XS4ALL Weblog

In the spotlight: de eerste klant met een 500 Mb verbinding

XS4ALL

XS4ALL biedt via glasvezel nu nog sneller internet: Internet Pro met 500 Mb/s. Een gesprek met Edward Boegheim van B3D architectuur in Alphen aan den Rijn, de eerste klant die het Internet Pro abonnement bestelde.

Waarom hebben jullie gekozen voor deze snelle internetverbinding?
‘Daar gaat een verhaaltje aan vooraf. Ik ben jaren geleden als Demon-klant bij XS4ALL terecht gekomen. Daar was ik heel tevreden mee. Ik ben op een gegeven moment op een aanbod van KPN ingegaan, maar daar voelde ik me toch minder thuis. Toen ik kon overstappen op glasvezel bleek dat XS4ALL een aantrekkelijk aanbod had. Dus nu ben ik weer terug.

B3D

Een ontwerp van B3D

De belangrijkste reden voor deze verbinding is de back-up. Wij zijn architecten en we maken ontwerpen voor zowel binnen- als buitenshuis. Dat betekent dat we continu bestanden met tekeningen maken, opslaan en versturen. Bestanden met 3D-tekeningen zijn gauw honderden MB’s groot, of zelfs een Gigabyte. Elke verandering aan zo’n tekening wil je meteen weer opslaan. In de cloud natuurlijk. Dat gaat bij XS4ALL zo snel dat het real-time is. Dus waar ik ook ben: ik kan meteen bij de juiste versie van alle bestanden.

Ik heb een eigen server en stel dat er iets misgaat…. Denk bijvoorbeeld aan brand. Daarom wil ik van alle bestanden zo snel mogelijk een back-up in de cloud. Dankzij de snelle back-ups via XS4ALL zou ik bij calamiteiten maar een paar seconden verliezen. Dat is te overzien. Nog een voordeel: Ik woon boven de zaak dus ik heb privé ook plezier van deze snelle verbinding. In het weekend een fim streamen met 500 Mb is fantastisch, dat loopt als een trein.

Hoe ziet jullie bedrijf er verder uit?
We doen ook domotica voor klanten: technologie die alles met elkaar verbindt en de woning ‘slimmer’ maakt. Ik schrijf de hele architectuur voor de woning. Verlichting, muziek, beeld, alarmsysteem, intercom. Je bedient je huis met je smartphone, of met een iPad die in de muur is ingebouwd en selecteert de gewenste ‘scene’: Goed helder licht tijdens het koken en het tafeldekken, maar zodra je aan tafel gaat zet je de scene op diner en past het huis zich aan: sfeerverlichting, zachte muziek. Onzichtbare speakers kunnen in het hele huis muziek laten horen, als je wilt in elke kamer iets anders. En als je een film opzet schakelt het systeem automatisch over op het surround geluid bij de tv.

Het huis van de toekomst komt er eindelijk aan?
Nou, de toekomst… Ik ontwerp huizen van nu: al deze toepassingen zijn er nu al, en ze werken prachtig. Internet is de verbindende factor tussen alle apparaten en het zorgt dat alles ook op afstand te beheren is. De bewoners kunnen daarmee zelfs vanaf hun vakantiebestemming zien wie er bij hen thuis voor de deur staat. En als de postbode aanbelt als je niet thuis bent, kun je hem via je smartphone gewoon vragen of hij het pakje bij de buren wil afgeven. Voor zo’n huis wil je natuurlijk een zeer betrouwbare internetverbinding.

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Google Bookmarks

Tags: , . Bookmark de Permalink. 40 Reacties.

40 reacties op “In the spotlight: de eerste klant met een 500 Mb verbinding”

  1. Luc schreef:

    “In het weekend een fim streamen met 500 Mb is fantastisch, dat loopt als een trein.”

    Dat een film downloaden als een trein loopt snap ik, maar een film streamen lukt ook over een ADSL-verbinding hoor. Jarenlang op 8mbps gezeten en daar ging Youtube op 1080p vloeiend overheen. Dat is danook het hele punt van streaming, je hoeft niet te wachten op de hele download… ;)

    (En over treinen gesproken, ik hoop dat hier niet de Nederlandse Spoorwegen bedoeld wordt. Dan wacht je nog lang!)

  2. Claude schreef:

    Ik denk ook na over zo’n snelle verbinding. Vanaf eind maart is het bij ons zo ver dat de glasvezel geactiveerd kan worden met de diensten van providers.
    Omdat de ketting zo sterk is als de zwakste schakel, wil je natuurlijk ook je backup wegzetten over een verbinding die de 500 Mb niet te zeer afknijpt. Dat wordt zoeken. Ben benieuwd waar Edward is geslaagd.

    1. Erik schreef:

      Ik heb daar ook meerdere malen over nagedacht. Helaas is ook xs4all een van de partijen die vooral de extraatjes gebruikt om nieuwe klanten te werven of meer producten aan bestaande klanten te slijten in plaats van langdurige klanten te koesteren. Sinds ongeveer 2000 internet via xs4all. Op zich zeer tevreden en altijd meegegroeid naar maximum verbinding en uiteindelijk als leuk extraatje spotify bij de overstap naar glasvezel. Nu overstappen naar 500 Mb en je kunt dat extraatje weer inleveren, bij wijzigen contract is het alleen nog maar voor alles-in-1. Ook staat die mailbox nu al tig jaar op 1 GB (wel 5 mogelijk – maar daar heb ik niks aan). ’t Is dat ik nog een beetje huiverig ben voor de Ziggo/UPC integratie, maar qua prijs/prestatie t.o.v. 100 Mb is dat toch wel een erg serieuze overweging aan het worden.

  3. ronnie schreef:

    Super om te lezen…zelf ook glas maar in centrale is max 100mbit apparatuur…zeg even tegen kpn/reggefiber gig apparatuur te plaatsen. Wil zeer graag op 500mbit. Regio enter..7468

  4. Toni schreef:

    Prachtig dit verhaal, maar hier in Rotjeknor wachten we nog altijd op uberhaupt enige vorm van glasvezel. Ik had dolgraag klant van het eerste uur geweest.

    Ik heb in de tussentijd alleen maar met lede ogen moeten gadeslagen hoe tot drie keer toe stoep en straat zijn opengehaald en dikke spoelen glasvezelkabel de grond in zijn gegaan, maar nog altijd is glasvezel van XS4All hier geen optie. In het midden van de stad.

    Na jaren wachten is de hoop erop allang vervlogen: als het al ging komen dan was het inmiddels wel gerealiseerd. Om dan regelmatig met triomfantelijke verhalen en reclame uitingen zoals deze geconfronteerd te worden, maakt het alleen maar zuurder dat de maximale aangeboden snelheid hier minder dan een 20ste is.

    Je zou zeggen dat een wereldhavenstad enige prioriteit zou genieten, al is het alleen om de potentiele afname-dichtheid… maar nog altijd is er niet het miniemste teken dat het uberhaupt zelfs in de planning is opgenomen.

    Waarom laten jullie niet eens in duidelijke cijfers zien hoe veel/weinig van je klantenbestand daadwerkelijk glasvezel als optie hebben?

    Glasvezel… 100Mb… 500Mb… boskabouters en vliegende eenhoorns.

    1. John schreef:

      Helaas moet ik beamen dat XS4all snel klaarstaat met juichverhalen. Op de xs4all site werd via de postcode check aangegeven dat ik standaard 20 Mb zou hebben en 40 Mb haalbaar was. Ik kan hier in Doorwerth tussen 4-6 Mb download halen terwijl de glasvezel backbone 30 m van mijn huis verwijderd is. Na mijn klacht is deze pure misleiding wel gecorrigeerd maar ik betaal nog steeds voor 20 Mb terwijl ik die miezerige 5 Mb/750kb krijg..
      Ter verdediging van xs4all moet worden aangevoerd dat ze geen say hebben in de infrastructuur. Die is in handen van KPN, en als dochter xs4all nog steeds zwarte cijfers schrijft zal KPN achterover blijven leunen.
      De ACM doet ook niks aan de kabelaars, KPN moet al jaren het vaste net openstellen en UPC/Ziggo, de monopolist op de kabel, hoeft geen enkele provider op de kabel toe te staan. Tsja hoe vrij is de markt eigenlijk?

  5. remco schreef:

    Leuk, Wel jammer dat de meesten van ons het moeten stellen met een DSL verbinding die vaak niet boven de 20/2 Mbps uit komt :-(.

  6. Marcel schreef:

    Volgens mij is het nu de wet van de remmende voorsprong. Waar ik vroeger als eerste het snelste internet had is het nu het traagste. Het kleinste boerengat in Nederland heeft nu eerder glasvezel dan een (middel)grote stad. En als ik mensen van de glasvezelboeren spreek is het aanleggen van glasvezel in dorpskernen het enige wat op dit moment rendabel is. Zelfs op een willekeurig eiland op de Carribean heb je sneller internet via ADSL dan hier in Nederland. Nu maar rustig afwachten tot 5G internet beschikbaar gaat komen dan kunnen we snel overstappen.

  7. Jack Raats schreef:

    Jammer dat ik met veel moeite 9 Mbit haal. Wat nog veel erger is dat XS4ALL geen planning heeft wanneer er iets verbeterd..

  8. Hans schreef:

    Glasvezel, ……………..”breek me de bek niet open”. Hier in de Hof van Twente ligt ie al lang. Maar…., keuze uit welgeteld 1 !!! provider (caiway). Zit al heel lang bij xs4all en wil daar niet weg, maar ja, overgeleverd aan de macht van de kabellegger. Houd ik niet van! Dus geen glasvezel hier!

    1. Herman schreef:

      Ik zit in dezelfde situatie. Monopolie na aanleg duurt 2-3 jaar heb ik me laten vertellen. Gewoon afwachten en daarna xs4all via glas ipv ADSL nu. Bye bye caiway voor de rest van de verbindingen.

  9. Peter schreef:

    Natuurlijk ligt er binnen no time glas in de grond. Iedereen wordt lekker gemaakt totdat je er achter komt dat de lokale provider de laatste paar meter glas naar je voordeur voor zichzelf wil houden. Er is voor XS4ALL nog een lange weg te gaan. Begin eerst maar met het afsluiten van wat contracten met de lokale glasboeren zodat je iedereen daadwerkelijk kunt aansluiten. Ik heb nu ook meer dan een jaar glasvezel tot in mijn meterkast, maar XS4ALL heeft er geen toegang toe. En die arme glas jongens maar graven in weer en wind, voor Jan lul.

  10. Rand schreef:

    Sjaaa,

    leuk, maar helaas. Woon erg achteraf, zoals zovelen.
    Ik ga hier geen rant blog van maken, maar wat ideeen aan mijn kant:

    Mijn toekomst:

    – internet toegang for free, ca. 2020, zo was internet ooit bedoelt ?
    – andere media, who knows, for free?
    – geen koper/glas, alles via air, ca. 2025

    Rand

    1. Jaap 300 schreef:

      – geen koper/glas, alles via air, ca. 2025

      Ik mag toch hopen van niet. Als ik dan niet al dood ben van het roken geven de hoogfrequente radio golfjes het laatste zetje wel.

  11. Goudkust schreef:

    Jammer dat Reggefiber gestopt is met de uitrol in ons dorp. De overcapaciteit in het glasnetwerk in de nieuwbouw wijk is snel aan belendende huizen aangeboden. En verkocht.
    En daarna was het OP=OP.
    En XS4ALL maar roepen dat XS4ALL de beste provider is, maar wel zonder iedere support om Reggefiber (ook een KPN dochter) te overtuigen dat er een stukje extra glasfiber uit te rollen is.
    Tot het zover is moet ik leven met een ouderwets draadje waarover ik met een lagere performance de data binnen haal en verstuur terwijl ik XS4ALL voor veel meer betaal.
    Hoe lang duurt het voor er een aktiegroep komt om ook glas in huis te krijgen. Met hulp van XS4ALL is wat ik van de beste provider zou mogen verwachten.
    Ben ik de enige die dit zo ervaart
    ??

  12. David schreef:

    Al jaren ben ik klant van XS4all. Vind het een zeer betrouwbare leverancier. Nu sta ik echter op het punt – ik denk er in ieder geval serieus over na – om toch de stap naar de kabel te maken. XS4all kan op mijn adres niet meer leveren dan mijn 20Mb abo en daarvan haal ik maximaal de helft. Ook hier is nog niet duidelijk wanneer een verbetering zichtbaar is. Ik wil graag – scheelt ook weer geld – overgaan op een triple play aanbieder, maar kabel is dan het noodzakelijke alternatief.
    Het enige dat mij vooralsnog tegenhoudt is het gegeven dat er nog steeds geen concurrentie op de kabel is (merkwaardig) en dat daarnaast mijn monopolistische leverancier (die drieletterige firma beginnend met een U) bezig is met een mega fusie.

  13. Klaas schreef:

    En mijn super verbinding is 1/25 daarvan, meer kan XS4ALL niet leveren hier in Haarlem… of all places!

    1. anoniem schreef:

      Join the club, zelfde regio. Al in de zomermaanden van 2013 zijn in nagenoeg alle wijken de glasvezelkabels verder uitgerold en wijkkasten vernieuwd. Een deel van de wijken heeft KPN geweigerd te vernieuwen en waar ze het wel gedaan hebben is pas na 1,5 jaar de nieuwe techniek actief gemaakt. De harde werkelijkheid lijkt dat KPN zo lang mogelijk winst wil maken zonder te vernieuwen en daarvoor een groot deel van haar klanten laat hangen in verbindingen die een fractie van de gepromote bandbreedte kosten, maar waarvoor KPN wel het volle bedrag incasseerd. Ondertussen trachten de marketeers van KPN en XS4ALL de sier te maken door te schitteren met mooie praatjes over vernieuwing die slechts voor een fractie van de aansluitingen van toepassing is.

  14. Jan schreef:

    Tja, de niet geleverde maar wel beloofde snelheid van de internetverbinding… Al jaren een doorn in het oog van menige internetgebruiker, ook die van XS4ALL!
    Krijg hier ook ‘maar’ rond de 20 Mb/s downloadsnelheid terwijl volgens de website van XS4ALL een snelheid TOT (daar is het ‘beruchte’ woordje) 50 MB/s mogelijk zou zijn in mijn postcodegebied!
    Heb in het verleden geloof ik wel twee keer een “zeer blije” brief van XS4ALL gehad met daarin een kop in de trant van “gefeliciteert, uw internetsnelheid gaat omhoog, en het kost niets extra”. Nou, die extra kosten van 0 Euro klopten wel, alleen de snelheid bleef hetzelfde… Reactie van XS4ALL, ja meneer, op uw adres kunnen we momenteel niet meer leveren dan 20 Mb/s… Dan denk ik, maak dat dan ook duidelijk op jullie website en laat zien wat er WERKELIJK geleverd kan worden en pas de prijzen daar op aan!!!
    Het is een beetje hetzelfde als dat je een pak melk haalt in de winkel met daarop de tekst “bevat TOT 1 liter melk”, en je komt thuis en het pak blijkt nog niet eens halfvol te zijn, terwijl je toch voor een liter hebt betaald.
    Er wordt al jaren over de snelheid geklaagd, en ook de consumentenbond heeft zich daar al eens tegen aan bemoeid, maar op de een of andere manier lijkt er helaas niets te veranderen!!! Waarvan acte :-(

  15. Louis schreef:

    XS4all heeft de laatste jaren minimaal al 2x aangegeven dat iedere XS4all gebruiker een snellere verbinding zal gaan krijgen. Helaas in Helmond is dat nog steeds niet gelukt. Ik overweeg om over te stappen naar de kabel, het enige alternatief in de wijk waar ik woon, maar dan geeft de betrouwbaarheid van XS4all de doorslag om toch maar weer af te wachten op betere “snellere” data verbinding tijden. Maar toch zal ik een keer de knoop moeten doorhakken. Ik krijg een snelheid geleverd van 16/1 Mbps. Ik zou het al geweldig vinden als XS4all mijn upload snelheid zou weten te verhogen.
    XS4ALL, als ik de diverse reacties lees op de super snelle 500Mb verbinding staat er voor jullie nog een mooie uitdaging te wachten om vele bestaande klanten een hogere snelheid aan te bieden.

  16. Gaby Hormes schreef:

    Ik had me al vanaf het eerste uur opgegeven voor deze 500 ‘pro’ bij XS4All. Ong in de maand juni 2014. Aansluiting ook in Alphen Ad Rijn. In december nog eens er bovenop gezeten. Geen resultaat. Glasvezel beheerder hier, beheerder daar, tickets aangemaakt, rejected… Om gek van te worden. Uiteindelijk vandaan 4-2-2015 ben ik overgegaan, althans dat zegt men, maar internet, eeuh, nee… We weten niet waar her aan ligt was het antwoord van het support desk. Man man man, wat een geouwe****… XS4ALL, ik heb mijn vergtrouwen verloren in jullie na 18jaar! Dit beveel ik niemand aan!

  17. Theo Legters schreef:

    Helaas ook hier ter plaatse geen glasvezel. Kan Xs4all geen hardware-divisie ontwikkelen die gewoon waar gewenst glasvezel aanlegt? Geen idee namelijk op welke manier we dat in ons dorp zouden kunnen verkrijgen. Regelt de gemeente zoiets? Commerciële bedrijven? Is er een aanvraagprocedure? Etc.

    1. San schreef:

      Ik vind dit soort berichten ook altijd heel frustrerend. Bij ons in de wijk nog niet eens VDSL. En KPN is bezig met technieken om 400Mb/s over ADSL te ontwikkelen. Laat ze verdorie harder graven en overal glasvezel aanleggen waar het nog niet ligt. Dan kunnen de mensen met langzaam internet ook mee genieten. Waarom supersnel internet nog verder versnellen als er nog zo veel te verbeteren valt aan de langzaamste kant.
      Ik ben een echte xs4all fan, en ik weiger om over te stappen op de kabel. Maar het wordt toch echt wel tijd dat de achterstandswijken eens worden aangepakt.
      Kijk voor de gein maar eens op https://corp.fon.com/nl/maps en vul daar de postcode 5061WJ maar eens in. Geen enkele KPN klant meer over in die wijk.

  18. wil schreef:

    Al jaren bij xs4all tot volle tevredenheid. Maar in mijn woonplaats Heemstede is geen planning de komende jaren om glasvezel aan te leggen in de woonwijken.
    Terwijl in een klein dorp Vijfhuizen,2 km verder, alle bewoners glasvezel hebben.

  19. Stefan schreef:

    Ik zal ook heel erg graag glas willen hebben, als xs4all klant (eerst 10 jaar bij euronet en laatste 12 jaar bij xs4all) zie ik eigenlijk heel weinig gebeuren laatste jaren met ADSL/VDSL. Ik woon in Utrecht en ik kan niet meer dan 6 Mbits krijgen, om nog beetje te kunnen internetten heb ik maar kabel bijgenomen (yeap 2 internet lijnen). Ik zal direct naar glas over stappen als het kan maar die komt waarschijnlijk in 2030??, leuke verhaal maar als bestaande xs4all klant heb ik niets aan.

  20. Jos schreef:

    ADSL,voor ons normaale gebruik voldoende.
    Maar onze fanatieke huisgamer zag dat anders,hosting game,praten online ingame,was nergens tevreden over.

    Vanwege de kosten alles naar 1 provider, ( internet,bellen,TV,pinnen.)
    Gezien de goede ervaring met XS4ALL was dat een logische keuze.
    Niet de goedkoopste maar gewoon goede waar / service voor je euro.
    Nu Smart glas– Net nog gemeten 47/22

    Ben tevreden en voor mij blijft XS4ALL een aanrader

    Ps.jammer voor waar nog geen glas van XS4ALL beschikbaar is.

  21. frans schreef:

    er is niks zo frustrerends als lezen over nog snellere verbindingen voor andere klanten als xs4all/kpn je laten zitten met 8 mbit… sneller is niet mogelijk op mijn locatie en niemand kan mij vertellen of en wanneer dit wel mogelijk wordt.. voor mijn gevoel laat xs4all zijn trouwe klanten in Vlissingen gewoon in de steek!

    1. anoniem schreef:

      Niet enkel in Vlissingen, er zijn landelijk miljoenen aansluitingen, en meer dan dat aantal aan gebruikers, waar KPN en XS4ALL weigeren om te investeren in het netwerk. Dit is zowel in de randstad, verstedelijkte gebieden als in de buitengebieden.

      De oorzaken lijken:
      hoge winstmarges (miljoenen klanten betalen de volle mep voor het 20Mbps account maar KPN hoeft die bandbreedte niet te leveren en heeft nauwelijks investeringskosten), amateuristische planning op basis van bijvoorbeeld sterk verouderde CBS gegevens, te hoog risico om investeringskosten niet terug te verdienen, of zelfs bewust niet investeren zodat in onrendabele wijken de klanten hopelijk overstappen op concurenten.

  22. Remco schreef:

    Ik zit ook met smart te wachten op glasvezel maar moet het doen met 20/1 adsl. Midden in Rotterdam dus de klantdichtheid lijkt me hoog genoeg. En dan willen ze me ook nog tv leveren, over datzelfde lijntje zeker, nee bedankt. Ik zit ook te kijken naar een 2e internetverbinding via de kabel.

  23. Martijn schreef:

    500Mb aan verbinding is leuk, maar dan al jaren een mailbox aanbieden van 1,2GB is echt niet meer van deze tijd. Kom op XS doe daar ook eens wat aan!

  24. Rob schreef:

    500mb lijkt me geweldig. Maar gelukkig functioneert de 100mb verbinding bij ons prima. Ik woon in het buitengebied in Twente waar Ziggo op de Cogaskabel zat en moest noodgedwongen overstappen op glasvezel. Bij ons ongeveer keuze uit tien aanbieders en hoewel XS4ALL niet de goedkoopste is, toch daar voor gekozen. In tegenstelling tot mensen die ik bij ons ken en die een andere aanbieder hebben, heb ik geen enkele probleem. de snelheid ligt standaard op zo’n 95/98 en storingvrij. En die uploadsnelheid is prima wanneer je vaak thuiswerkt. Kortom, mij hoor je niet klagen over XS4ALL. Neemt niet weg dat wanneer je met een aantal pc’s zit te streamen je toch weleens aan 500mb gaat denken. Ik begreep van de servicedesk dat ze dat uiteindelijk ook bij ons gaan aanbieden.

  25. Anoniem schreef:

    De enige reden dat ik nog klant ben van xs4all,is de klantenservice,
    Ik woon in Zaandam en dat is nou net een plaats waar xs4all achter loopt
    zal binnekort toch wat moeten gebeuren,want ik verlies teveel snelheid door mijn tv
    dan heb ik zeker minimaal laptops en desktop draaien, blijft er weinig over van me 100 mb
    als ik die al krijg
    kom op heb er al vaak over gesproken met jullie
    ik wil actie!

  26. anoniem schreef:

    In de randstad, omgeving Haarlem, zitten we hier al 4 jaar in een nieuwbouwwijk waar KPN en dus XS4ALL weigeren om fatsoenlijk internet te leveren. De wijkkast zijn in alle wijken vernieuwd en aangesloten op glas behalve hier. Het gevolg: bestaande klanten komen worden afgescheept met maximaal 8Mbps. En XS4ALL en KPN maar trots vertellen hoe goed ze bezig zijn om klanten die al zeer snelle aanluitingen hebben nog meer te leveren. Maar de rest van de klanten laat men bewust stikken. Makkelijk geld verdienen: de volle mep voor het 20Mbps pakket vangen en geen enkel onderhoud of upgrade wensen overwegen. Miljoenen aansluitingen komen niet boven de 10Mbps uit XS4ALL en KPN! Kom eerst de klanten eens tegemoet die al jaren trouwe klant zijn maar waar jullie geen oog voor hebben.

  27. Jantjefoutloos schreef:

    Beste,

    Ben best wel tevree met xs4all. Maar zoals meer klanten hier zit ik helaas ook nog met mijn +-35 MB snelheid. Vandaar geen TV via het adsl lijntje. Ik heb geen zin in al die kunstmatige ingrepen voor een goed signaal van mijn TV . Vandaar mijn TV abo nog steeds bij concurrent Ziggo Het hoeft trouwens echt geen 500MB te zijn!!! Beetje meer snelheid zou welkom zijn en wie weet zeg ik mijn tv bij ziggo op .

    Vriendelijke groeten

    Jantjefoutloos

  28. Sander Dekker schreef:

    Zelf ben ik al jaren abonnee van xs4all en het totaalpakket op internetgebied spreekt me nog steeds aan. In Alphen ad Rijn heb ik al een paar jaar 100mbit glas en dat werkt goed. We hadden problemen met tv via glasvezel maar na een nieuw kastje gekregen te hebben, werkt ook dat goed.

    Verbeterpunt is de mailboxgrootte; de 1.2 GB is te klein en al jaren hetzelfde; waarom kan dit niet groter?

  29. Nico schreef:

    Heb nu al meer dan 10 jaar ADSL van XS4ALL. Van de beloofde 8MB krijg ik tegenwoordig hooguit 4 a 5 MB. Meer kan niet hier in Arnhem Noord. En dat is echt niet meer van deze tijd. Glasvezel ook niet beschikbaar. Ik ga binnenkort met UPC babbelen.

  30. Erwin schreef:

    Prachtig hoor die verhalen, maar ik woon niet eens achteraf, gewoon midden in de randstad. In de loop der jaren telkens berichten van xs4all: we hebben uw internetsnelheid verhoogd. Jaja, me voeten! Met dat koperlijntje vanaf de wijkcentrale 2½ km verderop mag ik blij zijn als ik de 8 Mb/s haal. Heb ik me ook eens laten verleiden tot een alles-in-een pakket, kan ik niet eens normaal TV via mijn tablet kijken omdat het beeld continu bevriest.

    Bij mij is het Ziggo in de wijk die via de kabel opereert. Die leveren dan tenminste nog een beetje internetsnelheid. Dan neem ik de mindere klantenservice wel voor lief. Want een goede klantenservice die alleen maar zegt dat ze er niets aan kunnen doen heb je uiteindelijk ook niet veel aan.

  31. Rob Bokma schreef:

    Betaal al jaren de maximum prijs voor de minimum snelheid. Haal hier max 15 Mb download.
    Heb nu voor TIEN eurotjes per maand een 25 MB down van UPC.
    Jammer XS4ALL dat je je vaste klanten never nooit niet tegemoet komt met een korting.
    Ga nu echt de boel afbouwen en zeg dan mijn XS4ALL op. Wil ik eigenlijk niet want ik ben aangesloten bij XS4ALL sinds de oprichting maar zij dwingen mij.

Commentaar is gesloten