Hoeveel CD’s heb jij eigenlijk?
Dus ik zeg: nul. Toch houd ik heel erg van muziek. Van veel verschillende stijlen ook. Een dag zonder muziek is geen dag. En dan nul CD’s hebben? Dankzij Spotify kan dat. Natuurlijk heb ik wel CD’s, uit nostalgie, maar ik draai ze al jaren niet meer. Met Spotify heb ik vrijwel alle muziek altijd en overal binnen handbereik. Hoe dan?

Spotify Premium
Op Spotify.com heb ik gratis een account aangemaakt. Al gauw merkte ik dat de reclame tussen de nummers niet fijn was. Toen heb ik m’n account geüpgrade naar Premium. De reclame was weg en de geluidskwaliteit meteen een stuk hoger.

In playlists die je zelf kunt aanmaken, heb ik mijn favoriete muziek gezet. Zo kan ik snel muziek luisteren. Eigenlijk net alsof ik een CD uit m’n rek pak en in de speler laat vallen.

Zonder playlists luister je ook meteen naar elk nummer dat je te binnen schiet. Via Search. Je tikt de titel in en klaar. Extra leuk vind ik dat je nieuwe en verwante artiesten ontdekt. Start je Spotify op, dan zie je gelijk: What’s new. Nieuw uitgebrachte en aanbevolen albums, nummers die onder je vrienden populair zijn en nieuwe apps.

Apps in Spotify
Apps zijn handige toepassingen om nog meer uit Spotify te halen. Drie voorbeelden: met TuneWiki krijg je de songteksten te zien en zing je direct mee. Met We Are Hunted ontdek je nieuwe muziek of nummers die verwant zijn aan de muziek waar je graag naar luistert. En met The Complete Collection zie je al het artwork zoals dat oorspronkelijk bij je muziek is uitgebracht.

Altijd en overal mijn muziek
Onderweg muziekluisteren kan ook met Spotify. Heel gemakkelijk. Zonder dat je eerst nummers op een iPod of zo iets hoeft te zetten. Met de Spotify-app op mijn iPhone heb ik net als thuis alles bij de hand. Altijd en overal. Ook als ik geen bereik heb, dankzij: Available Offline. De Android-app is onlangs vernieuwd, net als de iPad-app. En de vernieuwde iPhone-app komt binnenkort.

Delen met vrienden
Via Facebook deel je muziek moeiteloos met vrienden en familie. Zonder er iets voor te doen, vergroot dat je muziekwereld. En je kunt zelfs nummers in de Spotify-Inbox van een vriend zetten.

Miljoenen gebruikers
Spotify is razend populair. In maart 2012 telde de toepassing al 10 miljoen gebruikers en dat worden er elke dag meer. Ik vind het een killer-app. Het heeft mijn muziekleven veranderd. Ik heb meer muziek, ik ontdek sneller nieuwe muziek en ik heb m’n muziek altijd en overal tot mijn beschikking. En dat allemaal door een tip van een collega twee jaar geleden.

Maurice Beljaars

Copywriter bij XS4ALL

Deel dit:

Reacties

  1. sohbet says:

    Een veel beter model dan veel downloadmanieren, waar het erom gaat materiaal te leechen zonder dat de makers daarvoor beloond worden.

  2. çhat says:

    Dan kan ik mijzelf daarop abonneren.

  3. gazeteler says:

    Met een likkebaardende Mark Zuckerberg en een stoet platenbazen op de achtergrond.

  4. Mark says:

    Tip voor de mensen die net als wij door onze locatie veroordeeld zijn tot het langzaamste abo: neem even contact op met de helpdesk en laat je niet met het standaard antwoord afschepen. XS4All denkt met je mee en komt (in ieder geval voor ons) met een passende oplossing.

    Jammer dat het langs die weg moest maar uiteindelijk blijf ik wel klant.

  5. Jan Duchateau says:

    Hoe weet je in deze tijd van almaar meer overvloed van (ook) muziek of je bepaalde muziek echt de moeite waard vindt? Voor mij geldt: dat ik moeite wil doen om een bepaalde uitvoering uit te zoeken, de CD te bestellen, af te spelen en eventueel te rippen voor mijn MP3-speler. Als mij dat allemaal te veel moeite is, dan wordt het nooit iets tussen mij en die muziek.

  6. René says:

    Bedankt voor dit cadeau Xs4all, maar ik zal er geen gebruik van maken.
    Ik heb mijn Spotify account per direct opgezegd toen ze vorig jaar september de nauwe samenwerking met Facebook zijn aangegaan.
    Spotify heeft het vertrouwen van hun bestaande, betalende klanten naar mijn mening onherstelbaar beschadigd door een Facebook account verplicht te maken.
    Ik vind het jammer dat nu ook Xs4all naar mijn mening haar imago beschadigt, door in zee te gaan met een bedrijf wat lak heeft aan de privacy van haar gebruikers. Een van de hoofdredenen dat ik voor Xs4all gekozen heb is de aandacht voor privacy. Dit cadeau staat daar m.i. dus haaks op.

  7. Niels Huijbregts Niels Huijbregts says:

    Ik ben er altijd blij mee dat XS4ALL kritisch denkende klanten heeft, maar veel van de kritiek hierboven verbaast me: wat een geklaag en gezeur. En bovendien: wat een nare manier van op de man spelen. Dat je het niet eens bent met beslissingen van XS4ALL is prima, maar is het werkelijk noodzakelijk om een collega persoonlijk aan te vallen? En op zo’n vulgaire manier? Bleh.

    Het Spotify-aanbod past volgens mij uitstekend bij XS4ALL: het maakt namelijk duidelijk dat internet geen bedreiging is voor de muziek (Zoals BREIN en kompanen denken) maar dat ze juist een uitstekende combinatie vormen. Een enorme hoeveelheid muziek altijd beschikbaar, net als via de Pirate Bay, maar dan op zo’n manier dat artiesten gewoon betaald krijgen voor hun werk. Een veel beter model dan veel downloadmanieren, waar het erom gaat materiaal te leechen zonder dat de makers daarvoor beloond worden. Want dat is gewoon niet eerlijk. Dus nee Rob, XS4ALL moet niet SpotNET aan klanten aanraden, maar juist Spotify: in dat soort legale modellen zit uiteindelijk een toekomst waar iedereen blij mee is: muziekliefhebbers _en_ muziekproducenten.

    De koppeling tussen Spotify en Facebook is inderdaad iets dat minder goed past bij XS4ALL. En daarom zijn de XS4ALL Spotify accounts dan ook niet aan Facebook gekoppeld. Probleem dus opgelost.

    Tja en dat Spotify niet aan alle klanten gratis wordt aangeboden vind ik zelf ook jammer. Zeker voor klanten die wel een sneller abonnement zouden willen, maar het (nog) niet kunnen krijgen. De simpele reden voor die keuze is natuurlijk geld: XS4ALL betaalt Spotify een behoorlijk bedrag voor elk account, en die kosten moeten wel te verantwoorden zijn. Zo werkt een bedrijf nou eenmaal, dat weten jullie ook wel.

    We waarderen kritiek, echt waar. Maar ik hoop dat het in het vervolg wat geciviliseerder kan. Kom eens langs voor een kop koffie, vertel waar je kritiek op hebt, of boos over bent. We horen het graag en we willen ons inzetten voor verbeteringen. Je zult zien dat je met Maurice uitstekend kunt praten!

    • xs4nobody says:

      Hoezo upgrade? Ik betaal veel geld voor Glas50. Mensen met een goedkoop abonnement krijgen het gratis (adsl, lite) en ik moet een NOG duurder abonnement nemen, Glas100, wil ik Spotify krijgen. Ik snap er niets van. In elk geval is er geen logica in deze actie dat de duurste abo’s iets extra’s krijgen. Kennelijk wil men van de Glas50 klanten af?!

    • OM says:

      Het ging mij (en anderen) vooral om de toon van de post, die zo on-xs4all is dat het ergerlijk is. Over het uitsluiten van klanten met een goedkoper abonnement: omdat xs4all niet de moeite neemt om iets te verzinnen voor deze klanten zullen deze zich buitengesloten voelen en eerder geneigd zijn om te kijken naar alternatieven. Het is erg dom van de marketingafdeling van xs4all dat ze dat niet hebben voorzien. De ergernissen over de kleine lettertjes van de spotify aanbieding ten opzichte van de reclame uitingen komen daar nog eens bij.

    • Rob says:

      Je hebt natuurlijk gelijk Niels, wat SpotNET betreft. Dat was dan ook (enigszins) een grapje. Wat wel blijft staan is dat het in de strijd tegen de muziekindustrie natuurlijk niet gaat om het onthouden van betalingen aan makers, maar om de weerzin tegen het spekken van de zakken van de directies van grote platenmaatschappijen etc.
      Dat je verzekert dat de koppeling tussen Spotify en Facebook niet bestaat is een halve geruststelling. De verzekering dat dat tot in de verre toekomst ook zo zal blijven, en dat de (mail-)adresgegevens van de betreffende XS4ALL-klanten nevernooitniet op het bureau van Zuckerberg zullen belanden, zou de andere helft zijn.

      • Niels Huijbregts Niels Huijbregts says:

        Hi Rob,

        Ik begrijp je bezorgdheid over de privacy, hopelijk kan ik er iets van wegnemen: XS4ALL heeft een streng privacyreglement, waarin staat hoe we met klantgegevens omgaan. Daarin staat ook dat klantgegevens alleen onder streng gecontroleerde omstandigheden aan andere partijen kunnen worden verstrekt, alleen als dat nodig is voor de dienstverlening. Bijvoorbeeld aan een monteur, als die een afspraak moet maken om langs te komen om een probleem te fixen.

        Wij zullen onze klantgegevens nooit op het bureau van Zuckerberg leggen. Klanten van XS4ALL die gebruik willen maken van het Spotify aanbod, moeten zelf bij Spotify een account aanmaken. De gegevens die ze daarbij opgeven komen wel bij Spotify terecht, want ze worden klant van Spotify. Ze moeten daarom ook instemmen met de voorwaarden en met het privacyreglement van Spotify. Zoals ik hierboven al zei hoeven XS4ALL klanten die Spotify willen gebruiken, hun Spotify account niet te linken aan Facebook, dus dat gedeelte van het reglement is niet van toepassing.

        En over de weerzin van het spekken van de zakken van de directies van grote platenmaatschappijen: wat mij betreft is ook dat niet de essentie van de zaak. Waar het volgens mij op neerkomt is het feit dat de Pirate Bay – en al die andere manieren om ‘gratis’ muziek en films te downloaden – voldoen aan een zeer reële klantbehoefte, waaraan legale modellen nog niet voldoen: namelijk op één centrale plek een overzichtelijk, volledig aanbod dat altijd beschikbaar is, tegen een acceptabele prijs. Dat is wat mensen willen. Tot voor kort was dat alleen maar mogelijk in illegale modellen, maar sinds Spotify in Nederland opereert is er een legaal model dat daar – in ieder geval voor muziek – erg dicht bij in de buurt komt. Toegegeven: Spotify bevat niet alle muziek van de wereld, op de Pirate Bay vindt je ongetwijfeld muziek die je in Spotify nog niet tegenkomt, maar de collectie groeit gestaag, dus dat komt vast wel goed. Dat Spotify zo’n succes is, laat ook duidelijk zie dat het feit dat de Pirate Bay ‘gratis’ is, niet de enige succesfactor is van die site. Er zijn een heleboel mensen die wel degelijk bereid zijn om voor hun muziek en films te betalen. Wat de Pirate Bay zo aantrekkelijk maakte was niet de prijs, maar het aanbod.

        Dus nu nog een Spotify voor films, series, games, etc, dan heb je volgens mij een manier waarop iedereen blij wordt van de combinatie entertainment – internet.

      • Rob says:

        Bedankt voor je uitgebreide reactie Niels, netjes. Vooralsnog houdt XS4ALL het voordeel van mijn twijfel, al wacht ik nog heel even af of de jongens en meisjes van Bits for Freedom er nog iets behartenswaardigs over gaan zeggen…

  8. Rob says:

    Een dubieuze aanbieding, waarbij XS4ALL zijn status als kritische provider (met een historie waar Julian Assange zijn vingers bij kan aflikken) nogal in de waagschaal stelt. Met name, zoals anderen ook opmerken, vanwege de banden tussen Spotify en Facebook. Daar is uitsluitend en alleen het woord “commercie” op van toepassing, met een hoofdletter C zelfs. Met een likkebaardende Mark Zuckerberg en een stoet platenbazen op de achtergrond.
    Wat mij betreft had XS4ALL er beter aan gedaan om zijn klantjes te wijzen op het bestaan van SpotNET, in plaats van Spotify…

    • Rob says:

      Maar (aanvullend): hartelijk dank voor het gratis CD-doosje dat de post vanochtend bezorgde. Dat kan ik goed gebruiken voor een van die gedownloade cd’s ;-)

  9. Gert says:

    Wat een geklaag allemaal weer. Ik ben zeer tevreden over deze XS4ALL aktie en vind spotify helemaal top als muziekliefhebber.
    (en dat zonder facebook-account)

    XS4ALL bedankt !!

    • Gerard says:

      Beste Gert, na een jaar als je er net helemaal aan gewend bent wordt het weer van je afgepakt en moet je gaan betalen. We zullen zien of je over een jaar nog steeds tevreden bent.

      • Anonymous says:

        Hoi Gerard, bedankt voor je reactie hierop.
        Ik weet niet of dit zo is maar als dit wel het geval is heb ik er in ieder geval een jaar plezier van gehad en een hoop nieuwe muziek
        ontdekt.

  10. vincent says:

    Natuurlijk geldt dit alleen voor de duurdere pakketten, zo hoopt xs4all meer duurdere aansluitingen te gaan verkopen.

    Wat, dacht je dat xs4all het deed uit de goedheid van hun hart ofzo?

    Dit stukje “nieuws” moet je gewoon vergeten, dit heeft een commerciele sukkelaar bedacht die denkt dat xs4all klanten echt zo dom zijn dat ze nu allemaal gaan upgraden.

    En ja, ik blijf nog wel even bij xs4all, maar dat betekent niet dat ik niet mag klagen over wat ze doen.

  11. Natasja says:

    Wij zijn blij met Spotify en vinden albums terug die we al jaren niet meer gehoord hadden.
    Ik zie het als extra service van xs4all en je hebt facebook niet nodig. Wij genieten!
    Voor al die andere mopperdozen hierboven zou ik willen zeggen;
    “Leef dan niet”

  12. ana says:

    wat is eigenlijk de échte voltooid verleden tijd van ‘upgraden’?

  13. Stijn says:

    XS4ALL, Ik denk dat er iets bij Maurice Beljaars geknapt is. Hij lijkt compleet gehersenspoelt te zijn. Ik zat hier zojuist bij het lezen van de kop al te geeeeeeuwen en de rest zet mij heel erg af van bespottefy, Maurice en Xs4all. Kennelijk weet iemand hier niet meer wat de doelgroep is, wat de klanten van xs4all zijn en al helemaal niet wat een commerciele het aan het worden is bij xs4all. Is dit stukje van Maurice werkelijk EUR 70,= waard, want ik kan me niet voorstellen dat je dat gaat betalen voor zo’n stukje prutswerk wat je aan je klanten gaat voorschotelen als zogenaamde blog artikel.

    Jongens en meisjes van xs4all, ga eens doen waar je al bijna 20 jaar heeeeel goed in bent: de techneut uithangen en met kwaliteit je klanten tevreden houden. Gooi deze onzin eruit en geef Maurice in plaats van EUR 70,= eens een goede platenspeler – misschien dat hij dan nog bij zinnen komt en zich eens gaat richten op een beroep waar hij wel goed in is. NFI, je hebt tot hier gelezen, dus aandachttrekken werkt en hopelijk heb je mn punten begrepen.

  14. cor says:

    Meneer Zielepoot,
    gefeliciteerd! U bent zojuist toegetreden bij de vernieuwde denktank van Xs4all.
    Uw visie slaat naadloos aan bij de heren en damesverwenners van Kpn.
    Wij gaan er natuurlijk vanuit dat u uw idee kostenloos overdraagt aan de directie van Xs4all.
    Deze zal na enige privacyaanpassingen (duh)commercieel worden uitgebracht onder ons high premium klantenbestand als gratis app.
    Enig voorbehoud is hier echter wel op zijn plaats: enkel high premium klanten die in de Amsterdamse grachtengordel wonen, meer dan 1 huis op hun naam, een jaarinkomen van minimaal 100.000 bruto, achternaam De Vries,een Apple Ipad, een Macbook, Facebook en Linkedin account komen misschien in aanmerking.

    Je krijgt inderdaad veel zin om copy te writen als je dit soort tenenkrommende advertorials te verwerken krijgt van je “onafhankelijke” provider.

    @Maarten: erg leuk en treffend geschreven, veel beter dan het “origineel”
    Ik besef me helaas ook dat elke aandacht die dit soort uitlokkende uitspraken krijgt juist de bedoeling is van afdeling Marketing.

  15. Maarten Z. says:

    @Lalala
    Op een of andere manier vermoed ik dat het onderstaande wel bij je past.
    —————————–
    BangBros veranderde mijn seksleven

    > Hoeveel seks heb jij eigenlijk?
    Dus ik zeg: nul. Toch houd ik heel erg van seks. Van veel verschillende stijlen ook. Een dag zonder seks is geen dag. En dan nul echte seks hebben? Dankzij BangBros kan dat. Natuurlijk heb ik wel ‘s echte seks, uit nostalgie, maar al jaren niet meer met een partner. Met BangBros heb ik vrijwel alle seks altijd en overal binnen handbereik. Hoe dan?

    BangBros Premium
    Op BangBros.com heb ik gratis een account aangemaakt. Al gauw merkte ik dat de reclame tussen de standjes niet fijn was. Toen heb ik m’n account geupgrade naar Premium. De reclame was weg en het gekreun meteen een stuk intenser.

    In datelists die je zelf kunt aanmaken, heb ik mijn favoriete voorkeuren gezet. Zo kan ik snel seks hebben. Eigenlijk net alsof ik een partner uit een rek pak en in mijn broek laat glijden.

    Zonder datelists geniet je ook meteen van elk nummertje dat je te binnen schiet. Via Search. Je tikt een positie in en klaar kom je. Extra leuk vind ik dat je nieuwe en verwante posities en standjes ontdekt. Start je Bangbros op, dan zie je gelijk: What’s new. Nieuw uitgevonden en aanbevolen standjes, nummertjes die onder je vrienden populair zijn en nieuwe apps.

    Apps in BangBros
    Apps zijn handige toepassingen om nog meer uit BangBros te halen. Drie voorbeelden: met TuneBang krijg je de selectie aan kreungeluiden te horen en kreun je direct mee. Met WeAreFucked ontdek je nieuwe clips of standjes die verwant zijn aan de seks die je graag beoefent. En met TheCompleteOrgasmCollection zie je alle chicks online zoals je ze oorspronkelijk in je favoriete standje hebt klaargestoomd.

    Altijd en overal seks
    Onderweg seks hebben kan ook met BangBros. Heel gemakkelijk. Zonder dat je eerst een clip op een iPad of zo iets hoeft te zetten. Met de BangBros-app op mijn iPhone heb ik ’em net als thuis bij en in de hand. Altijd en overal.

    Ook als ik geen bereik heb, dankzij: Available Offline. De Android-app is onlangs vernieuwd, net als de iPad-app. En de vernieuwde iPhone-app komt binnenkort.

    Delen met vrienden
    Via Facebook deel je je favoriete seks belevenissen moeiteloos met vrienden en familie. Zonder er iets voor te doen, vergroot dat je sekswereld. En je kunt zelfs je standjes en zaad in de BangBros-Inbox van een vriend deponeren.

    Miljoenen gebruikers
    BangBros is razend populair. In maart 2012 telde de toepassing al 10 miljoen gebruikers en dat worden er elke dag meer. Ik vind het een killer-app. Het heeft mijn seksleven veranderd. Ik heb meer seks, ik ontdek sneller nieuwe seks en ik heb altijd en overal seks tot mijn beschikking. En dat allemaal door een tip van een prostituee twee jaar geleden.

    Maarten Zielepoot

    • ReemZ says:

      Het was grappig geweest als je die intro achterwege had gelaten, door persoonlijk te worden naar iemand die de zaak van een andere kant bekijkt doe je je nickname eer aan.

    • Robert says:

      Haha schitterend !

  16. Lalala says:

    Als je een duur model auto koopt, heb je bijvoorbeeld wel eens dat je gratis GPS krijgt. Daar klaag je ook niet als je dat niet bij het goedkope model krijgt. Ja, je bent OOK klant en ja, je wordt erg gewaardeerd. Maar de marge is kleiner, dus ook de mogelijkheden voor weggevertjes. Het heeft niets te maken met dat het bedrijf niet van je houdt, ze willen alleen niet failliet gaan voor je. Noem het maar oneerlijk.. ik vind het vrij logisch.

    En misschien wordt OM gelukkig van 5,- korting op Spotify, maar dat is voor de meeste mensen een beetje een flutactie.

  17. cor says:

    “Het is jammer dat de verongelijkten meestal het hardst schreeuwen.”

    Ja,heel erg vreemd hè?
    verongelijkt (bn): beledigd, gebelgd, verbolgen, verontwaardigd

  18. Lalala says:

    Wat een zuurpruimenreacties zeg. XS4ALL biedt Spotify als cadeau aan voor haar klanten. Je kunt zeggen wat je wilt, maar dat is gewoon tof. Dat de actie niet voor iedereen is, is jammer maar daar zal vast een goede reden voor zijn. Gerust niet om te pesten.

    Bij sommige mensen kun je het gewoon nooit goed doen. Het is jammer dat de verongelijkten meestal het hardst schreeuwen.

    • Kees says:

      @Lalala; natuurlijk kan het niet iedereen naar de zin gemaakt worden. Probleem is echter dat XS4ALL op zijn minst de suggestie gewekt heeft dat voor iedereen Spotify ‘gratis’ is. En dat blijkt niet het geval te zijn; afhankelijk van abonnementsvorm komt men al dan niet in aanmeerking. Hier had XS4ALL vanaf het begin duidelijker moeten zijn.

      Het wordt extra zuur als blijkt dat veel klanten geen duurder abonnement kunnen nemen vanwege technische beperkingen.

      Persoonlijk loop ik niet warm voor Spotify. Zeker niet nadat ik de ‘advertorial’ van Maurice Beljaars heb gelezen. Dit is ondertekend met ‘copywriter XS4ALL’, maar als ik kijk naar de inhoud van het stuk, dan lijkt mij hier sprake van een typefout; volgens mij moet dat zijn ‘copywriter Spotify’.

    • OM says:

      Ach, het is net zoiets als op je verjaardag tracteren, maar dan alleen de mensen die volgens jou een groot genoeg cadeau hebben meegenomen.

      • Lalala says:

        Nee zo is het dus helemaal niet.

        Het is zoiets als dat je aan een beperkt budget gebonden zit maar toch _iets_ wilt uitdelen. In plaats van iedereen iets te geven waar niemand op zit te wachten, krijgt een deel iets waar ze wél iets aan hebben. De rest heeft de mogelijkheid zich daarbij aan te sluiten door te upgraden. Je snapt toch wel dat er kosten zitten aan zo’n actie?

        Als je niet kan upgraden door beperkingen in je verbinding, kan je een klacht indienen en kijken of ze iets voor je kunnen betekenen. Dat lijkt me constructiever dan publiekelijk verongelijkt te gaan staan janken.

        Of doe je dat ook op die verjaardag als je geen koekje krijgt?

      • OM says:

        Ik had van xs4all meer inventiviteit verwacht om de mensen met een wat minder duur abbo ook te laten weten dat ze gewaardeerd worden. Want zo staat het in het perbericht: we waardeeren onze klanten, dus we geven ze een cadeautje. Maar de “goedkope” klanten dus wat minder blijkt.

        Men had ook ervoor kunnen kiezen om ALLE klanten 5 euro korting te geven op Spotify. Ik geef maar een voorbeeld.

        Het is net zoals tractaties: wat er is verdelen is beter dan een deel van je gasten niets geven.

  19. Alex says:

    Tja iz (ik sluit me niet bij je aan…. ;) maar steun je bericht.

    Volgens mij staat er een blog met 150 klachten zonder ook maar één reactie van XS4some tussen.

    Op TV wel de grote jongen uithangen met de internet vraagbaak etc.

    Enorme gemiste kans is mijn mening!

  20. iz says:

    Dit gaat echt te ver.
    Alsof je in je reet geneukt wordt voor de spiegel, en de persoon achter je je aankijkt met een rtl5 glimlach.
    Sommige mensen vinden dat wellicht lekker, ik niet.
    Overstappen naar een andere provider is nu definitief geen overweging meer, maar een feit.
    Dus, iemand hier die suggesties heeft wat momenteel het beste alternatief is qua ISP?

    • Henk says:

      Omdat een ISP broodjes uitdeelt aan hun klanten maar niet genoeg heeft voor iedereen ga je weg bij die ISP? Dan ben ik blij voor de helpdesk medewerkers dat de lastigste klant weg is.

  21. JeroenW says:

    Spotify.. spotify… oh ja, dat product wat gratis is voor een selecte groep xs4all klanten… niks gedaan met de opmerkingen van vorige week maar wel een advertorial. Tja, da’s een keuze.

    Waarom zou je trouwens alles moeten delen met je “vrienden”?

  22. Otto says:

    Ah, ik zie nu de titel van het stukje pas. Het is echt te lachwekkend voor woorden. Zelfs een teleshopping dat ‘s nachts tussen 3 en 5 wordt uitgezonden doet dat beter.

  23. cor says:

    Quote: “Eigenlijk net alsof ik een CD uit m’n rek pak en in de speler laat vallen.”
    Woehaaa hahaha

    • Hactic Member says:

      Ik zou het CDtje niet van de grond rapen als hij naast de speler valt :-p

  24. Hans says:

    Spotify heeft lang niet alles, hoor. Het klinkt beroerd en barst van de privacy issues. En kan ik voortaan verschoond blijven van gladde advertorials op het xs4all weblog?

    • Jeffrey says:

      Nou beste Henk, dat koop je toch muziek bij iTunes voor €1 per nummer. Je wordt door XS4ALL niet verplicht om Spotify te gebruiken? Hollandse Zeurkous.

    • Hactic Member says:

      + 1.0

  25. cor says:

    @Hactic member:
    Je zag het aankomen met Directeur hr TdeV.
    http://nl.linkedin.com/pub/theo-de-vries/50/91b/111
    Zie ook zijn portfolio daar (2x)
    Een door KPN gedreven visie is nu ook werkelijkheid geworden bij Xs4all helaas.
    Er telt maar 1 ding: Wie zijn wij? Wij zullen het nooit voor minder doen.

  26. Hactic member says:

    Lekker bezig xs4all. De “onafhankelijke dochter” van KPN.

    Sleezy advertorial en dit na de misleidende spotify berichtgeving. Lees je die reacties ook mr copywriter Beljaars?

    Misschien kan xs4all haar naam wijzigen in planet.net.niet

  27. Señor Sjon says:

    Wrijf er maar in dat driekwart hier niet eens gebruik van kan maken. Buiten dat, het is maar voor 1 jaar voor degenen die het wel mogen gebruiken.

  28. Henk says:

    Beste meneer Beljaars, heeft u playlists gepubliceerd en wilt u daar misschien de URL van geven? Dan kan ik mijzelf daarop abonneren.

  29. Otto says:

    Wat een vreselijke advertorial. xs4all, waar zijt gij? Ver heen, zo te zien.

  30. anonymous coward says:

    De keuze voor spotify past maar gedeeltelijk bij xs4all. Vrije toegang tot legale muziek is super. De indirecte steun voor facebook met bijbehorende privacy risico’ past absoluut niet bij xs4all, nog afgezien van de hinderlijke wijze waarop spotify dit implementeert.

    • Dennis says:

      Ik heb geen facebook, maar toch een Spotify account.
      Dat lukt dus gewoon wel.
      Gelukkig maar

      • anonymous coward says:

        Ik heb ooit de fout gemaakt om via facebook spotify uit te proberen. Nu hebben ze mijn email adres, en weten ze dat ik facebook had. Spotify blijft zeuren om een facebook-login.

        Neemt niet weg dat ik de toegang tot legale muziek helemaal geweldig vindt.

      • Maurice Beljaars says:

        Ik ga ervan uit dat je de cache (en cookies) uit je browser verwijderd had en dat het dus een tag aan je account bij Spotify moet zijn. Zou dat niet opgelost kunnen worden bij Spotify? Misschien kom je verder op de Spotify Community: http://community.spotify.com/ Succes!

  31. Pierino says:

    Heb je Facebook? Met een paar klikken koppel je je Facebook-account aan Spotify? Zonder Facebook kun je toch ook überhaubt geen Spotify-account aanmaken???
    Het heeft wel veel weg van een advertorial…