Met een gemiddelde score van 7,7 over de afgelopen 6 maanden, delen we de eerste plaats deze maand in de Providermonitor. Ook providers Solcon, Tele2 en Zeelandnet haalden een 7,7. De actuele totaalscore van XS4ALL over afgelopen periode was een 7,8.

Terwijl we tot de groep met de minste internetstoringen behoren (samen met Tele2 en KPN), is de kwaliteit van hoe we omgaan met storingen gestegen: van 6,4 naar 7.1. Daar zijn we erg blij mee. Met een 8,1 voor algemene klanttevredenheid staan we aan kop, evenals met de hoogste score op internetkwaliteit (8,3). Mooie cijfers, maar hiermee zijn we er niet. XS4ALL gaat onverminderd verder met verbeteren.

De Providermonitor
Met de Providermonitor bewaakt de Consumentenbond de kwaliteit van internetproviders. Hij maakt hiervoor gebruik van een gebruikerspanel van 10.000 leden. Zij geven iedere maand hun storingen door en beoordelen hun provider elke twee maanden.

Bekijk de uitslagen van deze maand

Deel dit:

Reacties

  1. chat says:

    Ik neem aan dat xs4all het voor de wind gaat.

  2. Statistieken interpreteren / Communiceren doe je zo,…

  3. Tevreden Xs Klant says:

    Statistieken interpreteren / Communiceren doe je zo,….

    of zo,..;

    1) “…delen we de eerste plaats deze maand…” ; nee / jaha, Zeelandnet stond op 1 en moet deze plaats o.a. delen met Xs4all. De suggestie dat Xs4all daar stond is slim geformuleerd.
    2) “kwaliteit van hoe we omgaan met storingen gestegen” ; dat klopt maar het is nader bekeken een gedeelde 6e plaats van boven (!) of de 4e van onderen !
    Gestegen dus van een nog lagere plaats maar nog steeds dichter bij de bodem dan bij de top.

    Dat men met een stijging (erg) blij is snap ik wel. Maar om het op deze wijze te communiceren is wonderlijk (of van een standaard communicatie afdeling schijnheiligheid) daar Xs4all zich toch altijd heeft geprofileerd op service en kwaliteit (voor mij althans een reden de relatief hoge abonnementskosten te rechtvaardigen en al heel lang klant te zijn).

    3) Positief, als klant herken ik storingen en minder goede service niet. Want ik heb nooit last van storingen en ben die enkele keren goed geholpen door het service desk . Ws toen XS nog op nr 1 stond ;-). Wat misschien meespeelt; ik heb dan ook geen Fritzbox, telefoon- of tv abonnement en verander ook niets dus misschien help ik mezelf en ben ik daarmee de ideale klant.

    Goede ervaringen met service desk. (Yep, niet zo naïef, ook hier contact met uitzendkrachten. Wel zou je kunnen overwegen zelf je steentje bij te dragen en te werken aan serviceverhoging, gewoon het juiste uitzendbureau benaderen dat daarover gaat. Kijk je misschien ook weer anders aan tegen klachten in kapitalen.

    4) En Xs4all; enigszins moderaten op uitschieters in bijdragen staat de internet vrijheid echt niet in de weg, want dat argument gaat er aankomen. Onzin waardoor je je op voorhand niet zou moeten laten gijzelen! (mijn aanname weliswaar).

    5) Gemis in het onderzoek van de consumentenbond; veiligheid! Wordt na een jaar hackermode wel een keer tijd. (“Best belangrijk”)
    Niet zo gunstig voor Kpn, enn, schrik, Xs4all! Ben erg benieuwd hoe de ranglijst er dan uitziet ten opzichte van de andere providers.

  4. Blij met XS4ALL!!!!! says:

    Wat zijn er toch een HOOP zure mensen op de wereld!!!!! (lees hierboven)

  5. B says:

    Hmmm providertest allemaal 7.7 … mischien word het tijd om dan maar eens prijzen te gaan verglijken

  6. Joe Silent says:

    Hoewel tevreden over XS4all, ben de laatste tijd toch boos. Na een versnelling en een nieuwe FritzBox heb ik na ruim 3 x 1 uur lang de helpdesk gesproken te hebben nog steeds geen internet verbinding op mijn i-Mac. Wel een hoge mobile telefoonrekening.
    Ik vraag mij af of de FritzBox 7360 wel met de i-Mac kan communiceren.

    • XS4ALL says:

      Beste Joe Silent,

      Vervelend dat je een probleem ondervindt met de combinatie Fritzbox 7360 en iMac. Als het probleem nog voordoet, kun je onze technische helpdesk ook bereiken via twitter (@XS4ALL) Zij kunnen aldaar je probleem nader bekijken.

    • Gefrustreerd? says:

      Ik wilde mijn xs4all mobiel internet (met dongel, dus niet via een mobieltje of zo) omzetten in vast internet. Ze hebben er een immense puinhoop van weten te maken. 15 uur telefoneren later is het nog steeds niet in orde. Naast het vaste internet heb ik, zonder dat ik dat wilde of er van wist, ook nog een andere account waarvoor ik € 15/maand voor betaal. Om mijn oude e-mailadressen (pop) te behouden! Aardige mensen op het call centre, maar voorlopig helpen ze me alleen maar van de regen in de drup.

      Toen ik gisteren een formele klacht indiende en ik om wat compensatie voor aangedaan leed vroeg (werd mij, in een eerder telefoongesprek nota bene door een xs4all medewerker aangeraden!!), werd ik uiteindelijk doorverbonden met de afdeling “Opzeggingen”. Ze doen geen enkele poging klanten te behouden. Ik neem aan dat xs4all het voor de wind gaat. Ik ben zo teleurgesteld in de totale afwezigheid van klantgerichte service dat ik op zoek ga naar een nieuwe provider. Heeft iemand een aanrader?

      • XS4ALL says:

        Beste Gefrustreerd?,

        Het is zeker niet des XS om klanten met een formele klacht en verzoek tot compensatie door te verbinden met de afdeling “Opzeggingen” Binnen XS4ALL bestaan er andere mogelijkheden om de aard van de klacht serieus te bekijken en liefst mogelijk zo snel mogelijk naar tevredenheid van de klant op te lossen. Ben je inmiddels nog in contact met onze Klantenservice en/of Helpdesk? Deze laatste afdeling kun je naast telefoon en email ook bereiken via twitter (@XS4ALL)

      • Remko C says:

        Over klachten gesproken, ik vind het een vreemde zaak dat klachten door dezelfde mensen worden behandeld als storingen. Beide meldingen komen op de servicedesk uit. Dat kan natuurlijk niet. Hoe moet je klagen over de service als de klacht door dezelfde personen wordt behandeld?

      • XS4ALL says:

        Beste Remko C,

        Bij XS4ALL werken we met het principe van First Contact Right. We vinden het belangrijk dat *alle* medewerkers met klachten om moeten kunnen gaan.‘Storingen’ worden in principe altijd door medewerkers van de helpdesk behandeld. Op het moment dat onze klanten ontevreden zijn over de afhandeling van een klacht, dan heeft XS4ALL veel mogelijkheden om de klacht door een andere medewerker of team te laten beoordelen. Indien de klacht betrekking heeft op het technische aspect van onze diensten, kun je je in eerste instantie wenden tot de helpdesk, via email, telefoon of twitter. Heeft de klacht betrekking op service kun je je in eerste instantie richten tot onze Klantenservice. Meer informatie over onze contactmogelijkheden vind je op http://www.xs4all.nl/overxs4all/contact/

  7. simon says:

    erg jammer dat ik iedere keer internet problemen heb, pakket tv uitgekleed, overstappen dan maar,begint zwaar vervelend te worden,,,nummer 1 jammer dan de prijs is wel nummer 1

    • Anonymous says:

      nou ik kom net van een andere provider waar ik dus al jaren bij was. Ik vind de service van xs4all top. Niks geen internetproblemen meer, en dat kan ik ook niet hebben, want dat is mijn werk. Dus moest omdat mijn vorige provider hiervoor steeds vakantie uren opnemen, omdat of mijn telefoon het niet meer deed of mijn internet, dus stap over naar mijn vorige provider, dan kun je pas echt klagen :)

      • Gefrustreerd? says:

        Wacht maar tot je iets in je abonnement wilt veranderen. Lees mijn verhaal maar.

      • Anonymous says:

        dat is dan jou misschien overkomen, maar ik had een heel erge storing bij mijn andere provider, naar een paar weken begon het ook bij xs4all, samen met de helpdesk van alles geprobeerd, maar ik bleef van die hikjes houden dat ik er ff met telefoon en internet uitviel. Heel vervelend als het je werk is. Toen we alles hadden geprobeerd, en ja zelfs ik kon het modem in samenwerking opnieuw instellen, is het probleem doorgezet naar kpn, en walla, daar lag het dus, en nu nog wordt ik teruggebeld om te kijken hoe mijn lijn is, ik was teruggezet naar minder mb, om te kijken of dat het probleem was. dus netjes brief gekregen dat mijn abo ook aangepast was, nu gaan we stap voor stap het weer verhogen, ik kan niet anders zeggen dat ik het een klasse service vind. maar ja dat is mijn mening,mijn andere provider zat alleen maar te neuzelen of kabeltje hier en daar, nooit met de gedachte gekomen dat het ook wel bij kpn kon liggen.

  8. Mike Bommerson says:

    Haha… bovenaan het artikel: “Bookmark the permalink. Trackbacks are closed, but you can plaats een reactie.” Ligt vast aan het feit dat ik Engels als 1e taal heb ingesteld.

  9. Franck says:

    Ik ben tegen Internet censuur maar de reactie van “boos persoon” mag van mij verwijderd worden.

  10. JP says:

    Als uitingen van een “boospersoon” zo zichtbaar zijn, is internetblokkade zo gek nog niet.