XS4ALL heeft een volledig nieuwe website. Gemakkelijker te navigeren, minder klikken en mooier: Fotografe Hellen van Meene tekende voor de unieke beelden.

foto

Collega Tim. Foto: Hellen van Meene

 

Eenvoudiger

‘Minder pagina’s, minder klikken’ was een van de uitgangspunten bij het bepalen van het nieuwe ontwerp. Onderwerpen zijn handig bij elkaar gegroepeerd en de site is compacter en ‘platter’ geworden: je hoeft minder diep door te klikken om de informatie te vinden die je zoekt.

Responsive

De nieuwe site is responsive, dat betekent dat hij op computers, tablets en smartphones even goed: hij past zich automatisch aan aan het apparaat waarop je de site bezoekt.

Bijzondere foto’s

Voor de fotografie hebben we gekozen voor iets  bijzonders. Waar de websites van andere bedrijven meestal vol staan met generieke beelden en stockfoto’s, hebben wij gekozen voor iets heel anders. De portretten op de website, waar onder andere XS4ALL medewerkers op afgebeeld staan, hebben een puurheid en echtheid waarmee we de eigenzinnigheid en authenticiteit van XS4ALL willen laten zien.

De foto’s zijn gemaakt door Hellen van Meene. Hellen is een grote naam in de kunstwereld. Eind jaren negentig werd ze wereldberoemd met haar karakteristieke portretten. Onder andere het Guggenheim, Stedelijk Museum, MOCA Los Angeles, en het Victoria en Albert museum hebben werk van Hellen in hun collectie. Deze opdracht is de eerste keer dat Hellen een commerciële opdracht aanvaardt. We zijn er heel trots op dat ze voor XS4ALL heeft gekozen!

De nieuwe site staat natuurlijk op www.xs4all.nl. We zijn benieuwd wat jullie ervan vinden!

Deel dit:

Reacties

  1. Martin says:

    Nu nog zorgen dat je met de search-engine iets kunt vinden.
    Het feit dat ik die gebruik is een bewijs voor het niet logisch zijn van de site!
    Als ik in het nieuws iets lees over de kraakbaarheid van de FritzBox, moet ik dat bericht op een gewone XS4ALL pagina kunnen lezen; niet op de blog-pagina! Die info moet ik via het ‘menu’ kunnen bereiken…niet via google, wat ik wel gedaan heb om het te kunnen vinden.
    Er mis dus:
    -het staat op de verkeerde plek
    -de ‘menu’s’ verwijzen er niet naar
    -de search engine werkt niet goed
    -de echte info en een link naar de firmware missen
    Dat laatste is nog het ergste: er werd geen link gemaakt, sterker nog er werd zelfs niet verwezen naar de firmware die je moest installeren. De laatste-nieuwe op de site van AVM bleek zelfs nog niet de correcte te zijn.
    Die info kreeg ik pas bij het bellen van de helpdesk.
    En dan komt de klapper: XS4ALL blijkt ook nog eens standaard software te kunnen installeren op mijn router.
    Ik dacht dat XS4ALL als voorvechter van privacy en beveiliging zoiets wel standaard uit had staan.
    Dus toch maar even snel uitgezet.

    Nee, XS4ALL stelt hier zwaar teleur!

    • Martin says:

      En als ik dan in de FritzBox check for updates doe, krijg ik 3 weken later nog steeds versie .03 te zien i.p.v. .04 die ik volgens de helpdesk nodig heb. Nee, dit kan stukken beter.

  2. L.D. van Bekkum says:

    De website ziet er gelikt uit.
    Alleen probeer ik al een heel tijdje een duidelijk geval van een fishing mail door te geven via de adressen welke zijn vermeld op de site, t.w. : abuse@xs4all.nl en abuse-centre@xs4all.nl en na telefonisch contact met de helpdesk ook nog info@xs4all.nl , maar bij geen van deze adressen krijg ik de mail verstuurd.
    In alle gevallen krijg ik de mededeling (in een venster voor namen controleren): “Geen overeenkomst gevonden”. en “Kan het bericht niet verzenden”.
    Is dit een geval van een bug?

  3. Werner says:

    Tablet wordt als uitgangspunt gebruikt, dan snap ik niet waarom tekst/pagina vergroten met 2 vingers niet werkt zoals bij pagina’s van andere websites die wel geschikt gemaakt zijn voor tablets.

  4. Jammer dat de pagina’s van de helpdesk (zoals imap instellingen) niet meer leesbaar zijn met IE8

    • Jan says:

      Ja net,iedereen doet net alsof je zo maar een andere PC kan kopen,ik niet,maar alles gaat wel Vooruit,sneller als het licht,maar ja wie ben ik,ik denk een Loezer.

      groetjes lid van 1993

  5. ronald says:

    Beste XS,

    Eigenzinnigheid (hoezo?, verkocht aan KPN) uitdrukken door foto’s van mannen in jurken, bij mij werkt dat niet. De fotograaf mag dan beroemd zijn, dus er is veel neergelegd door jullie/ons, maar voor mij is het mislukt. Modelkeuze lijkt me ook een vak…..Als ik nog geen klant zou zijn -en dat ben ik vanwege de beste kwaliteit zonder reclames, niet om eigenzinnigheid – zou ik het om deze campagne zeker niet worden.

  6. Steef says:

    Lekkere kleine plaatjes, hoe verzinnen jullie het. Minder klikken? Misschien, maar tien maal zoveel scrollen. Een afgang, XS4ALL onwaardig!

  7. Ondanks alle “negative” reacties vind ik zelf dat het er goed en modern uitziet!

  8. Wim Mooij says:

    Kan het niet wat overzichtelijker gebracht worden op een normale computer? Wie gaat er nou xs4all browsen met een mobiel apparaat? Die irritante “geef je mening” button aan de rechterkant werkt niet. Navigatie is hopeloos.

  9. Alex says:

    Wat een koeieletters. Zelfs met een resolutie van 1920×1200 staat er haast niets op een pagina. Is dit voor slechtzienden of voor neanderthalers met een aanraakscherm?

  10. Harrie says:

    Mooie site, maar als provider met veiligheid hoog in het vaandel zouden jullie wel TLS 1.2 moeten ondersteunen:
    https://www.ssllabs.com/ssltest/analyze.html?d=xs4all.nl
    https://www.ssllabs.com/ssltest/analyze.html?d=webmail.xs4all.nl
    https://www.ssllabs.com/ssltest/analyze.html?d=service.xs4all.nl
    DH parameters van maar 1024 bit worden ook niet meer veilig geacht.

    En SSL 2.0 nog ondersteunen is gewoon slecht:
    https://www.ssllabs.com/ssltest/analyze.html?d=voip-selfcare.xs4all.nl