Op 2 februari heeft XS4ALL een belangrijke prijs in de wacht gesleept. Met voorsprong won XS4ALL in de categorie telecom de Customer Performance Award 2012.

Wij mochten deze award in ontvangst nemen tijdens een goed bezocht evenement in het Instituut Beeld en Geluid in Hilversum (zie foto). Het is opvallend dat XS4ALL als nieuwkomer in het onderzoek meteen tot winnaar in de telecom sector werd gekroond en ook nog eens als tweede in het overall klassement eindigde.

Het onderzoek is uitgevoerd onder zevenduizend klanten van de honderd grootste Nederlandse dienstverlenende bedrijven. Onder de 100 grootste dienstverleners in Nederland zijn de klantprestaties vastgesteld. XS4ALL eindigde als tweede na Univé, maar vóór IKEA en bol.com. De award is een initiatief van de Rijksuniversiteit Groningen, MetrixLab en MiCompany.

Met recht kunnen we trots zijn op dit resultaat. Toch realiseren wij ons maar al te goed dat we er lang niet zijn en dat vele klanten ons kritisch volgen. We hebben ooit in het verleden een uiting gemaakt die we graag weer willen herhalen: “U geeft ons een 8.8. Daar gaan we wat aan doen”.

Deel dit:

Reacties

  1. G.A. van Rijn says:

    Op 16 november 2012 draadloos 3-in-1 pakket van xs4all geïnstalleerd, vanaf 18 november geen telefoon- en televisieontvangst. Ontelbare contacten met de helpdesk: resetten, excuses etc. geen resultaat. Wel in januari 450 euro boeteclausule van mijn rekening afgeschreven voor de levering van een wanproduct! Ze hebben notabene excuses aangeboden voor deze treurige gang van zaken. Tot 3 januari 2013 weer terug naar de “middeleeuwen” (zonder tv, telefoon en internet) tot installatie van hetzelfde pakket door KPN. En het moet gezegd er hebben zich (nog) geen problemen voorgedaan. Wonderlijk. Zo zie je maar weer dat de één tevreden is met xs4all en de ander met KPN.

  2. Ik weet wel waarom XS4All de prijs wint als je wat hebt, lossen ze het gewoon op en als het niet op te lossen is dan zeggen ze dat gewoon.

  3. Don van Riet says:

    Gefeliciteerd: XS4ALL is inderdaad weer op de goede weg terug, zoals ook de recente Consumentenbond peiling bewijst: terug op de eerste plaats (zij het gedeeld). Onbedreigd op één zal het volgende, van vroeger bekende doel zijn.

  4. gazeteler says:

    Wanneer wordt de snelheid aangepast

  5. remco de vries says:

    gefeliciteerd!

  6. Fianne says:

    Hartelijk gefeliciteerd XS4ALL! Weer een mooi moment. En ik moet zeggen: ik heb vandaag 3 x klantenservice aan de lijn gehad, en 3 keer door verschillende medewerkers goed geholpen. Een 100% verbetering tov vorig jaar, toen ik 3 van de 4 keer ongeïnteresseerde en onkundige medewerkers trof. Deze verbetering is veelzeggend, ga zo door en op naar de 9!

  7. Ton v Brienen says:

    Gefeliciteerd. Ik ben van mening dat XS4all een van de weinige dienstverleners is die zegt wat zij doet en doet wat zij zegt. Duidelijke korte lijnen, een service-apparaat dat met elkaar communiceert… en ik? Een tevreden klant. Zelfs op Kerstavond (toen mijn tv uitviel) vriendelijke en behulpzame mensen aanezig die je uit de brand helpen.

  8. danny says:

    Terecht gefeliciteerd altijd al een goede provider geweest en nog steeds. Jammer dat glasvezel 20Mb levert waar 50 Mb verkocht wordt. Dat is het verschil tussen de 8.8 en de 10 waarschijnlijk.

  9. e buursema says:

    Van harte!

    Al jaren een zeer tevreden klant. Klantenservice = toppie, nemen de tijd. Ik betaal liever wat meer voor een goede klantenservice, dan dat je minder betaalt, en met een kluitje in het riet wordt gestuurd. Iets dat ik helaas bij KPN maar al te vaak heb meegemaakt. Ga zo door XS4all dames en heren!

  10. Davey says:

    Ik zou zeggen blokkeer de stichting brein website of ik zou zeggen stoppen met rechtzaken en alles eromheen of we sluiten je af van internet!!!! binnen 10 werkdagen!!!!

  11. Rolf Weydemuller says:

    Beste Johan Steen en Jan Vos,

    Het lijkt wel of jullie je persoonlijk aangesproken voelen! Alsof je geen kritiek mag leveren via dit kanaal, belachelijk! Ik ben zelf ook al meer dan 10 jaar klant van XS4ALL en heb gisteren zelf de oplossing bedacht voor een issue wat reeds een flink aantal weken speelde naar aanleiding van een “eenvoudige” verhuisoperatie. XS4ALL heeft niets voor mij opgelost, maar heeft me alleen van het kastje naar de muur gestuurd. En toegeven dat ze het probleem niet kunnen oplossen, ho maar! Ongetwijfeld gaan er zaken goed, maar als je geconfronteerd wordt met een hele vervelende situatie of een gebrekkige dienstverlening en je krijgt het gevoel dat je als trouwe klant niet wordt geholpen dan heb je daar niet zoveel oog voor.

  12. Anonymous says:

    Als iemand internet verbinding afsluit hoort dat in orde te zijn en niet van dat je 2-3 maanden moet wachten op een oplossing.

  13. Johan Steen says:

    Typische azijndrinkers die Nederlanders. Als er iets niet goed is dan is het ook helemaal niet goed. En dan ook nog anoniem reageren !. Ik weet wel waarom XS4All de prijs wint als je wat hebt, lossen ze het gewoon op en als het niet op te lossen is dan zeggen ze dat gewoon.

    Ik ben overigens al meer dan 10 jaar klant. 20 jaar lijkt me wat merkwaardig omdat XS in 1993 is opgericht. !

    Een prima ISP XS met een fantastische service en helpdesk. Ga zo door !
    Groet
    Johan

  14. rené says:

    Zo’n reactie van “Petra” die na bijna 20 (TWINTIG !!!tevreden jaren nu hevig teleurgesteld haar heil maar bij de concurrent gaat zoeken dat kan de hoogste baas van XS4ALL toch niet over zijn kant laten gaan, dan zou hij eigenlijk de manager van die afdeling bij zich moeten laten komen en vragen hoe dit zo heeft kunnen escaleren want in mijn optiek mag zo’n trouwe klant niet ontevreden de deur (gedwongen) moeten dicht doen.
    DAN pas ben je zo’n award waardig !!!!

  15. Anonymous says:

    intussen nog geen oplossing.
    dingen die ik al heel lang weet komt xs4all nu pas mee communicatie is slecht……
    ziet er meer en meer naar uit dat geen oplossing komt want waar de fout ook licht ze zitten mij te belazeren

  16. Jan Vos says:

    wat ik wil(de) benadrukken:

    hou toch eens op met alleen maar zeuren en zaniken over wat er fout gaat. Er gaat vast veel meer goed, anders win je zo’n prijs niet! Dat typisch Nederlandse geklaag is erg vermoeiend en bovendien is dit niet de juiste plaats daarvoor. Nogmaals: als je ontevreden bent, ga dan ergens anders heen! Telfort of zo………

    • Petra says:

      Zeuren? Ik ben altijd een tevreden klant geweest (sinds de start in 1993!) tot ik glasvezel TV nam bij xs4all. Ben nu een super ontevreden klant en zou GRAAG ergens anders heen gaan (heb voorgesteld om het TV contract te beindigen) maar kom daar een jaar lang niet van af. Xs4all heeft kennelijk liever iemand die nog een jaar betaalt voor TV die ze niet afneemt (Ik heb gewoon weer Ziggo in huis en doe dus niets met de TV van xs4all die ik nog een jaar betaal) dan een tevreden internet/bel klant voor het leven.

      • XS4ALL says:

        Beste Petra,

        Naar aanleiding van jouw post hier om jouw verzoek tot opzegging van TV nogmaals te bekijken, ben ik in onze database gedoken.
        Volgens mij hebben mijn collega’s inmiddels gehoor gegeven aan de ontbinding en creditatie van het iTV contract. Klopt dit?

  17. A. v. Lieshout says:

    gelukkig zijn er ook nog zwartkijkers onder ons…

    Toch wil ik XS4ALL via deze weg van harte feliciteren met de behaalde award.
    Goed gedaan.!!

  18. Nico says:

    Lekker trots zijn op jullie geweldige prijs hoor! Geniet er maar flink van en rep vooral niet over dat jullie gemaakte afspraken niet nakomen en onder zaken proberen uit te komen door ridicule argumenten aan te voeren. Ga gewoon zo door en de zeepbel ploft vanzelf een keer.

    De tijd dat XS4all een “service provider” genoemd kon worden ligt helaas al een tijdje achter ons…

  19. cronos says:

    Jammer dat KPN/XS4ALL zo hoog van de toren blaast, maar ook vandaag weer een wanprestatie levert. Zeker last van bevroren bovenleidingen. Ik zou zeggen inleveren die bonussen en alle verloven intrekken.

  20. sxs says:

    herwsz7uyedwsaghcwsdzxhGhdsaz

  21. Anonymous says:

    @ Jan Vos

    x4all adverteert verbinding als bv 100/100 moeten ze dat ook leveren vanaf begin.

    via klantenservice los je dat dan op maar dat gebeurt dan niet.

  22. tort says:

    gefeliciteerd met deze onderscheiding. al sinds jaar en dag tevreden klant, al ben ik wel wat teleurgesteld over het product televisie . erg storingsgevoelig, 3x per week de boel moeten resetten vind ik net iets teveel van het goede. ik had goede hoop op de glasvezel, maar helaas, de nma waakhond heeft nog niets gedaan aan het verdeel en heers spelletje onder de aanbieders van glasvezeldiensten. en ik ben te zeer gehecht aan xs4all om over te stappen naar een andere provider. je weet immers wat je hebt en niet wat je krijgt…..dus nemen we de storingen nog maar even voor lief en hopen we op betere tijden ;-)

    • Henk says:

      In deze hackerstijd van harte gefeliciteerd met de prijs !
      Al jaren vaste klant zonder ernstige klachten over de service.Mijn aanmerking is dat de TV-aansluiting naast telefoon en internet zo nu en dan problemen heeft en gereset moet worden, vooral bij de weergave van teletekst. Tijdens opname van een programma is een ander programma bekijken niet mogelijk door de ontbrekende ruimte op de lijn.
      Tijdens een zwaar TV-programma delen met internet op PC is goed merkbaar ! Wanneer wordt de snelheid aangepast ? Wanneer kan draadloos een 2e toestel op het modem werken ?
      Als ik de techniek bij de smartphones volg moet de communicatie in genoemd pakket zeker in de naaste toekomst worden opgewaardeerd !

    • rené says:

      onbegrijpelijk!!!!….ene”tort” zegt sinds jaar en dag een tevreden klant te zijn en moet 3 keer per week de boel resetten……hoezo tevreden??????
      en als iemand hier verbaasd is dat ze een customer award gewonnen hebben ondanks zijn internet problemen dan krijgt hij een reactie van “ga maar ergens anders zeuren”…..kom op zeg, zo lust ik er nog wel een paar.

  23. Jan Vos says:

    Gefeliciteerd!! En ga voor de eerste plaats!
    En Anonymous: leg je klachten ergens anders neer of stap over. Niet zo zeuren altijd.

  24. Anonymous says:

    al sinds december bezig met xs4all probleem op te lossen nog geen oplossing.
    belachelijk……

    • G. Mistrate Haarhuis says:

      Komt mij bekend voor. Probeer al 14 dagen klant te worden bij XS. Ik heb gevraagd mij te bellen omdat ik een toelichting wil geven dus niet simpel een digitaal formuliertje kan invullen. Ben 1 keer terug gebeld, kon toen niet direct alle gegevens ophoesten. De medewerker zou mij met een half uur terug bellen. Heeft hij niet gedaan. Daarna gemaild, deze mail werd beantwoord met de vraag mijn mobiele nummer op te geven. Dat heb ik gedaan. Niets gehoord. Ook niet na diverse verzoeken. XS heeft wel elke avond reclamespotjes over hoe goed ze zijn.
      Jammer, ze zijn net zo slecht als mijn huidige provider en zo las ik deze week in De Telegraaf, KPN. Waarom gaat het toch zo slecht met onze economie?
      Je moet bidden en smeken om klant TE MOGEN WORDEN… LEVE DE MANAGERS C.S.

  25. Mike Bommerson says:

    Gefeliciteerd, dames en heren van XS4all!
    Ik hoop dat de award nog een beetje helpt bij het maken van een keuze door het publiek.
    Het lijkt immers alsof heel Nederland momenteel niets anders wil dan toch maar voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
    Univé heeft overigens de PDF met de totale onderzoeksuitslag ter beschikking gesteld voor download. Wellicht kunnen jullie hetzelfde doen.
    (http://www.unive.nl/CMSFiles/concern/actueel/Persbericht_winnaars_Customer-Performance-Award.pdf)