Bij de verkiezing van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland staat XS4ALL in de categorie Telecom wederom op de eerste plaats. XS4ALL laat alle andere providers ver achter zich. Het jaarlijkse onderzoek – uitgevoerd door MarketResponse – richt zich op positieve klantervaringen. Ruim 2.800 consumenten namen deel aan het onderzoek.

Opvallend is dat de scores in de categorie telecom lager zijn dan in andere categorieën. XS4ALL is trots dat het een positieve uitzondering vormt in deze categorie.

De verkiezing gaat uit van vijf ‘gouden regels’ voor klantvriendelijkheid:

– Tijdig fouten oplossen
– Goede bereikbaarheid
– Beloftes nakomen
– Flexibiliteit
– Klanten alleen benaderen met relevante informatie

XS4ALL kreeg een over-all beoordeling van 7,98. De hoogste scores werden behaald bij de onderdelen niet moeilijk doen als klanten willen ruilen (8,03) en beschikbaarheid van deskundig personeel (8,01).

Lees meer op Klantvriendelijkstebedrijf.nl

Deel dit:

Reacties

  1. stroeven says:

    Vraag mij af waar xs4aal die prijs mee heeft gewonnen daar service en kalntvriendelijkheid ver te zoeken zijn in deze.

    Ik bestel 100mb glasvezel 4 televisiekastjes met uitgebreid pakket.
    En volgens de site van xs4all zal een monteur deze aan sluiten.

    Echter niets is m inder waar als deze.
    Ik krijg niet meer als 2 computers aan sluiten en 1 televisie de rst moet ik maar ff uitzoeken.
    dan komt de monteur en die gooit een stekker in stopcontact en als ik die op kabel wil moet ik daar even zelf voor zorg dragen want anders krijg ik een kabel door mijn trappenhuis.
    Is het niet aan de verkopende partij om te melden wat wel of niet in pakket zit.
    Maar waarschijnlijk geld dat niet bij xs4all.
    die zijn alleen maar geintreseerd in de verkopen van dingen die dus blijkbaar niet kunnen.
    En omdat xs4all niet kan leveren en of waar kan maken kan ik niet opzeggen en moet ik of twee jaar internet blijven houden of twee jaar televisie hoe bedoel je klantvriendelijk helpdesk en of respect niks van dit alles helemaal niks onbeschoft en onnet dat zijn de woorden die mij binnen vallen

  2. cees@bovers.demon.nl says:

    Vrijdag 16 jan.2016 was ik de hele dag offline,
    waarschijnlijk wegens een storing.
    Op die dag heb geprobbeerd in contact te kopmen.
    Ik ben ongeveer een uur aan de telefoon geweest,echter de enige reactie was:
    alle medewerkers zijn ingesprek enz.
    Bij een volgende storing en dezelfde reactie,zal ik mijn abonnement beeindigen.

  3. m.j.logman says:

    Schandalig zoals de mensen van xs4all met je klachten omgaan. In juni door KPN en mijzelf alles opgezegd en ook meteen afgesloten. Prima ,echter tot en met oktober moeten betalen voor geen enkele tegenprestatie. Ondanks ons herhaalde verzoeken geen enkele respons.Dit is gewoon diefstal

  4. greet46@live.nl says:

    zo ik heb het eens uit zitten pluizen een pakket is leuk aan geboden prijs ook nog wel < maar dan komt het als je 50 mb internet wil word ie duurder dus kwa prijs doet ie niks onder voor anderen provider,s dus kijk niet naar de pakkete want komt meer bij

  5. Tom Biesma says:

    Als ik dit bericht lees dan is mijn 1e reactie ” Als xs4all al zo’n prijs krijgt hoe etg moet het dan gesteld zijn met de rest? Al maanden problemen maar krijg enkel gratuite reacties van elkaar volstrekt tegensprekende xs4all- medewerkers, opgelost is het nooit. De rekeningen worden op tijd afgeschreven, dat wel…
    Kortom aub niet zo hoog van de toren blazen: enige bescheidenheid zou uw bedrijf sieren.

  6. Jan vE says:

    Ik wacht al jaren op de internet snelheid waar ik voor betaal (20 mb) en die er maar niet komt (max 8 mb).
    Hoe lang nog?

  7. Marloes says:

    Hoezo klantvriendelijk? Ik heb een probleem met bellen, als mensen mij bellen krijgen ze vaak de melding dat ik niet bereikbaar ben. Ik heb dus de klantenservice gebeld. Daar geven ze aan dat het modem wat ik heb verouderd is en dit probleem vaker geeft. Ik kan geheel kosteloos een nieuw modem krijgen wordt er verteld. Dat lijkt dus een mooie oplossing, maar dan komen ze er mee dat ik mijn abonnement met 12 mnd moet verlengen. Belachelijk. Omdat ik een probleem heb moet ik om een oplossing te krijgen gaan vastleggen dat ik nog een jaar bij xs4all blijf!

  8. George says:

    Over het algemeen ben ik tevreden…. Onlangs bellen en tv erbij genomen en dat is goed verlopen.

    Ik ben wel kritisch over het e-mailen en bellen met xs4all. Wat mij steeds weer opvalt dat er kennelijk geen techniek aanwezig is om de vorige e-mail en/of telefonische contacten te bekijken. Je moet dus alles weer uitleggen’ en de grootste ergernis is dat je vaak tegenstrijdige info krijgt. de een zegt ‘het kan’ en de ander ‘nee hoor, dat was zeker een nieuwe collega… maar het kan zeker niet’.

    Hier is m.i. nog veel te verbeteren.

    Groeten, George

  9. Iny says:

    Ik geef een grote pluim aan de helpdesk. Door aanschaf LED-televisie had ik hulp nodig bij het omzetten van de afstandsbediening. Toen dit niet lukte kreeg ik nieuwe afstandsbediening binnen 3 dagen toegestuurd en werd vervolgens stap voor stap geholpen met het configureren.
    De belofte ‘ik bel u over een kwartier terug om te kijken of hij het nu doet’ werd nagekomen. Kortom: lof voor de helpdesk.

  10. Dick says:

    Wat een kapsones. De service van XS4all is ronduit flut, echt KPN. Onder het mom van privacyregels wordt elke vorm van ondersteuning afgewimpeld. Aanbieding doen voor een tientje en twee weken later het tarief met 50 % verhogen. De enige reden dat ik nog een xs4all adres heb is de IMAP ondersteuning. Zo gauw ik een andere provider heb gevonden ben ik weg. Dan XS4all zichzelf weer kietelen.

    Oh, en dat gezeur over een tv op een kinderkamer is hier niet echt ter zake.

  11. Ben says:

    Beste XS4allers
    Ik bet uitermate te spreken over het hele pakket van Xs4all.

    Het bloggen gaat nu zonder haperingen.
    TV kijken super, nu ook gelezen dat je weer je oude radio kunt gebruiken en de TV op zwart
    Ga door en weest bereid.
    Groet van Ben

  12. lenie F says:

    wat zielig: een kind van 7 met een eigen tv. op haar kamertje. wat een gemiste kansen voor haar opvoeding. (controle op wat ze kijkt. frequentie van haar tijd voor de beeldbuis. vragen of ze iets mag zien en evt. overleggen hierover, etc….)Overdag naar school en dan uit school voor de buis? Eten. En weer voor de buis? Of: uit school naar buiten of bij vriendjes spelen. Eten. Mama en/of papa helpen met afruimen. lekker in bad/douchen en dan verhaaltje vertellen en naar bed

  13. Ad van Es says:

    Ben sinds kort overgestapt op een totaalabonnement bij XS4ALL. Ik had al Internet en telefoon.Alles is vlotjes verlopen en ik ben erg tevreden over het televisiebeeld.
    Het communiceren met de helpdesk gaat echter niet altijd naar wens. Bij het controleren van de (internet)lijnen krijg je vaak te horen dat bij XS4All alles goed is, dus moet het aan de zijde van de klant liggen. Het zou klantvriendelijker zijn samen tot een oplossing te komen.

  14. Ton van der Pol says:

    Ik heb vanuit mijn functie regelmatig met XS4All te maken. Als het goed gaat is er niks aan de hand, maar als er wat mis gaat, is het een drama en loop je tegen een muur van onmacht op.

    Er wordt niet, en dat is letterlijk, gecommuniceerd. Als een medewerker aangeeft terug te bellen, dan gebeurt dit niet. Als je een verzoek uitzet en er klopt iets niet of zo, dan zal niemand je bellen met deze informatie. Als je een verzoek plaatst en het is uitgevoerd, krijg je ook nooit terugkoppeling.

    Als dit je het meest klantvriendelijk maakt, dan moet het bij concurrerende bedrijven echt een drama zijn.

    Dus een eenvoudige tip: communiceer met je klanten. Een emailtje of een telefoontje als het nodig is doet wonderen.

  15. Marc Marc says:

    Zo’n bericht van de beste te zijn lokt natuurlijk negatieve reacties uit. Laat ik daar dan een positieve tegenover stellen. Al 16 jaar bij xs4all en nog nooit hoeven klagen; altijd goed en uitvoerig geholpen. Xs4all haalde een 8. Dat betekent dat ze niet perfect zijn en er dus mensen zijn die de pech hebben buiten het goede werk van xs4all te vallen. Xs4all: volgende jaar een 9 zien te halen zou ik zo zeggen en iemand aanstellen die zich speciaal op de pechhebbers richt met een ruim mandaat ok via korte lijntjes de zaak op te lossen.

  16. Bas says:

    @ E. Maas: Heel verstandig van XS4ALL. Kinderen van 7 hebben geen TV op hun slaapkamer nodig….

  17. E Maas says:

    Mijn dochtertje van 7 heeft voor haar verjaardag een tv op haar kamer gekregen (17 Aug.)Nu bijna 2 maanden later nog steeds geen aansluiting, wel excuses maar daar heeft ze zo weinig aan. als je zelf niet 30 x bel en mailt hoor je gewoon niets. ook beloftes komen ze zeker niet na. wel een rekening voor de 2e tv etc. maar dat wordt gecrediteerd… alleen zeggen ze er niet bij in welk jaar.

  18. Rob Mulders says:

    Oh, en wat ik nog vergat. Leuk dat andere XS4all klanten wel kunnen profiteren van iPad, HD-recorder of andere aanbiedingen die bij een TV aansluiting worden aangeboden. Ik maak in ieder geval geen kans hierop. Alsof je aan de Staatsloterij mag meedoen, maar geen lot kan kopen.

  19. Rob Mulders says:

    Een kleine reactie van mijn zijde.

    Na meer als 2 1/2 jaar, een aantal telefoontjes en mail wisselingen later moet ik constateren dat de twee componenten “Beloftes nakomen” en “Klanten alleen benaderen met relevante informatie” in mijn ogen tekort schieten.
    In die periode ben ik vele malen lastig gevallen met niet relevante informatie, ook wel spam genoemd, over TV via mail, brieven en website. Iedere keer weer proberen of het beschikbaar is en altijd maar die vermaledijde mededeling dat ik het over 3 maanden nog maar eens moet proberen. Mails en telefoontjes geven alleen maar de weg naar het bos aan, waar ik ingestuurd wordt.”De KPN is nog niet zo ver in uw wijk”. Val mij dan ook niet iedere keer lastig met spam daarover, waardoor ik iedere keer weer hoop dat het wel voor elkaar is. Al 2 1/2 jaar lang! In de huidige tijd van CRM software moet het toch mogelijk zijn om mensen op postcode of anderszins alleen met de juiste informatie lastig te vallen. Zeer irritant.

    Voor de rest wel positief over XS4all, zeker wel. Maar dit begint nu toch echt een zware irritatie faktor te worden.

    Slotconclusie: pas je informatiestroom aan per klant of kom je belofte eindelijk eens na!