foto: Number 1 door  Leo Reynolds

foto: Number 1 door Leo Reynolds

De tweemaandelijkse providermonitor van de Consumentenbond heeft XS4ALL opnieuw uitgeroepen tot beste triple play provider van Nederland. Triple play betekent internet, televisie en bellen.

De Consumentenbond onderzoekt elke twee maanden hoe mensen hun provider ervaren: of de kwaliteit van de diensten goed is, hoe providers met storingen omgaan, en of klanten over het algemeen tevreden zijn met hun provider. XS4ALL voert de lijst van triple play providers aan met een halfjaarlijkse score van 8 punten en een actuele score van 7,9.

In de resultaten van deze maand valt helaas op dat we niet goed scoren in de categorie ‘storingsvrij tv’. Dat komt waarschijnlijk door een televisiestoring waardoor sommige klanten 24 uur geen tv hebben kunnen kijken. We hebben ook wat kleine opstartproblemen gehad met Serie Opnemen, dat in september geïntroduceerd is. Erg vervelende incidenten, maar gelukkig hadden we ze snel onder controle. De klanten die last hebben gehad van de televisiestoring hebben we allemaal twee films aangeboden om de vervelende ervaring goed te maken.

We zijn altijd keihard aan het werk om de beste provider van Nederland te blijven. De providermonitor helpt ons begrijpen wat klanten waarderen, en  waar we nog beter ons best op moeten doen. Het onderzoek komt tot stand door onderzoek onder een groot aantal consumenten. U kunt ook meedoen: meld u aan als panellid!

Deel dit:

Reacties

  1. Erik says:

    @Jaap Modderman: voor meer dan 3 dagen moet je het pluspakket nemen. Dan kun je van 10 zenders 10 dagen terugkijken. Voor sommige dingen moet je wel extra betalen.

  2. Jaap Modderman says:

    Waar ik regelmatig mee wordt geconfronteerd is het feit dat ik de tweede dag na uitzending van een programma via ‘programma gemist’ alleen nog maar programma’s van RTL4 terug kan kijken en dat ik daarvoor iets moet betalen. De publieke omroepprogramma’s kan ik dan niet meer terugzien. Ik vindt dat dit wel een dag of 4 of 5 moet kunnen.

  3. ReemZ says:

    Meh, ik heb gelukkig andere ervaringen dan de negatieve die hier voorbij komen. Nauwelijks technische problemen, heel af en toe de helpdesk moeten bellen maar altijd vriendelijk en correct te woord gestaan. En ja, terugbellen doen ze ook gewoon.

    De enige afdeling van XS4ALL waar ik ooit kinderachtig gedrag heb ‘mogen’ waarnemen is hier, in de commentaarsectie van dit blog.

    • Jan Vos says:

      Juist ReemZ, volkomen met je eens. Ik krijg toch altijd het idee dat mensen die op dit soort blogs boos en zeer negatief reageren ook met die negativiteit de helpdesk bellen. En ja, dat valt dan altijd tegen.

  4. zo heel negatief als wat ik hier lees vind ik xs4all echt niet.
    er zijn nog steeds veel pluspunten van het “oude” xs4all te ontdekken.
    bij welke provider krijg je nog ssh-toegang.
    veel zaken werken voortreffelijk, de webmail bijvoorbeeld.
    ook de helpdesk doet echt zn best, en heb ik vooral heel goede ervaringen mee.
    maar idd de techniek adsl/vdsl laat t ook bij mij vaak afweten, mijn 40mb vdsl levert sinds een storing -een week geen internet/tv/bellen!- nog maar 10Mb, en de samenwerking met kpn – die de techniek levert- is hopeloos.
    webtv is leuke mogelijkheid maar kun je niet echt op rekenen…
    wou ik toch ff kwijt

  5. Regina says:

    Hoezo xs4all de beste, wij hebben al 4 weken problemen, stil staan beeld, geen geluid, haperend geluid, error 2035, opname niet teug kunnen kijken. ze beloven je terug te bellen, bellen niet.

    Hoe kunnen jullie hun nu de beste noemen, belachelijk

  6. Peter says:

    triple-play van xs4all goed?
    Nee voor mij niet: geen analoog signaal beschibaar voor TV en ook niet voor radio. Ik heb nog een aantal analoge TV- en radio-ontvangers in huis. Dus voor mij geen triple-play van xs4all en dus ook geen glasvezel.

    • Jan Vos says:

      Wat een positieve, opbeurende reacties toch weer.
      XS4all: proficiat.
      En aan azijnpissers: doe dan zelf mee aan de Providermonitor! Dat is beter dan hier weer te klagen.

      • Dirk says:

        wat een kinderachtige en vooral domme reactie jan vos, zeker een medewerker van hetzelfde callcenter dat hierboven al vermeld werd….
        als deze mensen dit soort klachten hebben moeten ze professioneel geholpen worden, en helpt meedoen aan een of ander panel niet echt.
        we betalen al meer dan genoeg, xs4all is zeker niet een van de goedkoopste maar dan verwacht je ook iets , en geen kinderachtig gedoe van xs4all medewerkers…dat hebben de meesten van ons al genoeg gehad bij de concurrentie

      • Jan Vos says:

        Nee, ik ben geen medewerker van XS4all. Om dat te suggereren is pas echt kinderachtig. Ik ben al heel lang een zeer tevreden afnemer van de producten van XS4all.

  7. Peter says:

    Lijkt me toch niet waarschijnlijk: de afgelopen maand een paar maal de helpdesk gebeld en als je na 5-10 minuten verbinding krijgt wordt je op een hooghartige weiig bereidwillige manier te woord gestaan. Als je op een bepaald moment boos reageert dan wordt je kortom op een zelfs onbeschofte en kinderachtige wijze te woord gestaan.
    Het betekent voor mij dat ik maarop zoek ben gegaan. Als je dit vergelijkt met de begintijd dat er enthousiaste (voormalig) hackers werkten die er eer in hadden om een oplossing te vinden, is er echt enorm veel veranderd en is xs4all gewoon een provider geworden als alle anderen. triest maar waar!!

  8. Lloyd says:

    Ik geloof hier niets van, binnen een week heeft de telefoonaansluiting er al twee keer uit gelegen. Oorzaak niet te vinden en het is natuurlijk nogal typisch om steeds weer het modem aan en uit te zetten. En je komt er pas achter als een klant je mobiel belt dat je niet bereikbaar bent, komt nogal stom over. Maar ja, toen we ADSL van KPN hadden deed de VOIP het ook regelmatig niet. Triple play? Het is meer Triple pray…

  9. Eugen says:

    Beste Tripple Play provider? Lijkt me dan niet echt professioneel gemeten. Gaat geen dag voorbij of er ligt wel iets uit bij de TV van XS4ALL. Ben prima tevreden met Internet van XS4ALL maar TV komt er bij mij niet in.. Blijf wel bij mijn schoteltje..

  10. Oscar says:

    De verschillende XS4ALL afdelingen werken anders intern flink langs elkaar heen en weten van elkaar niet wat ze doen. Callcenter heeft geen actuele data, weet niet wat de helpdesk of het webteam doet en de financiele administratie zit ook al in oude gegevens te kijken. Daarnaast wordt informatie in de mail niet goed gelezen en worden er standaard antwoorden gebruikt.

  11. Marcel says:

    Het ADSL network is end of life.
    Heb je geen VDSL2 mogelijkheid, wat lang niet altijd toereikend is dan is een stabiele kabelverbinding toch een echte aanrader!
    Daarnaast zijn de snelheden en prijzen die XS4ALL hanteert niet meer van deze tijd.
    Als een DSL lijn eenmaal functioneert dan blijft ie dat ook wel doen, of het nou via wijlen Zonnet, Online of XS4ALL is.

  12. Elmar says:

    Het zou nog beter kunnen zijn als de ADSL snelheden ook overal goed genoeg zouden worden zodat je TV kunt ontvangen. In Haarlem is mijn snelheid namelijk zo langzaam dat TV niet mogelijk is. 8 Mbit down en 860 Kbit up is toch niet meer van deze tijd.

    Bij UPC zou ik veel hogere internet snelheden kunnen krijgen, maar daar wil ik niet naar toe. Ik ben voor TV nu wel
    ‘verplicht’ aangewezen op UPC. Hiermee verlies je toch marktaandeel.