XS4ALL Weblog

Onze internet roots blijven de basis

XS4ALL

Als Manager Marketing heb ik de de eer om u namens heel XS4ALL het allerbeste toe te wensen voor 2012. Ieder jaar opnieuw moeten we uw vertrouwen verdienen en uiteraard gaan we daar ook dit jaar ons uiterste best voor doen. Iedere dag opnieuw.

In onze maatschappij worden we met z’n allen steeds meer afhankelijk van internet, zowel privé als zakelijk. Het aantal internetgebruikers in Nederland is het afgelopen jaar weer gestegen en mobiel internet is volop omarmd dankzij het gebruik van smartphones en laptops. Daarnaast biedt internet steeds meer mogelijkheden. Onze klanten kijken steeds vaker TV via internet (uitzending gemist, YouTube) en de traditionele TV wordt steeds interactiever.

Dit betekent dat onze rol als internetaanbieder voor u ook steeds belangrijker wordt. Dit realiseren we ons heel goed. Veel klanten hebben inmiddels een 3 in 1 pakket: Internet, Bellen en Televisie. Dan is de kwaliteit van de verbinding cruciaal. Daarom willen we de beste zijn en niet zozeer de grootste. Excelleren. We hebben daarvoor de passie en kennis van internet en dat blijft onze basis. En alle diensten als bellen en iTV zullen we blijven benaderen vanuit onze internet roots. WebTV is daarvan een mooi voorbeeld.

Dat geldt ook voor internet via glasvezel. Alle mogelijkheden van het internet komen het best tot zijn recht over glas. Dit hebben we 2e helft vorig jaar geïntroduceerd en we merken veel enthousiasme bij onze klanten die zijn aangesloten. Een kleine 10% van u kan hiervan profiteren omdat Nederland plaats voor plaats verglaast wordt. We laten het u direct weten als u één van de gelukkigen kunt zijn in 2012. Ik wens u een gezond en internetrijk jaar toe.

Pieter Plaisier

Pieter is Manager Marketing bij XS4ALL

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Google Bookmarks

Tags: , . Bookmark de Permalink. 38 Reacties.

38 reacties op “Onze internet roots blijven de basis”

  1. OM schreef:

    Ik vind de TV van xs4all onder de maat, de Motorola settopbox is een grote ergernis. Verder loopt xs4all achter qua snelheid op VDSL gebied Ook de bitrate van de TV streams op glas is laag vergeleken met KPN , waarmee xs4all bijna 100% van de infrastructur deelt.

    xs4all heeft vooral pretenties.

    1. Vera Pfundt schreef:

      @OM. Zou je voor mijn beeldvorming iets specifieker willen worden?
      In welk opzicht is de settopbox een ergernis (ik herken het niet)
      Wat betekent de achterstand in snelheid op vdsl gebied in cijfers, vergeleken met andere aanbieders?
      Hoeveel is bij xs4all de bitrate van tv-streams op glas STRUCTUREEL lager (één momentopname vind ik niet zo interessant)dan bij KPN.
      Alvast dank voor je reactie.

      1. Nils schreef:

        De bitrate van XS4All is structureel lager dan die van een andere KPN dochter, XMS. Simpelweg omdat deze de streams heeft geoptimaliseerd voor glas, en niet voor VDSL, zoals die van XS4All dat zijn, en er dus minder gecomprimeerd wordt. Ik zal eens een bandbreedtemeter hangen aan de XMS oplossing, dan is er vergelijkingsmateriaal.

        Vergelijken is verder simpel: Ga naar een glasvezelcentrum in een buurt waar verglaasd (ja, dat spel je met een d, niet zoals Pieter met een t) wordt, en vraag of ze even een Discovery of Nation Geographic aanzetten.

  2. Anoniem schreef:

    Wat een vreselijk marketing gel*l! Proost!
    (en dat terwijl XS4all intussen geen meerwaarde meer biedt t.o.v. de andere providers, nog sterker: steeds meer achterloopt op hen).
    KPN is XS4all aan het killen, net als met hun andere providers is gebeurd (Telfort was de een-na-laatste blijkbaar).
    :-(

  3. G Joosten schreef:

    Ook ik vind de Motorola settopbox een grote ergernis. Het beeld is mooi, maar daar is alles mee gezegd. Programmeren, vooral periodiek opnemen gaat slecht, de afstandsbediening reageert nauwelijks en teletekst kijken is een grote ergernis. En een grote kluwen kabels door mijn woonkamer. Bovendien kost het heel veel aan stroom, in een half jaar meer dan 250 kW meer gebruikt dan in dezelfde periode vorig jaar. Hoewel ik nog een half jaar aan dit abonnement vast zit heb ik alles afgekoppeld en kijk weer via de kabel.

  4. F.Ramaekers schreef:

    Mooi verhaal, alles onder controle… Wanneer gaat xs4all dan ook eens de oude hcc klanten op een normale aansluiting zetten. Dan kunnen ook deze klanten profiteren van al dat goeds. En dan is de reclame voor oa. IPv6 niet meer misleidend.(alleen een fritbox nodig?)

    1. Steven schreef:

      Ik, als oude klant van HCC, heb niks te klagen.
      Alles werkt naar behoren en heb eigenlijk nergens last van. Heb zelfs ondertussen ook glasvezel van XS4ALL, en ook hier mag ik al helemaal niet over klagen.

  5. F van Tatenhove schreef:

    Sinds het begin van XS4ALL ben ik klant, destijds met een 14K4 modempje (waar is de tijd) later ISDN en nu ADSL, graag zou ik glasvezel hebben op mijn adres. Envelen in mijn straat ook. Ik weet zeker dat iedereen overgaat op Internet/bellen/TV via glasvezel.
    mvg Frank

    1. André schreef:

      Inbellen met 9600 baud modem was toen zeer snel lol “handshaking” en een nieuwe digitale wereld lol
      Sinds de begin tijd bij XS4All klant maar het is tijd om na 16 jaar een nieuwe provider te testen…
      Snelheid wat ze bieden blijft helaas zwaar achter op ADSL en prijs technisch ook.
      Tja XS4ALL is niet meer wat het was :(
      Uptime was het enige argument om nog te blijven maar ook dat vervalt.
      Uitrol glasvezel is belachelijk traag in Nederland :(

  6. Daniel schreef:

    Het is jammer om te zien dat KPN weer een hele agressieve methode gebruikt om alles wat niet
    KPN is en meer service biedt de das om te doen. Je ziet dat KPN er weer voor zorgt dat xs4all qua kwaliteit achteruit gaat. Het is een vies en naar spelletje. Eerder kon je met vragen bij de servicedesk terecht en wist je dat je antwoord kreeg van iemand met verstand van zaken. Tegenwoordig zit er allemaal nieuw volk zonder kennis. Niets tegen mensen zonder ervaring, iedereen moeet ergens beginnen maar zorg alsjeblieft voor een goede opleiding binnen xs4all.

  7. Theo schreef:

    Bij mijn werk xs4all better als kpn had een 40MB haalde 10MB niet bij kpn en xs4all 20MB zit er vaak boven en tv is better als digitennen

  8. imeelklant schreef:

    En dit durft heer Plaisier niet op “haar”
    Yellow Spaces te vertellen waar de “oeroude” klanten per 1 januari de mond werd gesnoerd?

  9. imeelklant schreef:

    internetroots

    juist!
    alle vrije beschikbare (noodzakelijke!) informatie zonder censuur en/ of toevoegingen, beperkingen etc snel, volledig en vrij beschikbaar voor iedere burger cq klant van xs4all
    En dit tegen een prijs waarbij een huidig Neerlands consument nog wat over houdt voor zijn dagelijks brood.

  10. Erik schreef:

    Xs4all is voor mij bottomline betrouwbaarheid en service. De prijs is stevig, maar / en daar mag je wat voor verwachten. Optionele extra diensten voor klanten gratis voor een bepaalde periode zou wel een opsteker zijn. Verder zo min mogelijk gezever graag.

    1. Anoniem schreef:

      @Erik: De prijs is stevig. Je verwacht meer, maar je krijgt tegenwoordig minder dan bij de andere providers. KPN biedt tegenwoordig meer betrouwbaarheid en service. Overstappen naar KPN is blijkbaar de huidige “opsteker” va XS4all?
      Dan stopt dat gezever van Pieter Plaisier verder vanzelf.

  11. Risto7207 schreef:

    En als je “internet” hebt kan(moet) je eerst “Televisie” nemen voordat je WebTV mag aanklikken……….
    Is GEEN mooi voorbeeld want technisch is het ONmogelijk “Televisie” te nemen als je ISDN hebt !
    Ben je dus eerst verplicht om de installatie thuis te verNIEUWen om 1 (een) kanaal per aansluiting te bekijken. Dat is meer onkosten om minder te kijken in 1 (een) huis !

    Dus wordt het geen 3 in 1 maar 1 van de 1.

  12. Risto7207 schreef:

    En alle diensten als bellen en iTV zullen we blijven benaderen vanuit onze internet roots. WebTV is daarvan een mooi voorbeeld.

    En als je “internet” hebt kan(moet) je eerst “Televisie” nemen voordat je WebTV mag aanklikken……….
    Is GEEN mooi voorbeeld want technisch is het ONmogelijk “Televisie” te nemen als je ISDN hebt !
    Ben je dus eerst verplicht om de installatie thuis te verNIEUWen om 1 (een) kanaal per aansluiting te bekijken. Dat is meer onkosten om minder te kijken in 1 (een) huis !

    Dus wordt het geen 3 in 1 maar 1 van de 1.

    (dit is de juiste )

  13. Otto schreef:

    Over de settopbox: user interface is in het algemeen onhandig en omslachtig, afstandbediending is ergonomisch slecht: glad, hij flikkert zo uit je handen. Verder:

    Je kan geen twee streams tegelijk opnemen. Je kan geen HD opnemen. Herhaald opnemen is niet mogelijk vanuit de gids. HD zenders komen niet in plaats van de standaard variant. Je kan de opgenomen content niet van het apparaat halen. Je kan geen externe disk gebruiken.

    Ziggo met een Humax recorder is echt een stuk beter op al deze punten.

  14. Willem schreef:

    Ik wil meer UPSTREAM bandbreedte. Video en foto’s uploaden duurt eindeloos. Hier in een moderne wijk midden in de randstad biedt XS4ALL 1 Mbps upstream. Ziggo 10 Mbps. Met VDSL is 16/16 Mbps mogelijk. Maar XS4ALL doet het niet. Denkt dat we alleen maar willen downloaden. Downloaden is zoooooo 2002….

  15. Otto schreef:

    Over VDSL: KPN levert 30/3 en 50/5
    xs4all levert 20/2 en 40/3 tegen een hogere prijs.

    HD TV streams op glas zijn bij KPN sinds een tijdje zo rond de 12Mb/s, bij xs4all 8Mbps. Zie de discussies op tweakers.

  16. Berend schreef:

    Lekker ook dat als welkomst kado van internet tv je 10 dagen met een klapperende verbinding zit die je het internetten zowel als het tv kijken onmogelijk maakt. Fijn ook dat de helpdesk nu er zoveel technische problemen komen bij xs4all is samengevoegd met die van KPN, ook daar is de kwaliteit dus verdwenen.
    Ik denk dat “Ieder jaar opnieuw moeten we uw vertrouwen verdienen” beter vervangen kan worden door “we moeten het vertrouwen terug verdienen”

  17. Mike Bommerson schreef:

    Hallo Pieter,
    ik wens iedereen bij XS4All ook een mooi 2012 toe. Ik hoop dat jullie je blijven inzetten voor een veilig internet en voor de bewaking van onze privacy.
    Bij XS4All voel ik me net altijd een beetje meer beschermd tegen betutteling dan bij veel andere providers.
    Die 500 mb die ik nu overal lees klinkt leuk, maar eerlijk gezegd vraag ik me af wat ik met zo’n snelheid moet wanneer straks zoiets als SOPA aan de hele wereld is opgedrongen.

  18. wouter schreef:

    Hallo Pieter,
    Ik ben over de meeeste punten wel tevreden en enthousiast over xs4all. Ik verwacht alleen wel dat jullie snel een oplossing aanbieden voor webtv in combinatie met linux. DRM mag toch niet de rede zijn! Het meelopen met de controle drang van grote bedrijven past niet bij xs4all!
    Groeten, Wouter

  19. Otto schreef:

    Oh, ik waardeer de inspanningen op gebied van privacy zeer. Maar zeggen dat je de beste wil zijn en aan de andere kant je laten voorbijsnellen door KPN en zelfs Telfort gaat er bij mij niet in.

  20. Adri schreef:

    Ik ben al ca. 10 jaar trouwe klant, en heb internet, telefonie en televisie van xs4all. Een paar jaar geleden was er een kleine inzinking bij de helpdesk; de medewerkers hadden waren minder deskundig geworden en de oplostijd werd (veel) langer, maar dat is inmiddels weer verbeterd. Het zal niet meevallen om het aanbod steeds verder te vergroten en toch op alle (deel)gebieden even deskundig te blijven. De organisatie is in 10 jaar wel wat ‘logger’ geworden, maar ik ben steeds goed geholpen bij problemen. En, ook belangrijk: de verbinding ligt er nooit uit.
    Kortom, het kan altijd beter, maar over het geheel genomen ben ik nog steeds tevreden. Je betaalt veel, maar je krijgt er ook heel wat voor terug.
    Nu nog glasvezel, maar de aanleg daarvan ligt helaas bij andere partijen.

    1. Rob schreef:

      Adri, je laatste opmerking dat het aanleggen van glasvezel helaas bij andere partijen liggen is onterecht. Reggefiber is druk bezig om vele plaatsen in het land te “verglazen” waarbij alle ISP welkom zijn. Een open netwerk waarbij de markt eindelijk zijn werking kan doen. Je moet er toch niet denken dat KPN alleen heerser gaat worden. Alhoewel ik mij daar nu ook zorgen over maakt omdat straks KPN een meerderheidsbelang krijgt in Reggefiber en dan zijn we weer terug bij af. De enige die hier gelukkig van wordt is meneer Wessels van Reggefiber.

  21. Wim van der Wilk schreef:

    KPN moest een voorbeeld aan xs4all nemen zoals Paardekoper in een tv-uitzending te kennen gaf en heeft dit blijkbaar ook gedaan. Laat nu xs4all maar zorgen dat dit in de toekomst blijft bestaan en zo niet dan zullen ze het vanzelf wel merken. Zo als met alles in ons bestaan zijn er bergen en dalen.

  22. Ruud schreef:

    Ik zit hier 11 januari 2012 in een ingesneeuwd Hinterglemm en heb alle onderstaande reacties gelezen. Er staat veel ge ouwehooer bij. Ik ben ruim 10 jaar klant bij XS4ALL en zeer tevreden: Nooit storing gehad, een ruime mailbox van 1,2 GB, een homepage ruimte van 2 GB, helpdesk prima in orde. En dat alles in het Startpakket voor 30 euro per maand.
    Ik heb nog internet en een vaste telefoonverbinding via de koperen kabel van KPN.Daardoor is de verbinding vaak erg traag. Daarom overweeg ik om via UPC (waar ik alleen analoge TV van heb)ALLEEN een internet verbinding erbij te nemen.En dan bij XS4ALL over te stappen naar hun Pack-pakket voor 15 euro per maand.Dan behoud ik alles van XS4ALL en mijn snelheid gaat aanzienlijk omhoog.

  23. jan bosscher schreef:

    Wat is dat nou voor kul dat kpn xs4all zou willen killen het is gewoon het kwaliteits zusje van het zelfde bedrijf.

  24. Remko schreef:

    Twee jaar geleden kreeg ik een brief van XS4ALL dat ik die zomer overgezet zou worden naar VDSL. Dat heb ik nog steeds niet. Gezien de snelheid waarmee Reggefiber uitrolt verwacht ik de komende vijf jaar nog geen gebruik te kunnen maken van glasvezel. Vreemd, want heel Rotterdam ligt al vol met glas. Als bedrijf kun je binnen een week een aansluiting krijgen, als particulier kun je het vergeten.

    Ondertussen zakt mijn 20Mbit ADSL langzaamaan van 16Mbit, naar 15, naar 14, naar 13 en inmiddels kom ik niet boven de 12Mbit uit. Het aantal ‘experimentele’ en ‘extra’ diensten is tot een minimum gedaald. Kortom, in de 10 jaar dat ik klant ben heb ik XS4ALL van een vooruitstrevende internet provider zien afdalen naar een veel te dure middenmoter.

    Het is dat ik een ongelofelijke hekel aan UPC heb anders was ik al lang en breed overgestapt.

  25. Wim Schenkels schreef:

    Ik las in de krant, dat KPN de opslagkosten voor “onbeperkt bellen” flink gaat verhogen. Gaat dit ook voor XS4ALL gelden ?
    Dan zullen veel klanten waarschijnlijk naar de”kabelaars” overstappen. . .
    Ben benieuwd.

  26. Sjonnie schreef:

    Ik heb me ingeschreven voor glasvezel van xs4all.

    Ik ben nu niet echt te spreken over de beeldkwaliteit van UPC (HD pakket) te veel artifacts en moire op met name de eigen omroep uitzendingen uit Hilversum (publiek en commercieel).
    Kan iemand me vertellen wat nu de beeldkwaliteit is bij xs4all? Ik hoor dat de bandbreedte zeer recentelijk is verbeterd.
    Ik heb al flink liggen zoeken maar nergens kan ik een onafhankelijk en betrouwbaar overzicht vinden hoe de verschillende aanbieders van glas (KPN, ICT concepts, KickXl, Vodafone, Xs4all, Lijbrandt, …) qua beeldkwaliteit het doen tov elkaar

  27. KF schreef:

    Bij ieder bedrijf waar hard wordt gewerkt worden fouten gemaakt, ontkom je niet aan.
    Ik ben al van het eerste begin bij XS4ALL, er moet dus heel wat gebeuren wil ik bij hen weggaan. Ja je betaalt meer, daar krijg je veel voor terug, kwaliteit, professionaliteit en betrouwbaarheid. Kom daar nog maar eens om, in deze tijd.
    En ja ook bij ons is weleens iets niet helemaal verlopen zoals het had gemoeten!
    Beste Peter Plaisier, bedankt voor uw wensen en “gezever” ;-))

  28. Piet schreef:

    Sinds half november heb ik glasvezel. Alles bevalt, behalve de aanlegtijden op internet. Het zou lonen als XS4all snel overstapt naar een andere backboneprovider.

  29. Denny schreef:

    Ik ben nu in Belgie en probeerde de PirateBay te bereiken. De web site blijkt daar al te zijn geblokkeerd. Het geeft me een vreselijk naar gevoel omdat blijkbaar een overheid bepaald wat ik wel en niet mag zien. Dit is geen censuur maar mijns inziens dictatuur en dus onaanvaardbaar.

    De tekst:
    U wordt naar deze stoppagina doorverwezen omdat de website die u tracht te bezoeken inhoud aanbiedt die door de Belgische wetgeving als illegaal wordt aanzien.
    Indien u beheerder of eigenaar van deze website bent en u meent dat deze maatregel ten onrechte is genomen, kan u een fax sturen op het nummer +32(0)2/733.56.16.

    Vous venez d’être redirigé vers cette page. Le site que vous essayez de consulter contient des informations illégales au regard de la législation belge.
    Si vous êtes gestionnaire ou propriétaire de ce site web et si vous pensez que cette mesure a été prise à tort, vous pouvez toujours envoyer un fax au numéro +32(0)2/733.56.16.

    Sie wurden auf diese Seite weitergeleitet! Die Seite, die Sie versuchen aufzurufen enthält, gemäß der belgischen Gesetzgebung, verbotene Inhalte.
    Sollten Sie als Verantwortlicher oder Besitzer der Webseite mit dieser Maßnahme nicht einverstanden sein, schicken Sie ein Fax an die Nummer +32(0)2/733.56.16.

    You have been redirected to this stop page because the website you are trying to visit offers content that is considered illegal according to Belgian legislation.
    If you are the owner or administrator of this website and you consider to be wrongly redirected, you can report this by fax at +32(0)2/733.56.16.

  30. pb schreef:

    XS4ALL heeft privacy nogal hoog staan. Die meerwaarde zouden ze naar mijn mening verder moeten uitwerken door in de huidige firewall op de internet aansluiting (in het self service centre) meer mogelijkheden te maken, zoals de mogelijkheid om “SurfControl”; het blokkeren van adverteerders, spyware sites en andere websites met door jezelf bepaalde ongewenste inhoud. Dergelijke opties zitten weliswaar al in een beperkt aantal modem/routers, maar het zou mooier zijn als XS4ALL zo’n dienst levert.
    En ook meer eigen “cloud” diensten, naast alleen maar de email en webdrive, zoals online adresboeken (CardDAV), agenda’s (CalDAV). Min of meer wat Google en Apple iCloud nu al aanbieden.
    Dan is de meerprijs van XS4ALL veel meer waard.

  31. AS schreef:

    MVO…

    Voor zover ik begreep uit jou linkedin pagina en blog ben jij (eind) verantwoordelijk voor het marketing beleid bij XS4ALL. Ik ben al jaren een tevreden gebruiker van XS4ALL, en zal dat ook blijven. Echter schiet jullie laatste marketing actie (lege hoesjes verzenden aan klanten tbv promotie interactieve tv) me zwaar in het verkeerde keelgat. Enig idee hoe idioot veel afval jullie creëren met deze marketing actie door 10.000e lege hoesjes te versturen??

    72 gram per hoes
    maal 200.000 klanten oid?
    slordige 14500 kg plastic afval??

    Lijkt me niet dat dergelijke ouderwetse en zwaar energieverspillend marketing acties horen bij een fris en solide label met een verantwoord imago.

  32. hans bayle schreef:

    Hebben jullie nou niets beter te doen dan te kleine T-shirts en lege DVD doosjes versturen?

    greetz — hans bayle

Commentaar is gesloten