Beste klant,

Gisteren, woensdag 3 april, zijn er problemen geweest met de weergave van de af- en bijschrijvingen en daarmee het saldo van onze klanten in onze systemen. Op dit moment draait alles weer correct en zijn alle problemen opgelost.

Uiteraard wil ik u in meer detail uitleggen wat er is gebeurd, maar allereerst wil ik u mijn welgemeende excuses aanbieden. U heeft door de verstoring hinder ondervonden. U mag van ons verwachten dat u gemakkelijk en foutloos uw bankzaken dagelijks bij ons kunt regelen. Hier zijn wij gisteren helaas niet in geslaagd.

Wat is er gisteren precies gebeurd?

In de nacht van dinsdag 2 april op woensdag 3 april is het boekingsproces van ING door een technisch probleem vastgelopen. Hierdoor moest de gehele verwerking gisteren opnieuw plaatsvinden. Vanwege het lange paasweekend waren er veel betaaltransacties en duurde deze verwerking langer. Hierin is een vertraging ontstaan waardoor bepaalde betaalopdrachten tijdelijk dubbel zijn uitgevoerd. Dit had tot gevolg dat sommige klanten een verkeerd saldo zagen. Een aantal klanten heeft hierdoor onterecht rood gestaan, waardoor ze niet konden pinnen. We hebben direct maatregelen getroffen om te zorgen dat alle klanten met hun ING Betaalpas ongeacht het rekeningsaldo tot 250 euro geld konden opnemen en konden betalen bij alle pinautomaten. Klanten die hierdoor te maken hebben gekregen met een roodstand hoeven zelf geen actie te ondernemen. Hiervoor worden geen kosten in rekening gebracht.

Evaluatie en verbetering

We zijn gisteren direct begonnen met de verschillende evaluaties, van zowel de technische aspecten van de storing tot het klantcontact en de communicatie. Alle bevindingen die daaruit voortkomen waarmee we onze dienstverlening aan u verder kunnen verbeteren worden natuurlijk doorgevoerd. Ik ben me bewust van de impact die dit incident op u als klant had en de ongerustheid en onduidelijkheid die het teweeg heeft gebracht. Het gaat om de kern van onze dienstverlening en wij zullen er alles aan doen om u de dienstverlening te bieden die u van ons mag verwachten.

Om vervelende omstandigheden te voorkomen, willen wij u vragen om uw rekening bij te werken via onderstaande link <Inloggen Internet Bankieren>

Vriendelijke groet,
Nick Jue
Directievoorzitter ING Nederland

Deel dit:

Reacties

  1. Albert van der Horst says:

    Nogmaals: onprofessioneel

  2. Albert van der Horst says:

    Het is absoluut onaanvaardbaar dat een phishing bericht wordt geherpubliceerd zonder dat in de tekst zelf duidelijk wordt aangegeven dat het een fishing bericht is. Te meer als de afzender een bona fide xs4all medewerker is.

    Bij het presenteren en omkaderen van het phishing bericht moet men er van uit gaan dat de ontvanger een digibeet is.

    In het onderwerp mag alleen staan:

    WAARSCHUWING: GA NIET IN OP HET BERICHT MET DE VOLGENDE INHOUD

    Een term als phishing is niet op zijn plaats in de titel. De mensen die weten wat dat is hebben het bericht niet nodig.

    xs4all, ik heb maar een woord: onprofesioneel.