XS4ALL Weblog

Storing domeinnamen

XS4ALL

Vanwege een administratief probleem tussen XS4ALL en een Amerikaanse leverancier is afgelopen zondagmiddag een aantal domeinnamen van klanten offline gehaald. Websites en e-mailadressen waren daardoor niet bereikbaar. In de loop van maandagmiddag was het probleem opgelost en is de leverancier begonnen met het terug online zetten van de domeinen.

Dat proces is maar gedeeltelijk afgerond. Een deel van de domeinen is weer online, een ander deel niet. Dat was niet de bedoeling van de leverancier, die onderzoekt nu wat hiervan de oorzaak is. We wachten op de uitkomst van dit onderzoek.

We begrijpen als geen ander dat een domeinnaam essentieel kan zijn en we snappen dus dat dit probleem grote impact kan hebben op klanten. We doen ons best om onze leverancier te bewegen het probleem zo snel mogelijk op te lossen. In de tussentijd onze welgemeende excuses voor deze situatie.

UPDATE: dinsdag rond 20:30 waren alle domeinen teruggezet.

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Google Bookmarks

Bookmark de Permalink. 108 Reacties.

108 reacties op “Storing domeinnamen”

  1. Jim Deij schreef:

    Mijn domein is nog steeds offline. NS geeft aan dat het probleem verholpen zou zijn, maar ik zie nog geen verschil. We lopen nu een aantal belangrijke mails mis en moeten anderen laten weten dat we op dit moment niet kunnen mailen. Als IT’er is dat natuurlijk geen goede reclame . . . Daarbij moet nu in een aantal gevallen een ander email adres opgegeven worden (gmail of hotmail) om tijdelijk toch te kunnen mailen. Deze mail adressen zullen dan in de toekomst ook gebruikt kunnen worden door relaties, wat natuurlijk niet de bedoeling is.
    Ik zou graag een soort status pagina willen zien waar ik eenvoudig kan zien wat er nu met mijn domein aan de hand is, en wat XS4ALL er aan doet om die weer online te brengen.

    1. XS4ALL XS4ALL schreef:

      We zijn uit alle macht bezig om de leverancier in de VS te bewegen dit direct op te lossen. Meer dan dat kunnen we helaas niet doen: er is sprake van een technisch probleem aan hun kant. Voor de duidelijkheid: dit begon als een administratief probleem dat nooit had mogen gebeuren. Maar dat administratieve probleem is gisteren opgelost. Sindsdien is er sprake van een technisch probleem aan de kant van de leverancier. Het spijt ons zeer dat dit gebeurt.

  2. Hoe is het mogelijk dat gisterenavond onze domein wel weer zichtbaar was en nu niet meer. Schandalig vind ik het dat nu op een door ons betaald domein een een advertentie pagina is te zien, waarop ook nog op word geinformeerd dat shipside.com pending en/of under deletion is.
    Wij bedienen onze klanten voor 90% online en voelen ons zwaar gedupeerd.
    Daarbij komt ook dat wij een online advertentie campagne hebben lopen die niet kan worden stop gezet. Onze Adwords campagnes zijn nu stop gezet. Ook graag uw informatie hoe snel een verhuizing naar een andere provider mogelijk is, wij moeten zo snel mogelijk weer online zijn en e-mail kunnen ontvangen.

  3. Remco schreef:

    Het is werkelijk schandalig om te zien hoe weinig moeite xs4all doet om de domeinnamen weer actief te maken, ik heb het idee dat de mensen bij xs4all gewoon om 18:00 uur naar huis zijn gegaan en de boel de boel gelaten, nu zijn ze verrast dat het niet is opgelost en is het wachten tot de USA open gaat. Echt amateuristisch geklooi dat zijn weerga niet kent. Op de vraag om hulp om je .nl domein werkend te krijgen komt als antwoord dat het “vandaag” gaat gebeuren dus men heeft gewoon maling aan dat er bedrijven plat liggen. Ik heb op internet gelezen dat de oorzaak een dispuut op een factuur is, dus xs4all heeft willens en wetens de domeinen van 8000 klanten stuk laten lopen over een geschil op een factuur…….. Wat een ongeinteresseerde hufters…..

    1. XS4ALL XS4ALL schreef:

      Ik snap je frustratie, dit is een vreselijk naar probleem. Het is echter niet juist dat we willens en wetens de domeinen van onze klanten hebben laten suspenden. Zeker niet. We doen er alles aan om het probleem opgelost te krijgen, maar zoals gezegd moet de oplossing voor dit inmiddels technische probleem, van de Amerikaanse leverancier komen.

      1. Gerrit-Jan schreef:

        het is geen technisch probleem. 1 belletje van mij met NS helpt mij weer in de lucht. ik sta voor 15 dagen niet meer op suspended.. bij DNS van google krijg ik weer mijn eigen adressen te zien.. Dus een technisch probleem geloof ik echt niet meer in. Dat jij het niet weet wat er wel aan de hand ik geloof ik wel. Het is niet persoonlijk. Maar bij een technisch probleem is het niet verholpen met een telefoontje..

        1. J.wennekes schreef:

          Welk telnr. Heb je gebeld. Keuzemenu? Welk nr.gekozen?

    2. Arno schreef:

      Ik begrijp je frustraties, wat je stelt ben ik het niet mee eens.
      de bereikbaarheid van XS4ALL zakelijk is van 09:00-22:00 en bij mijn ervaring zeker nog behulpzaam.
      In dit geval met betrekking tot het gedrag van NS (Netwerk Solutions) te bestempelen als ‘hufters’.

      Ruw weg heeft NS alle domeinen gekaapt van jou, mij en alle andere klanten van XS4ALL.
      Hierdoor kon er ook totaal (Technisch) niets aan gedaan worden van XS4ALL uit dan afwachten.

      De domeinen zijn hersteld duur nog even voor alle DNS servers voor de verwerking
      Zelf zou ik de domeinen nooit meer via NS-registrar geregistreerd willen hebben vanwege deze actie en het verleden van NS.

    3. leo dercksen schreef:

      Ik zit met het volgende probleem.
      Ik heb twee e-mail adressen . Ik stuur hetzelfde bericht via verschillende providers (waaronder xs4all ) toe aan een persoon. Het ene bericht kom aan, maar het andere niet. Dat verdwijnt uit het zicht, is niet weer te vinden. Het bericht dat verdwijnt is verstuurd via xs4all. Wie lost mijn probleem op? Ik wil graag een briefje schrijven naar xs4all , maar die is niet bereikbaar.

  4. Jim Deij schreef:

    Inmiddels lijkt bij mij alles weer langzaam te gaan werken. De MX records zijn in ieder geval weer goed, dus inkomende mail werkt weer, maar de domain whois laat nog steeds een verkeerd beeld zien . . .
    Ik ben benieuwd naar wat voor compensatie XS4ALL in gedachten heeft voor de eventueel geleden schade (die niet in alle gevallen correct bepaald kan worden omdat je niet weet welke mail je gemist hebt!).

  5. Lex schreef:

    De website is inmiddels al twee dagen down: een zeer slechte beurt voor XS4all !!!!
    Wat de zaak nog erger maakt is dat de pagina van Network Solutions die nu wordt getoond een serie links naar onze concurrenten laat zien. En zelfs een link om een illegale crack versie van ons product (we verkopen software) te downloaden. Dus niet alleen kunnen onze klanten ons niet vinden, ze worden zelfs doorgeleid naar illegale downloads. En als ze ons erover emailen dan kunnen we die email niet lezen.
    Als dit achter de rug is moet XS4all met een duidelijke uitleg komen over de maatregen die ze nemen om een dergelijke wanprestatie in het vervolg onmogelijk te maken.

  6. Ik snap er weinig van wat er hierboven staat: STORING. Er is helemaal geen storing, gewoon over onze ruggen een uitgevochten factuur. Ik zou dit onze klanten nooit willen en durven aan doen, een dispute uitvechten over de ruggen van betalende klanten en daardoor willens en wetens bedrijfsvoering van klanten in gevaar brengen, je moet maar durven als XS4ALL en/of KPN.

    1. XS4ALL XS4ALL schreef:

      Dit begon als een administratief probleem over de status van een betaling. Dat probleem is gisteren opgelost, waarna alle domeinen weer online zouden komen. Vandaar dat we gisteren schreven dat alles binnen een paar uur weer zou werken. Dat liep anders: slechts een deel van de domeinen is weer toegankelijk gemaakt door de leverancier, een ander deel niet. Dat komt door een technisch probleem aan hun kant. Ze werken nu aan een oplossing.

  7. Gerrit-Jan schreef:

    De websites gaan in ieder geval bij NS weg. XS4All zal een andere registrar in de arm moeten nemen. Dit kan echt niet!
    Of die eikels zijn gehackt of in geval van een niet ontvangen betaling, dat over de rug van gebruikers betaald krijgen is fout en dan ook nog aan een TTL van een dag vast houden.
    Fout op fout. Dat moet bestraft worden. Mijn 20 websites gaan verhuizen. Mogen misschien bij xs4all blijven maar dan wel via een andere registrar en anders ben ik weg bij xs4all.

  8. Pieter schreef:

    Ons bedrijf heeft gisteravond omstreeks 19:00 bijna 20 minuten telefonisch tevergeefs geprobeerd een medewerker van XS4ALL te spreken betreffende de voortdurende hosting problemen bij XS4ALL. Onze website is inmiddels 2 dagen onbereikbaar. Wij ervaren dit als zeer schadelijk voor ons bedrijf en vragen onszelf zoal af hoe lang dit nog gaat duren. Voor technische ondersteuning t.b.v. o.a. websites is dagelijks telefonisch contact met XS4ALL mogelijk van 8:00 – 22:00. Helaas laat ook hier XS4ALL het afweten. Wij als klant zijn teleurgesteld :(

  9. Remco schreef:

    @Shipside Tax Free Cars :
    Het laat heel duidelijk zien waar het pijnpunt ligt bij xs4all, het is een provider die de verantwoordelijkheid van het leveren van diensten aan bedrijven duidelijk niet aan kan. Ze laten je gewoon zakken met je bedrijf alsof je een particulier bent waarvan de webpagina van de kat het niet doet

    1. En ook schandalig dat e-mail verzonden naar het domein adres definitief verdwijnt. Ik snap niet dat XS4ALL daar geen enkele opvang voor heeft geregeld, heb begrepen van een XS4ALL medewerker begrepen dat dit technisch wel mogelijk is. Ik voel mij zwaar in de steek gelaten door dit bedrijf, die vrolijke reclame wizkids filmpjes komen bij mij nu wel in een ander daglicht te staan, in tegenspraak tot die filmpjes doet XS4ALL dus helemaal nada, niets.

      1. Jeroen schreef:

        Vergeet niet dat NS een heel kinderachtig bedrijf is en wij in dit geval de kant van XS niet hebben gehoord. NS is absoluut niet meewerkend als het om domeinen verhuizen en of DNS beheer gaat. Als deze register vervolgens de stekker eruit trekt staat XS4all machteloos. De reacties die ik hierboven lees zijn begrijpelijk maar staven niet met mijn ervaring met XS4all en ik betwijfel dan ook sterk dat Xs4all “zomaar een factuurtje niet betaald” haar klanten voor zoiets op het spel zou zetten.

  10. beppemyrthe schreef:

    Als er een probleem is bij een provider, denk je dan dat het helpt als je de mensen die daar werken uitscheldt? En hoe weet je precies hoe één en ander op de achtergrond geregeld is. Werk je bij dat bedrijf? Weet je precies de ins en outs van het conflict. Mensen die zo reageren als hierboven klinken wat mij betreft heel erg onprofessioneel. Snap best, dat als men zakelijk schade oploopt dat heel vervelend is, maar daar kan men ook op een andere manier mee omgaan. Bijvoorbeeld rustig blijven en nadat de situatie is opgelost met mensen van XS4all om de tafel om te kijken wat er aan de schade kan worden gedaan. Lijkt wel of op een fatsoenlijke wijze met zakelijke conflicten omgaan en oplossingsgericht werken niet meer bestaat. En nee, ik ben geen werknemer van XS4all.

    1. Ik denk dat je voorbij gaat dat er vanuit XS4ALL geen enkele directe communicatie met haar klanten is, behalve wat algemene informatie “er is een storing, wij doen ons best” Alle aan jullie verzonden e-mail is weg, “Ik” is daar en oplossing voor, ja daar is een betaalde oplossing voor, “Ik” Die oplossing wil ik dan graag, dat kan niet want dit contract duurt een paar dagen. En gisteren de informatie het is opgelost, maar nu blijkt, vandaag nog steeds niet opgelost. Denk dat je de zakelijke benadering beter bij XS4ALL kunt neer leggen, wat die blijft daarin behoorlijk in gebreken.

    2. Frits schreef:

      Met je eens Beppe en Jeroen,
      Er wordt weer heel erg uit de heup geschoten, zonder enige kennis van zaken over wat er verder gaande is. Buitengewoon onprofessioneel, men heeft nog nooit gehoord van de uitdrukking “don’t shoot the messenger”. Wel denk ik dat het van xs4all handig zou zijn om meer uitleg te geven over wat er precies aan de hand is. Wat de status is. Wat NS aan het doen is. Wat ze zelf aan het doen zijn en hier meerdere malen per dag een update van te geven.
      De mensen van xs4all zijn uitstekende techneuten en hun trackrecord is buitengewoon goed, vanuit dat gegeven heb ik het vermoeden dat ze voor het blok gezet zijn door een fout die niet door hun gemaakt is.
      En nee, ik ben ook geen xs4all medewerker.

      1. Wanneer ik je lees ga ik er vanuit dat jij/jullie geen enkel probleem hebben en gewoon in de lucht zijn.
        Een storing prima, die is normaal gesproken snel verholpen en daarbij verlies je ook geen inkomende e-mails, maar dit is geen storing, hier is wat anders aan de hand. Ik had er nog begrip voor op kunnen brengen wanneer men ons had geïnformeerd en een oplossing had aangeboden met het opvangen van aan ons verzonden e-mail, maar zelfs dat niet.

  11. Danny schreef:

    Hou ons eens op de hoogte! Schandalig dit!

  12. Walter Romelingh schreef:

    Bij een technisch probleem kan ik mij voorstellen dat een website niet meer werkt. Echter, een administratief probleem doet mij denken aan een betalingsprobleem. Graag meer duidelijkheid.

    1. XS4ALL XS4ALL schreef:

      Het begon als een administratief probleem. Dat is gisteren opgelost. Daarna zouden alle domeinen weer bereikbaar worden, maar daarbij is iets misgegaan bij onze Amerikaanse partner. Ze werken nu aan een oplossing.

      1. Waarom kan XS4ALL niet regelen wat Gerrit-Jan zegt te hebben gedaan???

        1. XS4ALL XS4ALL schreef:

          Dat is wat we gisteren gedaan hebben, en dat is mis gegaan aan hun kant.

      2. Koos Koets schreef:

        Ik mag hopen dat de mensen dan ook hun mail alsnog krijgen, wanneer een mail niet is gebounced is hij dus ontvangen, is ook heel vervelend natuurlijk als er offerte aanvragen zijn, deze niet gebouncded zijn, en dus onbeantwoord blijven.

  13. Gerrit-Jan schreef:

    Registrar Abuse Contact Phone: +1.8003337680 in de USA dus.

    Ik heb Network solutions net gebeld en verteld wat ik er van vond en dat mijn probleem moest worden verholpen. De mevrouw (de 3e doorverbonden) heeft een “special” gedaan op de 20 websites waarmee ik 15 dagen respijt heb en dat xs4all de wholesaler de problemen met ze kan oplossen. Ik was na 5 minuten weer in de lucht. Dit had ik gisteren al moeten doen verdikke!

  14. Heb dus ook net met Network Solutions gebeld, Mrs. Jasmin, ons account is suspended, de reden die hiervoor is opgeven, onbetaalde factuur, waarvoor ik contact op moet nemen met XS4ALL. Ik weet het, naar een dame geluisterd, die naar een pc schermpje zit te kijken, maar dat is dus wat er op dat schermpje staat.

    1. Gerrit-Jan schreef:

      gewoon nog een x bellen, je krijgt straks een andere dame en dan lukt het je vast wel. Het is mij toch ook gelukt?

      1. Denk dat daar inmiddels anders over wordt gedacht bij Network Solutions, ook bij hun op twitter lopen er al xs4all klanten rond en denk nu dat er een standaard riedeltje wordt gegeven door al hun medewerkers.

  15. Derk Jan Meijer schreef:

    Zeer kwalijke zaak. Inmiddels dus twee dagen geen email. Dat is dus nauwelijks een gewone storing te noemen. Het zal eenieder duidelijk zijn dat ik dit als internationaal opererend bedrijf niet kan hebben. Ben benieuwd hoe compensatie geregeld gaat worden.

  16. Rene schreef:

    xs4all moet meer inzicht geven in de problematiek. Meerdere toezeggingen worden niet nagekomen omdat ze blijkbaar afhankelijk zijn van een derde partij. Wat wordt er ondernomen, met wie wordt gepraat, en welke kans hebben bedrijven om op de een of andere manier in de lucht te komen. Schade voor bedrijven neemt flink toe en iemand is verantwoordelijk. Vooral informatievoorziening is onvoldoende. Het is als een arts die zegt: u heeft een hartstilstand, we proberen het zo snel mogelijk op te lossen. Terwijl hij wacht op de fabrikant van de defribilator die hij wil gebruiken

    1. XS4ALL XS4ALL schreef:

      Het begon als een administratief probleem. Dat is gisteren opgelost. Daarna zouden alle domeinen weer bereikbaar worden, maar daarbij is iets misgegaan bij onze Amerikaanse partner. Ze werken nu aan een oplossing. De defibrillator is helaas niet in onze handen. Sorry.

      1. Nee, maar je hebt de patient wel willens en wetens doodziek laten worden vanwege een geschil over een factuur van de huisarts. Als jullie de zorg voor de patient goed op orde hadden gehad, dan was een defibrillator niet nodig geweest. Laat dit soort manke vergelijkingen (en gebruik van woorden als ‘een probleempje’) maar gewoon achterwege in de communicatie want het versterkt het beeld van een onmachtige provider naar mijn bescheiden doch zwaar geïrriteerde mening.

        1. XS4ALL XS4ALL schreef:

          Ik begrijp je irritatie. NetSol geeft aan dat de domeinen nu weer online komen. We houden het scherp in de gaten.

  17. Via twitter, dus hier kan ik ook niets wijzer van worden >>>>

    Network Solutions ‏@netsolcares 16m16 minutes ago
    @taxfreecars We apologize for any inconvenience this may be causing, we are working with our partner to have it resolved. ^KH
    4:55 AM – 29 Sep 2015 · Details
    Hide conversation 0 retweets 0 favorites

    1. Jeroen schreef:

      Zojuist geven ze op de webcare aan dat het opgelost zou moeten zijn: “we have resolved the issue w/ the partner and your accounts should be returning to normal. ^cs”. Hou je ons op de hoogte?

      1. XS4ALL XS4ALL schreef:

        Klopt, zeggen ze ook tegen ons. Vanwege DNS aanpassing kan het nog een tijdje duren voordat alles weer zichtbaar is. We houden het scherp in de gaten.

  18. Ton Klene schreef:

    Jammer dat deze situatie, die begon als een administratief probleem, zo behoorlijk uit de hand aan het lopen is. De factuur is kennelijk niet op tijd betaald. De ontstane ongemakken worden nu domweg op de klanten afgewenteld, die nergens wat van afweten en nu met de ‘gebakken peren zitten’. Deze hele situatie is nu niet bepaald een mooi voorbeeld hoe dit zou moeten worden opgelost. Partijen wijzen naar elkaar en de klant betaald nu op dit moment voor iets wat niet geleverd. Ik noem dat gebakken lucht of ook wel windhandel. Ik stel XS4ALL juridisch in gebreke wegens het niet nakomen van de leveringsverplichting zoals die met vele van klanten inzake webhosting van XS4ALL is aangegaan. Ook als deze rare situatie weer voorbij is verlang ik een financiële genoegdoening\compensatie voor de tijd dat mijn website\domeinnaam offline is geweest. Dit is wel het minste wat XS4ALL kan doen, naast het maken van excuses aan vele (domeinnaam)klanten van XS4ALL. Het toont tevens de harde noodzaak aan om een aantal administratie- of zelfs technische bedrijfsprocessen opnieuw te analyseren en aan te passen! Dit is echt wel het minste waar de klanten recht ophebben. wat er ook verder gebeurd, ik eis genoegdoening en excuses mijnheer Paul Naastepad, directeur van XS4ALL.
    Ton Klene.

  19. Theo schreef:

    Het lijkt volkswagen wel, arrogantie, en geen oog meer voor kwaliteit, geen sense of urguncy en geen enkel respect voor de klant.
    wat een blamage
    Theo

  20. Theo schreef:

    het is 17.30, iedereen van XS4ALL zal wel weer naar huis zijn…….

    1. XS4ALL XS4ALL schreef:

      Nee hoor, we zitten er allemaal nog. Onze leverancier geeft aan dat de domeinen nu online zouden moeten komen. We volgen het op de voet.

      1. Alexander Swen schreef:

        Nou, het is nog niet zo ver…. Ik hoop dat dit nu snel achter de rug is. En dat de verhuizing van mijn laatste dienst bij Xs4all spoedig zal verlopen. Ik ben er misselijk van hoe dit gaat.

    2. D-Dog schreef:

      Ze zijn tot 22:00 open. Blijkt maar weer hoeveel je zelf van XS4ALL op de hoogte bent

  21. Remco schreef:

    Net met Network Solutions gesproken, na uitgebreid het probleem uitgelegd te hebben zal ook ons domein de 14 dagen grace period krijgen en moeten we weer online zijn. Ondanks dat we geen (directe) klant zijn van NS, ben ik toch geholpen.
    Daar kan Xit4All nog wat van leren. Anyways, wij hebben ons lesje ook wel geleerd, bye-bye xs4all, de 14 dagen grace period is precies voldoende om het domein te kunnen verhuizen naar wel een betrouwbare provider. En dan nog adverteren met “first class internet”, de prutsers

  22. Marc schreef:

    De domeinen zouden dus nu online moeten komen. Da’s op zich hoopvol nieuws. Maar in de whois lookup staat ons .com domein nog steeds als PendingRenewalDeletion. Dat vind ik zorgelijk. Is het nu echt opgelost?

    1. XS4ALL XS4ALL schreef:

      Als ik het goed begrijp zijn de domeinen goed gezet in hun administratie, daarna volgt een export naar de Whois. Als de Whois informatie is aangepast duurt het nog de DNS-verversingstijd (TTL) voordat de aanpassing overal te zien is.

  23. Theo schreef:

    from NS:Network Solutions
    mijn domein.com expired on 07/20/2016 and is pending renewal or deletion.
    no progress…………….zal nog wel tot 7 oktober duren………..

    1. XS4ALL XS4ALL schreef:

      Daar staat 20 juli 2016. Zo lang hoeven we zeker niet te wachten.

  24. Ton Klene schreef:

    Mijn domeinnaam is nog steeds niet online……………………..Het is jammer dat een ISP als XS4ALL zo in de fout gaat………
    Ik stel u als eind-\wederverkoper dan ook verantwoordelijk voor de ontstane situatie. Ik weet niet of de term AOIC ( Administratieve Organisatie en Interne Controle) u iets zegt, maar het word tijd dat dit begrip ook bij uw organisatie weer van stal word gehaald en binnen uw organisatie word toegepast. Uw klanten zullen er dankbaar voor zijn.
    Ton Klene.

  25. Leo schreef:

    29-09-2015
    Na een administratief probleem gisteren, is onze Amerikaanse partner Network Solutions niet in staat geweest alle domeinen weer online te krijgen. Sommige websites en e-mail zijn daarom nog niet bereikbaar. Het betreft hierbij: Hosting van XS4all
    Het probleem is in onderzoek, we wachten op een oplossing van Network Solutions
    Bovenstaande tekst stond op de informatie pagina van XS4All
    Wij stuurden onderstaande mail via de site van XS4ALL
    WANPRESTATIE
    Het is beschamend hoe XS4ALL zich hier profileert
    De houding is een afwachtende houding geworden.
    Ook al kunnen we hier in Nederland wellicht de oplossing niet maken,
    het is beschamend hoe e.a. wordt gecommuniceerd naar de klant.
    Wij als klant zijn klant bij XS4ALL en niet bij Network Solutions.
    Als Network Solutions in de nu reeds verstreken tijd geen oplossing weet,
    dan werkt XS4All met een onbetrouwbare partner; zoek een ander!!
    Een andere provider zoeken wordt nu ook een optie voor ons als klant.
    XS4All schuift in deze mededeling alle verantwoordelijkheid naar haar partner en
    zit volgens deze melding achterover en wacht op een oplossing.
    Wat gaat u doen aan de schade die wij oplopen door het nu bijna twee dagen
    niet kunnen gebruiken van de webwinkel http://www.adre.biz ?
    Wellicht gaat u dit ook onderzoeken en daarna wachten op een oplossing
    van Network Solutions.
    Wij hebben ook een tip: Durf de klant te bellen als e.a. weer functioneert
    dan bespaart u extra frustratie bij de klant want u bent onbereikbaar
    (wachttijden van 30 minuten en meer)(we geloven dus toch op een oplossing)
    Met boze groet
    Leo

  26. dick schreef:

    Is er een backup voor de mail of wordt die inderdaad gebounced? ( vond het al zo rustig… :P )
    gr D

    1. XS4ALL XS4ALL schreef:

      Dat wordt nog onderzocht.

      1. Ok. Nou, als straks alle domeinen het weer doen, dan zou het jullie sieren als jullie over die situatie helder en snel communiceren. De website uit de lucht is heel lastig, mail die niet aankomt erg maar als het zou verdwijnen is dat een ramp. Aanmeldingen van nieuwe ouders die opvang zoeken, gastouders die vragen hebben, facturen, rapporten: als dat allemaal twee dagen in een zwart gat is verdwenen, dan gaat ons dat veel imagoschade en domweg gemiste omzet schelen. En ik denk dat veel meer klanten over juist dit aspect (waar is mijn mail van zondag tot dinsdag gebleven) in grote onzekerheid verkeren.

        1. Arno schreef:

          De mail (van ons domein) is gedumpt in de server “mail.b-io.co” wat daar mee gebeurt is onbekend.

          1. Patrick schreef:

            Zojuist Network Solutions gebeld hierover, en er werd mij verteld dat alle email die naar deze server gestuurd is een “black hole” in is gegaan, en niet opgeslagen zal worden door Network Solutions.

  27. ruud couwenhoven schreef:

    Als X24all een fout maakt met een betaling (zie eerde in dit blog) dan siert het xs4all om ALLES UIT DE KAST TE HALEN om dit probleem voor klanten omgaand op te lossen. Onze website staat gepland om definitief online te gaan. Opgebouwde Google rankings en kwaliteitskenmerken zijn nu zo goed als zeker de nek om gedraaid! Wie compenseert dit? Het is ongelooflijk dat dit al een paar dagen duurt. Heb net geprobeerd NS te pakken te krijgen maar dat lukt ook niet meer.
    Een oplossing vandaag zal echt moeten. En oh ja niet de medewerkers naar huis sturen en morgen weer verder gaan. Dit kan echt niet XS4all. Ben al 20 jaar klant maar dit slaat alles!

    1. XS4ALL XS4ALL schreef:

      Nog niet naar huis: we volgen het scherp.

    2. Google ranking: duimen dat daar de schade voor meevalt maar als er schade is, kan XS4ALL dat nooit meer herstellen :-(

      1. Dirk Zaan schreef:

        Die ranking is echt niet afhankelijk van een dag of meer off-line zijn.

  28. Jan Zandbergen schreef:

    Prijs de hemel dat we ons domein vorige maand hebben weggehaald bij NetSol. Ze hebben een beroerde reputatie, zoals je op Twitter kunt zien. Voor de transfer moesten we trouwens naar de VS bellen, want zonder een telefoontje (bedoeld om over een lagere prijs te onderhandelen) krijg je niet de noodzakelijke transfercode. Inmiddels is het domein verhuisd naar Key-Systems GmbH. Online te managen, geen juffrouw meer achter een terminal die gebeld moet worden.

  29. Erwin Buijs schreef:

    Wat is de status van de .com domeinen.
    Wanneer werkt de mail weer?
    We zitten al bijna 3 dagen zonder email!
    Jullie hebben geen idee wat dit voor gevolgen heeft voor ons bedrijf…

    1. XS4ALL XS4ALL schreef:

      Inmiddels is ruim 74% van de domeinen teruggezet door onze leverancier. Daarna duurt het nog even voordat dat zichtbaar is, in verband met DNS refresh. Hoe lang precies hangt af van de provider van je internetverbinding. Meestal max 2 uur, via XS4ALL sneller.

  30. Rene schreef:

    Het verschil tussen het bedrag waar het mogelijk om draait in de relatie tussen XS4ALL en NS (paar tientjes per jaar) staat in geen verhouding tot de schade die nu wordt veroorzaakt. Ik vermoed dat NS daar toch ook een hand in heeft. En mogelijk juridisch aansprakelijk gesteld kan worden. Je kunt niet zomaar ergens een stekker uittrekken als pressiemiddel. Websites nog steeds down.

  31. Rene schreef:

    Paar tientjes per klant natuurlijk :)

  32. MadS schreef:

    Kleine tip van mij: verenig jullie krachten, neem gezamenlijk een advocaat in de arm en klaag XS4All voor de rechter om de geleden schade te verhalen.
    Jullie hebben een contract met XS4All en niet met een of andere toko in de VS: XS4All is hier de verantwoordelijke partij en dient daarvoor dus te bloeden!
    Zeker na alle reacties die ik hierboven lees dat XS4All er alles aan gedaan heeft / doet maar dat het probleem in de VS zit. Het stelletje amateurs snapt geeneens het verschil tussen een technisch en administratief probleem.

    1. Dirk Zaan schreef:

      Er is helemaal geen schade te verhalen. U gelooft toch niet dat een willekeurige serviceverlener ook maar iets anders zal vergoeden dan de service zelf. Het idee dat je een dag marge zou kunnen verhalen op een service van een paar tientjes per maand is gewoon bespottelijk.

  33. Rene schreef:

    Vooral belangrijk dat XS4ALL nu echt in actie komt voor iets dat ze waarschijnlijk over zichzelf hebben afgeroepen. De vraag die bij iedereen leeft is natuurlijk wel; waar of bij wie zit je wel zekerder. Als je hele businessmodel online is en je gaat 72 uur plat, door een futiliteit die niet goed wordt opgelost, dan geldt wel dat een gewaarschuwd man voor twee telt.

  34. Rene schreef:

    Mooiste is dat zinnetje: “Onze excuses voor het ongemak”. Dat is wel de understatement van het jaar. Dat maakt mensen kwaad.

    1. Remco schreef:

      Inderdaad, net als dat “dan wens ik u verder nog een fijne dag” terwijl het hele bedrijf met de duimen zit te draaien en op je nek zit, je email god mag weten waar wordt afgeleverd word, je stapels met orders hebt gemist en ze je 2 dagen piek stress hebben bezorgd. Dan wil je ze afschieten of een voodoo poppetje vol met naalden prikken in plaats van dat je een “fijne dag” hebt

  35. Roger Willems schreef:

    Domeinen van onze uitgeverij eindelijk weer bereikbaar. Goed lopende webshop helemaal stilgevallen. Dringende vraag aan Xs4all om opheldering, ook over al dan niet verloren emails. Als dit niet goed wordt afgewikkeld zullen wij een andere provider zoeken.

  36. Richard schreef:

    Vanavond begon alles weer te werken. Goed om gezamenlijk schadevergoeding te vorderen, maar misschien kan Xs4all zich revancheren door verloren e-mails alsnog te bezorgen.

  37. Remco schreef:

    Nog een vraagje aan xs4all, kunnen we nu wel zonder opzeg termijn het houtje-touwtje hostingpakket opzeggen?

    Zit net de “domein verhuizen” pagina te lezen, waarom komt het token danwel de AUTH code per postduif binnen in plaats van het xs4all account waar je domein aan is gekoppeld?

  38. Bart schreef:

    Van zondag tot en met dinsdag (vandaag) lag de boel eruit. Geen e-mail, en het lijkt erop dat de gemiste email niet binnen gaat komen. Erg schadelijk. “Waar host je dan?” Ik zei altijd met enige trots XS4ALL.. Kost wat, maar dan krijg je ook wat. (Net als een VW..)…
    Graag hoor ik nog een keer wat de echte oorzaak van dit probleem was. Had XS4ALL niet op tijd betaald aan NS? Had iemand bij NS de verkeerde file van de DNS af geschopt?
    Nog een TIP: stuur een SMS als er een grote storing is. Nu moest ik er via-via achterkomen dat e.e.a. niet werkt.

  39. Antoinette schreef:

    Bij mij ligt de (zakelijke) site er nog steeds uit en dit kan volgens de Klantenservice nog 24 uur duren… Ik kijk met belangstelling uit naar de schadevergoeding.

  40. Ludo schreef:

    Het probleem is nog niet 100% opgelost bij mijn site. Als ik snel achter elkaar mijn site opvraag krijg ik eerst een paar keer mijn eigen site, dan weer de reclame site van NS, dan weer mijn eigen. Bijvoorbeeld in lynx(1) snel op reload.
    Ook het host(1) commando een paar keer achter elkaar gebruiken: ene keer het ip adres van XS4all, de andere keer een heel ander ip adres.

    1. XS4ALL XS4ALL schreef:

      Dat is een caching issue: ergens was er kennelijk nog niet gerefreshd.

  41. Ruud schreef:

    woensdagochtend, 7.29u: als ik een mail doorstuur van mijn werkmail (door Google beheerd, dus via smtp.gmail.com) is die in elk geval niet binnen 8 minuten afgeleverd op een getroffen domein…. Helpdesk maar weer bellen, hoe lang gaat dit nu duren?

    1. XS4ALL XS4ALL schreef:

      Kennelijk zijn de DNS instellingen nog niet overal ververst. Beheerders van DNS-servers kunnen zelf kiezen hoe vaak ze updaten. Zolang dat nog niet gebeurd is, zie je nog de oude situatie. XS4ALL heeft haar DNS-servers direct nadat alle domeinen goed gezet waren, geflusht en ververst. Vanaf dat moment kreeg iedereen die onze nameservers gebruikt (de meeste van onze klanten, tenzij ze ervoor gekozen hebben een andere nameserver te gebruiken) weer de juiste informatie.

  42. Montse schreef:

    Ondanks berichtgeving dat de storing verholpen zou zijn ga ik nu de VIERDE dag in dat ik OFFLINE ben. Dit grenst werkelijk aan het ongelooflijke. Ik neem zakelijke hosting af bij xs4all en heb geen boodschap aan interne problemen tussen xs4all en haar partners – ik betaal voor kwalitatief goede hosting en daar is xs4all mijns inziens eindverantwoordelijk voor. Naast compensatie verwacht ik een brief van de managing director met een analyse van deze gebeurtenissen en de genomen corrective actions die mij ervan overtuigen dat ik deze ronduit onacceptabele gang van zaken niet nog eens hoef mee te maken.

  43. Jan schreef:

    De email en site doen het eindelijk weer, gelukkig.
    Maar wat gaat xs4all doen aan de gemiste emails en evt. schade die is geleden???

  44. Derk Jan Meijer schreef:

    Nog steeds zonder email. Loze beloftes betreffende spoedige oplossing etc, Dit is niet te geloven en absoluut onacceptabel. Dit moet op korte termijn opgelost zijn. Email is essentieel onderdeel van onze internationale activiteiten. Lopen diverse zaken mis !! Dat kan toch zomaar niet. Eisen van XS4ALL degelijke compensatie voor schade en ongemak vanwege niet nakomen van contractuele levering verplichting.

  45. Marc schreef:

    Wel een .com site die weer werkt. Fijn! Maar daar hebben we niets aan zolang de emails niet aankomen. XS4ALL, ik maak me grote zorgen. Waar zijn de emails en wanneer zijn wij weer normaal bereikbaar? We zitten nu volledig in het donker.Geen bounces dus de verzender weet niet dat zijn bericht niet aankomt. En ondertussen hebben wij geen idee wie ons heeft proberen te bereiken. What a mess.

    1. André schreef:

      Het bounced wel. Of de email zit nog in de retries en zal alsnog geleverd worden.

      1. Patrick schreef:

        Nee, de email bounced niet op het SMTP niveau: de MX records die werden geserved (mail.b-io.co) accepteerd email voor je domein, dus zendende mail servers hebben de email afgeleverd en denken klaar te zijn.
        Wel werd er door NetSol een automatische email achteraf gestuurd met reclame naar de FROM.
        Voor informatie heb ik NetSol gebeld, en die zeggen dat alle emails afgeleverd naar deze mailserver niet opgeslagen worden, en dus weg zijn.

        SMTP sessie:
        (to) mail.b-io.co 25
        Trying 54.243.145.112…
        Connected to mail.b-io.co.
        Escape character is ‘^]’.
        220 Inbound-MTA ESMTP Welcome
        HELO ****
        250 Inbound-MTA Hello **** [****], Haraka is at your service.
        MAIL FROM:
        250 sender OK
        RCPT TO:
        250 recipient OK
        DATA
        354 go ahead, make my day
        From: “Patrick”
        To: “Patrick”
        Subject: Testing Message

        Testing whether you accept my email
        .
        250 OK (CE9209C8-BAC3-476D-B19B-27CC823B11BF.1)
        QUIT
        221 Inbound-MTA closing connection. Have a jolly good day.
        Connection closed by foreign host.

      2. Jurjen schreef:

        Email bounced niet en is wel degelijk verdwenen. Verzender heeft ook geen reclame email ontvangen.

        1. Dirk Zaan schreef:

          Wanneer een mail-client of MTA geen contact krijgt zal de verzender altijd bericht krijgen dat verzending niet is gelukt.

  46. Patrick schreef:

    Op dit moment is de whois informatie dus geupdate, maar merk op dat de cache timeout (TTL) van de nameserver records in the root nameservers op 24 uur staan.
    Het kan dus maximaal 24 uur na oplossen duren voordat alle partijen de correcte nameservers weer gebruiken.

    1. André schreef:

      Dat is niet zo. De record is al twee dagen ongeldig. Bij een nieuwe opvraging zal de nieuwe informatie verstrekt worden.

  47. Philip schreef:

    Eindelijk werkt mijn website en email weer. twee dagen offline kost mij klanten en omzet. Communicatie van XS4ALL tijdens de storing was nul komma nul. Waar ze wel snel mee zijn als alles weer werkt is een betalingsherinnering sturen!

    Ik ga zo snel mogelijk naar een ander hosting bedrijf toe!

    Philip

      1. Philip schreef:

        Geen loze bluf, ik heb de boel al in gang gezet. Ik was al niet blij toen Planet KPN werd, en daarna weer XS4all, zonder dat ik daar ook maar enige andere keuze in had dan weggaan. Ik heb ze het voordeel van de twijfel gegeven, maar dit is de druppel.
        Wie er ook fout zit, XS4all of NS maakt niet uit, ik houdt XS4all verantwoordelijk. Er zijn zat aanbieders die voor een fractie van de kosten hosting aanbieden. En nee ik derf geen miljoenen per dag, ik ben maar een kleine zelfstandige die elke euro hard nodig heeft om het hoofd boven water te houden.

    1. Henk schreef:

      Je krijgt enkel een betalingsherinnering als je niet op tijd betaald. De beperkte communicatie is altijd een lastig punt. Een derden (Network Sollutions) heeft een storing en XS4ALL is afhankelijk van hun om het probleem op te lossen. Je kunt dus weinig meer aangegeven dan dit. Je mag er wel vanuit gaan dat XS4ALL aan alle kanten druk heeft uitgeoefend om het probleem zo snel mogelijk op te lossen. Dit geloof je of dit geloof je niet. Bij een andere hostingprovider kan hetzelfde gebeuren ook zij zijn afhankelijk van derden voor het leveren van je domein.
      Hosting bij XS4ALL is altijd al een achtergesteld kindje geweest en het lijkt wel of ze de hosting liever kwijt dan rijk zijn. Innovatie blijft (aanpassen DNS e.d.) blijft gewoon achterwegen. Dit probleem staat er los van.

      1. Dirk Zaan schreef:

        Xs4all is waarschijnlijk de enige provider in Nederland met een werkende DNSsec(ure). Modernisering genoeg.

  48. Robert Diepfreeze schreef:

    Het is inmiddels wel duidelijk dat XS4ALL een dispuut “over een factuur status” over de ruggen van ruim 8000 (1) domein namen/gebruikers heeft uitgevochten. De gevolgen heeft betreffende afdeling kennelijk niet overzien en XS4ALL dient zich dan ook diep te schamen. Ook de berichtgeving blijkt voer voor speculatie. Tja, “de beste provider” komt dan wel in een heel ander licht te staan. Een bepaalde arrogantie is XS4ALL niet vreemd en daar moet je in de USA niet mee aankomen. Schaar je maar in het rijtje van VW. Behoorlijk reputatie schade.

    1. André schreef:

      Horen zeggen en feitelijk smaad.

  49. André schreef:

    Wat een gescheld allemaal alsof men allemaal multinational is die miljoenen per dag derft. Daarbij hebben de meesten werkelijk geen flauw benul hoe dingen werken, wat er mis ging en wat er moet gebeuren om weer in bedrijf te komen. En dan al die scheldmannetjes die elders zitten te tieren alsof ze bij Radar zitten en rustig suggereren dat er bewust op een ramp is aangestuurd. Het Internet is met patjepeeërs vergeven.
    Ik werk niet voor xs4all

  50. Dirk Zaan schreef:

    Zolang een root DNS server nog met accidentele bestandsoverschrijving op nul gezet kan worden en waarmee bijvoorbeeld een hele .com .org of .nl onbereikbaar zou worden is dit toch allemaal kinderspel. En geloof maar niet dat je dan een schadevergoeding zou krijgen. Het is wel zeer onwaarschijnlijk dat xs4all meerdere aanmaningen genegeerd zou hebben en zo het verlies van zoveel domains zou riskeren.

  51. Jurjen schreef:

    Op dit moment hebben alle domeinen nog de volgende status:
    Status
    Domain Status:clientTransferProhibited http://www.icann.org/epp#clientTransferProhibited
    Wanneer is deze status verdwenen??

    1. Patrick schreef:

      Deze kan xs4all als het goed is op verzoek wijzigen.
      Dit is een setting die de registrar kan wijzigen, meestal bekend als “transfer lock”.

  52. Pim schreef:

    Wat betreft het “administratieve probleem”: het is vrij extreem van Network Solutions om 8000 domeinen af te sluiten.
    Maar ik heb door de jaren regelmatig mail van ze gehad dat mijn domeinregistraties zouden verlopen, op momenten dat ik allang mijn verlenging bij XS4ALL heb betaald. Bij navraag bij XS4ALL hoorde ik altijd dat ik me geen zorgen hoefde te maken omdat de verlenging was aangevraagd. Door de afgelopen dagen bekruipt me het vermoeden dat XS4ALL stelselmatig (te) laat betaalde en dat Network Solutions het zat was. Mogelijk misplaatst cash flow optimalisatie beleid bij XS4ALL (zelf zo vroeg mogelijk innen, maar aan anderen zo laat mogelijk betalen) van een afdeling finance? Ik hoop dat dit wordt uitgezocht en aan de klanten wordt uitgelegd, en de verantwoordelijke mag wat mij betreft zijn spullen pakken.
    Misplaatst ook, omdat deze registraties minimale kosten hebben, vergeleken met wat XS4ALL aan infrastructuur moet betalen, en gezien de enorme schade voor klanten bij een fout. En daarmee vijftien jaar reputatie als beste ISP/hoster van Nederland in drie dagen verdampt.
    Tweede punt: XS4ALL had klanten ook gelijk kunnen aanraden om Network Solutions te bellen. Ik deed dat, nadat ik las dat anderen dit gedaan hadden, en werd snel en goed geholpen. Had ik het maar een dag eerder gedaan.

      1. Robert schreef:

        Theorie inderdaad, maar geenszins onwaarschijnlijke theorie. Ook wij kregen ruim een half jaar geleden zo’n alarmerende mail van Network Solutions. Toen we XS4ALL om uitleg vroegen kregen wij te horen dat we de mail konden negeren en ons nergens zorgen over hoefden te maken. Het is de reputatie van XS4ALL (althans de reputatie zoals die vijf dagen geleden nog was) ronduit onwaardig dat we nu geen enkel inzicht krijgen in de aard van de problemen met Network Solutions. Ook de zojuist ontvangen excuusmail van directeur Paul Naastepad is inhoudelijk volstrekt nietszeggend. Dat voedt de verdenking dat XS4ALL hoog spel heeft gespeeld met de belangen van haar klanten als inzet.

  53. Wij hebben ook de niets zeggende excuusmail ontvangen, met een wel heel sober aanbod.
    Ben benieuwd of er meer benadeelde partijen zo over denken.

    1. MRC schreef:

      De excuusmail is inderdaad nietszeggend. Zonder uitleg over de oorzaak en de maatregelen die XS4ALL zal nemen om iets dergelijks in de toekomst te voorkomen kunnen wij niet verder met deze provider. Ze lijken totaal ongeinteresseerd in zakelijke klanten.

  54. Nikkie schreef:

    Eventjes een andere kant belichten. Wat mij opvalt is dat de IT dienst van velen websites per definitie niet zelf een hef in handen neemt met cloudservices en secundaire mailservers, het is 2015! De afgelopen jaren zijn deze zaken constant aan het licht geweest – redundantie is een keyword geworden omtrent IT – omdat hoe dan ook, één bedrijf waar je je dingen host is Nooit een oplossing. Zorg altijd zelf voor je eigen bereikbaarheid! Zelfs voor je pakketpost moet je een andere koerier klaar hebben staan voor het geval de eerste niet opdaagt, om ze op te komen halen. Ik begrijp dat we XS4ALL geheel vertrouwen, maar we zijn ons er toch ook erg van bewust dat hun lijnen via KPN gaan, en de domeinen via registrars (n.b. Amerikaanse, hallo!). Fix je IT afdeling. Hoe vervelend de echte wereld ook is met dit soort bureaucratische meuk.

    Anyway, my two cents.

Commentaar is gesloten