Kortom: Freedom verdient zeker een eerlijke kans!

    • XS4ALL XS4ALL says:

      Ha Hennie, de collega’s die op zoek zijn gegaan naar een nieuwe uitdaging bij Freedom Internet zijn op 2 handen te tellen. Sommigen van hun werkten al langer bij ons, anderen nog maar kort. Er zijn gelukkig heel veel XS4ALL’ers die zich dagelijks inzetten om u, en alle andere klanten, de best mogelijke dienstverlening te geven. Daar draagt iedereen z’n steentje aan bij, niet slechts een select groepje. Daar gaan we ook mee door.

  21. Wout Nugteren says:

    Wat een droefenis, als XS4ALL gebruiker was ik al blij dat XS4ALL zal blijven bestaan, maar nu deze berichten.
    Misschien kan KPN / XS4ALL via haar directie duidelijkheid verschaffen wat het nu gaat worden.
    Ik ben gezien mijn ervaringen, een groot Fan van XS4ALL !

  22. Wim van der Steen says:

    Dag, Angelique, ik vind je wel héél optimistisch.
    Je opmerkingen passen in de huidige communicatiestrategie van KPN, maar zijn niet wat er in het echt achter de schermen gebeurt. “Veel mensen zeggen dat 1 maart heel XS4ALL ophield met bestaan.” Dat klopt ook, want XS4ALL is toen definitief ingelijfd bij KPN. Ik helaas dus ook als klant. En de integratie zal door blijven gaan. Overigens; XS4ALL is eigenlijk al langer geleden opgehouden te bestaan, namelijk toen de eerste KPN-er als algemeen directeur door KPN aan het hoofd van XS4ALL geplaatst is.
    Ik verwacht dus niet dat ik mijn goede ervaringen in het verleden in de toekomst bij KPN (waarbij wanneer ik bel van afeen bekend nummer de helpdeskmedewerker zich XS4ALL-er zal noemen) zal tegenkomen.
    Ik wacht even af welke kwaliteit Freedom mij gaat bieden. dat wil ik zeker ervaren. Freedom af serveren op vervelende ervaringen in het verleden bij Canal Digital, als ik hieronder lees, vind ik wat kort door de bocht.
    Ik voel me door zo’n ronkend bericht als van Angelique (was het de communicatieafdeling van KPN die het voor je schreef?) als klant van XS4ALL (dus KPN) zo-lang-het-duurt toch wat belazerd. Het is niet zo, en het wordt niet zo. Niet meer doen, Angelique!

  23. Fokke Nauta says:

    Ik begrijp dat XS4ALL overeind blijft. Da’s goed want de KPN is volkomen kut.
    We wachten af …

  24. Henk toch-kpn met Fritzbox says:

    Onze definitieve keuze…………..
    Overstap van XS4ALL-KPN naar Freedom ???? We hebben alles uitgeplozen inmiddels
    Wij wisten het allemaal nog niet, en zijn sterk aan het twijfelen geraakt.
    27 maart 2020 kregen wij de nieuwsbrief van Freedom, en lazen tot onze schrik dat die met televisie in zee gaat met Canal Digitaal.
    Daar zijn wij juist vertrokken omdat het zo’n waardeloze club is met een helpdesk vol kleuters.
    Steeds storingen, en vastlopers van de ontvanger die daardoor weer opnieuw gestart moest worden.
    Spullen besteld en betaald maar nooit ontvangen zoals een CI module.
    Soms bijna 2 uur aan de telefoon voor de helpdesk, uiteindelijk iemand aan de lijn en vervolgens er uitgegooid worden als de vraag te moeilijk bleek.
    Voor deze trammelant ontvanger van de M7 group betaal ik 4 euro p/m huur bij Freedom, terwijl ik voor een goed werkende via XS4ALL-KPN 2,50 euro betaal.
    Ook is onze ervaring bij Canal Digitaal dat er zomaar zenders kwamen te vervallen zonder aankondiging, en er zenders werden toegevoegd waar wij niet op zaten te wachten.
    De helpdesk bellen kan je wel weer doen maar dan is de dag om.
    Het zenderaanbod is ook duidelijk minder dan het aanbod via XS4ALL-KPN.
    Hoe gaat dit straks ??
    Nee wij weten eigenlijk al genoeg en het feest gaat niet door.
    Ik heb al een mailadres van Freedom dus zou vooraan in de rij kunnen voor een aansluiting.
    Dan maar jammer van die vijf tientjes voor het emailadres en de domeinnaam, maar terug naar die ellende van Canal Digitaal NOOIT !!!!
    Overigens is het op dit moment ook niet bekend wat de vaste telefoon mogelijkheden zijn.
    Alles wat we tot nu toe weten is dat het VOIP wordt maar verder niet.
    Begrijpelijk dat de opstart tijdens deze Corona crisis trager gaat dan normaal, maar Canal Digitaal is voor ons onbespreekbaar, omdat de service jarenlang (voor ons 20 jaar) abominabel was.
    Onze mails en miscommunicatie met dat bedrijf hebben wij hier nog in een backup staan.
    Wij hebben alle communicatie nog opgeslagen staan, hoe wij als klanten van M7 group behandeld werden, en als je dat terugleest krijg je het er benauwd van.
    Misschien luisteren ze beter naar Freedom dan naar de klanten zoals wij toen, maar daar is het te laat voor om als klant weer in de buurt te komen van dit bedrijf.
    Als deze aanbieder de TV gaat aanbieden gaan wij niet naar Freedom !!!
    En KPN is door de bocht! Vanaf nu kunnen klanten van KPN een modem naar keuze installeren voor internet en telefonie, en dat is top ! ze weten ook wel dat deze router beter is dan de Experia box.
    KPN klanten moeten er voor betalen, maar het is de moeite waard, en zelf hebben wij de Fritzbox al door XS4ALL.
    De Fritzbox blijft, dus ik blijf ook bij XS4AL/KPN, want dat scheelt ons een hoop gezeur en gesleutel in huis.
    Freedom gaat naar Canal Digitaal voor TV met een kleiner pakket dan wat we nu hebben.
    Wij wilden graag lid zijn van Freedom, maar niets te maken hebben met Canal Digitaal.
    Verkeerde keuze van Freedom vinden wij, maar daar kan niemand iets mee.
    Definitief hebben wij besloten NIET over te stappen naar Freedom.
    Wij zijn alweer begonnen met het terugdraaien van ons Freedom email adres naar het oude mailadres.

    • Jeroen says:

      Henk, doe rustig aan, denk aan je hart. Je hoeft geen TV af te nemen via Freedom of Canal Digital. Dat kan ook via bijvoorbeeld Ziggo (DVB-C) of NLziet (plus eventuele andere apps). Dan neem je bijvoorbeeld een Chromecast of Nvidia Shield. Nadeel is wel dat Google dan exact bijhoud wat je kijkt, maar anders doet KPN of Ziggo dat via hun STB.

    • Wim van der Wilk says:

      Beste Henk,

      Ik weet er alles van.
      Bij mijn intrede op internet kreeg ik alleen maar ergernis van KPN met hun z.g. helpdesk waarbij ik veel kosten maakte die uiteindelijk tot niets hebben geleid. Ik heb toen met hulp van de consumentenbond een escalatieteam gevormd van 1000 leden van de bond. En jawel hoor ik kreeg alle kosten die ik gemaakt had met hun miserabele klantenservice onmiddellijk geretourneerd en ze belde mij zelfs zelf op. Toen werden ze gewoon bevreesd de schijters.

      Ook bij Canal Digitaal heb ik eveneens slechte ervaringen. Toen ik de Consumenten hierover inlichtte en dacht dat zij op soort gelijke wijze iets hiertegen zouden kunnen doen vermeldde zij mij kort gezegd dat dit geen respectabele onderneming is. Zal wel komen, denk ik, doordat het vanuit Luxemborg geregeerd wordt want daar is ook geld verdienen het belangrijkste.
      Ik ben al jaren geen lid meer van Canal Digitaal maar ontvangst via satelliet vind ik het mooiste wat er is maar zal er wel heel wat water naar zee moeten stromen voordat ik weer gebruik maak van Canal Digitaal.

      Juist nu in deze tijd waar bijna iedereen het moeilijk gaat krijgen kunnen hun gewoon hun geld automatisch blijven innen.

      • Henk toch-kpn met Fritzbox says:

        Hallo Wim, helemaal met je eens.
        De FTA zenders kijk in nog steeds omdat de HD kwaliteit sumbliem is.
        Maar dat spul van Canal Digitaal nooit meer.
        Als er een vette bui tussen de schotel en de satelliet zit ben je wel je beeld kwijt.
        Daar baalde ik ook wel van en heb nu geen last meer van deze ellende.
        Maar de kwaliteit als het werkte was inderdaad subliem !

  25. IkBenHet says:

    Nog steeds zeer tevreden met xs, alleen een paar dagen terug een paar keer uitval gehad, helaas gaf de site aan geen storing bekend.
    Door corona veeeeellll te lang aan de telefoon gehangen voordat er opgenomen werd, en ondanks dat toch nog tevreden !!!!

  26. Piet says:

    “We mogen blijven wie we zijn én waar we zijn.” … “en straks nog steeds”

    Niet dus, want alle techniek gaat toch naar KPN voor het einde van het jaar?
    Of is daar wat verandert?
    (Bovendien zijn jullie niet meer XS4ALL B.V. met de bijbehorende waarborgen.)

    Daarnaast houd ik mijn hart vast voor een aantal services die ik nu bij XS4ALL heb, waarvan KPN niet eens het bestaan kent en dus wel zullen worden ‘vergeten’ als het is overgezet naar techniek van KPN. En dan natuurlijk met de smoes, ja dat vinden klanten toch niet belangrijk …

  27. Thijs says:

    Veer – Reedt!
    Want ik wil even kwijt dat ik heel blij ben met XS4ALL en dus de klantenservice, die me al een aantal malen, soms zelfs in een ver buitenland, geweldig hebben geholpen en alle tijd voor me hadden! Super!

  28. Ton van Hoevelaak says:

    Blijven de 5 e-mailadressen 25 GB per adres?

  29. Maurice says:

    Aan alle complot- en samenzweringsdenkers: get a live!

  30. Walden says:

    Enkele dagen terug ontving ik een mail die van XS4ALL zou zijn, met daarin de vraag om via een doorklikknop mijn tevredenheid over XS4ALL toe te lichten. Ik verbaas me, als dit werkelijk een bericht is van XS4ALL, temeer daar er op de webpagina of de inlogpagina niets over is vermeld. Ik kan dus ook niet via de website bijdragen aan de enquete.
    Toeval of niet, maar ik ontving de laatste maand al twee keer een phishing bericht op twee verschillende e-mailadressen van XS4ALL die ik alleen voor vertrouwde adressen gebruik. Wel gemeld, geen reactie.
    Als er één truc is die in phishing mails gebruikt wordt zijn het wel die doorklikknoppen. Dus drie ervaringen sinds 1 maart, die mijn wenkbrauwen doen fronsen:
    1. Phishing mails worden niet (meer) door XS4ALL herkend en uitgefilterd?
    2. XS4ALL reageert niet (meer) op meldingen van verdachte mails?
    3. XS4ALL stuurt nu verzoeken met “handige” doorklikknoppen aan klanten waarover niets is terug te vinden op de eigen website?

    Is dit toeval? Of berust dit allemaal op een misverstand, heb ik zelf de meldingen verkeerd gedaan, is het heel normaal om zulke mails te verspreiden en hoef ik me nergens zorgen over te maken.
    Wat waren ook weer de redenen waarom ik destijds bij KPN vertrokken ben?

  31. Richard says:

    Je kan het zien aan het KvK nummer op de nota…. voor de rest hetzelfde.

  32. Pieter says:

    “Veel mensen zeggen dat 1 maart heel XS4ALL ophield met bestaan. Dat is niet zo. Daarom gaan we nog door met spotjes op de radio en andere reclame-uitingen. We mogen blijven wie we zijn én waar we zijn”.

    Mijn broek zakt hier van af… Heb ik wat gemist??

    • XS4ALL XS4ALL says:

      Ha Pieter, op 1 maart heeft puur een juridische wijziging plaatsgevonden. Contracten en medewerkers zijn op papier van XS4ALL Internet bv overgezet naar KPN B.V. Achter de schermen is verder niks veranderd. Als collega’s zitten we gewoon bij elkaar. Ook dit blog wordt door dezelfde XS4ALL’ers als voorheen beheerd, de onderwerpen door dezelfde redactie bedacht en gemaakt. Voor alle informatie kunt u terecht op xs4all.nl/actueel.

      • Jasper says:

        Voor nu snap ik dat maar voor hoelang blijft dat nog zo. Dit zet je ook niet in 1 klap om maar in fases.

        Volgens mij wilde KPN juist geen garantie geven over het behouden van dezelfde kwaliteit. Ik ben benieuwd of Angelique over 1 jaar nog zo’n bericht mag typen.