XS4ALL biedt via glasvezel nu nog sneller internet: Internet Pro met 500 Mb/s. Een gesprek met Edward Boegheim van B3D architectuur in Alphen aan den Rijn, de eerste klant die het Internet Pro abonnement bestelde.

Waarom hebben jullie gekozen voor deze snelle internetverbinding?
‘Daar gaat een verhaaltje aan vooraf. Ik ben jaren geleden als Demon-klant bij XS4ALL terecht gekomen. Daar was ik heel tevreden mee. Ik ben op een gegeven moment op een aanbod van KPN ingegaan, maar daar voelde ik me toch minder thuis. Toen ik kon overstappen op glasvezel bleek dat XS4ALL een aantrekkelijk aanbod had. Dus nu ben ik weer terug.

B3D

Een ontwerp van B3D

De belangrijkste reden voor deze verbinding is de back-up. Wij zijn architecten en we maken ontwerpen voor zowel binnen- als buitenshuis. Dat betekent dat we continu bestanden met tekeningen maken, opslaan en versturen. Bestanden met 3D-tekeningen zijn gauw honderden MB’s groot, of zelfs een Gigabyte. Elke verandering aan zo’n tekening wil je meteen weer opslaan. In de cloud natuurlijk. Dat gaat bij XS4ALL zo snel dat het real-time is. Dus waar ik ook ben: ik kan meteen bij de juiste versie van alle bestanden.

Ik heb een eigen server en stel dat er iets misgaat…. Denk bijvoorbeeld aan brand. Daarom wil ik van alle bestanden zo snel mogelijk een back-up in de cloud. Dankzij de snelle back-ups via XS4ALL zou ik bij calamiteiten maar een paar seconden verliezen. Dat is te overzien. Nog een voordeel: Ik woon boven de zaak dus ik heb privé ook plezier van deze snelle verbinding. In het weekend een fim streamen met 500 Mb is fantastisch, dat loopt als een trein.

Hoe ziet jullie bedrijf er verder uit?
We doen ook domotica voor klanten: technologie die alles met elkaar verbindt en de woning ‘slimmer’ maakt. Ik schrijf de hele architectuur voor de woning. Verlichting, muziek, beeld, alarmsysteem, intercom. Je bedient je huis met je smartphone, of met een iPad die in de muur is ingebouwd en selecteert de gewenste ‘scene’: Goed helder licht tijdens het koken en het tafeldekken, maar zodra je aan tafel gaat zet je de scene op diner en past het huis zich aan: sfeerverlichting, zachte muziek. Onzichtbare speakers kunnen in het hele huis muziek laten horen, als je wilt in elke kamer iets anders. En als je een film opzet schakelt het systeem automatisch over op het surround geluid bij de tv.

Het huis van de toekomst komt er eindelijk aan?
Nou, de toekomst… Ik ontwerp huizen van nu: al deze toepassingen zijn er nu al, en ze werken prachtig. Internet is de verbindende factor tussen alle apparaten en het zorgt dat alles ook op afstand te beheren is. De bewoners kunnen daarmee zelfs vanaf hun vakantiebestemming zien wie er bij hen thuis voor de deur staat. En als de postbode aanbelt als je niet thuis bent, kun je hem via je smartphone gewoon vragen of hij het pakje bij de buren wil afgeven. Voor zo’n huis wil je natuurlijk een zeer betrouwbare internetverbinding.

Deel dit:

Reacties

  1. Rob Bokma says:

    Betaal al jaren de maximum prijs voor de minimum snelheid. Haal hier max 15 Mb download.
    Heb nu voor TIEN eurotjes per maand een 25 MB down van UPC.
    Jammer XS4ALL dat je je vaste klanten never nooit niet tegemoet komt met een korting.
    Ga nu echt de boel afbouwen en zeg dan mijn XS4ALL op. Wil ik eigenlijk niet want ik ben aangesloten bij XS4ALL sinds de oprichting maar zij dwingen mij.

  2. Erwin says:

    Prachtig hoor die verhalen, maar ik woon niet eens achteraf, gewoon midden in de randstad. In de loop der jaren telkens berichten van xs4all: we hebben uw internetsnelheid verhoogd. Jaja, me voeten! Met dat koperlijntje vanaf de wijkcentrale 2½ km verderop mag ik blij zijn als ik de 8 Mb/s haal. Heb ik me ook eens laten verleiden tot een alles-in-een pakket, kan ik niet eens normaal TV via mijn tablet kijken omdat het beeld continu bevriest.

    Bij mij is het Ziggo in de wijk die via de kabel opereert. Die leveren dan tenminste nog een beetje internetsnelheid. Dan neem ik de mindere klantenservice wel voor lief. Want een goede klantenservice die alleen maar zegt dat ze er niets aan kunnen doen heb je uiteindelijk ook niet veel aan.

  3. Nico says:

    Heb nu al meer dan 10 jaar ADSL van XS4ALL. Van de beloofde 8MB krijg ik tegenwoordig hooguit 4 a 5 MB. Meer kan niet hier in Arnhem Noord. En dat is echt niet meer van deze tijd. Glasvezel ook niet beschikbaar. Ik ga binnenkort met UPC babbelen.

  4. Sander Dekker says:

    Zelf ben ik al jaren abonnee van xs4all en het totaalpakket op internetgebied spreekt me nog steeds aan. In Alphen ad Rijn heb ik al een paar jaar 100mbit glas en dat werkt goed. We hadden problemen met tv via glasvezel maar na een nieuw kastje gekregen te hebben, werkt ook dat goed.

    Verbeterpunt is de mailboxgrootte; de 1.2 GB is te klein en al jaren hetzelfde; waarom kan dit niet groter?

  5. Jantjefoutloos says:

    Beste,

    Ben best wel tevree met xs4all. Maar zoals meer klanten hier zit ik helaas ook nog met mijn +-35 MB snelheid. Vandaar geen TV via het adsl lijntje. Ik heb geen zin in al die kunstmatige ingrepen voor een goed signaal van mijn TV . Vandaar mijn TV abo nog steeds bij concurrent Ziggo Het hoeft trouwens echt geen 500MB te zijn!!! Beetje meer snelheid zou welkom zijn en wie weet zeg ik mijn tv bij ziggo op .

    Vriendelijke groeten

    Jantjefoutloos

  6. anoniem says:

    In de randstad, omgeving Haarlem, zitten we hier al 4 jaar in een nieuwbouwwijk waar KPN en dus XS4ALL weigeren om fatsoenlijk internet te leveren. De wijkkast zijn in alle wijken vernieuwd en aangesloten op glas behalve hier. Het gevolg: bestaande klanten komen worden afgescheept met maximaal 8Mbps. En XS4ALL en KPN maar trots vertellen hoe goed ze bezig zijn om klanten die al zeer snelle aanluitingen hebben nog meer te leveren. Maar de rest van de klanten laat men bewust stikken. Makkelijk geld verdienen: de volle mep voor het 20Mbps pakket vangen en geen enkel onderhoud of upgrade wensen overwegen. Miljoenen aansluitingen komen niet boven de 10Mbps uit XS4ALL en KPN! Kom eerst de klanten eens tegemoet die al jaren trouwe klant zijn maar waar jullie geen oog voor hebben.

  7. Anonymous says:

    De enige reden dat ik nog klant ben van xs4all,is de klantenservice,
    Ik woon in Zaandam en dat is nou net een plaats waar xs4all achter loopt
    zal binnekort toch wat moeten gebeuren,want ik verlies teveel snelheid door mijn tv
    dan heb ik zeker minimaal laptops en desktop draaien, blijft er weinig over van me 100 mb
    als ik die al krijg
    kom op heb er al vaak over gesproken met jullie
    ik wil actie!

  8. Rob says:

    500mb lijkt me geweldig. Maar gelukkig functioneert de 100mb verbinding bij ons prima. Ik woon in het buitengebied in Twente waar Ziggo op de Cogaskabel zat en moest noodgedwongen overstappen op glasvezel. Bij ons ongeveer keuze uit tien aanbieders en hoewel XS4ALL niet de goedkoopste is, toch daar voor gekozen. In tegenstelling tot mensen die ik bij ons ken en die een andere aanbieder hebben, heb ik geen enkele probleem. de snelheid ligt standaard op zo’n 95/98 en storingvrij. En die uploadsnelheid is prima wanneer je vaak thuiswerkt. Kortom, mij hoor je niet klagen over XS4ALL. Neemt niet weg dat wanneer je met een aantal pc’s zit te streamen je toch weleens aan 500mb gaat denken. Ik begreep van de servicedesk dat ze dat uiteindelijk ook bij ons gaan aanbieden.

  9. Martijn says:

    500Mb aan verbinding is leuk, maar dan al jaren een mailbox aanbieden van 1,2GB is echt niet meer van deze tijd. Kom op XS doe daar ook eens wat aan!