XS4ALL zal voor de thuiswerkoplossing van 4000 medewerkers van de Technische Universiteit Delft de internet verbinding gaan verzorgen. Medewerkers kunnen ervoor kiezen de verbinding op eigen kosten uit te breiden met telefonie en televisie van XS4ALL

TU Delft zocht een leverancier die zowel op techniek als op service bewezen heeft voorop te lopen en kwam bij XS4ALL uit. Doorslaggevend hierin was dat XS4ALL tegemoet kon komen aan de wensen en eisen van de TU Delft en daarnaast een kwalitatief en gedegen migratieplan heeft opgeleverd. Een goede thuisoplossing zal bijdragen aan de ambitie van de TU Delft om het Nieuwe Werken optimaal te ondersteunen. XS4ALL levert bovendien als eerste provider standaard het nieuwe IPv6 protocol, zodat de medewerkers het hele internet kunnen blijven bereiken nu het aantal beschikbare (oude) IPv4-adressen uitgeput raakt .

Het contract heeft een looptijd van drie jaar, met een optie op verlenging voor nog twee jaar. De officiële documenten zijn vorige week getekend, naar verwachting zullen de verbindingen in augustus worden opgeleverd.

Deel dit:

Reacties

  1. Marian de Bruijn says:

    Nummerportering niet geregeld, nu 14 dagen zonder telefoon en men probeerde ook nog 10 euro te laten betalen voor het opnieuw aanvragen van de portering!
    Schande! Deze eertse ervaring met XS4ALL.

  2. H Jansma says:

    Overstap is dramatisch geregeld.
    Zit straks een paar dagen zonder telefoon.
    Als het meezit, pas tegen het weekend alles aangesloten.
    Pas afgelopen vrijdag gehoord dat de maandag er op gemigreerd gaat worden, maar de nummerportering blijkt vervolgens op maandag nog niet gereed, maar de lijn is wel dood.
    Waardeloos!

  3. Ruben says:

    Is er iets bekend over het modem dat gebruikt gaat worden? De huidige modems via Ipact (Fritzbox) hebben beperkte/ontnomen functionaliteit.

    • Arjan says:

      Ik kreeg een nieuwe FritzBox 7360 van XS4ALL, ter vervanging van mijn oude Speedtouch (overstap prive-XS4ALL naar TU-XS4ALL).

      Ik vermoed dat ex-Ipacters ook een nieuwe 7360 krijgen, omdat de huidige (7170?) niet voldoet aan de eisen die de TU stelt (802.11n en IPv6). Dat was ook onderdeel van de rechtzaak die Infopact tegen de TU aanspande; zoek maar eens op rechtspraak.nl

  4. Paul says:

    Wat gebeurt er met medewerkers van de TU Delft die al XS4ALL klant zijn? En wat gaat er gebeuren als je, zoals in mijn geval, twee ADSL aansluitingen hebt, een van XS4ALL èn een van de ‘oude’ provider?

    • Arjan says:

      Over de eerste vraag (uit eigen ervaring intussen): je huidige prive XS4ALL-abonnement kan worden overgezet naar het TU-pakket. Dat wil zeggen dat je account, email, etc.etc. gewoon blijven bestaan. Alleen de kosten worden voortaan door de TU betaald. Ik kreeg zelfs keurig een credit-factuur voor het deel van de maand wat ik nog prive betaald had.

      Hoe het met een dubbele lijn zit, weet ik niet. Ik zou het vragen aan XS4ALL. Op het telefoonnummer wat in de mail stond, werd ik snel en netjes geholpen.

      • Paul says:

        Kort na het plaatsen van mijn vraag heb ik gemaild, inmiddels is de oude provider opgezegd en is mijn abonnement in het TU pakket ondergebracht, met een flinke snelheids upgrade op de koop toe. Alles is, ondanks een ietwat stroeve communicatie, vlekkeloos verlopen.

  5. Sylvester says:

    Bij Glasvezel van XS4ALL heb je ook een vast IP adres zoals op ADSL.

  6. Derrick says:

    Het zou helemaal mooi zijn als deze thuiswerkoplossing ook over mijn glasvezel-lijn beschikbaar wordt gesteld. En heb ik dan ook een vast IP adres net zoals nu het geval is?

  7. Vincent says:

    Leuk om te lezen dat de thuiswerkvoorziening wel met IPv6 overweg kan. Misschien dat het netwerk van de TU Delft zelf dan ook gaat volgen.

  8. Ruud Bode says:

    Ik hoop alleen dat spraak en internet nu niet eens spaak loopt zoals bij Ipact.