XS4ALL Weblog

Paul Naastepad luidt het nieuwe jaar in

Paul Naastepad

 

Beste, zeer gewaardeerde XS4ALL-klant,

Weet u wat mij als directeur van XS4ALL iedere dag met heel veel plezier naar het werk laat gaan? Het werken met bijzonder fijne, kwaliteitsbewuste en supergedreven collega’s. En u: onze klant. Mijn klant. In het afgelopen jaar heb ik weer een heleboel XS4ALL-klanten mogen ontmoeten.

Dan leer ik mensen kennen die meestal kwaliteitgedreven zijn, technisch geïnteresseerd (tot aan full-on nerd) en die bewust in het leven staan. Ze zijn voorzichtig op het internet, of denken minimaal wel eens na over wat er toch allemaal met hun data op dat WWW gebeurt. Dat motiveert ons allen om de XS4ALL-dienstverlening en beveiliging continu te verbeteren zodat we het zelf OK (tot aan supergoed) vinden.

Wat hebben we het afgelopen jaar zoal voor u gedaan? We hebben uw abonnementsgeld zo goed mogelijk geïnvesteerd in continue verbetering. Een nog stabielere, snellere internetlijn. Nog betere kwaliteit. Betere WiFi in huis door de introductie van nieuwe, state-of-the-art modems en WiFi–repeaters. Onze hele website opnieuw ingericht en verbeterd. Databeveiliging nog beter dan ooit te voren. Onze mensen getraind op de laatste technieken. We kunnen uw FRITZ!Box modem nu ook op afstand updaten (tenzij u dat niet wilt). We hebben Netflix gewoon in het tv-menu ingebouwd. En meer HD-kanalen toegevoegd.

Nog meer? Tuurlijk. Als eerste landelijke provider heeft XS4ALL DNSSEC geactiveerd, zodat u niet per ongeluk terechtkomt op de nepwebsite van een oplichter – mits de originele site ook DNSSEC geactiveerd heeft. Het uitbreiden van de dubbele uitvoering van ons datacenter, zodat uw data helemaal veiliggesteld wordt én er bijvoorbeeld bij brand geen storing bij u veroorzaakt wordt. En we hebben XS4ALL Compleet geïntroduceerd: een hoop extra’s voor klanten die minstens Internet van XS4ALL en KPN Mobiel hebben.

En een kijkje in 2017. Onze innovatie- en investeringsagenda staat dit nieuwe jaar ook alweer bijzonder vol. We gaan uw tv-ervaring op mobiele devices verbeteren, onze netwerksnelheid verder verhogen, ons verhuisproces en andere administratieve processen opnieuw inrichten, nog meer selfcare dienstverlening online mogelijk maken. En nog véél meer!

Beste klant, mijn collega’s en ik kijken ernaar uit om u in 2017 nog meer plezier van het internet te bieden. Wij gaan weer ons uiterste best voor u doen. Het wordt een mooi jaar.

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Google Bookmarks

Bookmark de Permalink. 54 Reacties.

54 reacties op “Paul Naastepad luidt het nieuwe jaar in”

  1. H.L.M schreef:

    Geachte administratie ik ben heel tevreden met XS4ALL nooit problemen Kan geen betere internet provider vinden .bvb DANK IK H.ABEN

  2. Jack Raats schreef:

    Beste Paul,

    Graag zou ik als xs4all abonnee van het eerste uur mee willen profiteren met die snellere netwerkverbindingen. Helaas heb ik maar een ADSL lijntje. Met veel error en trial kom ik op 16Mbit/1Mbit. (postcode 4651XH). Ik hou mij aanbevolen om glasvezel te mogen testen hier.. Ik hoop dat je ook inzie dat alle abonnee’s niet alleen in de randstad zitten…

    Beste wensen en voor mij zeer snel internet op zeer korte termijn!!!!

    Jack

    1. Alfred schreef:

      Helemaal mee eens.
      Maar hoe kom jij met ADSL aan 16 MB? Bij mij is het downloaden met 800 k.s (postcode 9999).
      Het zou ook al heel wat zijn als Ziggo, net als KPN, verplicht wordt om andere providers op hun netwerk toe te laten. Hier is wel internet van ziggo (25 Mb) maar hun helpdesk/service is zoooo slecht. Daar wil je niet bij horen.

    2. Frank schreef:

      Ik begrijp je helemaal!
      Hier in de Randstad is ook niet alles voorzien van glasvezel.
      Bij mij loopt de glasvezel tot aan de wijkcentrale, bij de aanleg hiervan trokken ze mijn koperkabel kapot ( is ook weer gelijk gemaakt :)).Best wel frusterend vind ik, dat je weet de glas op een halve meter van je huis ligt. Maar het is niet beschikbaar.

    3. Dennis van Steijn Dennis van Steijn schreef:

      Beste Jack, Alfred en Frank, XS4ALL levert haar diensten over bestaande infrastructuren die worden gefaciliteerd door derden. XS4ALL is daardoor afhankelijk van de vraag en aanbod in een bepaalde regio of postcodegebied en of hier dan eventueel de infrastructuur word aangepast of aangelegd om bijvoorbeeld onze diensten over een glasnetwerk te leveren. De partijen waarmee we hierin samenwerken zijn ook afhankelijk van vergunningen die door onder andere de gemeente moeten worden verstrekt. XS4ALL legt zelf geen Glasnetwerken aan. Via deze openbare pagina kunt u zien of er op uw adres een snelheidsupgrade gepland is binnen de komende maanden: https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/

      1. Frank schreef:

        Dennis,

        Dank voor je reactie. Ik weet dat jullie afhankelijk zijn van derden.
        En de optie van “bonding”, in hoeverre hebben jullie dit in handen?

      2. Walter schreef:

        Die site is ook niet al te betrouwbaar. Planning kan zomaar met meer dan een jaar worden veranderd.

        1. Hans Derksen schreef:

          Binnenkort ook 10 jaar klant bij XS4ALL en naar volle tevredenheid. Tenminste, met hetgeen maximaal haalbaar is aan snelheid. ik kom tot zo’n 6 a 7 mbps terwijl ik met mijn Vodafone 4G bundel tot 50mbps. Zeker als in huis Netflix gekeken wordt en de snelheid erg traag wordt maak ik gebruik van de 12GB maandbundel door de lucht. Wat ik als wens heb is dat ondanks dat je door te lage snelheid voor HD kwaliteit wel TV zou kunnen kijken op je mobiel of tablet of dat er een combinatie is met Digitenne. Ik ben voor TV immers aangewezen op Canal Digitaal en als ergens de klantonvriendelijkheid top is, is het daar. De aanwezigheid van een voormalig CD directeur bij XS4ALL baart me dan ook enig zorgen. Voor mij zou XS4ALL de diensten verder mogen uitbreiden met een mobiel abonnement. Geen enkele telco weet klanten fatsoenlijk te bedienen en ik denk dat het XS4ALL servicegedachtegoed breder ingezet kan worden. Mensen zijn niet enkel op zoek naar laagste prijs, maar naar juiste prijs/kwaliteit verhouding!

      3. Angela schreef:

        Fourstacks gaf hier voor uitvoer van de upgrade naar VVDSL voor de wijk 48Mbps als prognose…
        Na de upgrade werd er plotseling 90Mbps als haalbaar aangegeven… Dit terwijk de Fritz!Box aangaf dat er een 56Mbps haalbaar was. Inderdaad, de 90Mbps was zoals verwacht niet haalbaar, maar aangezien er vanuit XS4ALL het aanbod gedaan werd om het te testen, en we beiden aan het eind van de lijn op zich wel nieuwsgierig waren is het omgezet.
        Wel, het aantal re-connects is niet mis.
        En vanaf een 60Mbps is de verbinding dus inderdaad instabiel.
        Fourstacks geeft inmiddels de echt, stabiel, haalbare snelheid van 55Mbps.

      4. Angela schreef:

        Dennis, wat XS4ALL ongetwijfelt wel veel meer kan doen is bij baasje KPN aandringen op de uitrol van glasvezel.
        Voorheen was de doelstelling van Reggefiber het uitrollen van glasvezel, maar waanzinnigen hebben KPN toegestaan om Reggefiber uiteindelijk gewoon op te kopen. Sindsdien is die oude doelstelling uiteraard overhoop, want het is nu niets anders meer dan een afdeling van KPN die voor KPN glasvezel aanlegt op het moment dat KPN ergens capaciteit nodig heeft en er geen goedkopere oplossingen beschikbaar zijn voor de korte termijn om de kosten voor KPN om klanten niet teveel te laten klagen laag genoeg zijn en de winst daartegen zo hoog mogelijk…
        Maar ja, dit was regeringsbeleid, want concurentie zou het voor de consumenten goedkoper en beter maken….
        KPN zorgt dus gewoon dat concurentie verdijnt. En Ziggo is daarin dan u voor het grootste deel nog de enige lastpost…

      5. Wim schreef:

        Fijn om te zien dat op mijn aansluiting medio tweede kwartaal de snelheid omhoog gaat.
        Ik hoop dat ik die snelheidsverhoging ook ga merken.
        Aansluiting bevindt zich op 500m van KPNcentrale en maximale downloadsnelheid van 21.5 Mbit/s en upload van 3.4Mbit/s lijkt mij wat magertjes?

      6. Klaas schreef:

        Dennis,

        Die website met daarop de planning van de snelheidsupgrades is een wassen neus. Verleden jaar stond er lange tijd een upgrade gepland voor mijn postcodegebied (9781 GB) in Q3 2016 (en dit is mij zelfs door jullie helpdesk telefonisch bevestigd!), maar tegen de tijd dat Q4 zich aandiende is die planning, zonder vorm van proces, doorgeschoven naar Q4 2017.
        Mooie beloftes, daar hebben we niet zoveel aan.

        1. Walter schreef:

          Dat!
          (en waarom is dat een te korte reactie? Zo dan lang genoeg…?)

      7. Cas schreef:

        Hallo Dennis
        Net als boven staande een aantal jaren klant bij XS4ALL.
        ook wij stonden gepland voor de upgrade van DSL naar VVDSL en bonding
        eerst 2016 Q1 later Q2 weer later Q3 toen werd het Q3 2017 als antwoord kreeg ik :
        Vorige week heb ik een e-mail gestuurd met de belofte om bij KPN na te vragen waarom de internet snelheid upgrade steeds uitgesteld werd. Vandaag heb ik bericht van KPN gekregen. Deze geven het volgende aan:
        Het betreft een toekomstvaste kast, deze kast gaat waarschijnlijk open in 2017.
        Toekomstvast wil zeggen:
        De DSLAM is gebouwd en aansloten op een access area die volgens de toekomst vaste Metro Core / Access Area structuur gehanteerd dient te worden.
        De DSLAM in de VDSL-BR kast krijgt dan een andere AccessArea (AA) dan de DSLAM in de telefooncentrale. Hierdoor is het niet mogelijk om zowel commercieel als technische bestaande klanten om te zetten naar de VDSL-BR kast
        maar als ik zo bovenstaande reacties lees heeft KPN nog wel wat te upgraden door heel Nederland .

      8. Jack Raats schreef:

        De website gaf tot vorige week aan dat ik een update zou krijgen het tweede kwartaal van 2017. Nu geeft hij aan dat er geen updates gepland staan. Kan iemand mij nog een reden geven waarom ik nog xs4all abonnee moet blijven? Men belooft tegenwoordig van alles en er gebeurd niks, behalve de prijsverhogingen dan. Dat was jaren geleden toen ik bij xs4all begon met een UUCP account totaal anders….

        Gisteren een telefoontje gehad van Ziggo. Of ik interessen had in glasvezel… Die schijnt er al een jaar te liggen…

        Kortom xs4all wat kunnen jullie mij nog bieden, behalve veel beloven en niets uitvoeren…
        (kom nu niet aan met de smoes dat jullie afhankelijk zijn van KPN, want dat zijn jullie zelf)

  3. wim jollie schreef:

    Niks dan lof voor xs4all en dat al jaren lang.
    Wat mij wel stoort is dat men het altijd over slechte verbindingen in het buitengebied heeft, terwijl ik in utrecht stad woon en ook een matige verbinding heb en geen glasvezel kan krijgen. Op dat gebied is er nog veel
    te winnen
    groet wim

  4. rudi schreef:

    ben ook supertevreden met xs4all…al jaaaaaaren enige flopproduct is TVvan XS4ALL mijn hemel wat is dat slecht! de contacten die erover zijn geweest hebben geen verbetering gebracht.

  5. Ferry schreef:

    Ik woon nu net in een buitengebied (Limburgs dorp) en geniet al ruim een jaar van een uiterst stabiele glasverbinding. Buitengebied / dorp / grote stad al dan niet de randstad. Het is inmiddels KPN dat bepaald waar welke investeringen gedaan worden in netwerken en niet XS4ALL. XS4ALL de schuld van geven van slechte verbindingen is in veel gevallen dan ook erg kort door de bocht.

    Mijn persoonlijke wensen voor 2017 (als dat even mag):
    1) Een modem/router met meer LAN poorten zodat de switch de deur uit kan (8 poorten zou genoeg zijn).
    2) Een markering bij reeds bekeken TV opnames (de kinderen zijn niet zo goed in opruimen).
    3) Een gebruiksvriendelijke methode (app of website) om TV opnames te beheren.
    4) Een optie om makkelijker door een TV opname heen te fast forwarden b.v. pijltje omhoog om 2 minuten vooruit te springen en pijltje naar rechts om 30 seconden vooruit te gaan.
    5) Geen verdere prijsstijgingen.

    1. Dennis van Steijn Dennis van Steijn schreef:

      Beste Ferry, bedankt voor het compliment en de input! We geven de tips door aan onze product manager, hij houdt zich bezig met de ontwikkeling van onder andere onze tv-dienst. Wat betreft uw vierde punt: als u op uw afstandsbediening de cijfers 2 0 0 intoetst, vervolgd door de achteruit-/vooruitspoelknop, dan springt de opname 2 minuten naar achteren/voren. Andere tijden kunnen natuurlijk ook, 5 3 0 [>>] is bijvoorbeeld 5 minuten en 30 seconden doorspoelen.

  6. HCE schreef:

    Een leuk en goed doordachte presentatie van de “verbeteringen” die XS4ALL voor de klanten heeft gepresenteerd. Alleen jammer dat er opnieuw in een blog presentatie met geen woord gerept wordt over het de nek om draaien van : “internet onderweg” .
    Bestaande klanten mogen het kennelijk( nog even?) houden maar voor nieuwe klanten is dit ineens uit alle pakketten vanaf Smart gehaald!
    Jarenlang kostte het pakket “internet onderweg 250 Mb” € 10 per maand maar was dat inbegrepen in de prijs van de abonnementen vanaf Smart. Haal je € 10 uit een abonnement van € 43 ( de klant moet nu zelf iets extra’s aanschaffen dat ca € 10 per maand kost. maar bij KPN veel meer) dan praat je voor nieuwe klanten over een feitelijke prijsverhoging van 23 % voor het Smart abonnement. Kassa….voor XS4ALL en dat “stilzwijgend” ( lees: stiekem) doorgevoerd!!
    Dan is dat “XS4ALL compleet” dat voor een relatief duur abonnement bij KPN een voordeel op zou kunnen leveren van € 5,
    nog niet eens een halve sigaar uit eigen doos!
    Proost

    1. Angela schreef:

      Inderdaad, HCE…
      Overigens is die korting hoe dan ook voor ons al een wassen neus, want ik heb geen mobiel abonnement bij KPN…. Althans niet op het merk KPN. Op het (ja, goedkopere) merk Telfort is dat aanbod niet.
      Moet zeggen dat ik wel blij ben dat ik mijn 250MB Mobiel Internet account actief heb naast (nu) twee betaalde pakketten.
      Maar, waarschijnlijk moet ik gewoon besluiten om elders te gaan winkelen als ik straks de pakketten niet van een naar een volgend project kan schuiven voor de kosten, en dan gewoon een van de betaalde pakkette moet laten gaan.

  7. Daniel schreef:

    Ben onlangs overgestapt van één van de media giganten naar XS4All. Binnen 14 dagen een glasvezel getrokken en aangesloten. Uitermate aangenaam verrast. Helpdesk is kundig en goed bereikbaar. WiFi modem is echt uitstekend. En de beloofde 500 Mbit up- en down wordt gehaald. Iets duurder dan de concurrentie, maar zoveel beter. Helemaal tevreden.

  8. Henk schreef:

    Ik ben vanaf de HCC-tijd al bij XS4All en ben er zeer tevreden over. Idd iets duurder dan de rest maar zoveel beter. Omruilen van modem of iets dergelijks, no problem. Toppers !

  9. George Rood schreef:

    Nog maar een krap jaar abonnee maar zeer tevreden over de (ADSL) snelheid en het gebrek aan storingen.
    Ook een pluim voor de helpdesk betreft bereikbaarheid en kunde.
    Een wens hoop ik binnenkort vervuld te zien; via de app opnames te kunnen programmeren zoals bij andere provider(s) mogelijk is.
    George Rood

  10. Michiel Faber schreef:

    Ik ben al jaren klant van xs4all. Vele jaren naar volle tevredenheid. Zelfs tot het punt dat ik een aantal mensen om mij heen naar xs4all heb ‘gebracht’. Maar het afgelopen jaar heb ik de ca 6-8 keer dat ik de helpdesk gebeld heb minstens 15 minuten in de wacht gestaan. Een aantal keer zelfs tot 25min! En tussen de keren dat ik belde zaten weken tot maanden. Elke keer hetzelfde verhaal ‘ja het is uitzonderlijk druk’. Dan gaat wat mij betreft die vlieger niet meer op maar is er sprake van onderbezetting. Eerst duurt het 2 minuten voordat je door het menu bent, ‘om ons beter van dienst te kunnen zijn’. Daarna begint het wachten. Er was een tijd dat je op de site de wachttijd kon zien, er geen stierlijk vervelend menu was waar je doorheen moet, en er direct contact was met een mens. En dat is niet eens zo heel lang geleden. Het enige verschil met andere providers is dat de helpdesk, als je ze eenmaal te pakken hebt, meestal daadwerkelijk kan helpen. Dat dan weer wel. Verder zakt xs4all wat mij betreft qua helpdesk terug tot de middenmoot, hooguit. En daar zijn jullie te duur voor vind ik persoonlijk. Als de bereikbaarheid van de helpdesk drastisch verbetert, staat xs4all wat mij betreft weer bovenaan.

    1. Aart schreef:

      Hallo,
      Ik wil me bij je aansluiten wat betreft het bellen naar de helpdesk. Voor enige tijd terug een paar keer moeten bellen, omdat mijn tv box niet goed functioneerde. En inderdaad voordat de helpdesk opneemt duurt lang, naar mijn inziens ook te lang voor een goede provider. Maar de helpdesk heeft wel verstand van zaken, en dat is bij de meeste providers knullebol.
      En bij xs4all zijn ze echt niet beroerd om je terug te bellen, doen ze gelijk. Bij andere providers zullen ze niet zo snel terug bellen.
      Dus wel een goede helpdesk met vindt ik te weinig mensen.

    2. Angela schreef:

      Ja, ik bel niet vaak, maar de wachttijd is inderdaad in het laatste jaar drastisch langer geworden.

  11. Bart van der Kolk schreef:

    Mijn beste wensen voor de XS4ALL medewerkers, heb al een aantal jaren een internetabonnement (voor mij voldoende), en sinds een jaar glasvezel met, na wat aanloopmoeilijkheden met up/downsnelheid: 50 mbit voor een wat hogere prijs, maar in 10 jaar geloof ik, 1 storing van meer dan 5 minuten gehad… Dat is toch wel een prestatie! en als er wat was dat ik als non-weirdo/ selfmade oude lul-computerdeskundige (compliment voor deskundigheid van de helpdesk!) niet kon oplossen, dan keken jullie gewoon even mee, en binnen een paar minuten was het gefixed! Zoals ik heel lang geleden geloofde in de missie van Rop Gongrijp, mensen van DDS, (de roots van XS4All), zo heb ik nu een groot vertrouwen in de kundigheid van XS, ook al zijn ze deel van KPN. Die kunnen er nog een puntje aan zuigen, aan de storingsongevoeligheid van XS! Bedankt!

  12. Bren schreef:

    Zie http://xs4all.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=787
    Ik was en tevreden xs4all klant ook vanaf de hcc tijden. Maar helaas dankzij de AVM fritzbox 7581 is dat nu anders. Wij worden niet seriouse genomen en dit is de tweede draad over alle probleem met de nieuwste hoogstandje van techniek.

  13. Frans Horsten schreef:

    Tv brava en tv oranje zou geen overbodige luxe zijn
    Voor de rest zeer tevreden klant al meer dan 11 jaar
    Een hele goede helpdesk

  14. Ron schreef:

    15+ jaar klant. Ooit begonnen met enkele kb’s p/s en nu op 500 sync. Don’t fix if it ain’t broken. Geen TV / abo omdat ik reclame kijken aan anderen overlaat. Mja, die enkele docu… eh waar heb je anders die snelheid voor nietwaar? :p Zit graag bij een no-nonsense provider,soort van geitenwollensokken op steroids. ;) Oja, mindermindermarketing (gebakken lucht) in 2017 want van dat geld kun je die technische toko nóg beter maken! #besparingstip37185

  15. Sietse schreef:

    Ik zit in het buitengebied met zeer traag internet. Geen enkel uitzicht op verbetering. Kan nooit profiteren van tv extra’ s etc. Hier kan xs4all niets aan doen, want afhankelijk van kpn. Jarenlang wachten op verbetering is bij mijn laatste postcode check (3481LV) in rook opgegaan. Waar xs4all echter niet afhankelijk van is en wel wat aan kan doen is een fikse korting geven op mijn abonnement totdat de sneheid op landelijk gemiddelde zit. Met de service hoog in het vaandel zou dit xs4all sieren. Ben HEEL BENIEUWD wat hierop uw antwoord is?

  16. Jan Daalman schreef:

    Een nog stabielere, snellere internetlijn. Nog betere kwaliteit. Betere WiFi in huis door de introductie van nieuwe, state-of-the-art modems en WiFi–repeaters. Dat is precies wat ik verlang want mijn modem is al oud. Alleen lijkt het hier op dit adres niet te kunnen net als gebruik maken van de Compleet-aanbieding technisch niet mogelijk blijkt. maar bij een KPN dus wel. En dat is jammer want ik ben ‘xs4aller’ van het 1e uur en hoop dat eigenlijk ook te blijven omdat ik altijd zeer tevreden was.
    Een ellenlange e-mailwisseling heeft nog geen oplossing gebracht.

  17. Ton Mulders schreef:

    Onze beste wensen voor alle xs4all klanten en medewerkers.
    Helaas tobben wij sinds een paar maanden met onze verbinding, en zogenaamde “klapperende lijn”.
    De wijze van aandacht en afhandeling van deze situatie is bedroevend, het gaat te ver om het hele relaas hier te plaatsen.
    Toch graag een voorbeeld, 5-1-2017 zou er een onderzoek plaatsvinden in de wijkcentrale, helaas is de verbinding er niet beter op geworden. Bij navraag (gisteravond) was de reactie van de medewerker, ” ik hoop volgende week iets meer te weten”
    Ik mis in deze hele situatie de urgentie, first class is het niet.
    Neemt niet weg,
    Een tof 2017.

  18. Koen schreef:

    Allereerst uiteraard ook de beste wensen voor het team bij xs4all! Als ik de voornemens van Paul lees, dan hoop ik echt dat het op afstand/met je mobiel plannen van TV-opnames hoog op zijn wensenlijstje staat. Bij mij in ieder geval wel ;-)
    Veel succes het komende jaar

  19. Walter schreef:

    Meen je dat echt? “Onze hele website (…) verbeterd.”

  20. Vincent schreef:

    Nog steeds geen glasvezel in mijn gebied midden in de Randstad!

  21. Bert schreef:

    Internet van XS4All, prima al had ik graag een stap tussen 100en 500 mbit gezien. Dat lijkt me niet zo heel erg moeilijk. Maar dan TV, dat is echt een slecht product. Ik ben dan ook erg benieuwd naar de verbeteringen in 2017, met name op mobiele devices. Daar kan XS4All (KPN) nog enorm veel leren van Ziggo. De eerlijkheid gebied me ook te zeggen dat als hier medio 2017 geen verbeteringen zijn ik terug ga naar Ziggo. Mijn wensen voor mobiele devices:
    – opname plannen via tablet/telefoon
    – overal kijken zonder VPN
    – opgenomen programma’s ook op het mobiele device kunnen kijken.
    – fatsoenlijke gids op het mobiele device
    – opname handmatig programmeren zonder gids

  22. Elly Visser schreef:

    Een heel mooi (en helpvol) 2017
    Voor alle XS4ALL medewerkers.
    We hebben al jaaaaaren Internet van XS4ALL,
    Tegenwoordig een 3 in 1 abonnement!
    Tot volle tevredenheid

  23. Paula Anguita schreef:

    Sinds 1998 ben ik abonnee van XS4all, met een (noodgedwongen, want destijds niet beschikbaar in nieuwe woonplaats) onderbreking tussen 2004 – 2010. Iets duurder maar veel veiliger en inderdaad: de service is geweldig goed.
    Mijn enige wens (al een tijdje): verbeter alstublieft de webmail.
    * Tijdens auto-save verspringt namelijk de cursor naar een geheel andere plek. Terwijl je een onderwerp of e-mailadres aan het invullen bent, staat dan ineens de ingetypte tekst zomaar ergens in de e-mail… Dat geeft een rare indruk bij ontvangers als je het niet hebt opgemerkt voor verzenden.
    * Daarnaast zou ik het heel fijn vinden als e-mailadressen waarnaar je een e-mail stuurt, vanzelf zouden worden opgeslagen in de contactlijst.
    Deze verbeteringen zouden voor mij een feest zijn!

  24. Geert-Jan Koot schreef:

    Veel lof voor de medewerkers en de organisatie van XS4all. Graag wens ik jullie een innovatief 2017.
    Met “alles” via de internetkabel zijn we afhankelijk van de betrouwbare verbinding en constante kwaliteit van het signaal. Sinds kort heb ik de nieuwste 4K OLED tv aangesloten. Mijn vraag is of de mediabox van Motorola die we bijna 3 jaar geleden (mei 2014) geleverd kregen de beste verbinding vormt voor een optimale ultraHD weergav

  25. Pierre Melser schreef:

    Nog niet zo lang bij xs4all gekomen mede omdat ik na een zeer lange tijd bij Ziggo gezeten te hebben nu genoeg kreeg van de slechte helpdesk en het voortdurend oneens zijn met Apple waarvan ik een iMac gebruik. Daar wisten ze niks over of maakten Apple verwijten over het niet compatibel zijn met hun instellingen.
    Het `ziet ernaar uit dat het bij xs4all beter gaat, alleen mijn TV vertoont voortdurend stilstaand beeld hetgeen de helpdesk aan interferentie wijt en daar heb ik geen verstand van,

  26. S. Vlastra schreef:

    Zoals al in eerdere commentaren vermeld, Top voor wat betreft Internet, maar oh zo bedroevend voor de TV kant. En dat terwijl moder KPN alle voorzieningen wel heeft voor een mobiele app met gids en opname functionaliteit. Ook het verwijderen van opnames levert vaak storingen op en error meldingen. Dat snappen de kids van 8 en 5 nog niet wat daarmee te doen, ergernis dus.
    Medio 2017 maak ik de balans op en dan zien we weer verder.

    Beste wensen voor 2017, enne zorg dat die TV kant op orde komt :-)

  27. oudblauw schreef:

    Het blijft vreemd om geadviseerd te worden een duurder abonnement aan te nemen (dat namelijk recent iw verhoogd in prijs) terwijl een andere dochter (Simyo) inclusief de 5 Euro korting nog goedkoper is. En dan zit ik ook vast aan KPN mobiel in een jaar waarin ondertussen de internationale tarvieven op de schop gaan!
    Zit nu in een drama bij de mislukte overgang van ADSL2 met 22 MB download, naar VDSL met ‘bonding’ naar 30 ipv de beloofde 45 MB. Met een falende FB7581, kapotte ac-wireless en niet werkende DNS.
    Mijn oude FB7340 werkt gelukkig nog wel, maar nu op 16 MB. Allemaal dus niet goed proefgedraaid alvorens te implementeren, er zijn veel klachten te vinden op internet…

  28. Rudy Schreuder schreef:

    zeer tevreden met Xs4all,denk al 12 jaar!
    maar wil erg graag af van spotify , is dat niet te vervangen voor Qobuz?

  29. Eelke schreef:

    Voor een bedrijf dat zo trots is op allerlei nieuwe dingen – waaronder een nieuwe website is het vreemd dat er al jarenlang een storende fout op de website staat waar niemand zich druk om maakt. Uiterst merkwaardig.
    De fout staat na het inloggen op de pagina Spotify. Daar staat: “wij hebben een licentie klaar staan. Maak de aanvraag af.” En dat staat er al jaren. Dom gezicht.

  30. Joost Hillen schreef:

    DNSSEC???? Wat is dat nou weer? Ik ben een zeer tevreden klant, maar alsjeblieft: hou eens op met dat voor mij onbegrijpelijke jargon òf zet er een verklarende tekst bij.

  31. test schreef:

    test test testerdetest

  32. HenkW schreef:

    Beste Paul en alle andere XS4ALL medewerkers. Even terugblikken bij het begin van een nieuw jaar geeft inderdaad vaak een comfortabel gevoel van voldoening. Dat is jullie als beloning voor alle inspanningen ook beslist van harte gegund.
    Wat ik bij die vooral technologische beschouwing mis zijn de goede voornemens. En dan vooral voornemens met betrekking tot eerlijk en open communiceren over missers en problemen die onlosmakelijk met technologische sprongen samen hangen.
    En mochten jullie toch liever alleen terugblikken op technologie? Wat te denken van een XS4ALL Museum? Als aanwinst voor die collectie doneer ik graag een Fritz!box 7581. Als tekst op het bijbehorende bordje stel ik voor: “Het meest state-of-the-art modem van ooit de beste internetprovider”.
    En Paul, mocht mijn cynisme niet goed worden begrepen? Ga dan eens even in gesprek met medewerkers van de Technische Helpdesk, mensen van AVM Support en vooral ook met klanten die de afgelopen anderhalve maand de 7581 hebben proberen te gebruiken.
    2017 is nog lang, maar verbeteringen in zowel de modems als ook in de communicatie over problemen op grotere schaal kunnen wat mij betreft niet snel genoeg komen.

  33. Mike schreef:

    Ik ben erg tevreden over xs4all! Al jaren klant, altijd een stabiele verbinding en een goede helpdesk. Ga zo door!

  34. Marco Berkieb schreef:

    Beste Xs4all, ik kan de woorden van HenkW alleen maar onderschrijven. Ik ben al meer dan 25 jaar klant van XS4All maar nu maken jullie er een puinhoop van. Het modem 7581 voldoet geheel niet aan de wensen/eisen. Geen Dect toestel wat aan te sluiten is, geen stabiel internet ( valt elke dag wel een keer uit). Talloze klachten of de forums maar geen oplossing. Jullie zouden AVM moeten verplichten om binnen een week de firmware update klaar te hebben. Zet op jullie website dat er voorlopig geen nieuwe klanten bij mogen komen omdat jullie het niet aankunnen. Laat bestaande klanten aub niet overgaan naar een hogere snelheid maar laat ze aub op hun oude modem zitten. Het is echt schandalig wat jullie nu presteren. Communiceer aub naar je klanten over de problemen. Ik hoop echt dat er wat veranderd en dat de mensen die nu XS4all hebben met een 7581 modem gecompenseeerd worden. Dat is nog het minste wat jullie kunnen doen om jullie reputatie te redden.

    1. HenkW schreef:

      Dank voor de bevestiging Marco. Helaas blijkt XS4ALL momenteel nauwelijks communicatiever dan m’n tafelpoot.
      Heel spijtig dat men zo zelfgenoegzaam focust op technische successen en zo de belangrijkste factor voor klanttevredenheid én eigen reputatie uit het oog lijkt te verliezen.
      Geen enkele reputatie is ooit beschadigd door open, eerlijk en concreet te communiceren over juist die dingen die niet goed gaan.

  35. Hayo Kuilman schreef:

    Beste Paul Naastenpad,
    Ik ben al sinds 1993 of 1994 klant van xs4all.
    En natuurlijk is er wel af en toe iets mis gegaan, maar het is tot nu toe altijd weer opgelost.
    Net verhuisd naar Glasvezelgebied in de gemeente Tynaarlo, was ik eerste instantie blij dat ik een nieuwe (7581) Fritz!box mocht ontvangen, maar zoals zoveel gebruikers heb ik ook problemen.
    Vooral het DECT probleem is hopeloos. Mijn 3 Friz!fon c5 toestellen kan ik met moeite aanmelden,
    na een reset of een stroomstoring moeten de toestellen opnieuw worden aangemeld, soms zijn meerdere pogingen noodzakelijk, of ik wacht een paar uur en dan werkt het wel weer een tijdje.
    Na een paar dagen wordt de geluidskwaliteit steeds slechter en kunnen mensen die mij bellen niets meer verstaan, dus dan kun je die Fritz!box weer resetten en de toestellen weer aanmelden.
    Ik heb voorlopig een 7360 ingericht als DECT centrale en die in mijn bedrijfsnetwerk achter de 7581 gehangen. En dat werkt wel goed………
    Mijn ICT bedrijf levert aanvullende Fritz apparatuur, zoals repeaters, Wlan usb sticks, telefoons e.d.
    Ik kan wel zeggen dat ik veel ervaring heb met Fritz apparatuur. Er is duidelijk een probleem met de Fritz!box 7581, en ik vraag me af of nieuwe firmware wel een oplossing zal zijn. Een hardware probleem lijkt me niet uitgesloten ( dect chipset).
    XS4ALL MOET NIET DOEN OF ER NIETS AAN DE HAND IS. Daar ben ik wel in teleurgesteld.
    Als ik de berichten lees op https://xs4all.gebruikers.eu/forum, zijn er nog al wat klanten van Xs4all die problemen hebben met de Fritz!box 7581. En die kan Xs4all niet negeren.
    En hun klachten moet Xs4all ook niet bagatelliseren.
    Het concept van de Fritz!box 7581 is prima, maar de uitvoering duidelijk niet. Nu ik Dect niet meer gebruik en nog een relatief lage glasvezel snelheid (50mbit) heb lijkt het apparaat verder stabiel.
    TV kijken en via internet radio luisteren op mijn pc gaat prima.
    Beste Paul, ik lees je reactie graag op het Blog
    Met vriendelijke groet,

    Hayo Kuilman

  36. oudblauw schreef:

    Ik ben ondertussen al weer dertien dagen later. Het is wonderlijk en verbazingwekkend de oorverdovende stilte waarin XS4ALL zich hult. Ook op deze pagina. In mijn postcode 2023EV in Haarlem is de overgang van ADSL, met 20 MB download, naar pairbonding-VDSL, met 28 MB ipv de beloofde 42 MB download, een drama in combinatie met de FritzBox 7581. Spontaan verbroken internet verbinding, die na een herstart weer terug is. DECT-telefonie heb ik nu weer stabiel gekregen door het 7340 modem als IP-client te installeren voor de telefonie en de wireless verbinding. En er zijn meer onvolkomenheden, kijk met name naar de opsommingen op http://xs4all.gebruikers.eu .
    Vertrouwen komt te voet en vertrekt te paard. XS4ALL : COMMUNICEER en leg uit wat er fout is gegaan. Dit is een niet rijp product dat jullie uitrollen. De Duiste versie (7580) heeft al een update 6.80 die veel fouten herstelt, zo lees ik in de producttoelichting op http://ftp.avm.de .

Commentaar is gesloten