XS4ALL had vandaag last van een hevige DDoS-aanval. DDoS staat voor ‘distributed denial of service’, wat inhoudt dat een zeer groot aantal computers over de hele wereld zoveel dataverkeer op onze servers afvuurde, dat die servers daardoor overbelast raakten zodat ze hun normale taken niet meer aankonden. De aanval was gericht op diverse servers van XS4ALL, waardoor websites, mailservers en andere diensten een tijd moeilijk bereikbaar waren.

Onze security-afdeling werkt er hard aan om het XS4ALL-netwerk tegen de aanvallers te verdedigen. Daarvoor moet internetverkeer afkomstig van een zeer groot aantal aanvallende computers worden geblokkeerd, zodat hun verstorende pakketjes ons netwerk niet meer kunnen bereiken.

XS4ALL weet niet wat de reden voor de aanval is geweest, de aanvallers hebben zich niet gemeld. Onze welgemeende excuses voor de overlast die hierdoor ontstaan is.

Deel dit:

Reacties

  1. Janus Oomen says:

    Ik krijg vandaag 14 oktober 2012 sinds 19 u geen toegang tot mijn mail, met de voor mij onbegrijpelijke mededeling: “Bestand met voorkeuren (connect failed) niet gevonden. Programma afgebroken”. Wat te denken? Zie ik goed dat er de laatste dagen een ‘cyberaanval’ is te verwerken? Mijn internet functioneert normaal. Mijn aansluiting valt in postcode 2101AS – dank voor een suggestie ter oplossing!

  2. Het enige dat ze daar nog aan toe hadden kunnen voegen was dat ze je thuis of op je mobiel hadden gebeld, maar dat lijkt me niet zo productief, die mensen kunnen dan beter bezig zijn om het probleem op te lossen

  3. anonymous says:

    Ondervind nog steeds sloom internet anyway over paar dagen vervalt internet toch weer en kan ik ergens anders abonement nemnen……

  4. Frans Breusers says:

    Wat een domme en verongelijkte reacties. Ik zit al jaren bij xs4all. Al zeker 10 jaar vrijwel geen storingen. Slechts 2 keer zelf problemen ervaren, waarover goed is gecommuniceerd en die snel zijn opgelost. Wat stellen mensen zich in hemelsnaam voor bij het tarief dat ze betalen? Volledige backup-garantie? Wees blij met de uitstekende helpdesk van xs4all. Uit de teksten van sommige schrijvers is duidelijk dat hun computer- of verbindingsproblemen helemaal niets met de gemelde storing te maken hebben, en dat ze er überhaupt weinig van begrijpen. Ga zo door, xs4all!!

  5. Gert-Jan says:

    Zeer trage glasvezelerbinding in Almere.

    What’s Up?

    • Sylvester says:

      Heb je de helpdesk al gebeld. DDOS attack was al tijdje geleden. Op http://www.xs4all.nl/storingen kun je lezen of er storingen zijn.

      Op website kunt je ook uitleg vinden hoe je via FTP je snelheid kunt meten. Websites zoals speedtest.net e.d. geven zeker op glasvezel vaak geen werkelijke snelheid.

  6. Peter says:

    Ik heb ook helemaal geen last van enige storing gehad…

  7. Nienke says:

    Geen last van de storingen gehad!

  8. HugoJ says:

    DDoS aanval is heel vervelend. Kan XS4ALL volgens mij zelf weinig aan doen. I.h.a. gewoon nog steeds een goede provider.

  9. Antje says:

    Je kan wel merken dat het RADAR (tv-prograama) publiek inmiddels ook klant is geworden. Zelfs als alles perfect geregeld is valt er toch nog wat zeiken en beginnen ze vast over de zielige centen die ze terug willen.

    • Hans says:

      Helemaal mee eens. Je hebt die lui helemaal door. Wat een gezeur. Lijkt wel buienRADAR in de herfst. Het blijft zeiken!!

  10. j meijs says:

    Ben zelf geen klant meer van xs4all maar gebruikte nog wel steeds hun mail. Het is voor mij nu ook nog steeds niet mogelijk om in te loggen. Hoewel ik het vervelend vind voor xs4all dat dit gebeurt toch zou ik graag weer in willen loggen op mijn account.