XS4ALL heeft een volledig nieuwe website. Gemakkelijker te navigeren, minder klikken en mooier: Fotografe Hellen van Meene tekende voor de unieke beelden.

foto

Collega Tim. Foto: Hellen van Meene

 

Eenvoudiger

‘Minder pagina’s, minder klikken’ was een van de uitgangspunten bij het bepalen van het nieuwe ontwerp. Onderwerpen zijn handig bij elkaar gegroepeerd en de site is compacter en ‘platter’ geworden: je hoeft minder diep door te klikken om de informatie te vinden die je zoekt.

Responsive

De nieuwe site is responsive, dat betekent dat hij op computers, tablets en smartphones even goed: hij past zich automatisch aan aan het apparaat waarop je de site bezoekt.

Bijzondere foto’s

Voor de fotografie hebben we gekozen voor iets  bijzonders. Waar de websites van andere bedrijven meestal vol staan met generieke beelden en stockfoto’s, hebben wij gekozen voor iets heel anders. De portretten op de website, waar onder andere XS4ALL medewerkers op afgebeeld staan, hebben een puurheid en echtheid waarmee we de eigenzinnigheid en authenticiteit van XS4ALL willen laten zien.

De foto’s zijn gemaakt door Hellen van Meene. Hellen is een grote naam in de kunstwereld. Eind jaren negentig werd ze wereldberoemd met haar karakteristieke portretten. Onder andere het Guggenheim, Stedelijk Museum, MOCA Los Angeles, en het Victoria en Albert museum hebben werk van Hellen in hun collectie. Deze opdracht is de eerste keer dat Hellen een commerciële opdracht aanvaardt. We zijn er heel trots op dat ze voor XS4ALL heeft gekozen!

De nieuwe site staat natuurlijk op www.xs4all.nl. We zijn benieuwd wat jullie ervan vinden!

Deel dit:

Reacties

  1. Martin says:

    Nu nog zorgen dat je met de search-engine iets kunt vinden.
    Het feit dat ik die gebruik is een bewijs voor het niet logisch zijn van de site!
    Als ik in het nieuws iets lees over de kraakbaarheid van de FritzBox, moet ik dat bericht op een gewone XS4ALL pagina kunnen lezen; niet op de blog-pagina! Die info moet ik via het ‘menu’ kunnen bereiken…niet via google, wat ik wel gedaan heb om het te kunnen vinden.
    Er mis dus:
    -het staat op de verkeerde plek
    -de ‘menu’s’ verwijzen er niet naar
    -de search engine werkt niet goed
    -de echte info en een link naar de firmware missen
    Dat laatste is nog het ergste: er werd geen link gemaakt, sterker nog er werd zelfs niet verwezen naar de firmware die je moest installeren. De laatste-nieuwe op de site van AVM bleek zelfs nog niet de correcte te zijn.
    Die info kreeg ik pas bij het bellen van de helpdesk.
    En dan komt de klapper: XS4ALL blijkt ook nog eens standaard software te kunnen installeren op mijn router.
    Ik dacht dat XS4ALL als voorvechter van privacy en beveiliging zoiets wel standaard uit had staan.
    Dus toch maar even snel uitgezet.

    Nee, XS4ALL stelt hier zwaar teleur!

    • Martin says:

      En als ik dan in de FritzBox check for updates doe, krijg ik 3 weken later nog steeds versie .03 te zien i.p.v. .04 die ik volgens de helpdesk nodig heb. Nee, dit kan stukken beter.

  2. L.D. van Bekkum says:

    De website ziet er gelikt uit.
    Alleen probeer ik al een heel tijdje een duidelijk geval van een fishing mail door te geven via de adressen welke zijn vermeld op de site, t.w. : abuse@xs4all.nl en abuse-centre@xs4all.nl en na telefonisch contact met de helpdesk ook nog info@xs4all.nl , maar bij geen van deze adressen krijg ik de mail verstuurd.
    In alle gevallen krijg ik de mededeling (in een venster voor namen controleren): “Geen overeenkomst gevonden”. en “Kan het bericht niet verzenden”.
    Is dit een geval van een bug?

  3. Werner says:

    Tablet wordt als uitgangspunt gebruikt, dan snap ik niet waarom tekst/pagina vergroten met 2 vingers niet werkt zoals bij pagina’s van andere websites die wel geschikt gemaakt zijn voor tablets.

  4. Jammer dat de pagina’s van de helpdesk (zoals imap instellingen) niet meer leesbaar zijn met IE8

    • Jan says:

      Ja net,iedereen doet net alsof je zo maar een andere PC kan kopen,ik niet,maar alles gaat wel Vooruit,sneller als het licht,maar ja wie ben ik,ik denk een Loezer.

      groetjes lid van 1993

  5. ronald says:

    Beste XS,

    Eigenzinnigheid (hoezo?, verkocht aan KPN) uitdrukken door foto’s van mannen in jurken, bij mij werkt dat niet. De fotograaf mag dan beroemd zijn, dus er is veel neergelegd door jullie/ons, maar voor mij is het mislukt. Modelkeuze lijkt me ook een vak…..Als ik nog geen klant zou zijn -en dat ben ik vanwege de beste kwaliteit zonder reclames, niet om eigenzinnigheid – zou ik het om deze campagne zeker niet worden.

  6. Steef says:

    Lekkere kleine plaatjes, hoe verzinnen jullie het. Minder klikken? Misschien, maar tien maal zoveel scrollen. Een afgang, XS4ALL onwaardig!

  7. Ondanks alle “negative” reacties vind ik zelf dat het er goed en modern uitziet!

  8. Wim Mooij says:

    Kan het niet wat overzichtelijker gebracht worden op een normale computer? Wie gaat er nou xs4all browsen met een mobiel apparaat? Die irritante “geef je mening” button aan de rechterkant werkt niet. Navigatie is hopeloos.

  9. Alex says:

    Wat een koeieletters. Zelfs met een resolutie van 1920×1200 staat er haast niets op een pagina. Is dit voor slechtzienden of voor neanderthalers met een aanraakscherm?

  10. Harrie says:

    Mooie site, maar als provider met veiligheid hoog in het vaandel zouden jullie wel TLS 1.2 moeten ondersteunen:
    https://www.ssllabs.com/ssltest/analyze.html?d=xs4all.nl
    https://www.ssllabs.com/ssltest/analyze.html?d=webmail.xs4all.nl
    https://www.ssllabs.com/ssltest/analyze.html?d=service.xs4all.nl
    DH parameters van maar 1024 bit worden ook niet meer veilig geacht.

    En SSL 2.0 nog ondersteunen is gewoon slecht:
    https://www.ssllabs.com/ssltest/analyze.html?d=voip-selfcare.xs4all.nl

  11. Geert Jan says:

    Vertel me eens via welke weg ik bijvoorbeeld de ADSL parameters zou kunnen vinden? Hint: niet via ‘service’, die heeft het wel over opzeggen. Het is te vinden als zoekterm maar technische informatie, waar ik op zoek, is vervangen door foto’s en de technische info is niet meer te vinden. Dat de marketingmensen voor flicktr gaan werken, de website is mooi stuk nu..

  12. Lilian says:

    Ik heb nog niks uitgeprobeerd, reageer alleen op het bericht.
    Ik hoop dat jullie trots zijn en niet trost…

  13. Jacqueline Post says:

    Bedankt voor alle waardevolle feedback. Dit kenmerkt het hele traject van idee naar uitvoering. Elke 2 weken hebben wij (telkens) andere klanten en niet klanten gesproken en om feedback gevraagd. Zij hebben door prototypes geklikt, designs beoordeeld en suggesties gedaan voor verbeteringen.

    Al bij het eerste onderzoek werd duidelijk dat er een grote behoefte is om de informatie meer te integreren en geen onderscheid meer te maken in informatie voor klanten en niet-klanten.
    De oplossing die wij hiervoor hebben gekozen vind je nu heel duidelijk terug op de product en pakketten pagina’s. Alle informatie op 1 pagina met navigatie die helpt om snel door deze informatie heen te klikken. Ook de service informatie gerelateerd aan het product of pakket vind je terug op deze pagina’s.

    Daarnaast hebben wij alle klantenservice- en helpdesk informatie ook op één centrale plek geplaatst en niet langer over diverse pagina’s verspreid. http://www.xs4all.nl/klantenservice

    En als laatste is Tablet ons uitgangspunt geweest. Wij zien een sterke groei van Tablet-gebruikers. En als je dan besluit een nieuwe website te bouwen dan is het belangrijk om hierover na te denken en te besluiten hoe serieus je die groei van tablet neemt. Wij hebben gekozen om dit serieus te nemen. Vandaar dat wij bij de bouw van onze nieuwe website tablet als uitgangspunt hebben genomen.

    Veel inzichten, veel veranderingen waarbij wij dus samen met gebruikers tot deze nieuwe website zijn gekomen.
    Nogmaals dank voor de feedback en blijf vooral jullie opbouwende kritiek geven.

    Jacqueline Post
    Projectleider nieuwe website XS4ALL

    • Gerrit says:

      Ik weet de cijfers voor de xs4all website niet maar mobiel en tablet zijn voor veel sites rond de 20 % dus de overige 80% moet het maar doen met een minder functionele site zal nog nog wat jaren duren voordat het merendeel van de bezoekers tablets gebruiken, maar we doen lekker hip en elitair dan lijkt het nog wat. dat de site vol met 404 verwijzingen zit dat doet er niet toe blijkbaar. testen houd wel iets meer in dan wat groepen van mensen de site een keer laten doorklikken.

    • kluit says:

      Nou, ik ben blij dat de webmail weer funcioneert, verder is het nog een drama, is dat het omdat jullie je nu op tablets etc. richten, dus meerdere webpagina’s van jullie site werken niet meer… op een gewone pc of notebook? Het onderscheiden van andere providers zou ik niet weten; ik heb daar niets te zoeken, maar het zou fijn zijn als ik met mijn simpele notebook-pc alle pagina van xs4all weer kan gebruiken en ik vond het “klant” gedeelte een voordeel en heel gemakkelijk , als dat niet meer mogelijk is dan denk ik dat jullie je inderdaad zó onderscheiden van andere providers> dat ik daar maar eens ga neuzen. Ik begrijp dat men niet alle klanten naar de zin kan maken. Maar er worden hier toch duidelijk meer negatieve en problematische kritieken geschreven, dan positieve? Dus geen onderscheid meer tussen klant-niet klant, maar wel pc-notebook of tablet gebruikers… ik snap niet dat ik eerst alle productpagina’s moet doorlopen als klant om iets te zoeken, maar zelfs dan moeten die pagina’s wèl werken en dat is dus duidelijk bij velen niet het geval. Ook had het handig geweest als U dit verhaal meteen had neergezet, dan had ik geweten niet naar iets te blijven zoeken; wat xs4all handiger vond samen te voegen bij een onderdeel waar je normaal niet zoekt als bestaande klant.

  14. Niels Huijbregts Niels Huijbregts says:

    Dank voor alle feedback, positief en negatief. Door een onopgemerkt foutje linkte de nieuwe site naar een verkeerde versie van onze webmail. Dankzij alle opmerkingen is die vergissing hersteld: webmail is weer terug in oude glorie.

    Uiteraard is de nieuwe website door en door getest voordat hij live ging. Maar in een grote, complexe site is het altijd mogelijk dat we dingen over het hoofd gezien hebben. Bijvoorbeeld omdat jullie onze site anders gebruiken dan wij, waardoor we andere dingen tegenkomen. We zijn daarom echt blij met alle opmerkingen en werken er hard aan om dingen die niet kloppen zo snel mogelijk te fixen.

    Over het nieuwe design: ook ik moest eraan wennen. Dat is ook niet gek bij zo’n drastische verandering. Ik vind dat we echt een bijzondere site hebben neergezet, die zich duidelijk onderscheidt van andere providers. Of dat goed is, daar kunnen de meningen natuurlijk over verschillen. Ik zal een van de ontwerpers / bouwers van de site vragen hier een toelichting te geven op de keuzes die gemaakt zijn.

    Voor nu: nogmaals veel dank voor de betrokkenheid en alle opmerkingen!

  15. Spek says:

    Waardeloos!

    Word er niet meer eerst in een “test-omgeving” gekeken naar de kinderziektes.

    Wel goedkoop om je klanten de fouten in het prutswerk aan te laten geven.

  16. M. Timmer says:

    Wordt de ‘nieuwe’ webmail nog ‘responsive’?

  17. Erik says:

    Een site om knettergek van te worden.
    Chaotisch en op verkoop gericht.
    Het is een doolhof, waarin je je doel niet vind.

    Ik ben zeer bedroefd over deze website, hij past helemaal niet bij xs4all.

    • kluit says:

      Het zou fijn zijn als iemand van xs4all hier eens op al deze ellende zou terug-reageren, nu is het echt zo van ; hier heb je het en je doet het er maar mee, of het functioneert of niet, laat reacties achter, zodat mensen hier elkaar aan gaan zitten vallen> zeker leedvermaak voor xs4all… of zo? Zorg aub dat die feedback pagina gaat functioneren, en geef eens wat antwoordt hier, aan vragen van jullie betalende klanten!
      xs4all> de naam alleen al, is nu bespottelijk door deze verandering, noem het maar xs4some> voor meerdere onderdelen van jullie site!

  18. Jesse says:

    De webmail link op de homepage van XS4ALL verwijst weer naar de vertrouwde versie van webmail. Mocht je op de link klikken en niet naar de oude versie van webmail verwezen worden verwijder dan de cookies uit je browser. Anders kun je de oude webmail ook direct bereiken via webmail.xs4all.nl

  19. Gerrit says:

    Tjonge is het nu echt niet getest, zelfs de linken naar de storing pagina’s vanaf de webmail komen op een 404 niet gevonden uit, welke storingen er zijn en de status ervan is nu net een van de belangrijkste functies van de website van een provider

  20. Erik says:

    Jammer, de invloed van de aandeelhouder KPN begint meer en meer duidelijk te worden. Ik verwacht binnenkort een brief dat de naam “XS4ALL” wordt afgeschaft en we bij KPN gaan horen. En dan moeten we een andere betrouwbare provider gaan zoeken.

  21. J.Jansen says:

    Lieve xs4all,
    Nou ben ik maar gewoon een internet-prutser maar als ik een nieuwe website live zet, dan zorg ik er wel voor dat hij 10x in de rondte getest is en vervang ik ook de gehele site. Niet de ene pagina in de nieuwe stijl en de andere pagina in de oude stijl. En nogmaals, ik zou er voor zorgen dat ik zeker wist dat alle links werkte.

    Sorry lieve xs4all maar dit is echt prutswerk.

    P.s: Ik ben zelf ook niet de knapste maar als ‘geek’ zie ik liever plaatjes van centrales en andere techniek dan de gezichten van uw werknemers.

  22. Frank Simons says:

    Proficiat! Hele mooie nieuwe website, met mooie foto’s en een prachtige nieuwe mail. Hele goede vooruitgang!
    Bij mij werkt alles prima! Super!

  23. Erna Otto says:

    Haha, zal wel aan mij liggen, maar ik krijg de mailtjes niet eens meer open en scrollen op de iPad lukt ook niet meer….ik hou niet van veranderingen…..kost me weer veel te veel puzzeltijd en dit terwijl ik in afwachting ben van hele belangrijke berichten…..bah….!!!!

  24. Gerrit says:

    O nog iets, hoe kom ik van deze pagina weer terug op de site nergens een link te vinden (die in de blog telt niet mee)

  25. Gerrit says:

    Alles moet er tegenwoordig uit zien of het voor kleuters is bedoeld, en iets snel vinden is er niet bij je moet weet ik veel hoeveel stappen diep klikken om b.v. email instellingen te vinden, de hele look and feel veranderd als je van de ene pagina naar de andere klikt enz.

    • J.Jansen says:

      Yep, alles zo simpel mogelijk zodat we zo min mogelijk na hoeven te denken en onze ogen hoeven te gebruiken om even goed te lezen. Daar worden je hersens lekker lui van.

      • kluit says:

        Hoe worden je hersens lui van een pagina waar bijna niets meer functioneert en wat is er mis met een makkelijke overzichtelijke functionerende pagina, mijn tijd is kostbaar (net als een abonnement van xs4all) en ik heb echt wel belangrijke dingen te doen, dan alles wat goed werkte nu door xs4all weer werkend zien te krijgen.

      • J.Jansen says:

        Zo te zien heb je anders tijd zat om hier een beetje te gaan zitten griepen. Lekker annoniem met een grote mond.

        Ik reageerde dus op het deel “Alles moet er tegenwoordig uit zien of het voor kleuters is bedoeld” dat is naar mijn mening iets anders dan een ‘volwassen en overzichtelijke site’. Ter info, de oude xs4all site was dus naar mijn mening volwassen en overzichtelijk.

        De huidige site… wel, die is dus nog lang niet klaar en tot nu toe vooral slecht te lezen en overvloedig veel scrollen. Misschien is dit alleen handig voor ei-phones en tablets waar je lekker ongeïntresseerd en gedachtenloos met je vinger overheen kan wrijven.

      • kluit says:

        Nou, ik begrijp niet wat je nu eigenlijk wilt, en ik ben hier totaal niet anoniem, maar inderdaad voor jou onbegrijpelijke schrijftaal heb ik ook geen tijd.

  26. Jan says:

    Ik vond de pagina eerst beter,jammer

  27. jos says:

    Ik word moe van al die veranderingen.

  28. njbecx says:

    Zomaar zonder enig bericht wordt de hele site veranderd. Ik had geen problemen met de oude website en vond met name de webmail overzichtelijk en fijn werken. Hebben we uberhaupt nog een keuze als klant van XS4all?
    Wat mij betreft zeker geen vooruitgang en komt de oude site zo snel mogelijk terug!

    • Jesse says:

      De webmail link op de homepage van XS4ALL verwijst weer naar de vertrouwde versie van webmail. Mocht je op de link klikken en niet naar de oude versie van webmail verwezen worden verwijder dan de cookies uit je browser. Anders kun je de oude webmail ook direct bereiken via webmail.xs4all.nl

  29. woud says:

    Mijn ogen schijnen ineens een heel stuk beter te werken …..
    Maar ik lees nu wel trost ipv trots.

  30. padman says:

    Onnodig grote letters en veek te veel witruimte.
    Je scrollt je rot.
    Men heeft duidelijk gekozen voor een tablet/phone lay-out en geen rekening gehouden met de vele PC gebruikers.
    Duidelijk een flinke stap terug.

  31. bryk says:

    Ik vind de nieuwe webmail echt heel erg slecht, slecht overzicht, rommelig en vervelende grijze achtergrond. 13 in een dozijn

  32. Jur Groot says:

    Jarenlang had XS4ALL een fijne ‘kale’ webmail omgeving. Helder, overzichtelijk en géén overbodige tierelantijnen.
    En nu, zonder enige waarschuwing vooraf, word ik opgezadeld met zo’n opgeleukte kleuteromgeving (om van de Outlook-esthetica van de nieuwe vormgeving nog maar te zwijgen). Men had mij toch minimaal de keuze tussen oude en nieuwe stijl kunnen aanbieden… Nee, ik ben absoluut niet tevreden.

    • Jesse says:

      De webmail link op de homepage van XS4ALL verwijst weer naar de vertrouwde versie van webmail. Mocht je op de link klikken en niet naar de oude versie van webmail verwezen worden verwijder dan de cookies uit je browser. Anders kun je de oude webmail ook direct bereiken via webmail.xs4all.nl

    • bryk says:

      klopt, het is gewoon roundcube

  33. Adje says:

    Nu eindelijk het besluit genomen om maar eens over te stappen op glasvezel, maar nu kan ik met geen mogelijkheid Glasvezel Basis vinden. Op de oude site kostte dat al wat moeite, maar daar kon je die dienst tenminste nog kiezen. Ik kan amper geloven dat XS4ALL die keuze geschrapt heeft.

  34. J.Jansen says:

    Hmmzz… Deze site is nu misschien erg fijn voor draagbare media maar op mijn 21″ monitor vind ik het maar moeilijk lezen. De teksten zijn veel te groot omdat de letters veel te ver uit elkaar staan om het scherm te vullen. De oude site was dan misschien oersaai maar in ieder geval wel zeer duidelijk.

  35. kluit says:

    Verschrikkelijk, kan niets meer vinden, had het altijd als startpagina> dat ga ik door die foto’s direct veranderen. Niets werkt zowat meer, feedback kan niet gegeven worden (werkt ook niet) heb het meeste niet eens verder bekeken en ben gaan zoeken of de site gehackt was of zo… Dit is werkelijk nog erger dan de vorige website, onoverzichtelijk en normaal zichtbare zaken> moet je nu in een zoekopdracht invullen; met ik weet niet hoeveel resultaten. ONBEGRIJPELIJK dat jullie zonder melding vooraf; dit veranderen in een slechtere versie om met je kop op de foto te kunnen, SCHIJT aan de klanten weer!!!!

    • kluit says:

      P.S Net de webmail geprobeerd, WAT IS DIT VOOR SHIT??? ik wil de oude webmail terug, weet niet wat dit is, misschien die outlookshit… WAAR is mijn spambox????

      • ReemZ says:

        En precies wat denk je nu met dit soort reacties te bereiken?

      • kluit says:

        Geweldige owwwwwww zo belangrijke kritiek van een stuk onbenul die mij linken gaat geven, hier krijgen, YEP DAT wou ik bereiken, bazel lekker door, ik geef mijn reactie zoals ik dat wil en laat mij door jou de les niet lezen met echt lachwekkend zielig commentaar, doeiiiiiiiiiiiiiiiiiii

      • ReemZ says:

        Door dit soort reacties ben ik blij dat ik niet op ‘n helpdesk werk.
        Voor hen die dat wel doen: sterkte…

      • peter van der pouw kraan says:

        Wel, misschien dat iemand van xs4all excuses aanbiedt voor deze slordigheid en de fouten herstelt?

      • kluit says:

        Ach exuses; hoeft niet eens voor mij, maar hier op de problemen reageren en fouten herstellen zou heel fijn zijn van xs4all. Maar schijnbaar interesseert het ze niet of zijn ze druk met hun foto-shoots!

  36. Willem says:

    Jammer dat ik sommige pagina’s niet meer kan vinden.

    Zo was er altijd een pagina met daarop alle adressen van de XS4ALL servers met juiste namen en ook evt poortnummers voor mail (imap en pop)

    Kan die lijst nu niet meer vinden. Snik snik.

  37. Wim says:

    Ik ben juist niet over gestapt op KPN vanwege hun nare website lay-out, helaas nu ook dezelfde lay-out bij XS4ALL jammer.
    Kan geen bericht selecteren om direct, zonder hem te openen, te verwijderen.
    Mijn inkomende mail is maar een regel groot, scrol me suf.
    Kan niet selecteren “Alles tonen” moet nu pagina voor pagina bekijken een hoop geklik maar weer, jammer
    Klik ik op “Hulp nodig ?” opent er een nieuw venster “XS4ALL webmail” enz.enz.
    Ben de “CONTACT” button kwijt met de bij behorende wacht tijden
    Ben er niet echt blij mee en niet elke verandering is een verbetering.
    Graag weer terug naar de oude lay-out.

    • Jesse says:

      De webmail link op de homepage van XS4ALL verwijst weer naar de vertrouwde versie van webmail. Mocht je op de link klikken en niet naar de oude versie van webmail verwezen worden verwijder dan de cookies uit je browser. Anders kun je de oude webmail ook direct bereiken via webmail.xs4all.nl

  38. Kila says:

    Wat een paniek hier. Gewoon even wennen aan de nieuwe look en feel. Zaken als een adresboekje in je webmail ben je echt niet kwijt. Gewoon even goed lezen en leer van elkaar in plaats van afgeven op onze ISP. Ziet er allemaal wat moderner en gelikt ‘r uit. Mensen kunnen slecht tegen verandering wat dat aangaat. Hail 2 XS4all. Soms moet je dingen gewoon doorzetten want anders blijf je gewoon stil staan.

    • kluit says:

      er is een verschil tussen paniek en een nu niet meer werkende website van je provider, maar dat weten alleen intelligente mensen die niet stilstaan door hun eigen schuld maar door xs4all nu! ga jij maar lekker de nieuwe kiekjes van die gasten bekijken, andere klanten zijn meer geïnteresseerd in een functionerende site!!!

      • ReemZ says:

        Kun jij effe kappen met mensen persoonlijk aanvallen?
        Bij mij werkte alles gewoon naar behoren, en ik ben intelligent (en kundig) genoeg om te weten dat je na een verandering zaken wellicht op ‘n iets andere plek terugvindt. Ik ben ook ervaren genoeg om te weten dat veel mensen alles blind automatisch laten updaten en dat daarmee ook wel eens kleine grafische hikjes (glitches) kunnen optreden. Het hoeft dus niet altijd aan die ene net veranderde site te liggen.
        En…ik ben ook ervaren genoeg om te weten dat leken altijd zeiken op de eerste die ze zien, zonder dieper in het probleem te graven en er op die manier achter te komen dat de oorzaak mogelijk ergens anders ligt. “M’n muis werkt niet meer, Logitech zuigt!” is nou eenmaal makkelijker dan batterijen vervangen…

      • kluit says:

        Fijn voor jou, ik val ip xs4all aan, doordat dingen niet meer werken (zelfs de feedback op de pagina werkt niet), als een ander dat dan als paniekzaaiers noemt> IS DAT AL EEN PERSOONLIJKE AANVAL en heb ik alle recht om te reageren. Fijn dat bij jouw alles werkt, ik ben geen leek die overal zeikt, maar hier omdat xs4all ZELF om reacties vraagt> schrijf WAT ik nu met hun website ondervindt! Jij bent degene die puur persoonlijk wordt, de pot verwijt de ketel, er zijn meer mensen met negatieve dan positieve ervaringen hier. En dan ga JIJ mij vragen wat ik met mijn reactie wil bereiken? Ik BETAAL aan xs4all voor goede diensten en een functionerende website!!! En aan jou betaal ik niets, dus ik hoef geen antwoorden van jou die als een tang op een varken slaan> ik wil net als vele met mij dat de website functioneert en dat ligt noch aan mijn pc, noch aan mijn intelligentie, noch aan mijn muis of touchpad etc. MAAR PUUR AAN XS4ALL, en die vroeg reacties KLAAR!!!! DOEIIIIIIIIIIIIIIIIIII Reemz, als jij geen problemen hebt; wat doe je hier dan behalve mensen afzeiken, die WEL problemen hebben met de nieuwe site of geen IT opleiding hebben gevolgd om alles zo gecompliceerd mogelijk PRACHTIG vinden, en mensen die hier en daar gewoon makkelijk willen browsen; lui en dom noemen!

      • ReemZ says:

        Ik zie jou praktisch nooit wat anders doen dan klagen en je hebt een erg dwingerige en schreeuwerige stijl. Daar bereik je niets mee. Dat is ook de reden dat ik jou “eruit pik” om het zo maar te noemen en andere negatieve reacties niet. Natuurlijk kunnen meningen en ervaringen verschillen, maar jij lijkt het er wel om te doen. Wat dat betreft sluit ik me ook volledig aan bij J.Jansen. Ook zie ik je roepen om reactie van XS4ALL, maar is het in je opgekomen dat ze misschien daar bewust even mee wachten en eerst ‘n paar dagen reacties willen verzamelen?

        En wat ik hier doe als ik niets te klagen heb? Nou, ik heb het wel eens gewaagd inhoudelijk te reageren, maar soms wil ik ook gewoon even melden dat ik niets te klagen heb. Tenslotte ben ook ik betalende klant en word hier dus ook ik om mijn mening gevraagd. Overigens zal ik waarschijnlijk minder betalen dan jij, want ik betaal alleen voor de diensten. Niet voor de website. Die staat tenminste niet in mijn contract vermeld…

        En echt joh, als een dienst of product bij de een niet werkt maar bij de ander wel, dan ligt het niet of in ieder geval niet uitsluitend aan de dienst of het product.

        Wil je écht je probleem opgelost hebben? Dien dan een foutrapport in op de juiste manier. Dat wil in ieder geval zeggen dat je het op de juiste plaats moet melden (dus niet een blog, maar een specifiek emailadres, een contactformulier of een mailinglist en misschien heeft XS4ALL wel ‘n IRC-kanaal), maar ook dat je het een en ander zult moeten vermelden, onder andere de acties die je hebt ondernomen of hebt laten ondernemen om het probleem op te lossen. En de ontvanger van je bericht voor rotte vis uitmaken is ook niet de handigste manier om je te uiten.
        Deze link is misschien wel handig voor je.

  39. robbie walters says:

    bij een top provider hoort een top side ,goed gedaan!!!

  40. Maarten van Mourik says:

    Hier blijkt weer dat een verandering niet meteen een verbetering is. Ik wil Alles-in-1 glasvezel. Kan ook want ik heb een aansluiting daarvoor in de meterkast. Nu kan glasvezel volgens de postcodecheck opeens niet meer. En als ik moet kiezen zijn er van te voren samengestelde pakketten voor gezinnen met tieners of kleine bedrijven. Dat wil ik helemaal niet. Ik wil mijn pakket helemaal zelf samenstellen.
    Dit valt me allemaal erg tegen van xs4all. Daar had ik beter van verwacht. Moet ik dan toch (zucht) naar Telfort?

  41. ellen de haas says:

    Het importeren van het oude adresbestand is ook gelukt:
    Ga naar de nieuwe Webmail,
    Rechtsboven het icoon van Adresboek klikken
    Het adresboek opent zicht; nu Linksboven klikken op Importeren,
    Blader naar het .CSV bestand dat je zojuist hebt gedownload, zie mijn vorige post.
    Klik op importeren en klaar is kees.
    Blijft stom dat xs4all het adresboek niet naar keuze uit de oude Webmail of Roundcube importeert.

  42. ellen de haas says:

    Het is me gelukt om het oude adressenbestand te redden van de ondergang:
    inloggen op https://webmail.xs4all.nl/plugins/xs4all_login/xs4all_login.php
    Ik kom dan in de oude Webmail, ga Bovenaan de pagina naar Adressen, Onderaan de pagina staat Adresboek Downloaden, het adresboek wordt dan opgeslagen als .CSV bestand.

    Hoe we dat straks weer kunnen uploaden de nieuwe Webmail zien we dan wel weer … Phffff…

  43. peter van der pouw kraan says:

    Zet asjeblieft het oude webmailprogramma weer terug zolang het nieuwe niet naar behoren werkt! Adresboek geeft nog maar 1 adres weer en alleen het meeste recente mailtje is zichtbaar bij inkomende en verzonden mail.

    • Jesse says:

      De webmail link op de homepage van XS4ALL verwijst weer naar de vertrouwde versie van webmail. Mocht je op de link klikken en niet naar de oude versie van webmail verwezen worden verwijder dan de cookies uit je browser. Anders kun je de oude webmail ook direct bereiken via webmail.xs4all.nl

    • David says:

      De oude webmail is nog toegankelijk (ik gebruik ook nog steeds de oude, ik vind die roundcube niet prettig), maar er wordt niet meer naar gelinkt blijkbaar.

      https://webmail.xs4all.nl/src/webmail.php

  44. ellen de haas says:

    willen jullie zo spoedig mogelijk de adressen uit het adressenboek weer tevoorschijn toveren, ik ben nu bijna alles kwijt. Het lijkt alsof het adressenboek van Roundcube is overgenomen, maar Roundcube was bij mij niet up to date !

  45. Ben says:

    Waar is mijn adresboek gebleven?
    Dit is knoeiwerk van de bovenste plank.

  46. Eindelijk is het zover dat webmail via de website van xs4all nu ook HTML ondersteuning heeft en kunnen wij nu ook de Japanse lettertekens lezen en verzenden, je kan zelfs bij de instellingen de taal keuze invoeren en dan word je menu structuur ook zichtbaar in de geselecteerde taal.

    Dit is echt een hele voorruitgang voor ons.

    Tot voor kort was dit alleen mogelijk door gebruik te maken van je outlook op je eigen pc.

  47. Martijn says:

    Ik mis vooral een directe link naar het Service Center, dat zijn nu twee clicks (en dan moet je weten waar het staat). Onder het kopje Service ontbreekt hij ook, daar zou ik hem in elk geval verwachten.
    Verder op een “gewoon” computerscherm wel erg veel wit en grote letters, maar dat is de tijdsgeest, denk ik.

    • David says:

      Ha ha, het duurde voor mij minstens een kwartier voordat ik het service center gevonden had. Niet onder service inderdaad.

      Gelukkig heeft xs4all geen supermarkt, zou de broccoli niet bij de groenten liggen maar tussen de luiers en de tandpasta.

  48. Mirjam says:

    Hoe komt het dat als ik nu inlog op Secure Webmail de folders in de mailbox niet alle berichten weergeven, maar slechts eentje?

  49. M.de Feiter-Toorenaar says:

    Waar is mijn E-mail adresboek gebleven?? Er staan maar 5 adressen meer in! Dat is dus wáárdeloos!!
    Ik wil ook niet iedere keer opnieuw in moeten loggen: opstarten gelijk op mijn e-mail of tenminste wachtwoord onthouden, hoe stel ik dat in?
    Kortom: ik vind het (nog) geen grote vooruitgang!

  50. Stan says:

    Wat me zo direct opviel:

    Als je Engels wilt op de nieuwe website (is dat nodig?), dan graag geen Amerikaans en Engels door mekaar (zoals in Center / Centre).

    Nederlands: extra’tje (extraatje);

    Een foto-galerie op de Xs4all website vind ik een goed initiatief maar dan niet als achtergrond voor de startpagina. Die kop die nu op de achtergrond staat heeft geen enkele functie maar maakt wel de pagina rommelig.

    • kluit says:

      HELEMAAL MEE EENS

      • Steef says:

        Ook mee eens! En witte letters op een bijna witte achtergrond zijn niet te lezen. Fotografen moeten foto ‘s, en geen websites maken. Het gaat op een site om de tekst en de inhoud, niet om de vorm.

  51. Michael says:

    Ziet er erg mooi uit. Of het daadwerkelijk minder klikken is……

    Waar moet ik nou heen met de link van de telefonie-wachtwoord brief http://www.xs4all.nl/reset?

  52. Bas says:

    Mijn XS4all (https://www.xs4all.nl/klant/mijn-xs4all/) werkt niet. Test XS4all haar eigen website niet voordat ie online gaat?

  53. dohmen says:

    Fijn? opeens, zonder uitleg, wordt opeens het automatisch vullen van PostvakIn outlook gekilld.
    En zoek het maar uit!
    Geen dank!

  54. Cpt says:

    Nou: gefeliciteerd denk ik. Maar als ik eventjes mag “klagen”: als ik op de site kijk zie ik een mooie foto (technisch mooi gedaan, goed uitgelicht en zo), maar door de opbouw van de pagina verdwijnt bij mij het telefoonnummer en de overige gegevens onder uit beeld en moet ik scrollen om deze te zien. Dat lijkt me niet handig. Verder vind ik het vreemd (maar dat kan gewenning zijn) dat de “pull down” menus midden op het beeld zitten en niet (wat men onderhand wel gewend is) boven aan… verder ben ik even niet gekomen.

  55. Peter Hoegen says:

    Goedemiddag,

    De link naar https://www.xs4all.nl/klant/mijn-xs4all/ werkt niet (meer), evenals de link in de brief over het veranderen van het wachtwoord voor bellen (https://www.xs4all.nl/reset/).

  56. David says:

    Netjes hoor. Gefeliciteerd.

    Wel weer die enorme klont van een cookies balk bij de webmail, dat is dan weer jammer.