Siôn | Vraagbaak Klantenservice & medewerker Orderdesk | XS4ALL’er sinds 2016

Siôn: “Mijn functie is een goed voorbeeld van de stap extra die wij voor klanten zetten. We kijken altijd waar we onze service nóg verder kunnen verbeteren. Ik vind het heel leuk om daaraan bij te dragen. Ik werk op de Klantenservice en help vooral collega’s die telefoontjes en e-mails beantwoorden. Als een klant een vraag stelt die mijn collega’s niet meteen kunnen beantwoorden, komen ze naar mij toe.

Ik werk al heel wat jaren bij XS4ALL en weet daarom veel over de processen en onze producten. Natuurlijk zou ik gelijk het antwoord op hun vraag kunnen geven. Maar zo werkt het niet bij ons. Alle antwoorden die mijn collega’s zoeken, zijn te vinden op onze interne website. In plaats van het antwoord voor te zeggen, help ik ze om zelf de informatie te vinden die ze nodig hebben. Door zelf op zoek te gaan, leren ze heel veel over de producten en processen van XS4ALL. Deze aanpak zorgt ervoor dat medewerkers van de Klantenservice elke dag bijleren. En daardoor kunnen ze de klanten aan de telefoon steeds beter helpen.”

Probeer maar uit

“Toen ik zelf nog dagelijks aan de telefoon zat met klanten, belde iemand over onze Televisie-app. Hij twijfelde of die wel goed was. Maar dat weet je pas als je hem gebruikt. Ik heb die klant toen tijdelijke inloggegevens gegeven en zei: “Log maar in en probeer maar uit”. Hij was heel erg verrast dat ik dat deed. De volgende dag belde ik hem terug. Hij was niet alleen tevreden over de app, hij was die ochtend ook bij ons klant geworden.”

De tip van Siôn

“Mijn tip gaat over verhuizen. Meestal verhuis je niet van de een op de andere dag naar een nieuwe woning. Je hebt bijvoorbeeld al de sleutel van je nieuwe huis, maar moet ook nog dingen doen op je oude adres. Als je je XS4ALL-abonnement mee wilt verhuizen, kun je bij ons gratis een maand lang twee verbindingen hebben. Dan heb je dus internet en televisie in je oude én nieuwe woning. Dat kun je zelf regelen op mijn.xs4all.nl. Maar je kunt ons ook bellen, dan fixen wij het voor je.”

Deel dit:

Reacties

  1. Edwin says:

    Blij dat je er bent Siôn. Blijf vooral jezelf en blijf vechten voor ons: trouwe en tevreden klanten. Zorg ervoor dat we geen reden hebben om te vertrekken. Dat zou heel jammer zijn. Blijf uniek!

    • Johan says:

      Inderdaad goed gezegd Edwin.
      Graag ook de “oude” webmail behouden zolang de nieuwe versie nog geen identiteiten ondersteund. Identiteiten op je eigen domein zijn een ideale manier om op diverse websites een uniek aanleg account te hebben zoals bol@domein

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *