We zijn er best een beetje trots op. XS4ALL is al jaren de internetprovider met het laagste storingspercentage volgens de Consumentenbond. Dit betekent dat uw internet-, televisie- en telefoonverbinding nergens stabieler zijn. En dat gaat niet vanzelf: 25 beheerders van de afdeling Techniek & Operatie zijn dag en nacht in de weer om u online te houden. Jos Suanet en Martijn Stam werken op deze afdeling. Dit zijn volgens hen de 5 belangrijkste ‘secret ingredients’ van onze betrouwbare dienstverlening.

1. Doe zo veel mogelijk zelf
XS4ALL is sowieso al een bedrijf van nerds. Maar op de afdeling Techniek & Operatie is de ‘nerddichtheid’ het grootst: 100%. Deze mannen (en één vrouw) sleutelen maar wat graag aan computers. Ze stellen de XS4ALL-servers samen, begeleiden de bouw ervan en sluiten zélf alle kabels aan, maar doen ook al het onderhoud. In feite zijn ze architect, bouwkundige, bouwvakker en klusjesman in één. Ze voelen zich hierdoor verantwoordelijk voor de algehele kwaliteit en kennen de systemen door en door.

2. Beknibbel niet op de hardware
Hier kunnen we kort over zijn: we hebben de beste modems van alle internetproviders. En ook de hardware in onze datacenters is top of the line. Bovendien hebben we relatief veel servers die gezamenlijk minder hard hoeven te werken. Daardoor is de kans op overbelasting kleiner. En als er dan toch eens een server stuk gaat, dan zijn er voldoende andere servers die het werk kunnen overnemen.

3. Laat afdelingen met elkaar samenwerken
De Klantenservice is een belangrijke bron van informatie. De helpdeskmedewerkers zijn namelijk vaak het eerst op de hoogte van storingen. Aan de hand van de gegevens die zij verzamelen, kunnen de beheerders vervolgens het probleem vinden: wat is er precies aan de hand? Waar vindt de storing plaats? En wat is de oorzaak?

4. Wees consciëntieus
De data van onze klanten en onze eigen data zijn heel belangrijk. Daarom staan die data verspreid over verschillende XS4ALL datacenters en maken we constant back-ups van onze servers. Van deze back-ups maken we vervolgens ook weer back-ups. En die back-ups slaan we op in een ander datacenter. Al onze servers, routers en andere apparaten monitoren we nauwlettend. We kijken naar alle details om de kans op storingen en de impact daarvan zo klein mogelijk te houden.

5. Mensen zijn belangrijker dan machines!
Dit is de allerbelangrijkste. Onze machines (servers, routers, etc) functioneren zo goed omdat ze door de juiste mensen worden bediend. Op de afdeling Techniek & Operatie werken medewerkers met hartstocht aan onze diensten: internet, tv en bellen. Ze stoppen pas als het goed is. Het prettige is dat XS4ALL hen daarom durft los te laten, en in deze vrijheid komen zij dan weer het best tot hun recht. XS4ALL’ers zijn toegewijd en sommigen werken er al sinds het begin. We hebben gelukkige medewerkers en dat vinden we geweldig!

Deel dit:

Reacties

  1. Ed Ipskamp says:

    Ik ben klant vanaf het eerste begin. Uiteindelijk had ik Internet Smart, maar na een verhuizing ontdekte ik dat ik maar een snelheid had van 12 mbits/s terwijl 50 was beloofd. Dat zou dan liggen aan de afstand woning en KPN-station. Ik heb toen Internet Compact genomen. Het lullige is alleen dat bij Smart gratis Spotify zit en bij Compact niet. Een beetje provider had mij natuurlijk Spotify gewoon laten houden. Maar goed, dat is het enige minpuntje wat ik van XS4all kan zeggen.

  2. M. W. says:

    Ik ben sinds 1999 klant van XS4ALL. Ik heb hele goede ervaringen met internet van XS4ALL. Sinds 2 jaar heb ik een glasvezel aansluiting en tegelijk ook TV van XS4ALL. Ik heb dan ook al 2 jaar zeer slechte ervaringen met TV van XS4ALL. Het maakt niet uit of er een verbinding via een Devoll of m.b.v. eden kabel gemaakt wordt. Ik heb vrijwel dagelijks storing van de TV, soms zo erg dat er in het geheel geen beeld of geluid is. Ik heb hierover regelmatig contact gehad met de help-deks. Terwijl duidelijk is dat aan XS4ALL moet liggen, wordt het probleem telkens weer naar mij geschoven. Kortom als dit zo blijft moet ik voor TV wel overstappen, om er voor te zorgen dat ik überhaupt nog tv kan kijken.

  3. Harold says:

    Ooit een keer een storing gehad die bij KPN lag. XS4ALL had dat zo uit gezocht, maar om dat dan weer bij de KPN goed te laten verlopen waren we zo weer 2 dagen verder. Bleek dat KPN ons adres had afgesloten en dat koste deze gasten dus 2 dagen om opgelost te krijgen. Zie hier dus waar het om gaat, geld verdienen, of klanten bedienen. Geen wonder dat XS4ALL DE beste provider is. Alleen jammer dat de netwerkbeheerder dat niet is.

  4. Jan Bosscher says:

    xs-mac, een goed huwelijk.

    • Marijn de Rijk says:

      Beste Jan,
      11jaar geleden, heb jij mij op het huwelijk xs-Mac gewezen. Ik ben je daar nog steeds dankbaar voor.
      Groet Marijn.
      (betreft Jan zijn bericht van 11 augustus 2016)

  5. Peter says:

    Niets dan lof over XS4ALL. De enige die voor storingen zorgt is KPN die soms ongevraagd de kabeltjes in de wijkcentrale verkeerd aansluit of bij een defect in die centrale de aansluiting niet poptimaal aansluit.
    En KPN is erg traag in reageren.

  6. Louisspoorloos says:

    De vijf punten gelezen, er van genoten, GA ZO DOOR !
    Een tevreden klant. <;)

    • Jan Wind says:

      Ja, ga door op de ingeslagen weg, beste mensen van xs4all. Dan houden jullie een stabiel klantenbestand.

  7. Schlarmann.E.H says:

    ik ben ook al lid sinds het begin van xs4all… daarvoor begonnen world online en daarna quicknet..in 1993 nam de hackersgroep Hack-Tic het initiatief om XS4ALL op te richten. Op 1 mei 1993 ging XS4ALL open voor het publiek. Vele studenten die tot nog toe alleen via academische netwerken toegang tot internet hadden, maar ook andere pc-enthousiastelingen als “hackers, phone-freaks, programmeurs en cyberpunks” sloten zich aan bij de eerste ISP’s. Aangetrokken door het succes van het Internet openden al snel meer ISP’s hun deuren…. sinds die tijd maar twee keer storing gehad een keer een week dat werd vergoed met een staatslot van 25 gulden en een keer oorzaak de netbeheerder KPN..dus al 23 jaar plezierig internet telefoon en later televisie

  8. Rien Bijl says:

    Volgens mij al sinds 1990, tevreden klant bij Xs4all. Allerlei soorten verbindingen gehad en uiterst zelden een storing en vaak deel ik die dan met half Nederland.
    Helaas kan Xs4all mij (nog) niet volgen bij mijn laatste overstap. Binnenkort wordt het glasvezel netwerk van onze lokale coöperatie opgeleverd en Xs4all biedt haar diensten daar (nog) niet op aan. Ik ga Xs4all vast missen.

  9. Rene says:

    Ik heb vele jaren Xs4all gehad en dat tot volle tevredenheid, alleen was snelheid vanwege de vrij grote afstand naar de telefooncentrale een probleem en de lijn daardoor niet stabiel.
    Vervolgend gewisseld naar ziggo zakelijk, wat een ellende! Een zeer instabiel netwerk en bijna dagelijks “werkzaamheden” aan het netwerk waardoor je er bijna iedere nacht wel een onderbreking is, dat is niet handig met eigen servers….
    Na de zoveelste monteur die het niet kon oplossen , wat mij als ict man vreselijk ergert natuurlijk, maar eens verder rondgekeken en gezien dat VDSL in mij wijk leverbaar was!
    Uiteraard weer direct naar de betrouwbare Xs4all terug gekeerd waar ze mij oude account gewoon nog hadden en meteen ook TV genomen en echt geen seconde spijt gehad!
    Heb het nu ongeveer een jaar en het aantal storingen is nilhil.
    Klasse Xs4all, ga zo door!!

  10. Fons says:

    In een eerder stadium klant van Demon internet geworden. Ook omdat die ook beduidend beter was dan de rest. En die werd overgenomen door XS4ALL. En dat was geen achteruitgang. Zeer stabiele verbindingen, kwaliteit, top-helpdesk, hardware etc. En uitstekende prijs-prestatie verhouding. Sinds kort overgestapt van internet en bellen naar alles-in-een pakket. En ook weer geen spijt van. Zat hiervoor bij Ziggo voor TV, maar het beeld van glas via XS4ALL is gewoon beter.
    Kortom, mij krijgen ze voorlopig niet bij XS4ALL weg!

  11. Juan says:

    Hier ook al jaren tevreden over (de dienstverlening van) XS4ALL. Had mijn werkgever intern maar zo’n kwalitatieve ICT dienstverlening, zucht. Kunnen jullie deze boodschap niet even bij sommige bedrijven komen verkondigen?

  12. Joop S. says:

    Vanaf de HCC lid van XS4ALL, weleens een probleempje gehad maar is meteen snel opgelost. Waar ik wel steeds meer aan erger zijn de updates van AVM voor de Fritz! apparatuur.
    Vanaf oktober 2015 is AVM de firmware 6.5x aan het promoten op diverse beurzen, deze firmware wordt mondjesmaat uitgeleverd in Nederland. Op dit moment zijn voor diverse fritz!boxen en aanverwante producten zoals: Dect C4 + Dect 200 etc. etc. nog steeds geen updates in de 6.5x serie geleverd. We zijn bijna een jaar verder !! Ik zeg op mijn beurt, laat AVM er dan ook geen reclame voor maken. Dit is geen probleem bij en van XS4ALL maar misschien kunnen ze van XS4ALL AVM eens wakker schudden.
    XS4ALL verder ben ik dik tevreden over jullie

  13. Rob says:

    Niet voor niets ben ik zeer tevreden klant van XS4ALL sinds 1994. Inderdaad zeer hoge uptime. Zeer betrouwbaar. Heb de nodige mensen in mijn omgeving ook aan XS4ALL geholpen. In deze blog noemen jullie 5 cruciale redenen waarom het werkt zoals het werkt. Hou dat vooral vast en keep up the good work!

  14. John T says:

    Ik ben al fan sinds de Demon-tijd. Ik heb slechts één keer een defect modem gehad en die werd zeer vlot vervangen.
    Ook een keer drie kwartier met een behulpzame helpdeskmedewerker aan de mobiele telefoon in de meterkast gestaan om overbodige bedrading te verwijderen. Vraag na drie kwartier: “Kan ik u nog ergens anders mee van dienst zijn?”
    Onlangs een haperend TV-beeld. Mailtje gestuurd en de HDMI-kabel in een andere poort van de TV gestopt. Opgelost!
    Ik ben nu twee keer spontaan gebeld door XS4ALL of alles naar wens is en of ik nog vragen heb. Ik heb nog gevraagd of het geen extra salesactie was. Nee, dat doen ze gewoon soms.

  15. Flipse45 says:

    Hulde voor dit T&O-team!! Sinds 2006 xs4all-gebruiker/genieter. Zelden in omstandigheden om de helpdesk te benaderen. Maar als dat dan môt, korte wachttijd, probleemoplossend vermogen en adequate hulp. Ga zo door om mij in deze comfort zone te behouden. Succes gewenst.

  16. Wil says:

    Al lange tijd bij xs4all sinds de HCC het over deed aan xs4all.nl Problemen praktisch nihil. Ja soms als ik (geb. voor de ll wereldoorlog en niet opgegroeid met computers, TV en amper telefoon) een fout maak, wordt die voor 99,9999999 % met hun hulp opgelost. Van af dos t/m Windows 10 heb ik alle versies en vele programma’s gebruikt incl. met wat Linux gespeeld, ene ik ben echt geen Nerd, maar gewoon nieuwsgierig en niet bang om iets uit te proberen en dan gaat het weleens mis ;-)

  17. Jan Vingerhoets says:

    Sinds een jaar bij XS4 ALL en werkelijk buitengewoon tevreden. Nooit storingen gehad, wel enkele malen vragen, die buitengewoon vlot werden opgelost door de helpdesk, die tot dusver altijd goed bereikbaar was. Anders dan bij veel andere bedrijven is het personeel van de helpdesk goed geïnformeerd en helpen ze je erg deskundig. Ik heb al meegemaakt dat ze een probleem met mijn telefooncentrale van een andere aanbieder met logisch redeneren achterhaalden, terwijl dat bij de helpdesk van de leverancier niet gelukt was.
    En toen mijn modem door een kortsluiting in het elektriciteitsnet kapot ging, kwam er tot mijn verrassing binnen 2 dagen kosteloos een nieuw exemplaar, terwijl XS4ALL geen enkele schuld hieraan had. Kortom: deskundig, zeer klantgericht en -vriendelijk. Voor mij een topper, zonder meer met stip de beste aanbieder die ik ooit heb gehad – en ik geloof niet dat er nog ooit een andere komt .

  18. Hugo de Jong says:

    Al decennia bij XS4ALL (vlak na hacktic) en altijd tevreden klant geweest: nooit de problemen en klachten die ik bij collega’s, vrienden en kennissen hoor langskomen. Wel een probleem, maar daar kan XS4ALL niks aan doen: er zijn nu zoveel wifi gebruikers in en om mijn huis (cafetaria, kapper, advocatenkantoor, twee cafés, twee telefoonwinkels, etcetera), dat ik bijna nergens meer een betrouwbare wifi-ontvangst heb. Alleen als ik zo ongeveer bovenop mijn Fritz!Box ga zitten. Ondanks een extra tussenstation op de eerste verdieping. Dagelijks zoek ik een nieuw kanaal, dat werkt dan een uurtje, en dan zit de boel weer dicht. Ik overweeg nu in mijn huis maar weer een vast net aan te leggen, want wifi is een dagelijkse ergernis geworden…

  19. Sjoukje van der Wal says:

    Vanaf 2005 – mijn begin – klant van XS4ALL. Eerst alleen Internet, nu ook bellen. In al die jaren geloof ik maar 2 keer een verstoring (onderbreking).
    Verhuizen vind ik een grote stress bom. Maar, op de 1e dag op mijn nieuwe adres had XS4ALL mijn Internet al werkend opgeleverd, met behulp van een uitstekende monteur.
    Op mijn nieuwe adres werd mijn verbinding steeds weggedrukt, bleek. Een gouden kracht van XS4ALL wist gelijk waar het aan lag (drukte op de WiFi kanalen) en leerde me hoe een zo vrij mogelijk kanaal te zoeken en in te stellen op mijn FRITZ!Box.
    Wat mij betreft maken de mensen XS4ALL. Respect!
    Alles doet het gewoon, zonder gezeur en gepruts. Zoals het hoort.

  20. Jaap Modderman says:

    Ik ben al vele jaren een echte XS4ALL klant. Grote tevredenheid spreek ik niet vaak uit maar in dezen kom ik daar echt niet onderuit. Waar ik wel veel last van heb is een niet goed werkende WIFI, zelfs mijn Devolo geeft dan blijkbaar niet voldoende ondersteuning. Denk dat ik een hier eerder gelezen tip maar eens uitprobeer door die Devolo een keer te resetten. Daarvoor moet ik wel XS4ALL bellen want techniek is abacadabra voor mijn persoontje.

  21. Bram Flippo says:

    We waren altijd heel tevreden met xs4all, we zijn al vele jaren klant, zowel privé als zakelijk. Maar in de laatste paar maanden hebben we nu drie keer een flinke storing gehad. De laatste was afgelopen weekend. Twee keer was het een kabelprobleem bij KPN en één keer een kapot modem. In alle gevallen was het in of vlak vóór een weekend en tijdens het weekend gebeurt er niet veel. Afgelopen zaterdag heeft KPN iets in de wijkkast fout gedaan. Dan wordt daar pas maandagmiddag iets aan gedaan. Twee volle dagen downtime zowel downtime en telefoon!
    Ik denk dat XS4ALL het dus intern goed op orde heeft. Nu de contracten met externe partijen nig op irde krijgen. Waarom kan een modem niet op vrijdag gestuurd worden? Waarom kan KPN op zaterdagmiddag wel een storing veroorzaken, maar die niet verhelpen?
    Hier ligt een uitdaging!

  22. Jan D says:

    Heb al sinds 1994 een internetverbinding via XS4ALL. De enkele issues die ik heb gehad, zijn steeds met grote voortvarendheid opgepakt en opgelost. Beschikbaarheid > 99,99%. Absoluut de top in providerland!

  23. Loet says:

    Aan uw vijf “Secret Ingredients” zou ik een zesde willen toevoegen:
    Vermijdt in elke organisatie die “Managers en Vergadertijgers” die nergens verstand van hebben, maar zich wel overal mee bemoeien en zich gedragen als de bekende olifant in de porceleinkast. De enige werkelijk goede chef is wat je zou kunnen noemen: de meewerkende voorman met kennis van zaken.

    • Rob says:

      Volledig mee eens, goed gezegd Loet. Of, zoals good old Wim Kan ooit sprak: “Als je de sport niet beoefent, moet je je ook niet met de regels (willen) bemoeien”.

  24. Berend says:

    En nu nog een beetje slimme marketing. Wij zijn klant maar ontvangen steeds post of we alsjeblieft klant willen worden. Niet zo handig.

  25. A.Ikking says:

    Wij hebben voortdurend storingen, hetgeen voor ons bedrijf zeer hinderlijk is, de helpdesk komt er niet uit, helaas.

    • A.Ikking says:

      Ik moet er wel bij zeggen dat de medewerkers van de Helpdesk hun stinkende best hebben gedaan. Waar het probleem zit? Joost mag het weten. Daarom gaan wij ook niet naar een andere provider (we zijn al vrijwel vanaf het begin bij XS4all), want als XS4all het niet kan oplossen, wie wel?

  26. Corneke says:

    Ik heb sinds 2001 internet via XS4ALL, gestart op ADSL-basic pakket met (volgens mij) een 256mb pakket. Tegenwoordig zit ik via glasvezel (100mb) te genieten van de kwaliteiten die XS4ALL mij steeds bied. Al die tijd dat ik ben aangesloten bij XS4ALL, twee keer problemen gehad:
    – 1x offline geweest, omdat XS4ALL groot onderhoud had destijds. Zou een hele dag duren, maar in praktijk duurde het nog géén 3 uur. En ik vond het geen probleem natuurlijk, want ook groot onderhoud hoort erbij.
    – 2e keer was mijn verbinding steeds slecht. Paar keer gebeld, alles uitgezocht door de helpdesk, maar uiteindelijk bleek het te liggen aan de koperverbinding van KPN in de wijkcentrale (slechte contacten). Maar men blijft wel doorgaan tot het probleem is opgelost.

    Ook de hardware is gewoon geweldig. De FritzBox is voor mij een geweldig apparaat. Ik gebruik vele functies die dit apparaat bied, van instellingen internet (bescherming kinderen), bellen (complete dect-centrale) tot het gebruik van TV en tegenwoordig zelfs de SmartHome. Super apparaat, welke zeer stabiel is.
    Voor mij geen andere provider meer hoor, zolang XS4ALL de kwaliteit zo hoog blijft houden. Keep on going!

  27. Peter says:

    Al vanaf het begin klant van internet via xs4all. De laatste jaren met glasvezel. Is wel wat duurder als andere providers maar alles werkt bij mij altijd prima. Daar kunnen die andere providers nog wat van leren

  28. Geert says:

    4. Backups
    Als het gaat om backups van internet- en telefoonverkeer verwacht ik van XS4ALL dat ze juist een minimaal aantal backups maken, en daarmee een zo groot mogelijke kans dat ze niet kunnen ‘leveren’ bij de zoveelste opvraging door onze overheden.

    • M. Possamai says:

      Volgens de wet moeten ze die data gewoon een bepaalde tijd bewaren. Daar kan xs4all ook niets aan veranderen.

  29. R.J.de Boer says:

    Xs4all is nu al 5 weken bezig zonder resultaat om te trachten een foutieve administratie van mijn internetverbinding te herstellen waardoor ik door akties van andere gebruikers onderuit ga
    Dit duurt veels te lang en misschien achter de schermen maar van daadkrachtige aanpak cq oplossing merk ik nog steeds niets
    Dit in schril contrast met de mooie woorden

  30. Leen says:

    Jaren geleden overgestapt naar XS4all en al jaren vrij van de internet ellende wat ik bij de vorige provider had, acht soms moet je de Fritzbox even een reset geven maar dat is sporadisch. Ooit had ik een storing waar de vaste telefoon niet te gebruiken was en middels mijn prepaid mobieltje naar het servicedesk gebeld, op verzoek werd ik keurig teruggebeld op mijn prepaid 06 mobieltje.
    Bij XS4all wordt Servive nog met een grote S geschreven en is klant nog steeds koning, je betaald wat meer maar dat is het ook meer dan waard, keep going XS4all

  31. André van Elmpt says:

    Ik ben al xs4aller van af de begin fase en ik heb altijd gezegd, in voorkomende gevallen, voor een goed en betrouwbaar internet
    moetje bij xs4all.nl zijn. Of die lieden die je dat verteld dat ook doen weet je niet , soms zie je het om dat het boven in hun mails verschijnt maar zelden dat je een bedankje krijgt behalve als je een mail Vriendin na haar zoveelste storing wegwijs maakt.
    Maar….door gezondheids problemen zit ik de laatste tijd niet alleen overdag veel op het net maar ook in de donkere uren van de nacht , en ik moet helaas melden dat ik tegenwoordig vaker storing heb dan voorheen en als dat gehate scherm “De ze pagina kan niet………”ga ik maar eens kijken of er op de TV wat is.
    Maar XS4ALL is nog steeds mijn merk.

  32. Dick van der Does says:

    Maandenlang getobd met een afnemende snelheid. Totdat ik het p[robleem bij XS4ALL aankaartte. Goede adviezen en de Frtitz
    Box waren DE oplossing. Sindsdien de maximale snelheid voor DSL op mijn adres. (1,3 MB). Grote klasse.

  33. Rob says:

    Al jaren een zeer tevreden gebruiker. Wordt altijd netjes te woord gestaan en problemen worden snel en vakkundig opgelost. Één probleem is echter zeer hardnekkig en na een jaar nog niet opgelost. Ik krijg, na vele belletjes, nog steeds mijn factuur op papier toegestuurd. Maar als het daarbij blijft mag ik niet klagen……

  34. Ed Emmen says:

    Ik ben ook al heel lang klant van xs4all en steeds tot mijn volle tevredenheid. Vooral het laatste punt maken ze ten volle waar. Mijn ervaring is dat bij hun de mensen (klanten) voor de machines gaan. Klantvriendelijkheid en technische kennis staan voorop. Als ik andere providers hoor ben ik een dief van mijn eigen portemonee, omdat zij veel goedkoper zijn. Toch heb ik geen moment overwogen om over te stappen. Ik heb overigens de 5 punten uitvergroot in mijn bedrijf gehangen (ik hoop dat dat mag) omdat het de kern vormt om als bedrijf succes te hebben.

    • Jan Wind says:

      Idd, we zijn al jaren abonnee bij xs4all, en internet doet het gewoon altijd. Dus is het een geweldige provider die misschien wat duurder is maar wel betrouwbaar.

    • Arnold says:

      Wel eens de pakketten vergeleken? Bij te veel betalen laat dat te maar weg. XS4ALL is, voor mij, het transparantste met de kosten ten opzichte van andere providers. Inderdaad je bent iets duurder uit maar daar wel veel tegenover.

  35. Frank says:

    Ik ben al meer dan 20 jaar bij xs4all met internet en sedert een paar jaar ook met tv. Tot volle tevredenheid. Ook bij veel gebruik nooit problemen. Tv modem blijft wel eens hangen maar een herstart volstaat dan altijd.

  36. Yvonjana Ilsen says:

    Na alle vorige aanbieders, en ondanks alle veranderingen, want het zijn de veranderingen nu die een dubbele Stier soms toch wat in de war maakt, is XS4ALL, toch wel de betere en misschien wel de beste aanbieder van in ieders geval Internet en Bellen.
    Maar toen ik de laatste keer en storing had, waren jullie wel lastig te bereiken, mijn telefoon was net zo dood immers als mijn modem toen was en dat heeft wel even geduurd voor het daarna weer volledig in orde was. Hetzelfde geldt ook voor mij aangaande alle door jullie ingestelde veranderingen. De voorlaatste was voor mij de beste, maar ook dat moest weer, volgens jullie, weer veranderd worden. Mogelijk is dat een verbetering, maar ik zie dat nog niet zo.

  37. Eelke Heidinga says:

    Hm. Ik ben vorig jaar tweemaal verhuisd. Beide verhuizingen bij Xs4all waren een ramp, zowel de verhuizing zelf als de afhandeling van de klachten na afloop. En in de pagina Spotify zit een storende fout, al jaren. Heb ik al diverse malen op gewezen maar wordt niet opgelost. Daar wordt echt met minder hartstocht aan gewerkt. Maar goed. Alles werkt en het werkt goed en het werkt storingsvrij. Ik ga dus maar niet weer verhuizen. :-)

  38. Hans says:

    Tot nu toe geen ernstige problemen bij xs4all gehad. Zelfs mijn devolo kastjes werken naar behoren. Alleen slaat mijn tv bij tijd en wijle spontaan in het kinderslot. Maar misschien komt daar nog eens een update voor

    • M. Possamai says:

      Je tv? Als je tv zelf in het kinderslot schiet dan kan xs4all daar niets aan doen he… Als het kastje van xs4all in het kinderslot schiet dan wel. Als je het kinderslot niet nodig hebt kan je hem in de instellingen uit schakelen. Dan ben je er ook van af.

  39. Collin says:

    Ik heb vrijwel dagelijks met storingen te maken bij Xs4all televisie : moet dan de STB opnieuw opstarten om weer digitaal tv te kunnen kijken. Ook lukt het niet de opgenomen programma’s te verwijderen. Krijg dan de melding dat ze al verwijderd zijn terwijl dat niet zo is. Hopelijk gaat dit nog wel veranderen want het is best vervelend vooral nu de Olympische Spelen 2016 weer gaan beginnen

    • M. Possamai says:

      Heb je de helpdesk al gebeld? Als ze niet weten dat je een probleem hebt kunnen ze het ook niet voor je oplossen :-)

      Grote storingen kan je vaak afwachten maar dit soort individuele dingen moet je gewoon effe melden want anders weten ze niet dat het speelt.

    • Harm says:

      Opnames niet kunnen verwijderen herken ik wel. Even de modem laten zoeken naar updates, deze werd gevonden. Na de update de ontvanger ook opnieuw opgestart en het probleem was over

    • Ray says:

      Hoi Collin,

      Wil bij mij ook wel eens gebeuren (meestal als een programma dezelfde naam heeft of 2 keer als gepland staat) en normaal gesproken is het opgelost na een reboot.
      maar er zijn nog wel meer kleine dingetjes die niet helemaal goed werken bij XS4all TV

  40. Jeffrey says:

    Ben sinds kort klant bij XS4ALL, en ben erg tevreden over de dienst(verlening).
    Modem gaf helaas de geest na een powercycle, 1 telefoontje naar XS4ALL, en de volgende dag had ik al een nieuw modem in de meterkast hangen.
    Tevens handig dat ik een static IP heb, en dat er totaal geen blokkades op de verbinding zitten (wat Ziggo bijv. wel doet met poort 25 uitgaand en inkomend).

    • M. Possamai says:

      Uitgaand wordt poortje 25 wel degelijk geblokkeerd.. waar je ook naar toe gaat, je komt altijd op een xs4all mailserver uit en niet op de server waar je op denkt uit te komen.

      Misschien moet ik de poortblokkade in het service center gewoon uit zetten naar daar staat specifiek bij dat het om inkomende poorten gaat dus dat zou niets uit mogen maken.

  41. Jaap says:

    Sinds kort aangesloten op xs4all interactieve tv en vanavond 4 augustus de hele avond tegen een stotterend beeld – en soms minutenlang geen beeld – zitten kijken. Aansluiting verloopt via Devolo (dus via de stroomkring). Zwaar teleurstellend dus. Morgen maar eens bellen met xs4all.

    • Piet says:

      Eigenlijk zou XS4ALL moeten stoppen met het leveren van de Devolo. En de IPTV settopbox kan 100x beter, vergelijk die maar eens met een Enigma 2 sattelietontvanger…

    • Rob says:

      Devolo gaat niet werken. Trager en dat geeft slecht beeld.

    • Bert van Dam says:

      Heb dit probleem ook gehad. Oplossing is om
      een directe kabel vanaf je modem naar je tv te trekken. Heb daarna nooit problemen meer gehad.

    • Aat says:

      Heb ik heel soms ook last van. Devolo resetten naar fabrieksinstellingen helpt dan altijd. Hiervoor biedt Devolo een programmaatje aan. Ook voor Linux.

    • Jeffrey says:

      Wat nou als je gewoon eens de kabel van de TV ontvanger rechtstreeks in het modem steekt, ipv via de Devolo. Deze apparaten hebben nou eenmaal de neiging om in sommige woningen niet altijd even optimaal te werken.

      • John T says:

        TV was al bekabeld. Nu ook de laatste homeplug weggedaan en een kabel van mijn receiver naar de router getrokken. Scheelt zoveel kwaliteit!

  42. gerard says:

    Ben sinds kort via glasvezel bij xs4all en zeer tevreden.

  43. Wim says:

    sinds het DOS-tijdperk (!) slechts 3x offline geweest:
    1 xs4all-storing, vlot opgelost
    1 hack van (toen nog) onze M$ Windhoos-PC; met tips van Xs4all geschoond. Daar hebben we nu geen last meer van ;-) want we hebben M$ Windhoos afgezworen.
    1 KPN-bekabelingsfout, uiteindelijk door Xs4all definitief opgelost.
    De door mij aangebrachte vrienden hoor ik ook nooit klagen. Behalve snel oplossen van hobbels durfde Xs4all in het (verre) verleden ook al hulp te geven bij de eerste linux-gebruikers (hoewel dat volgens de regels niet hoefde).
    Xs4all, blijf dus zuinig op jullie werkbijen, en waardeer het team dat daar rondloopt. Mijn dank hebben jullie! (al jaren)
    Wim

    • Mar(k) says:

      Dat is tensminste 4x offline en vraag me af of je tijden lang niet online geweest bent of nog steeds verbonden met een 2400bd modem met een 8 of 16 bits machine? Of heb je tot nu toe maar 3x ingebeld (dat kan tegenwoordig overigens handiger ;)
      :P

    • Jasper says:

      Als je MS Windows zo noemt ben je echt een kansarme 40’er die in de Tweakers-tijd is blijven hangen.

      • Richard says:

        Windhoos? WindBlows! Ook hier aan de wilgen gehangen. Sinds een jaar of 5 een blije OSX gebruiker, en sindsdien geen problemen meer met ellendig instabiele software.

      • Repsaj says:

        En jij bent een kansarme toetsenbord held die overal wel op te zeggen heeft.