Beste, zeer gewaardeerde XS4ALL-klant,

Weet u wat mij als directeur van XS4ALL iedere dag met heel veel plezier naar het werk laat gaan? Het werken met bijzonder fijne, kwaliteitsbewuste en supergedreven collega’s. En u: onze klant. Mijn klant. In het afgelopen jaar heb ik weer een heleboel XS4ALL-klanten mogen ontmoeten.

Dan leer ik mensen kennen die meestal kwaliteitgedreven zijn, technisch geïnteresseerd (tot aan full-on nerd) en die bewust in het leven staan. Ze zijn voorzichtig op het internet, of denken minimaal wel eens na over wat er toch allemaal met hun data op dat WWW gebeurt. Dat motiveert ons allen om de XS4ALL-dienstverlening en beveiliging continu te verbeteren zodat we het zelf OK (tot aan supergoed) vinden.

Wat hebben we het afgelopen jaar zoal voor u gedaan? We hebben uw abonnementsgeld zo goed mogelijk geïnvesteerd in continue verbetering. Een nog stabielere, snellere internetlijn. Nog betere kwaliteit. Betere WiFi in huis door de introductie van nieuwe, state-of-the-art modems en WiFi–repeaters. Onze hele website opnieuw ingericht en verbeterd. Databeveiliging nog beter dan ooit te voren. Onze mensen getraind op de laatste technieken. We kunnen uw FRITZ!Box modem nu ook op afstand updaten (tenzij u dat niet wilt). We hebben Netflix gewoon in het tv-menu ingebouwd. En meer HD-kanalen toegevoegd.

Nog meer? Tuurlijk. Als eerste landelijke provider heeft XS4ALL DNSSEC geactiveerd, zodat u niet per ongeluk terechtkomt op de nepwebsite van een oplichter – mits de originele site ook DNSSEC geactiveerd heeft. Het uitbreiden van de dubbele uitvoering van ons datacenter, zodat uw data helemaal veiliggesteld wordt én er bijvoorbeeld bij brand geen storing bij u veroorzaakt wordt. En we hebben XS4ALL Compleet geïntroduceerd: een hoop extra’s voor klanten die minstens Internet van XS4ALL en KPN Mobiel hebben.

En een kijkje in 2017. Onze innovatie- en investeringsagenda staat dit nieuwe jaar ook alweer bijzonder vol. We gaan uw tv-ervaring op mobiele devices verbeteren, onze netwerksnelheid verder verhogen, ons verhuisproces en andere administratieve processen opnieuw inrichten, nog meer selfcare dienstverlening online mogelijk maken. En nog véél meer!

Beste klant, mijn collega’s en ik kijken ernaar uit om u in 2017 nog meer plezier van het internet te bieden. Wij gaan weer ons uiterste best voor u doen. Het wordt een mooi jaar.

Deel dit:

Reacties

  1. oudblauw says:

    Ik ben ondertussen al weer dertien dagen later. Het is wonderlijk en verbazingwekkend de oorverdovende stilte waarin XS4ALL zich hult. Ook op deze pagina. In mijn postcode 2023EV in Haarlem is de overgang van ADSL, met 20 MB download, naar pairbonding-VDSL, met 28 MB ipv de beloofde 42 MB download, een drama in combinatie met de FritzBox 7581. Spontaan verbroken internet verbinding, die na een herstart weer terug is. DECT-telefonie heb ik nu weer stabiel gekregen door het 7340 modem als IP-client te installeren voor de telefonie en de wireless verbinding. En er zijn meer onvolkomenheden, kijk met name naar de opsommingen op http://xs4all.gebruikers.eu .
    Vertrouwen komt te voet en vertrekt te paard. XS4ALL : COMMUNICEER en leg uit wat er fout is gegaan. Dit is een niet rijp product dat jullie uitrollen. De Duiste versie (7580) heeft al een update 6.80 die veel fouten herstelt, zo lees ik in de producttoelichting op http://ftp.avm.de .

  2. Hayo Kuilman says:

    Beste Paul Naastenpad,
    Ik ben al sinds 1993 of 1994 klant van xs4all.
    En natuurlijk is er wel af en toe iets mis gegaan, maar het is tot nu toe altijd weer opgelost.
    Net verhuisd naar Glasvezelgebied in de gemeente Tynaarlo, was ik eerste instantie blij dat ik een nieuwe (7581) Fritz!box mocht ontvangen, maar zoals zoveel gebruikers heb ik ook problemen.
    Vooral het DECT probleem is hopeloos. Mijn 3 Friz!fon c5 toestellen kan ik met moeite aanmelden,
    na een reset of een stroomstoring moeten de toestellen opnieuw worden aangemeld, soms zijn meerdere pogingen noodzakelijk, of ik wacht een paar uur en dan werkt het wel weer een tijdje.
    Na een paar dagen wordt de geluidskwaliteit steeds slechter en kunnen mensen die mij bellen niets meer verstaan, dus dan kun je die Fritz!box weer resetten en de toestellen weer aanmelden.
    Ik heb voorlopig een 7360 ingericht als DECT centrale en die in mijn bedrijfsnetwerk achter de 7581 gehangen. En dat werkt wel goed………
    Mijn ICT bedrijf levert aanvullende Fritz apparatuur, zoals repeaters, Wlan usb sticks, telefoons e.d.
    Ik kan wel zeggen dat ik veel ervaring heb met Fritz apparatuur. Er is duidelijk een probleem met de Fritz!box 7581, en ik vraag me af of nieuwe firmware wel een oplossing zal zijn. Een hardware probleem lijkt me niet uitgesloten ( dect chipset).
    XS4ALL MOET NIET DOEN OF ER NIETS AAN DE HAND IS. Daar ben ik wel in teleurgesteld.
    Als ik de berichten lees op https://xs4all.gebruikers.eu/forum, zijn er nog al wat klanten van Xs4all die problemen hebben met de Fritz!box 7581. En die kan Xs4all niet negeren.
    En hun klachten moet Xs4all ook niet bagatelliseren.
    Het concept van de Fritz!box 7581 is prima, maar de uitvoering duidelijk niet. Nu ik Dect niet meer gebruik en nog een relatief lage glasvezel snelheid (50mbit) heb lijkt het apparaat verder stabiel.
    TV kijken en via internet radio luisteren op mijn pc gaat prima.
    Beste Paul, ik lees je reactie graag op het Blog
    Met vriendelijke groet,

    Hayo Kuilman

  3. Marco Berkieb says:

    Beste Xs4all, ik kan de woorden van HenkW alleen maar onderschrijven. Ik ben al meer dan 25 jaar klant van XS4All maar nu maken jullie er een puinhoop van. Het modem 7581 voldoet geheel niet aan de wensen/eisen. Geen Dect toestel wat aan te sluiten is, geen stabiel internet ( valt elke dag wel een keer uit). Talloze klachten of de forums maar geen oplossing. Jullie zouden AVM moeten verplichten om binnen een week de firmware update klaar te hebben. Zet op jullie website dat er voorlopig geen nieuwe klanten bij mogen komen omdat jullie het niet aankunnen. Laat bestaande klanten aub niet overgaan naar een hogere snelheid maar laat ze aub op hun oude modem zitten. Het is echt schandalig wat jullie nu presteren. Communiceer aub naar je klanten over de problemen. Ik hoop echt dat er wat veranderd en dat de mensen die nu XS4all hebben met een 7581 modem gecompenseeerd worden. Dat is nog het minste wat jullie kunnen doen om jullie reputatie te redden.

    • HenkW says:

      Dank voor de bevestiging Marco. Helaas blijkt XS4ALL momenteel nauwelijks communicatiever dan m’n tafelpoot.
      Heel spijtig dat men zo zelfgenoegzaam focust op technische successen en zo de belangrijkste factor voor klanttevredenheid én eigen reputatie uit het oog lijkt te verliezen.
      Geen enkele reputatie is ooit beschadigd door open, eerlijk en concreet te communiceren over juist die dingen die niet goed gaan.

  4. Mike says:

    Ik ben erg tevreden over xs4all! Al jaren klant, altijd een stabiele verbinding en een goede helpdesk. Ga zo door!

  5. HenkW says:

    Beste Paul en alle andere XS4ALL medewerkers. Even terugblikken bij het begin van een nieuw jaar geeft inderdaad vaak een comfortabel gevoel van voldoening. Dat is jullie als beloning voor alle inspanningen ook beslist van harte gegund.
    Wat ik bij die vooral technologische beschouwing mis zijn de goede voornemens. En dan vooral voornemens met betrekking tot eerlijk en open communiceren over missers en problemen die onlosmakelijk met technologische sprongen samen hangen.
    En mochten jullie toch liever alleen terugblikken op technologie? Wat te denken van een XS4ALL Museum? Als aanwinst voor die collectie doneer ik graag een Fritz!box 7581. Als tekst op het bijbehorende bordje stel ik voor: “Het meest state-of-the-art modem van ooit de beste internetprovider”.
    En Paul, mocht mijn cynisme niet goed worden begrepen? Ga dan eens even in gesprek met medewerkers van de Technische Helpdesk, mensen van AVM Support en vooral ook met klanten die de afgelopen anderhalve maand de 7581 hebben proberen te gebruiken.
    2017 is nog lang, maar verbeteringen in zowel de modems als ook in de communicatie over problemen op grotere schaal kunnen wat mij betreft niet snel genoeg komen.

  6. test says:

    test test testerdetest

  7. Joost Hillen says:

    DNSSEC???? Wat is dat nou weer? Ik ben een zeer tevreden klant, maar alsjeblieft: hou eens op met dat voor mij onbegrijpelijke jargon òf zet er een verklarende tekst bij.

  8. Eelke says:

    Voor een bedrijf dat zo trots is op allerlei nieuwe dingen – waaronder een nieuwe website is het vreemd dat er al jarenlang een storende fout op de website staat waar niemand zich druk om maakt. Uiterst merkwaardig.
    De fout staat na het inloggen op de pagina Spotify. Daar staat: “wij hebben een licentie klaar staan. Maak de aanvraag af.” En dat staat er al jaren. Dom gezicht.

  9. Rudy Schreuder says:

    zeer tevreden met Xs4all,denk al 12 jaar!
    maar wil erg graag af van spotify , is dat niet te vervangen voor Qobuz?

  10. oudblauw says:

    Het blijft vreemd om geadviseerd te worden een duurder abonnement aan te nemen (dat namelijk recent iw verhoogd in prijs) terwijl een andere dochter (Simyo) inclusief de 5 Euro korting nog goedkoper is. En dan zit ik ook vast aan KPN mobiel in een jaar waarin ondertussen de internationale tarvieven op de schop gaan!
    Zit nu in een drama bij de mislukte overgang van ADSL2 met 22 MB download, naar VDSL met ‘bonding’ naar 30 ipv de beloofde 45 MB. Met een falende FB7581, kapotte ac-wireless en niet werkende DNS.
    Mijn oude FB7340 werkt gelukkig nog wel, maar nu op 16 MB. Allemaal dus niet goed proefgedraaid alvorens te implementeren, er zijn veel klachten te vinden op internet…