XS4ALL heeft de beste helpdesk van Nederland. Wij geven ‘alles werkt’ garantie en stoppen pas als uw vragen helemaal zijn beantwoord. En een gesprek duurt bij ons gewoon zo lang als nodig is.

Wij helpen klanten zoals wij ook zelf geholpen willen worden

Goede service volgens ons
Onze medewerkers zijn vrij om zelf de beste oplossing te bedenken. Zo werken we niet met standaard vragenlijsten of scripts. Medewerkers van de Helpdesk mogen bijvoorbeeld in geval van een storing zelf geld terugstorten of een monteur langssturen. Bovenal nemen ze de tijd. Een gesprek duurt gewoon net zo lang als nodig is. Daar staat geen maximum aantal minuten voor.

Wanneer mag u contact opnemen met XS4ALL?
U mag altijd bellen of mailen. Voor vragen over abonnementen en producten is er de klantenservice. Heeft u een probleem met uw apparatuur of is er een storing, dan neemt u contact op met de Helpdesk. Die is 7 dagen per week en 365 dagen per jaar bereikbaar.

Wij werken niet met standaard vragenlijsten of scripts

Is de Helpdesk er alleen voor problemen met internet?
Ons motto is: haal meer uit het internet. Dat vatten wij heel breed op. U mag dus ook bellen als u een probleem heeft met het installeren van een virusscanner. Of als het streamen van een iPad naar de televisie niet lukt. Er belde laatst een klant met de vraag hoe hij een WhatsApp-groep voor zijn moeder kon aanmaken. Natuurlijk helpen wij daarbij!

Vraagt dat niet heel veel van medewerkers?
Ja, maar daar selecteren we ook op. We nemen alleen mensen aan die zelfstandig kunnen werken en een tikje eigenwijs zijn. Zij moeten het vooral heel leuk vinden om klanten te helpen. We geven medewerkers een uitgebreide technische training, maar besteden ook veel tijd aan communicatie. Het valt voor klanten vaak niet mee om via de telefoon uit te leggen wat precies het probleem is. Onze medewerkers zijn taalvaardig en stellen de juiste vragen. Zo krijgen ze helder wat er aan de hand is.

Verleden en toekomst
De toewijding van XS4ALL-medewerkers heeft met de geschiedenis van het bedrijf te maken. XS4ALL is opgericht door echte idealisten en dat zit nog steeds in onze cultuur. Sommige medewerkers lopen zelfs met een XS4ALL-t-shirt. Ze zijn best trots op dit bedrijf en hebben hart voor de zaak.

XS4ALL is opgericht door idealisten. Dat zit in onze cultuur

Toewijding van medewerkers
Een klant kon geen verbinding maken met internet. De helpdesk kwam erachter dat een bepaald onderdeel niet goed werkte. Dan kunnen we dat per post opsturen, maar dan ontvangt de klant het pas de volgende dag. Een medewerker bleek bij die klant in de buurt te wonen. Die heeft het onderdeel op weg naar huis even langs gebracht en gelijk geïnstalleerd.

XS4ALL heeft het meest storingsvrije internet van Nederland. Soms is dat bijna jammer, want veel klanten krijgen daarom zelden tot nooit met de helpdesk te maken. Ze ervaren dan niet hoe goed onze service is.

Deel dit:

Reacties

  1. Eric says:

    Leuk dat jullie jezelf zo op de borst kloppen, maar mijn ervaring is helaas anders.
    Mijn laatste 2 storingtickets zijn nog altijd niet opgelost en verdere feedback/opvolging is blijkbaar teveel moeite.
    Nul reactie na een herhaald verzoek om naar mijn klacht te kijken….die vraag is blijkbaar wel te gek !
    Zo ga je niet met (trouwe) klanten om !

    Ik overweeg nu serieus om over te stappen naar een andere provider..

  2. anoniem says:

    Werk zelf vaak met Linux. En mijn ervaring is dat ik daar de Xs4all helpdesk beter niet mee lastig kon vallen.
    Gelukkig is veel informatie hierover op het internet te vinden.

    Verder heb ik voornamelijk goede ervaringen met de helpdesk.

  3. Frits Zwart says:

    XS4ALL is een prima provider en daarom ben ik al heel wat jaren klant. Dat de helpdesk niet met standaard vragenlijsten werkt is mooi, maar medewerkers ontwikkelen die wellicht toch een beetje zelf dan. Zo wilde de helpdesk (meerdere medewerkers) mij 2 jaar geleden niet verder helpen voordat ik mijn modem aan het ISRA-punt had aangesloten. Zolang ik dat niet deed mocht ik het lekker zelf uitzoeken. Met wat soebatten en drama (ik ga echt niet aan draadjes pulken als ik niet weet wat ik doe) kwam er toch een monteur die vaststelde dat het een bekend probleem was dat mijn type modem moeite had met het nieuwe signaal van xs4all. Ik kreeg netjes een nieuwer type modem en het probleem was opgelost …. maar als het een bekend probleem was, waarom bedacht de helpdesk dat dan niet?
    In maart dit jaar kreeg ik opnieuw een klapperende lijn. Van de helpdesk kreeg ik opnieuw een aantal standaard oplossingsmogelijkheden, die niet op mijn installatie van toepassing waren. Een medewerker schreef zelfs dat hij had gezien dat ik twee jaar geleden hetzelfde probleem had en dat toen een nieuw modem was gestuurd. Gelukkig werd het probleem vanzelf minder (het is nu minimaal), maar ik was niet verbaasd toen ik kort daarna een brief kreeg van xs4all dat mijn signaal was veranderd/zou veranderen.
    Misschien is het handig als helpdeskmedewerkers ook de veranderingen die xs4all zelf doorvoert, meenemen in de beoordeling van problemen die klanten opeens krijgen.

  4. Rob says:

    Grappig dat in dit stukje als voorbeeld “streamen van IPad naar TV lukt niet” wordt genoemd. Dat is nou net een probleem waar ik al een tijdje me worstel (het lukt namelijk wel met YouTube, maar niet met dingen als NLZiet of NPOStart). Dan zou je denken dat dit kennelijk veel voorkomende probleem (waarom noem je het anders als voorbeeld) ergens op de website van XS4All wordt behandeld. Maar probeer het maar met de zoekfunctie: er komt één match te voorschijn – met dit artikeltje…

    Beetje teleurstellend…

  5. Will says:

    Ik van al heel lang bij xs4all, via de HCC toen hun internet werd overgenomen.
    Altijd prima geholpen, hoewel de oude garde toen meer wist, maar het is nu uitgebreider en complexer dan vroeger.
    ik merk wel dat de een meer weet dan de ander en sneller een probleem oplost, maar dat is geen echt probleem.
    Soms gaan ze even bij een collega informeren, ook prima toch als je iets niet goed weet?
    Als je een kneusje treft die niet verder wil kijken is dat goed vervelend.
    Dat sommigen zich dan in de steek gelaten voelen, daar zou xs4all beter alert op moeten zijn.
    Al met al ben ik persoonlijk heel tevreden, want je krijg waar voor je geld

  6. Duncan says:

    Dit is voor mij de reden waarom ik eens voor XS4ALL koos en er altijd zal blijven. Niet de goedkoopste, maar wel altijd vakkundige medewerker aan de lijn gehad. Ze snappen gewoon gelijk wat het probleem is. Ook al heb ik niet echt een veelvoorkomende situatie met alle desktops op Linux, mijn bestandservertjes en twee gescheiden LAN ‘s.

  7. Gerben Vos says:

    Ik moet me helaas aansluiten bij EnGee. Toen ik met een vrij ingewikkelde vraag kwam (met een Fairphone2 met 2 SIM-kaarten, waarvan 1 van XS4ALL, kreeg ik geen data roaming in het buitenland), kreeg ik een standaardantwoord over dat sommige mobiele netwerken misschien nog niet ondersteund werden. Ik had echter aangegeven dat ik met *geen enkel* buitenlands netwerk internetverbinding kreeg. Dus dan is het wel degelijk een probleem hetzij met de XS4ALL-SIM-kaart, hetzij met de Fairphone. Ik had verwacht dat de XS4ALL-medewerker zich met zo’n uitgebreid foutrapport wel wat verder in de materie zou verdiepen.

    • Edwin N says:

      Hé, da’s grappig. Ik heb precies hetzelfde geval (Fairphone2, 2 SIM-kaarten waarvan 1 XS4ALL en geen data roaming in het buitenland). Ben jij er uit gekomen?

      (Ik heb de helpdesk hiervoor niet gebeld trouwens.)

  8. EnGee says:

    Een mooi verhaal. Jullie maakten zelfs reclame hiervoor.

    Edoch, toen ik met een port forwarding probleem zat kwam toch het KPN bloed naar boven borrelen en was er niets meer merkbaar van het oude Hack Tic gedachtegoed.

    ‘Dat soort applicaties ondersteunen we niet meneer’.

    De beste man nog gewezen op de reclame waarin jullie aangeven overal mee te helpen hielp niet. Ik mocht het lekker zelf uitzoeken.

    En het is uiteindelijk gelukt, het bleek een bug, Fritz!box in NL had er ook niet zo’n zin in, maar Fritz DLD gelukkig wel.

    Maar toegegeven, xs4all levert een stabiele internetverbinding en qua communicatie altijd nog beter dan de andere aanbieders, maar jezelf op de borst kloppen vind ik nog niet terecht na bovengenoemde ervaring en een keer afgesloten worden, zonder duidelijke uitleg en hulp bij het oplossen.

  9. Frans Schubert says:

    Deze helpdesk kan bovenal heel goed luisteren. Na geluisterd te hebben komt de gene aan de telefoon met een opsomming van het vertelde en vraagt of we dit samen even gaan oplossen op een vooral begrijpelijke manier. Ook al duurt het zo rond 40 a 50 minuten aan het eind van de oplossing is het gesprek noch steeds vriendelijk en leerzaam. Toen alle problemen gereed waren, had ik weer heel wat opgestoken.

  10. Gemma Crijns says:

    Het is echt waar wat jullie hierboven schrijven. Dit is precies conform de al jarenlange ervaring die ik heb als ik de Helpdesk bel. Onbetaalbaar! Houen zo! Omdat het mensen blij maakt.

  11. Joshua says:

    Soms is het ook gewoon gezellig om te helpdesk te bellen met de mededeling dat de nieuwe modem van 2Mbps naar 5Mbps gaat. Terwijl dat niet kan op 5,5 Km van de centrale volgens de xs4all site! Altijd leuk om dan de verbazing van de helpdesk te horen. :)