XS4ALL Weblog

Nieuwe abonnementen: standaard het beste beschikbare netwerk

XS4ALL

XS4ALL kiest voor een nieuwe aanpak: internetabonnementen  zullen voortaan altijd via het beste beschikbare netwerk geleverd worden. Marketingmanager Marieke Willemsen: “We vragen klanten niet meer te kiezen tussen DSL of het glasvezelnetwerk: we leveren automatisch via het netwerk dat op de betreffende locatie het beste is.” Het portfolio van XS4ALL wordt daarmee een stuk overzichtelijker. Er zijn voortaan vier abonnementen: respectievelijk tot 20, 50, 100 en 500 Mb/s.

Marieke Willemsen: “We willen mensen helemaal niet lastigvallen met de vraag of ze liever koper of glasvezel willen. Onze klanten kiezen voor XS4ALL omdat ze het beste willen, dus het is logisch dat we verbindingen alleen via het beste beschikbare netwerk leveren. Niet voor niets kreeg XS4ALL in juni het predikaat Beste uit de Test van de Consumentenbond.” In Nederland zijn inmiddels 2 miljoen huishoudens aangesloten op glasvezel en dat aantal groeit nog steeds. Tegelijkertijd wordt er ook groot ingezet op verdere verbetering van het DSL-netwerk. Door nieuwe technieken toe te passen zijn ook via het kopernetwerk zeer hoge snelheden mogelijk.

Nieuwe abonnementen XS4ALL

Compact Smart Plus Pro
tot 20 mb/s download tot 50 mb/s download tot 100 mb/s download tot 500 mb/s download
tot 20 Mb/s upload tot 50 Mb/s upload tot 100 Mb/s upload tot 500 Mb/s upload

500 mb/s is momenteel nog niet overal beschikbaar, de postcodecheck laat zien of de dienst leverbaar is. Beschikbaarheid wordt in de loop van het jaar uitgebreid.

Glas voor de prijs van koper

Het nieuwe portfolio betekent dus dat de prijzen van DSL en Glasvezel gelijk worden getrokken? Willemsen: “Het materiaal waar het signaal overheen gaat, maakt voor de prijs niet meer uit. Iemand die genoeg heeft aan een verbinding van 20 Mb, krijgt van ons een verbinding van 20 Mb. Over glasvezel waar dat kan, over DSL waar nog geen glas ligt. Wat wel verschilt is de uploadsnelheid. Verbindingen over het glasnetwerk zijn altijd symmetrisch, dus bij een abonnement van 20 Mb over glasvezel heb je ook een uploadsnelheid van 20 Mb.”

Steeds beter netwerk

Aan de netwerken die XS4ALL gebruikt wordt op dit moment hard gewerkt. Doorlopend worden straatkasten aangepast om vectoring mogelijk te maken. Vectoring is een nieuwe techniek op het DSL-netwerk waarmee door slimme algoritmes toe te passen, veel hogere snelheden mogelijk zijn. En ook aan het glasvezelnetwerk wordt hard gewerkt: ruim 2 miljoen huishoudens kan inmiddels beschikken over glasvezel en dat aantal groeit gestaag. “Nederland is een fantastisch breedbandland,” zegt Marieke Willemsen, “we hebben een ongelooflijk goede internet-infrastructuur. Dat netwerk, gecombineerd met de betrouwbaarheid en expertise van XS4ALL garandeert een zorgeloze gebruikerservaring die zijn weerga niet kent!”

Alle details over de nieuwe abonnementen zijn hier te vinden.

Wat betekent dit voor onze klanten?

  • U ontvangt eerst een brief waarin we vertellen dat u bent overgezet op het nieuwe abonnement. De eerstvolgende factuur na deze brief is dan op basis van de prijzen van de nieuwe abonnementen.
  • De nieuwe abonnementen gelden voor iedereen die nu Internet Basis/Glas Basis of Internet Extra/Glas Extra heeft. Als u een ander abonnement hebt, zoals ADSL van KPN, dan wordt u later omgezet naar een nieuw abonnement. Uiteraard wordt u hierover vooraf geïnformeerd.
  • Is glasvezel op uw adres leverbaar, dan wordt u niet automatisch overgezet. U moet zelf aangeven dat u overgezet wilt worden op glasvezel. Dat kan telefonisch (020 – 398 76 66) of via onze website. U kunt met glasvezel net zo snel up- als downloaden. De abonnementskosten blijven gelijk.
  • Maakt u nu gebruik van een kortingsregeling, dan loopt deze gewoon door tot het einde van de kortingsperiode.
  • Hebt u nu gratis Spotify Premium, dan kunt u dat straks gewoon blijven gebruiken.
  • Hebt u nu Glas Basis? Dan wordt u overgezet naar het nieuwe pakket Internet Smart. Hebt u Glas Basis met TV , dan kunt u de rest van het jaar nog gratis gebruik blijven maken van het HD Extra pakket (normaal € 7,50 per maand).

Hieronder de belangrijkste wijzigingen op een rij. Klanten ontvangen een brief met een duidelijk overzicht van de wijzigingen in hun specifieke situatie.

Internet

Oud Nieuw
Internet Basis
Download tot 20 Mb/s, Upload tot 2 Mb/s
€ 30,50 per maand
Internet Compact
Download tot 20 Mb/s, Upload tot 2 Mb/s (bij glas 20 Mb/s)
€ 30,00 per maand
Internet Extra
Download tot 50 Mb/s, Upload tot 5 Mb/s
+ Mobiel internet
+ Spotify premium (i.c.m. alles-in-1)
€ 40,67 per maand
Internet Smart
Download tot 50 Mb/s, Upload tot 5 Mb/s (bij glas 50 Mb/s)
+ Mobiel internet
+ Spotify premium (i.c.m. alles-in-1)
€ 40,00 per maand
Internet Glas Basis
Download tot 50 Mb/s, Upload tot 50 Mb/s
.
.
€ 45,75 per maand
Internet Smart
Download tot 50 Mb/s, Upload tot 50 Mb/s
+ Mobiel internet
+ Spotify premium (i.c.m. alles-in-1)
€ 40,00 per maand
Internet Glas Extra
Download tot 100 Mb/s, Upload tot 100 Mb/s
+ Mobiel internet
+ Spotify premium (i.c.m. alles-in-1)
€ 55,93 per maand
Internet Plus
Download tot 100 Mb/s, Upload tot 100 Mb/s
+ Mobiel internet
+ Spotify premium (i.c.m. alles-in-1)
€ 50,00 per maand
Internet Pro
Download tot 500 Mb/s, Upload tot 500 Mb/s
+ Mobiel internet
+ Spotify premium (i.c.m. alles-in-1)
€ 60,00 per maand

Televisie

Oud Nieuw
Televisie basispakket
Met 1 tv-ontvanger
€ 15,25 per maand
Televisie basispakket
Met 1 tv-ontvanger
€ 15,00 per maand
2e tv-ontvanger
€ 4,07 per maand
2e tv-ontvanger
€ 2,50 per maand
3e tv-ontvanger
€ 4,07 per maand
3e tv-ontvanger
€ 4,00 per maand
4e tv-ontvanger
€ 4,07 per maand
4e tv-ontvanger
€ 4,00 per maand
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

Bookmark de Permalink. 127 Reacties.

127 reacties op “Nieuwe abonnementen: standaard het beste beschikbare netwerk”

  1. Eric zegt:

    Voor de abonnementen met lage snelheden maakt het toch niks uit of dat over koper of glasvezel gaat, dus waarom zou je die overschakelen?

    De prijzen voor koper en glasvezel worden gelijkgetrokken, betekent dat dat de prijzen voor koper omhoog gaan? Doet me denken aan de invoering van ronde prijzen, waarbij mijn abonnement van negendertig euro nogwat naar veertig euro ging; later ging de prijs omhoog naar veertig euro nogwat en toen zijn blijkbaar (zonder enige mededeling) de ronde prijzen afgeschaft.

    1. Tweety zegt:

      De prijzen zijn omlaag gegaan en bij Basis is ook de snelheid omhoog gegaan, goede zaak!

      De verhoging na de verhoging rond de afronding werd veroorzaakt door de BTW verhoging van 19% naar 21% zover ik me kan herinneren heb ik een brief hierover ontvangen.

      Goede aktie van XS4ALL, goedkoper en sneller dan “mama” KPN

      1. Ingmar zegt:

        Tja, ronde prijzen zijn voor XS4All (en zoveel andere bedrijven) alleen interessant als de prijs ermee omhoog gaat. Het zou ze sieren om bij de BTW verhoging uit te gaan van de oude, niet ronde prijs en die vervolgens weer rond te maken.

        Ook hier geldt weer: veel poeha om nieuwe klanten binnen te halen maar bestaande klanten hebben er nog steeds geen mm op voor bij de informatievoorziening.

        Wel weer “leuk” om te zien dat ik met mijn instapabbotje relatief nog meer te veel ga betalen aangezien mijn koperlijn niet hoger wil dan 10Mbit. Ik zou dus liever een goedkoper abbo erbij zien voor degenen die geen snelweg in de meterkast hebben liggen maar het met een zandpad moeten doen. Het wordt hier gebracht alsof alles verbeterd maar voor mij verslechterd het (relatief) zo alleen maar.

    2. valewijn zegt:

      Nou, Eric, als je tv-pakket hebt, dan gaat het niet af van je 20/20. Met glasvezel gebruikt XS4ALL alle ruimte (vanaf 21 tot 500 Mb) om de tv-signalen en andere (en toekomstige activiteiten) door te geven. Met zoveel ruimte kun je veel HD-zenders ontvangen en naar kijken.

      Op een DSL-lijn is er, afhankelijk van de lijnkwaliteit (oude / nieuwe telefoonlijn), niet zoveel ruimte (meer) om met behoud van 20/2 alle HD-zenders door te geven. Ik kan maar 15/2 aan. Dat gaat echt niet lukken om HD-pakket erbij te nemen…

    3. Robin zegt:

      Voor mij zou het wel uitmaken. Met mijn huidige ADSL kom ik niet boven de 8MB uit. Zou ik overstappen op glas met dezelfde prijs is opeens de 20mb wel haalbaar.

      Alleen nu nog wachten tot de glasdraad in mijn huis ligt…

      1. Maarten zegt:

        Dat had ik ook, ik heb nu een vdsl modem die gaat tot 35 mb ipv de 8 die ik had met adsl.

    4. Peter zegt:

      Technisch verschil (waar o.a. kabelaar Ziggo nooit over praat):
      * bij koper en kabel is de uploadsnelheid erg laag ten opzichte van de downloadsnelheid
      * bij glasvezel is de uploadsnelheid gelijk aan de uploadsnelheid

    5. Holiday zegt:

      Ik ben bang dat je gelijk heb of krijgt.
      Laten ze de kabelaars eens aansporen dat ook in buitengebieden waar geen keus is in glasvezel of kabel een snellere verbinding te leveren dan 4 Mb.

  2. Jan zegt:

    Gaan mensen die nu een pro abbo hebben van 55,93 nu ook 50 euro betalen??

  3. Jan zegt:

    sorry plus abbo bedoel ik

  4. Jantjefoutloos zegt:

    Kan ook niet anders dan goedkoper worden voor xs4all. Concurrentie heeft natuurlijk een beter netwerk voor sneller internet zo lijkt het. Aantal jaren terug en nu nog steeds lees je we zijn aan het werk voor sneller internet. Ik zie er nog steeds niks van terug met m’n adsl lijntje.

    Vriendelijke groet,

    Jan

    1. M. Possamai zegt:

      Dat jij verouderde techniek gebruikt/moet gebruiken is niet de schuld van xs4all.
      Jouw woonplaats of gemeente zou moeten investeren in glasvezel, daar schiet je wat mee op.
      ADSL is gewoon traag als je niet dicht genoeg bij de centrale woont, zo is de techniek nou eenmaal.
      Daar doe je niet zo heel veel aan.
      Je verwacht toch niet dat xs4all voor jou een huis dichter bij de centrale regelt?

      Daar komt nog eens bij dat dat deel niet van xs4all is. zodra je op het netwerk van xs4all zit hebben zij invloed maar die ADSL verbinding tot aan de centrale is van KPN. Dat zijn de ouderwetse telefoonlijnen die toen nog door de PTT zijn neergelegd.

      1. Marthine zegt:

        Ben het helemaal met je eens. Ik woon vrij ver van centrale want heb een trage snelheid en in dit dorp geen glasvezel, maar ik neem dit op de koop toe. Ivm volle tevredenheid xs4all provider zou ik nooit overstappen naar UPC bijv. Voor mij is xs4all de beste vwb klantvriendelijkheid.
        En voor mij is langzaam nog steeds snel genoeg.
        Groet

  5. Franck zegt:

    Klinkt goed, maar…

    Op de website kan ik geen informatie vinden wat dit betekent voor huidige klanten. Graag een tabel met het verschil tussen de oude en de nieuwe abonnementen. Ik begreep dat de abonnementen goedkoper worden, ook dat zou ik graag in die tabel zien.

    Dit nieuws las ik via Tweakers.net, waarom geen e-mail naar klanten met deze informatie?

    1. Wouter zegt:

      Inderdaad. Graag iets duidelijkere communicatie voor bestaande klanten!

    2. JTW zegt:

      En wie gaat het betalen als XS4All besluit dat ik plotseling op glasvezel over moet omdat het er is…
      Moet er een monteur langs komen om de boel aan te koppelen, nieuwe apparaten in de meterkast, en daar moet ik dan natuurlijk een dag vrij voor nemen van mijn werk.

      Allemaal gratis voor nieuwe klanten, natuurlijk.

    3. Niels Huijbregts Niels Huijbregts zegt:

      Iedereen krijgt een brief met alle informatie over nieuwe prijs, snelheid en installatie. Bij overgang naar glas zijn een nieuw modem en installatie door monteur gratis inbegrepen.

    4. Mr_Mookey zegt:

      Ben al 20 jaar klant van XS echter zie ik wel de service verslechteren. Kan niet anders dan de Basis pakket hebben omdat hier oude kabels liggen.
      De nieuwe pakketten is niet voordeliger voor de “oude” garde. Prijs blijft hetzelfde.
      Er is wel onderscheid tussen de modems. Als je niet hoger dan basis kan halen, ben je veroordeeld tot de Fritz!Box 7360 (je krijgt er 1 als je je contract verlengt)… Voor de andere pakketten krijg je de Fritz!Box 7490 en deze wil ik graag in mijn bezit hebben.

      Omdat ik de goedkope pakket hebt, krijg ik er geen…desondanks ik al 20 jaar klant ben. Denk dat ik het wel waard ben en ze hebben de centjes er lang en breed wel uit.

      Hetzelfde geld voor Spotify. Kan jij de snelheid niet halen omdat XS het niet kan leveren… pech voor je. Moet je maar in een buurt wonen dat wel betere kabels heeft.

      Lijkt mij een gevalletje discriminatie.

      Vooralsnog ben ik lid van XS echter kijk ik nu wel rond naar andere mogelijkheden.

      Wat ik in het begin aangaf… Ik zie de service (en dat was het vlaggenschip van XS destijds) verdwijnen.

      1. Ronald zegt:

        Helemaal eens mer Mr_Mookey. Hier (Hoofddorpplein buurt) dankzij moloch KPN nog steeds aan stalen bal en kettingen gebonden door het koper van wijkcentrale Slotervaart. Te zot voor woorden dat het na jaren wachten nog steeds zo ouderwets en traag moet. “Nee, we kunnen nog niet zeggen wanneer uw buurt aan de beurt is”.
        Ja, de service bij XS4ALL is prima, maar het product boet in kwaliteit in. Je zou bijna masochistisch overstappen naar UPC/Ziggo ;-)

        1. Willy zegt:

          Ik woon in centrum Amsterdam en net een paar meter “te ver” van het KPN kastje en dus haal ik maximaal 10 Mb/s (DSL)… Zelfs in een dichtbevolkte regio als Amsterdam is snel internet nog ver weg. Investeringen in de infrastructuur door de KPN? Niet in mijn buurt alhoewel in de afgelopen jaren de trottoirs al een paar keer zijn opengegooid voor van alles en nog wat maar blijkbaar niet voor glasvezel…
          Ik heb nog steeds een Fritz Box 7170 en regelmatig zegt XS4ALL dat die wel oud is en beter kan vervangen worden. Alleen krijg ik dan een Fritz Box waarop ik mijn ISDN telefoons niet meer kan aansluiten. Alles is mogelijk in onze hoog technische samenleving maar als het er op aankomt dan toch weer niet…

        2. Mr_Mookey zegt:

          Hey die Ronald,

          Ik zie dat we praktisch lotgenoten zijn. Daar je niet in een “aansluit” buurt woont heb je pech en moet je boeten (zo voel ik het).
          Wat mij tegen de borst stuit is het feit dat je er zelf niets aan kan doen (je gaat er niet voor verhuizen) maar ook niet aan bepaalde acties mee kan/mag doen omdat het niets oplevert.

          Net als jij speel ik met de gedachten om zo een kabel-boer aan te schieten.
          Daar ik wel een fan ben van de Fritz!Box modem (de 7360 is geen 249 EURO maar 180… De 7460 is wel die prijs), ben ik aan het kijken of dat kabel aan kan. Bij de kabel boeren is de modem niet van jou en je hebt beperkte vrijheid.

          Dat is nog wat mij tegenhoud

      2. M. Possamai zegt:

        Mee eens. Het waren de pioniers. Daar is niets, maar dan ook echt helemaal niets meer van over.
        Service gaat achteruit en men loopt voorop met IPv6 maar volledig achteraan bij TV op mobiel.
        Ondersteuning voor TV op Android is er officieel niet eens.
        En dat terwijl met vroeger vooraan gestaan heeft met een test met webtv en andere expirimentele diensten.

        xs4all is gewoon te groot geworden……

        Desalnietemin is het wel nog steeds een goede provider. Het zou erg fijn zijn als die prijzen eens gaan zakken want ze zijn wel met kop en schouders de duurste provider.

        1. Mr_Mookey zegt:

          Ook mee eens M. Possemai.

          XS heeft een enorme groei meegemaakt en liep voorop. De hackers die destijds XS groot maakten met een bepaalde ideologie, daar is weinig van over.
          Het is een corporatie geworden waar de intieme band met de klant verloren is gegaan en dat is sneu.
          Weet je nog dat je een presentje kreeg (T-shirt) omdat je zoveel jaar lid bent? Nu ben je niet eens een goede modem waard.

          Ben het totaal eens dat XS bij mij ZELDEN plat ligt en dat het een goede provider is.
          Daarentegen vind ik de prijsverhouding tussen ADSL – Glasvezel miniem en dat maakt XS wel een prijzige provider waarbij ik weer terug kom op het feit dat iedereen dezelfde modem verdient.
          De centen worden er wel uitgehaald!

  6. Bart zegt:

    Nergens te vinden hoe bestaande abonnees worden overgezet naar de nieuwe abonnementen. Je weet nu niet naar welk abonnement je gaat en wanneer dat gebeurd. En of dat in overleg gebeurd omdat je anders mischien moet gaan betalen voor spotify of mobiel internet?

    1. Edwin zegt:

      spotify vervalt bij een overstap…kun je voor 5 euro extra dmv alles in 1 bellen te nemen weer “gratis” erbij krijgen

    2. Niels Huijbregts Niels Huijbregts zegt:

      Iedereen wordt in een brief geïnformeerd hierover.

  7. Peter zegt:

    In TV van xs4all ben ik alleen geinteresseerd als OOK een analoog signaal met alle standaard analoge TV én radio signalen voor in huis beschikbaar is. Daarop kan ik dan zoveel TVs en Radio’s aansluiten als ik wil.
    Gaat XS4ALL dat leveren nu de beschikbare bandbreedte omhoog gaat?
    Dus een modulator die een digitaal signaal omzet in 30 analoge TV kanalen met een bandbreedte 8 MHz elk (totaal 240 MHz) en nog eens 20 MHz voor radio.
    Bijvoorbeeld via de analoge kabels die toch al in de straat liggen of desnoods per huis? En dan glasvezel voor internet?

    1. Leon zegt:

      Helemaal eens. Ben ook al jaren trouw abonnee en wil graag glasvezel nemen. Maar bij XS4ALL is de combi met analoog tv signaal niet mogelijk.

      Ik wil echt niet voor elke extra tv een digitenne pakketje of een extra Arcadyan box.

      Moet ik dan echt overstappen van XS4ALL, het topmerk van KPN, naar Telfort, het budgetmerk van KPN, om de combi met analoge TV te kunnen krijgen?

      Kom op XS4ALL, waar is die innovatieve provider gebleven?

      1. Frank zegt:

        interessante discussie over analoog signaal voor Radio en TV dat node gemist wordt als je Digitale TV afneemt via XS4ALL netwerk (maar als dienst van KPN interactieve TV). Technisch gezien volgens mijn inzichten een totaal ander product: analoog (gemoduleerde radiogolven via de coax of de ether) houdt in dat elke “zender” een signaal op een bepaalde frequentie uitzend en je met een ontvanger thuis daarop afstemd. Er zijn dan tegelijkertijd meerdere “zenders in de lucht”. Digitaal daarintegen is een informatiestroom “op verzoek (on-demand)” vanuit thuis. De provider weet wat je wilt kijken en start de gewenste “stream” op die je dan kunt ontvangen.

        Als we XS4ALL gaan vragen om “analoge TV of Radio” te gaan leveren dan is het volgende (theoretisch) nodig:
        – XS4ALL moet een “provider” vinden die de gewenste radio- en TV-zenders aanbiedt
        – al deze zenders moeten als stream continue over het netwerk van XS4ALL aangeboden worden
        – thuis moet iemand een “kastje” hebben dat al deze streams omzet naar een radio-kanalen en op de coax “uitzend”
        – vervolgens sluit je de “antenne uitgang” van dat “kastje” op je coax netwerk aan

        Dit betekent dat je flink wat bandbreedte moet hebben (namelijk voldoende om alle FM-radiozenders en SD-TV kanalen tegelijk over internet naar je “kastje” thuis te sturen. En een – naar ik vermoed – een duur kastje om al die streams weer op je coax te zetten. Lijkt me echt niet haalbaar.

        Dus: stap over op internet radio en TV of houd je oude coax in de lucht voor het analoge deel.

        Mijn ervaring is dat ik coax echt niet meer nodig heb (hoewel ik het wel jammer vindt dat ik maar 2 set top box voor Interactieve TV op mijn aansluiting mag aansluiten)

        1. Peter zegt:

          30 TV zenders (SD) à 6 Mbit/s = 180 Mbit/s
          100 radio zenders met 320 kbit/s = 32 Mbit/s
          samen 212 Mbit/s
          zou toch via glasvezel mogelijk moeten zijn.
          Heb je alleen nog een decoder/modulator thuis nodig om het op de coax thuis te zetten.

          Kan xs4all dat leveren?

        2. Erik Vos zegt:

          XS4ALL kan natuurlijk ook gewoon analoog gaan leveren via de tweede vezel, zoals Telfort dat doet, en waarop ik geabonneerd ben. Zolang als XS4ALL dat niet overneemt zal ik voor internet op ADSL blijven. Geen settopboxen in mijn huis!

        3. Pb zegt:

          XS4ALL zou gewoon, net als Telfort met de glasaansluiting, DVB-C moeten leveren voor TV. Het liefst met de volledige band, dus zonder analoog zodat alle kanalen ook HD kunnen worden doorgezet. Het grootste deel van de TV’s die nu gangbaar zijn in de woonkamers zijn voor DVB-C geschikt.
          De nu geleverde “interactieve” settop box is traag, instabiel, beperkt in aantal en een losse box extra is ook weer extra kabelzooi

  8. Edwin zegt:

    beetje vreemd. Via facebook krijg ik te horen dat ik 35 euro moet betalen bij een overstap van dsl extra naar glas smart. Aan de telefoon zei men dat het slechts 10 euro verzendkosten modem zou zijn en gratis installatie. Tevens vervalt het gratis spotify verhaal wat nu bij dsl extra inzit. dit zou ik weer terug krijgen als ik alles in 1 bellen erbij zou nemen voor 5 euro extra per maand. Daar zit ik echter niet op te wachten…bovendien weer 5 euro extra per maand.

    jullie schrijven op 3/7 en 4/7 hierboven het volgende : XS biedt uiteraard ook volledige Alles-in-1 pakketten met TV en bellen. De veranderingen aan de abonnementen gaan in op 3 juli. Bestaande abonnementen worden de komende tijd overgezet, klanten met een DSL-abonnement kunnen gratis overstappen naar glasvezel en krijgen zonder extra kosten een nieuw modem en installatie door een professionele monteur. Alle details over de nieuwe abonnementen zijn hier te vinden.

    dat suggereert toch dat een overstap gratis is en ZONDER ook maar enige vorm van wat voor extra kosten dan ook? Of ben ik nu gek?

  9. Wim Mooij zegt:

    Weer een geweldige faal in communicatie naar bestaande klanten toe. Maak jullie aanbod eens wat duidelijker en geef gewoon wat meer opties. Vier standaard oplossingen zijn natuurlijk wel erg beperkt. Lever eens wat meer maatwerk en flexibiliteit in jullie core markt van internet dienstverlening.

  10. Arnold zegt:

    Kijk eens aan, bij smart gaat ‘up’ naar ‘tot 50′. Dat is goed nieuws voor mijn 35/7 Mb/s lijntje die tot nu toe afgeknepen werd op 35/5: 40% upload snelheid erbij!

    Dankjewel XS4ALL!!! :-)

  11. Marijn zegt:

    Naar bestaande klanten is de communicatie hierover inderdaad slecht.
    Ik heb al 10 jaar het goedkoopste DSL-abonnement. Tot een paar maanden geleden was dat op papier 8/1 maar in de praktijk 10/1 (bijna, op 8 bits up na, over ADSL-2+).
    In de brief die ik eind mei ontving, staat dat ik gratis kan upgraden naar beter internet, door een overstap op VDSL aan te vragen. Mijn snelheid blijft dan 8/1. Ik zou niet weten waarom ik actie zou ondernemen met als enige zichtbare ‘verbetering’ kans op een verslechtering van de downloadsnelheid (door het kwijtraken van de oude ADSL2-bonus). of die actie moet zijn het contract opzeggen en een nieuw contract proberen aan te gaan (voor 20/2).
    Ik heb nog geen extra snelheid nodig, dus ik dit jaar nog lekker op ADSL. Ik gok er op dat xs4all me volgend jaar aanbied om gratis over te stappen VDSL met 20/2, omdat ze ADSL niet meer willen ondersteunen.

  12. Frits zegt:

    Maar wat betekent het voor de grote groep mensen die in het z.g. buitengebied wonen?
    Ik woon een kilometer buiten Appelscha en heb in de praktijk maximaal 7 mb download.
    Wordt er ook in de infrastructuur in deze gebieden geïnvesteerd?

    1. JTW zegt:

      de infrastructuur is niet van XS4All maar van de gemeenten, provincies, rijk, en KPN.

      Je zal daar aan de bel moeten trekken.

      Woonde zelf in buitengebied. Gemeente stelde een verbod op TV antennes in “omdat iedereen toch kabel heeft”, kabelmaatschappij kon geen kabel aansluiten omdat de gemeente weigerde voor de 5 huizen in de buurtschap 10km graafwerk te betalen…

    2. John zegt:

      Ik woon ook in een buitengebied aan het einde van de koperdraad. Ik heb een aantal jaren geleden mijn abo laten downgraden omdat de datastroom continu stokte en dan de internetverbinding wegviel. XS gaf aan dat metingen lieten zien dat bij ons idd de snelheden niet gehaald werden en konden worden. Dus een goedkoper abo met minder snelheid. Dat werkt tot nu toe goed. Gevolg was wel dat ik geen recht meer had op ieder jaar een nieuw modem als ik voor een jaar verlengde want het allergoedkoopste abo van XS.
      Ik vrees dat de aangekondigde veranderingen (meer snelheid) wederom gaan betekenen dat mijn verbinding vaak wegvalt omdat mijn koperdraad de capaciteit niet heeft. 4G is voorlopig ook geen optie want buitengebied.

  13. Pitmaster zegt:

    Gaat nu de uploadsnelheid van mijn koper omhoog? Of moet ik daarvoor nog steeds naar Caiways glas toe?

    NB

    1. Niels Huijbregts Niels Huijbregts zegt:

      Dat kan ik zo helaas niet zeggen: dat ligt aan de situatie op uw locatie. U ontvangt binnenkort per post bericht van XS4ALL over de overgang naar de nieuwe abonnementen.

  14. Peter zegt:

    Ik heb nu ‘DSL Extra + Bellen Onbeperkt Benelux’ met dus gratis spotify premium.
    Maar bij de nieuwe abonnement structuur is spotify premium alleen nog gratis bij alles in één.

    Wordt mijn huidige abonnement nu dus effectief € 10,- duurder?

    1. Niels Huijbregts Niels Huijbregts zegt:

      Nee, wie nu gratis Spotify heeft, houdt gratis Spotify. Alle klanten ontvangen binnenkort per post bericht over de overgang naar de nieuwe abonnementen, daarin zal alles worden toegelicht.

      1. Edwin zegt:

        tegen mij is toch gezegd dat gratis spotify bij DSL extra met een overgang naar glas SMART komt te vervallen. Dus wie kraamt er nu onzin uit?

        Daarnaast is gratis installatie en monteur ook niet van toepassing. Verzendkosten modem kosten 10 euro. Ik kan via postnl een pakket laten versturen voor 6,75. Waarom kost dat bij jullie 10 euro?

  15. Ben zegt:

    Een goede keuze; het wordt overzichtelijker en duidelijker nu. Je kan wel 100 verschillende combinaties van abonnementen aanbieden die ook nog niets eens overal leverbaar zijn; nu betaal je gewoon voor de mate waarin je het Xs4all netwerk belast of dat nu via het betere glas is of het verouderde 2 draads koper (waarbij de lagere upload ook een technologische beperking is). Dat Xs4all niet overal over glas kan aanbieden, daar kan Xs4all ook niets aan doen. Jammer dat analoge radio niet mogelijke is met Xs4all; veel apparaten en bestaande bekabeling ondersteunen dit uitsluitend. Je zou ook nog eens deze stream van alle zenders b.v. via een servicecenter instelling kunnen beperken tot klanten die er behoefte aan hebben en tijdens selecte uren dat ze het gebruiken, maar in principe moet ook een 20 Mbit abbo dit trekken bij 20 a 50 zenders. Het enige wat je nodig hebt is een media converter en een UTP kabeltje naar je router.

    Ergens vind ik het 20 Mbit abbonement wel in verhouding erg duur, omdat de snelheid niet in lijn ligt met de hogere abbonomenten en er ook geen mobiel internet bij zit. 25/25 Mbit en wel mobiel internet zou eerlijker lijken.

    En o ja, wat vind Xs4all ervan om klanten de restricties op hun WAN verbinding (zoals firewall rules, het blokkeren van domeinen of diensten, etc) in het servicecenter te laten doen in plaats van in de FritzBoxen? Toekomstige glasvezelverbindingen lenen zich hier perfect voor…

  16. Henk zegt:

    Hoe zit het met DSL-bonding ? Ik lees er wel over af en toe. Maar ik lees nooit iets concreet. Heeft de KPN plannen ? Hoe ver zijn die ? Wanneer kan ik bonding verwachten ?

    Ik woon in het buitengebied. 1 Kilometer buiten de bebouwde kom. 5.7/0.8 Mbps. Geen enkele kans dat hier glasvezel komt. Ooit. Ik zit ~3km van de centrale. Vectoring en andere vormen van DSL zijn geen verbetering voor mij. Die hebben altijd alleen effect als je dicht bij de DSLAM zit. Verder dan een km, en het wordt nooit (veel) beter.

    Ik heb mijn hoop gericht op 2 verbeteringen. Bonding. In die dikke blauwe kabel die hier binnen komt zie ik 4 koper-aders. Dus bonding kan mij een 2x (= +100%) verbetering opleveren. Nieuwe DSLAM, nieuwe router thuis, 2e aderpaar aansluiten. Klaar. 5.7Mbps -> 11 Mbps.

    De andere verbetering zou zijn om een mini-centrale met een eigen DSLAM te plaatsen in de naburige dorpskern. Dan zou ik 1.5km van de DSLAM zitten, in het kleine dorp vlak bij. Die zou dan via glas aangesloten zijn op de oude/huidige centrale in het grotere dorp verderop.
    http://www.broadbandspeedchecker.co.uk/public/img/adsl_line_length.gif
    De download snelheid zou dan verbeteren van 5.7Mbps naar ~20Mbps. Met bonding zou dat dan 40Mbps worden.

    Met 40Mbps kan ik weer een tijdje vooruit. Ik zou dan eindelijk kunnen overwegen om televisie via DSL te kijken. (Dat is geen reeele optie met < 10Mbps). Hebben xs4all en de KPN weer nieuwe inkomsten.

    Wanneer kan ik bonding verwachten ?

    Hoe staat het met de plannen om er wijkkasten met nieuwe DSLAMs te plaatsen ? Ik zou zeggen dat het buitengebied hier extra mee gebaad is. Je gaat daar het meest en het langst plezier hebben van je investering. Omdat er toch geen glasvezel komt.

    Maar ja, ik weet het antwoord toch al. Niemand die het weet. Gaat tot sint juttemis duren, en dan nog 10 jaar. Want ik heb geen keuze. DSL van KPN, of niks. Marketing bij KPN weet dat. En dus investeren ze het geld wat ze aan mij verdienen liever in het concurreren met glasvezel en kabel-aanbieders. Klanten die kunnen kiezen. En wij zijn de pineut. Leve de privatisering. Er is niemand in het buitengebied die van een bijstandsuitkering leeft. Ze betalen allemaal belasting. Maar er iets voor terugkrijgen, ho maar. Bedankt Kok en Zalm.

    1. Niels Huijbregts Niels Huijbregts zegt:

      Het is helaas nog niet bekend wanneer we pair bonding kunnen leveren.

  17. Edwin zegt:

    Ik heb nu glas basis met TV en telefoon. Dat wordt straks smart (via glas 50/50) en omdat ik al heel lang weiger SD TV te kijken heb ik nu een HD pakket. Daar moet ik dan na 1 januari 7.50 extra voor gaan betalen.
    Ergo: op 1 januari wordt het geheel weer duurder (ik moet extra gaan betalen voor iets wat nu inbegrepen zit in mijn pakket). Of ik moet overstappen op glas 100/100 en dan krijg ik weer HD TV cadeau.
    Het zou toch duidelijker en simpeler worden ????

  18. brinkie zegt:

    Leuk is dat, ik heb al een paar jaar glasvezel van XS4ALL, doe voor de gein eens de postcodecheck en…

    Op uw adres is beschikbaar
    Internet
    tot 40 Mb/s
    Televisie Bellen Glasvezel
    Glasvezel wordt in de toekomst leverbaar op uw adres. Houd mij op de hoogte »

    Oh, het bestelsysteem ligt nu plat. Ze zijn er vast achter gekomen. ;-)

    1. Niels Huijbregts Niels Huijbregts zegt:

      De postcodecheck was even stuk.

  19. Het wachten moe zegt:

    Rond de 11 Mb down en 1 Mb up. Sneller is het bij mij nu niet te krijgen (via XS4ALL). Dat is inderdaad tot 40 Mb/s. Of tot 400 Mb/S of 4000. Wanneer gaan jullie dergelijke klanten (ik ben vast niet de enige) écht helpen? Kunnen jullie me garanderen dat mijn snelheid (in Haarlem) eindelijk ook acceptabel wordt?

    1. Niels Huijbregts Niels Huijbregts zegt:

      Het netwerk wordt op allerlei plaatsen verbeterd, waardoor hogere snelheden mogelijk worden. Wanneer dat in uw wijk gaat gebeuren weet ik niet, we houden klanten op de hoogte.

  20. Sjors zegt:

    Xs4all is niet altijd de beste provider; toen ik overging van ADSL naar TV, Internet, telefoon werkte na installatie niets meer. Het heeft 10 dagen geduurd voordat ze er achter waren waar de fout zat (niet bij mij).
    Al die tijd geen radio, tv en telefoon, moeten behelpen met m’n prepaid mobieltje. Heel wat eurootjes verbeld.
    Nooit enige excuses of compensatie gehad. Dat was een slechte beurt van XS,

  21. Jan zegt:

    Waarom gaat XS4ALL niet net als indertijd de kabelaars van het KPN kopernetwerk gebruik mochten maken, gebruik maken van het coax/kabel netwerk van de kabelaars?

    De kwaliteit van XS4ALL met de snelheid van de kabelaars, ik zeg doen, en daar wil ik dan best wat voor betalen.

    1. Niels Huijbregts Niels Huijbregts zegt:

      Dat mag helaas niet.

  22. M.Nagtegaal zegt:

    lijkt mij ook vrij normaal een percentage te betalen van een abonnement waarvan de bandbreedte bij lange na niet word gehaald ik woon midden in rotterdam en haal amper de helft van de aangeboden snelheid, zie andere aanbieders die dan hetzelfde leveren tegen aanzienlijk lagere bedragen, stunten met nieuwe modems en gratis monteurs zegt mij niet zo veel , dat doen ze allemaal, nieuwsgroepen met deze retentie kosten ook bijna niets …..dus als oude klant [ die xs4all groot hebben gemaakt ] komen wij er karig af.

  23. Geoff Coupe zegt:

    Volgens de Postcode Check, kan ik internet tot 40 mbs krigen. Er, nee, ik denk het niet. Ik woon in het buitengebied, en krijg ik 4.6 mbs, al ik geluk hebt. Zeker geen 40 mbs, en ook niet 20 mbs. En glasvezel? Vergeet het maar…

  24. Maarten zegt:

    Glas Basis wordt omgezet naar Internet Smart. Krijgen we dan ook automatisch het Mobiel Internet Mini erbij?

  25. piet zegt:

    Bij koper heb ik een gratis digitenne abbo destijds via kpn bij mij is glas beschikbaar bij overgang moet ik dan gaan betalen

  26. Richard R zegt:

    Zelfde hier. Buitengebied Zaltbommel, 12 mbit down / 1mbit up. Veel storingen / resyncs. Tegenwoordig niet meer van deze tijd.
    Alternatief hier zou 4G zijn. of Pair Bonding. (ik heb (inmiddels) ook 4 aders.) Glas is hier geen optie voor die 7 huizen die we hier in het buitengebied hebben, ondanks dat het 500 meter hiervandaan op het industrieterrein professioneel geleverd word. Aansluiten is mogelijk: € 1600.- aanleg, en € 430.- per maand voor 20/20….. Exclusief BTW wel te verstaan. Mensen in het buitengebied zijn financieel niet interessant. En dan ben je de klos. Omdat je niet in een woonwijk woont. Ik zou die aanlegkosten nog wel willen betalen, maar om nou dat bedrag neer te leggen voor 20/20…. En dan heb ik nog niet eens een provider…..

  27. Rens zegt:

    Ik zal dus straks worden overgezet van Glas Basis naar Internet Smart.
    Nieuw is blijkbaar dat Spotify premium nu ook gratis is voor Internet Smart; dat was het niet voor Glas basis. Ik vind dat heel interessant!
    Maar in de brief lees ik alleen dat Spotify beschikbaar blijft voor klanten die al Spotify hadden.
    Het zou fijn zijn als dat duidelijker wordt toegelicht.

    1. Niels Huijbregts Niels Huijbregts zegt:

      Spotify is inbegrepen bij alles-in-1 smart.

  28. Simon zegt:

    Dus als ik het goed begrijp:

    Ik heb nu glas basis alles-in-1
    Dat wordt:
    Glas Smart met daarbij dus extra: Internet Mobiel Mini + Spotify + Extra HD zender pakket tot einde jaar?

    Juist of niet juist?

    1. Niels Huijbregts Niels Huijbregts zegt:

      Juist.

  29. Fred zegt:

    Ik had laats nog contact gehad met xs4all over pairbonding met vdsl. De prijs per maand zou dan zo’n 6 keer hoger liggen. Ze zijn echt gestoord?? Die prijs. Ik ben toch niet gek. (Dan is glas eigenlijk de enige optie bij sneller dan 100, maar glas is heel erg beperkt beschikbaar, en het zal nog jaren of langer duren dat het kont. Sterker nog, ik vraag me af of ik dat nog ga meemaken in mijn woonplaats)

    Mooi hoor dat gelijkstellen van de prijzen van dsl en glas. Maar jammer dat ik net zoveel betaal als iemand die 10x snellere up heeft?!

    1. Urbain zegt:

      XS4all biedt helemaal geen pairbonding dus je kletst uit je nek met je 6 keer zo hoge prijs.

  30. Ik woon op 70 meter vanaf de straatkast die op glasvezel is aangesloten.
    Thans haal ik 40 MBit/s down.
    Volgens eerdere XS4ALL berichten zou dat al 50 MBit/s moeten zijn.
    Is dat nu al mogelijk of ga ik bij nieuwe DSLAM’s direct al via vectoring naar 100 MBit/s?
    Drie keer naar XS4ALL gebeld; drie verschillende antwoorden.
    Zit al lang bij XS4ALL; dus ben al die naamswijzigingen van abonnementen wel gewend.

  31. Ceth zegt:

    sedert mrt 2014 een abo van int/tv/tel.
    Omdat de snelheid omhoog was gegaan; dat klopt wel, maar fluctueerde in het begin
    enorm.
    Veel problemen gehad, maar moet gezegd worden, de helpdesk was altijd bereikbaar én zeer geduldig met ‘t helpen.

    Na de laatste firmware update van de Fritzbox modem, opeens een groot probleem met het kijken van opgeslagen opnamen; dat is echt een crime.

    Er is een maand geleden een kpn ticket gemaakt, maar ik denk dat ze daar op vakantie zijn of teveel naar voetballen kijken….

    Ik zou een nw. modem krijgen; sturen ze weer die 7360, waarom niet die betere , nw versie de 7490 ?, heb toch een plus pakket…

    groet

  32. Ceth zegt:

    Tja;

    ik had al gereageerd.. maar ik heb ff gekeken wat voor een abo ik he±
    Extra met 50 MB download – pluspakket…. °tv-int-bellen

    Ik zal dus terug gezet worden naar de ´alles in 1´ pakket = 20 mb …..
    en dat met 2 tv/bellen en 3 pc die regelmatig downloaden……….

    Dus ik moet naar ‘t zg smart ( niks smart) om die 50 mb te houden….
    met het feit, dat die tv nog steeds niet goed werkt

    Ik had canaldigital ( sataliet) dat was geen suc6, maar ik wordt ik ook knap voor de gek gehouden….

    nee, XS4ALL wordt niet beter, ( ja voor hun) maar ik vind dit helemaal 10 x niks;
    het gaat me meer geld kosten voor iets war nog steeds slecht werkt

    Ze draaien de mensen een rad voor de ogen….niks goedkoper, slechter is het devies daar !!!
    ach je wordt tegenwoordig overal een poot uitgetrokken, xs4all zit daar nu ook bij….

  33. Ceth zegt:

    Tja -2-

    Nog ff verder gekeken……….’t wordt goedkoper hahahah
    TV basis abo nu € 12.30 wordt € 17,50

    zg extra zekerheid € 10 mnd – dan komt binnen 4 uur een montuur een nw. modem brengen
    = € 120 pj voor een modem???????
    volgens mij….. zit daar toch 2 jr garantie op……

    die van mij was na 2 jr defect, kreeg wel een nw modem, dus dat is straks over?

    dat betekent: bij bij verlenging jr contract geen nw modem meer….
    geen service meer vd helpdesk

    nou xs4all u glijdt aardig af………het wordt er niet beter op…..

    1. Niels Huijbregts Niels Huijbregts zegt:

      Beste Ceth, je leest niet goed. Televisie was 15,25 per maand, wordt 15 euro. Die 17,50 die je noemt geldt bij 2 ontvangers. Als een modem stuk is, wordt dat natuurlijk gewoon vervangen. Inclusief service van de helpdesk.

  34. Tim zegt:

    Ik heb glas 50/50 +bellen vanaf het eerste uur.
    Ik ben een paar keer benaderd over of ik tevreden ben, en dat ben ik wel over de kwaliteit en service.
    Wat mij stoort is dat ik wel allerlei aanbiedingen aangeboden krijg die ik helemaal niet nodig heb, met meer kosten. 50/50 is snel genoeg (met payserver).

    Ik heb wel diverse keren aangegeven: geef mij spotify en we praten nergens meer over.
    Nee alleen bij 100/100. Ik sta al vanaf het begin stil, diverse abbo’s gaan met sprongen omhoog behalve ik.
    Ik verwacht dat 50/50 100/100 wordt, iedereen gaat toch omhoog?
    Nee 50/50 blijft 50/50 en ook geen spotify. Dus aan mij geen extra’s van xs.

    Nogmaals: biedt 50/50 spotify aan en ik ben tevreden.

    1. Rens zegt:

      Dat lijkt nu dus te gebeuren! (mits 3 in 1)
      Of toch niet?

  35. Marijn zegt:

    Ja ja… Wat een Kwalitatief Uitermate Teleurstellend bedrijf is XS4ALL toch.

    Maanden ben ik aan het vechten geweest om het modem te krijgen dat mij de (door de verkoper) beloofde bridge functionaliteit zou geven. Hoewel dit bij een andere klant wel gedaan is kon ik letterlijk de pest krijgen.

    Ik moest mijn abonnement waar ik op deze manier niets aan heb maar uitzitten tot het verplichte jaar om is en dan kon ik het per einde 1ste jaar opzeggen. De klantenservice (nou ja, service???) was niet van plan om het juiste modem te leveren want dat kon niet bij mijn abonnement. Het feit dat dit voor een andere klant wel was gedaan deed niets ter zake. Een goede provider zou alles moeten doen om de klant te behouden in plaats van weg te jagen.

    Nu gaan ze ineens alle abonnementen gelijk trekken. Wat betekent dat het door mij benodigde modem nu ineens wel bij mijn abonnement geleverd kan worden. Dat terwijl ze mij twee maanden eerder laten barsten en op geen enkel front service hebben geleverd.

    Ik snap overigens niet dat de consumentenbond de conclusie kan trekken dat XS4ALL het predikaat best getest kan krijgen. Dan moeten ze toch eens goed naar de waslijst van klachten kijken die klanten van XS4ALL bij klachtenkompas van de consumentenbond opgeven.

    Ik moet dus noodgedwongen de conclusie trekken dat XS4ALL niet om zijn klanten geeft en mensen alleen maar laat betalen nadat ze klanten binnen gehaald hebben met mooie beloftes die niet worden waargemaakt. Misschien dat met deze opzet de verkopers minder fouten kunnen maken omdat ze niet meer de opties van de verkeerde abonnementen kunnen beloven.

    Ik ben nu overgestapt naar UPC. Die deden er niet moeilijk over om de gevraagde service en de juiste hardware te leveren. Ze zijn nog goedkoper ook en ik heb meer mogelijkheden en service dan ik ooit bij XS4ALL had.

    XS4ALL zal mij nooit meer als klant mogen hebben.

  36. jcb zegt:

    Hoezo gaan de prijzen omlaag? Ik betaal nu €61 voor alles in 1 extra en straks wordt dat 62,50!

    Wat is dit voor valse voorstelling van zaken?

  37. Jan de Jong zegt:

    Ik ben al klant bij XS vanaf 1995 (ongeveer), met een korte onderbreking. Mijn ervaring is dat de service van XS na de overname van KPN met sprongen achteruit is gegaan. (let op: XS ontkent dat het is overgenomen door KPN, maar dat er een samenwerkingsverband is, kuch…) Ik woon hartje Amsterdam, op <2000 m van de centrale en met en 40Mb abo heb ik welgeteld 11Mb down en <1Mb up. Glasvezel is in verste verte nog niet te bekennen.
    Het is dat ik geen zin heb om alles (bellen-tv-inet) om te gooien, anders was al weggeweest.

    1. Niels Huijbregts Niels Huijbregts zegt:

      We ontkennen niet dat XS4ALL eigendom van KPN is hoor. Ook in Amsterdam wordt de komende tijd stevig geïnvesteerd in het netwerk, hopelijk kun je hiervan profiteren.

  38. Jacovrie zegt:

    Bij mij zijn geen hogere snelheden haalbaar. Ik ben al 10 jaar bij xs4all en vind het jammer dat ik bij hen weg ga. Punt is dat ik al jaren klaag over de lage snelheid. Ik heb jarenlang teveel betaald voor een abonnement met snelheid die nooit en te nimmer op mijn adres haalbaar is. Nu heb ik naast xs4all internet van Ziggo. Mijn zoon helemaal tevreden, want hij kan nu online zijn spelletjes spelen. Eind van het jaar zullen wij afscheid nemen van Xs4all. Jammer, maar zij spelen t.a.v de kabelaars een achterhoede gevecht, tenzij er overal glasvezel komt, maar dat zal nog wel even duren.

  39. eric zegt:

    Op zich natuurlijk goed dat abonnementen los komen te staan van de data dragers. (DSL of glas) En inderdaad een goede kans dat er een stop aan staat te komen voor DSL op die plekken waar er glas is. Dubbele onderhoudskosten op dezelfde locatie/regio wil niemand, dus zeker XS4all niet. Ik gebruik nu 8 mb DSL en ga dus naar 20mb. Zien is geloven. Ik heb nl. jaren betaald voor 16mb terwijl ik steeds 8mb kreeg. Later bleek dat dat 16mb pakket nooit heeft bestaan in mijn woonplaats. Dus verkopen en factureren van een duur pakket en leveren als goedkoop pakket. Na klagen kreeg ik 30 euries terug (3 maanden van de 6 jaar) de upgrade naar 20mb is wel het minste wat xs moet doen. Ik moet dan nog zien dat dat ook per augustus bij mij werkt. Vergelijk je xs met anderen dan blijkt dat snelheid lager is en kosten hoger. Ben benieuwd of de geboden webtv ookk gaat werken op internet tvs? Dan zijn we eindelijk af van die idiote bijbetalingen voor 2e en meerder toestellen en vervalt ook de wens naar analoge kanalen.

  40. Menno zegt:

    Eens kijken of ik het begrijp.

    Citaat uit de e-mail waarin dit aangekondigd wordt: “Onze abonnementen voor Internet, Bellen en TV zijn vernieuwd. Dat is goed nieuws, want alle internet- en TV-abonnementen zijn in prijs verlaagd”.

    Na veel zoeken op de site denk ik dat ik nu voor het internetgedeelte ga naar XS4all Internet Plus à €50,00 per maand. En voor het televiegedeelte ga ik naar XS4all TV Basis à €17,50 per maand. Dat dit goedkoper zou zijn dan wat ik nu betaal, gaat alleen op als deze prijzen inclusief BTW zijn. Zijn ze dat niet, dan ga ik ruim €10 per maand meer betalen voor hetzelfde wat ik nu al heb.

    Hoe moeilijk is het om bij de prijzen even te vermelden of ze in- of exclusief BTW zijn? Mag je als bedrijf een keer kleine lettertjes gebruiken en dan doe je dat niet!

    1. Niels Huijbregts Niels Huijbregts zegt:

      De prijzen zijn allemaal inclusief BTW.

  41. Heleen zegt:

    waarom komt er geen tabelletje op de site met oude en nieuwe abonnementen? Is dat omdat niet iedereen hetzelfde aanbod via de persoonlijke brief krijgt aangeboden? Klanten die al lang klant zijn en waarschijnlijk toch wel blijven krijgen gewoon wat minder dan mensen die misschien wel weggaan? Of gaan jullie marketing testen doen om te zien wat de reacties zijn op een proefaanbieding? Klein beetje duister ondoorzichtige tactiek.

    Het zou veel transparanter en eerlijker overkomen als er een tabel op de site komt.

    1. Niels Huijbregts Niels Huijbregts zegt:

      We wilden geen tabelletje maken omdat dat enorm ingewikkeld zou worden: het aantal verschillende mogelijke combinaties was in de oude situatie zo uitgebreid dat het erg lastig is om dat in een overzichtelijke tabel te stoppen. Daarom wilden we alle klanten per brief informeren over hun specifieke situatie: dan hoeven we niemand lastig te vallen met informatie die niet van toepassing is en die de boel ingewikkelder maakt dan nodig.

      Maar het duurt een tijd voordat alle brieven verstuurd worden, dus ik ben het er wel mee eens dat een overzicht in een enigszins begrijpelijke tabel nodig is. Wordt aan gewerkt.

  42. Paul zegt:

    Begrijp ik het goed dat HD extra bij glas basis met TV eindig is ? Ik denk toch echt dat dit er altijd bij in zit. Of begrijp ik het verkeerd? Wat is volgend XS4ALL dan mijn voordeel??

    1. Niels Huijbregts Niels Huijbregts zegt:

      Na de migratie blijft HD-extra tot het einde van het jaar inbegrepen.

  43. The Rocking Scientist zegt:

    Twee jaar heb ik nu een (glasvezel)abonnement bij XS4ALL (50/50) maar sinds vorig jaar haal ik – weliswaar alles draadloos vanaf Fritz! – meestal amper 20/20! (Uploadsnelheid is vaak zelfs hoger dan download!??)
    Ook een service engineer heeft hier tot op heden niets aan kunnen veranderen!
    En tot overmaat van ramp heeft KPN (eigenaar van XS4ALL) sinds juli 2014 ook nog besloten om de enige zender in het Pluspakket die 24/24 live-concerten uitzendt (Iconcerts) botweg uit de lucht te halen! (Terwijl het sterft van die k..zenders met k..clips voor LTS-zwakstroom!)
    Kortom, ik ga snel op zoek naar een nieuwe provider!

    1. Niels Huijbregts Niels Huijbregts zegt:

      Over de snelheid via Wifi: die kan sterk beïnvloed worden door wifi-signalen van de buren, door dikke muren, door storende apparatuur (magnetron bijvoorbeeld). Het kan helpen over te schakelen naar een ander wifi-kanaal, of de modem op een andere plaats neer te zetten.

  44. Wendy zegt:

    Hartstikke leuk, deze nieuwe abonnementenstructuur. Gelijk even gekeken welk abonnement er volgens XS4all voor mij haalbaar is: 50 MB snelheid, zelfs TV mogelijk. Ik viel van mijn stoel, want ik kom nooit boven de 10MB. Maar goed, het DSL network wordt via vectoren aangepast, dus wellicht heb ik iets gemist? Vervolgens voor de zoveelste keer de speedtest gedaan en weer niet boven de 5!!!!!! (inderdaad, vijf) MB downloadsnelheid gekomen…..misschien ook eens een leuke oplossing verzinnen voor de buitengebiedklanten? Combinatie met 4G o.i.d.? Dan haal ik wellicht eindelijk eens de snelheid waarvoor ik al jarenlang betaal, maar nog beter: die ik zo langzamerhand nodig ga hebben omdat het halve land glasvezel heeft waardoor websites steeds zwaarder worden…

    1. Willy zegt:

      Geen MB maar Mb: MB = Mega Byte en Mb = Mega Bit.
      De snelheid wordt uitgedrukt in Mega Bit per seconde of Mb/s (beter Mbit/s).
      Een Byte is een andere eenheid dan Bit.

  45. Martin zegt:

    Ben benieuwd wat deze aankondiging daadwerkelijk betekent. De snelheid kan per postcode of adres beperkt zijn, in mijn geval tot 8Mb/s. Dan klinkt dit aanbod leuk, maar levert het uiteindelijk niets op.

    Onlangs werd ook al aangekondigd dat de snelheden gratis verhoogd werden. Dat bleek in de praktijk niet altijd effect te hebben. “Helaas is op uw adres de snelheid beperkt zijn tot 8Mb/s” was het antwoord, overstappen op kabel (UPC) het alternatief.

  46. Bart zegt:

    Het is wel even rekenen (prijzen op de website zijn incl btw, op de factuur ex), maar als ik kijk wat ik nu heb, namelijk

    Triple play 50Mbit/s glas (tv en telefoon basis) + 1 extra tv ontvanger

    dan ga ik van euro 70,14 naar euro 62,50 per maand (want de extra tv ontvanger zit er in het nieuwe abonnement standaard bij).

    Stuur dat briefje maar Xs4All :)

    1. JJansen zegt:

      Dus ik krijg zeer binnenkort ook een extra HD-ontvanger, geheel gratis thuis gestuurd? Kom maar op!

      Mijn snelheid zit altijd wel snor. Ook de data transfer vanaf mijn website e.d zit enorm snor, niemand zeurde er over als het ruim boven de maandelijks toegestane 4 GB uitkwam.

      Wat mij enorm steekt is dat ik nu weer aan de KPN vast zit. Bewijs: https://blog.xs4all.nl/ even scrollen naar het kopje “Oplettende klanten”. Zie daar de groen-zwart gekleurde patchkasten. Zover mijn kennis gaat zijn dat de kleuren van de KPN.

      Dan nog het fenomeen “digitale tv”. Ik vind dat ik nogsteeds niet genoeg zelf kan bepalen. Neem nou bijvoorbeeld nagesynchronizeerde films en series (altijd door dezelfde 10 stemmetjes ingesproken) of de enorme onzin die in ondertiteling uitgekraamd wordt. Waarom kan ik daar zelf niets aan instellen? Ik wil gewoon het originele engels/amerikaans horen als ik een engelse/amerikaanse film kijk en niet de zelf verzonnen nederlandse grappen in de afleidende ondertiteling lezen.

      Ook het samenstellen van mijn eiegen TV pakket vind ik erg belangrijk. Wie zit er nou te wachten op de rommel van bijvoorbeeld TLC of SBS6? Neeeejj, de bagger van TLC kun je nu ook in HD bekijken. “Alstublieft fijne klant, TV van Xs4all is nu nóg beter!”

      Nou XS, stop die nieuwe zenders van je maar ergens waar het heel donker is!

      1. Niels Huijbregts Niels Huijbregts zegt:

        De groen-zwarte kasten waren een tweedehandsje, inderdaad van KPN. :)

  47. G. Meier zegt:

    Wat gebeurt er met ‘GO”??? Lees nergens iets!!

  48. Ben zegt:

    Hmm, voor mij zou dit een voordeel betekenen? ik betaal nu €45,75 voor Glas 50/50 en dat wordt dan Smart 50/50 voor €40,- en daarbij de mogelijkheid voor Internet mobiel Mini.
    Prima, in deze crisistijd heb ik liever een financieel voordeeltje dan een snelheidsverhoging!
    :)

  49. Holiday zegt:

    Ik zit in een buitengebied. De enige verbinding die ik heb is koper ADSL, hier ligt geen glasvezel of breedbandkabel.
    Mijn maximum download is gegarandeerd 4 Mb.
    Laten ze de kabelaars eens aansporen dat ook wij mensen in het buitengebied graag een snellere verbinding willen hebben.

  50. Yde Linsen zegt:

    Met verbazing zag ik de enorme hoeveelheid reacties! Ik vraag me af wie deze reacties, inclusief die van mij, leest.

    1. Mr_Mookey zegt:

      Hoi Yde,

      Ik lees ze allemaal en ik zie, wat ik zelf ook heb, een groeiende onvrede over XS.

      Als ik het zo bekijk en analyseer merk ik op dat men ageert tegen het feit dat :

      * Er niets goedkoper is terwijl dat wel wordt beweerd
      * Dat snelheden niet geleverd wordt terwijl op “papier” dat wel mogelijk is
      * Dat klanten een tijd lang teveel hebben betaald
      * Dat de prijsverhouding duur is
      * Dat de service minder wordt (klanten die lang lid zijn)
      * Dat er niet veel duidelijkheid is over wat vanuit XS gezegd wordt (geen tabel met de verschillen)
      * Waar snelheden niet geleverd kan worden maar men wel beperkt wordt.

      Hoe kan het dan dat XS elk jaar als beste wordt getest EN… Waarom blijven de meeste nog klant?

      1. Urbain zegt:

        Hoe kan het dan dat XS elk jaar als beste wordt getest EN… Waarom blijven de meeste nog klant?

        Waarschijnlijk komt dat doordat maar een klein gedeelte van mensen reageert, en alleen de mensen die ontevreden zijn. Daardoor krijg je het verstoorde beeld dat iedereen ontevreden is. Dat is natuurlijk niet zo: de consumentenbond baseert z’n uitspraken op echt onderzoek onder een grote groep echte mensen. Dus de kwaliteit bij XS4ALL is gewoon goed. Of in ieder geval beter dan bij veel andere providers.

    2. Urbain zegt:

      Ik zit ze nu ook te lezen :-)
      Communicatie mag inderdaad wel wat beter. Maar aan de andere kant: het gezeik mag ook wel wat minder. Al die mensen die in the middle of nowhere wonen begrijpen toch wel dat het financieel niet haalbaar is om voor tienduizenden euro’s glas aan te leggen naar hun huis om dan een abonnement van een paar tientjes per maand over te leveren?! Op die manier duurt het honderd jaar om zo’n investering terug te verdienen. Wie daar verongelijkt over is, moet verhuizen. Pff.
      (Ik heb het trouwens niet over jou, Yde)

  51. Jerry zegt:

    Chapeau Mr_Mookey,
    Ik onderschrijf geheel u reactie. Ik ben al klant bij xs4all vanaf de jaren 80.
    Inmiddels al vele migraties meegemaakt maar de leverbare snelheden zijn zwaar bedroevend te noemen.
    Ik zit hier met een Basispakket met een max. van 8Mbit Dwn. en 1Mbit Up die over koper binnenkomt.
    De aangekondigde upgrade naar 20Mbit is in mijn geval tot op heden nog steeds niet doorgevoerd.
    Door verouderde hardware hier in de plaatselijke telefooncentrale (Kadoelen met DSLAM) lijkt technologische vooruitgang van XS4ALL nog eens uit te draaien op een afscheid en een overstap naar een andere provider.
    Jammer dat xs4all zo om gaat met zijn trouwe klanten.
    Ik wil wel sneller maar men kan het gewoonweg niet leveren.

    1. Mr_Mookey zegt:

      Hoi Jerry,

      Wij delen hetzelfde lot.
      Ook ik kan niet hoger krijgen dan max 8 up en 1 down en uiteraard heeft XS daar niets mee te maken of kan daar weinig aan doen.
      ALLEEN.. omdat ik niet hoger KAN krijgen (buiten mijn en ook uw schuld om) wordt er wel aan halt toegeroepen aan:
      * Een nieuwe geavanceerde modem (7490)
      * Spotify
      * Gratis mobiel mini

      Buiten dat… ben ik van mening dat de Euro 30+ per maand, dat dat wel lager kan als ik de snelheden vergelijk.

      Vandaag toch maar even gekeken op de Ziggo site

  52. Martin van Wijngaarden zegt:

    Ik ben nu klaar met X$$All, weet het niet zeker; maar sinds ’95 lid van deze club.
    Elk commercieel telefoongesprek ben ik geduldig geweest en heb ik verteld dat ik tevreden ben over kwaliteit, uptime, modem en service. Maar ontevreden daar mijn download cijfers om te huilen zijn.

    15 Mbit om 0.5 Mbit. Onze afstand naar de centrale is 1785 meter. Dit kan ik niet veranderen, en voor X$$ALL wordt dat ook lastig.

    Nu heb ik wat meer vrije tijd om daar eens goed in te duiken, sorry X$$ALL maar het houd nu op.
    Ik stap over, ook ondanks alle nare gevolgen voor email ed. Het ruikt mij inziens te veel naar KPN.

    Jullie mogen mij bellen als er een goed en acceptabel komt. Zo niet, een opzegkaartje van jullie concullega zal spoedig volgen.

    Martin van Wijngaarden, Boxtel

    (volgende schot gaat naar Essent, ook al jaren trouw afnemer, en dus ook gewoon te veel betaald)

  53. Rens zegt:

    Het zou mooi zijn als Niels op al deze berichten reageert.
    Is hij sinds 8/7 11.30 uur met vakantie?

    1. Niels Huijbregts Niels Huijbregts zegt:

      Nee, niet op vakantie. Door drukte niet aan toegekomen. Sorry.

  54. Mr_Mookey zegt:

    Rens,

    Als ie er nog was dan zou de reactie zijn dat we binnenkort een brief krijgen.
    Ik heb er nog steeds geen 1 ontvangen. Iemand anders al wel???

    Uiteraard is dat buiten de XS-nieuwsbrief om.

    Ik vraag mij af wat Niels (de woordvoerder van XS) opmaakt uit de kreten op deze blog.
    Wat Yde zegt, er is een hoeveelheid aan reacties… had ik zelf ook niet verwacht.
    Er is toch wat losgekomen….. Wat gaat XS met de meeste zaken doen??

  55. Ge van Es zegt:

    Dat XS4ALL niets kan doen aan de centrales en infrastructuur is onzin. Zij bieden een dienst en moeten deze volgens afspraak leveren. Dat de tussenliggende infra niet in eigendom is doet daar niets aan af.

    Zelf ook al vele, vele jaren een <8Mbit klant. Woon in een relatief nieuwe wijk in een dichtbevolkt gebied. Een beetje pressie van de providers op hun infra leveranciers zou je wel mogen verwachten.

    –Ge

  56. Peter Willems zegt:

    Betaal nu voor Glasbasis € 37,81 als ik het goed zie word dit € 40,00, volgens mij is dit een prijsverhoging.

    Sluit mij aan, al jaren klant van XS4ALL, maar laatste tijd krijgen ze steeds meer trekjes van de moeder KPN (slechtere service en stijgende prijzen).

    Vooral bij het TV platform (KPN) merk je dit, helpdesk kan weinig oplossen “er moet een ticket aangemaakt worden” en dan heb je direct de bar slechte KPN service (geen reactie, traag, etc.). T.v. verder goed beeld, maar voor opnemen moet ik nog wel eens de ontvanger resetten en ook “serie opnemen” blijft een “gok bezigheid”.

    Peter

  57. Mr_Mookey zegt:

    Dat bedoel ik.
    Peter betaald 40 Euro voor 50/50 waar wel galsvezel ligt.
    Mensen die niet hoger uit kunnen komen dan 8/1 betalen 30 Euro (ADSL).
    De verhouding vind ik erg scheef.

    Heeft iemand al een voordeel kunnen vinden en heeft iemand al een brief in de bus gehad?

  58. Buurman&Buurman zegt:

    Huh? 30€ 8/1 ik betaal 40,61€ voor het prehistorische 8/1 !

    En een brief heb ik ook nog niet gehad van Xs.

    1. Mr_Mookey zegt:

      Zo Buurman,

      Dan heb jij 1 pakket hoger dan ik (weet niet hoe lang) en je betaald teveel, elke maand.
      Ik houd altijd de vinger aan de pols wat de pakketten betreft en ook de geleverde snelheid.

      Meen mij te herinneren dat elders iemand ook aangaf een tijd lang teveel betaalde en kreeg schoorvoetend 30 Euro terug. Wellicht aan de bel trekken??

      Met wat er op de site staat, kom ik in schaal: “Internet Compact” terecht en ik val buiten de boot voor andere goodies.
      Wellicht (buurman&buurman) dat jij in schaal: “Internet Smart” zit en de snelheid 50/50 halen zij niet.
      Ik zou aan de bel trekken!

      Nee ik heb zitten lonken en flirten bij Ziggo (plus met buren gesproken die positief zijn) en ik ben vrijwel zeker dat ik de stap ga maken als er geen prijswijziging komt.
      Na 20 jaar klant zijn en zo behandeld worden gaat mij te ver.

  59. Willem zegt:

    Ik heb een glasvezel aansluiting in huis en zou heel graag overstappen naar een XS4ALL glasvezel verbinding.
    Dat kan echter niet omdat de glasvezel aansluiting van CIF / Caiway is en er geen andere providers op toegelaten worden.
    Caiway heeft binnen zijn gebied op zowel de COAX als glasvezel een monopoly positie en daar komt niemand tussen.
    Als er wel andere providers op toegelaten zouden kunnen worden zijn er veel Caiway klanten die gelijk zouden overstappen aangezien Caiway als een van de slechtste providers bekend staat.

    1. Niels Huijbregts Niels Huijbregts zegt:

      Helaas, we kunnen niet leveren op het netwerk van Caiway.

  60. Mr_Mookey zegt:

    Voor wie deze blog (nog) volgt:

    Beste Niek,

    Hopelijk gaat alles goed met je.

    Een tijd lang heb ik op onderstaand reply zitten broeden.

    Uit financieel oogpunt kan ik het wel begrijpen dat niet voor Jan en Alleman zoiets gedaan wordt.
    Naar mijn mening zal er toch gekeken moeten worden naar het aantal jaren dat iemand klant is bij XS.
    Wellicht kan je zien dat ik zo een 20 jaar bij XS klant ben, tevens zal je ook kunnen zien dat er op mijn adres niets anders te leveren valt dan 8 down en 1 up.
    Als ik kon kiezen, had ik nu al glasvezel alleen de realiteit is anders.

    Als ik dan lees dat ik het in principe niet waard ben, vind ik dat zeer cru om te vernemen en het stuit mij dan ook zeer tegen de borst, zeker na 20 jaar trouwe klant te zijn.

    XS had in het beginsel oog en waardering voor een klant (men kreeg zelfs een presentje) en ik zie dat niet meer terug. Nu voel ik mij een melkkoe omdat ik een “goedkope klant” ben.
    Laten we wel wezen, de oude klanten hebben XS gemaakt tot wat het nu is door klant te blijven, ondanks een pittige prijs.

    Dan kom ik op mijn laatste punt en dat is de prijs.
    Als ik de aangeboden pakketten van XS zie, merk ik op dat een verbinding van 50/50 40 Euro is en mijn verbinding is 8/1 voor 30, dan vind ik de verhouding erg scheef.
    XS kan mij (en tal van anderen) immers geen 20/20 leveren.
    Gaat XS deze prijs herzien?
    Gezien ik in de goedkope categorie val (buiten mijn schuld om) zou ik dan ook een juiste prijsverhouding wensen.

    Ik verwijs naar de blog van XS ( https://blog.xs4all.nl/2014/07/03/nieuwe-abonnementen-standaard-het-beste-beschikbare-netwerk/#comment-802401 )waarin je kunt lezen wat bij de klanten zoal speelt.
    Wellicht dat XS hier toch een lering uit wil / kan trekken?
    De woordvoerder van XS (Niels Huijbregts) is al een tijd stil.
    Er wordt verwezen naar een brief dat de klant zou krijgen, is deze nog onderweg?

    Graag verneem ik van u.

    Met vriendelijke groet,

    (…)

    1. Niels Huijbregts Niels Huijbregts zegt:

      Beste Mr_Mookey,

      Ik ben zo vrij geweest je bericht in te korten, het is niet verstandig naam en relatienummer online te zetten.

      Sorry dat ik een tijd stil was. Ik zal de reacties die op dit bericht zijn binnengekomen, proberen te beantwoorden. Het is enorm vervelend, berichten over snelheidsverhogingen te krijgen als je zelf niet hoger dan 8 Mbit komt, dat begrijp ik goed. Het is waar dat de ‘tot-snelheden’ niet overal geleverd kunnen worden. Er vinden momenteel heel veel werkzaamheden plaats om het netwerk op veel plaatsen aanzienlijk te verbeteren, maar er zullen helaas altijd plaatsen zijn waar het niet haalbaar is om hogere snelheden te realiseren. Omdat de afstand tot de centrale te groot is, of omdat het financieel niet uitkan om glasvezel neer te leggen. We zouden niets liever doen dan iedereen in Nederland 100 Mbit of meer te geven, maar dat is zakelijk gezien helaas niet realistisch.

      Zoals je zegt: oude klanten hebben XS4ALL gemaakt tot wat het is door klant te blijven, dat is waar. We zijn er ook echt heel blij mee dat we zoveel klanten hebben die zo lang bij ons blijven.
      Volgens mij doen zoveel klanten dat omdat we ze juist niet als melkkoe zien, maar als zeer gewaardeerde klant die we alles bieden waar XS4ALL voor staat: uitstekende service, privacy en security, een eersteklas netwerk en onze strijd voor een open internet. Al laat in sommige gevallen de snelheid te wensen over. XS4ALL is een bedrijf dat financieel gezond moet blijven, en heel simpel gezegd houdt dat in dat investeringen moeten kunnen worden terugverdiend. Dat betekent niet dat we het onze klanten niet waard vinden, maar dat we goed moeten nadenken over wat mogelijk is en wat niet.

      Ik begrijp de wens maar al te goed, helemaal omdat ik zelf ook in een gebied woon waar de snelheid tegenvalt. En je kunt erop rekenen dat we er alles aan doen om het netwerk verder te upgraden.

      En over die brief: die komt er echt aan. Hij wordt in batches verstuurd, veel klanten hebben hem inmiddels gekregen, voor een deel van de klanten volgt hij nog.

      Hartelijke groet,
      Niels

      1. Mr_Mookey zegt:

        Hallo Niels,

        Hartelijk dank voor je reactie en uitleg.

        Uiteraard begrijp ik dat XS een profit organisatie is en daar heb ik totaal geen probleem mee. Continuering is belangrijk.

        Over de beveiliging en privacy ben ik zeer te spreken en dat was voor mij een belangrijke reden om ook te blijven.
        Het netwerk ligt zelden plat echter is het achterhaald.
        Wat ik niet reëel vind, is de scheve verhouding in pakketten/levering, dat is dan ook mijn persoonlijke mening.

        Wat fijn zou zijn is transparantie te geven over welke gebieden dan wel een upgrade krijgt.
        Ik woon niet in een afgelegen gebied echter lig ik nu wel mijlen ver achter en heb de wens om toch bij te blijven.
        Als ik weet dat er in een bepaalde tijd een upgrade komt, dan opteer ik om te blijven omdat ik het dan wel waard vind.
        Als ik dan een reply van XS krijg wat ik zeer onacceptabel vind, is voor mij de keuze wel snel gemaakt.
        Ondertussen heb ik wel een zeer nette reply mogen ontvangen, strekking is hetzelfde maar de respect is er iig.

        Wat Buurman ook aangeeft is dat er op de site wordt aangegeven dat er 1 modem wordt gegeven voor elk pakket twv een “x” bedrag (wat te hoog is met de werkelijke prijs). Dat is niet wat de praktijk uitwijst.
        Dat kan gezien worden als misleidend.

        Nogmaals hartelijk dank voor je reply / uitleg.

        Met vriendelijke groet,

        M

  61. Buurman&Buurman zegt:

    Volgens mij klopt er iets niet !

    Er staat werkelijk: Met deze abonnementen krijgt u

    Geavanceerd draadloos modem t.w.v. € 289,-

    Dan mag ik aannemen dat dit gezien de prijs om de 7490 gaat?
    Of zijn er kleine lettertjes?

    Ik heb trouwen een 7340.

    1. Mr_Mookey zegt:

      Hoi Buurman,

      Daar ageer ik ook tegen. Wat op de site staat aan de waarde van de FritzBox, klopt niet.
      Je kan zelf op de site van de fabrikant kijken wat de prijzen zijn dus ik weet niet waar XS deze € 289 vandaan haalt.
      Wellicht incl. € 10 verzendkosten?

      Het gaat idd om de 7490 maar als jij niets anders uitkomt dan 8 / 1 dan heb jij het goedkope pakket en dan krijg je de 7360. Tenzij jij een duurder pakket neemt (en alsnog 8 / 1 haalt), dan heb je kans.

      Wat op de site staat dat er een prijsvoordeel voor de klanten is, klopt ook niet.

      1. Buurman&Buurman zegt:

        Hoi Mookey,M

        Het gaat mij niet om de prijs, maar om het gene wat ze op de site schrijven.
        Ze schrijven “met deze abonnementen” krijg je een modem twv €289. Of dit nu in of excl. verzendkosten is zal me verder een biet zijn, Punt is, dat ze het helemaal niet hebben over dat je bij een goedkoper abonnement een ander (lees goedkoper) modem krijgt.
        En ik had me vergist, zit op 14Mb. Ik ben ruim tien jaar geleden ingestapt op het goedkoopste abonnement, later kwam er een goedkoper lite abo.

        Ik zelf, ben tevreden met de fritzbox 7340, deze doet wat het moet doen.
        Dat de prijzen niet meer in verhouding liggen ben ik compleet met je eens, maar dat zijn inderdaad KPN trekjes. Ik kan me goed voorstellen dat er een heleboel mensen `vaarwel` tegen Xs gaan zeggen.

        Ziggo (voorheen, Wanadoo of Casema) is een sterke concurrent. Zij geven een hogere up/down snelheid als je geen glasvezel hebt.

        1. Willem zegt:

          Hoe kan Ziggo zonder glasvezel een hogere up/down snelheid geven ze van hetzelfde koper netwerk gebruik maken?
          Daarbij is Ziggo niet overal beschikbaar.

          1. Mr_Mookey zegt:

            Willem,

            Het is kabel : )

  62. Niels Huijbregts Niels Huijbregts zegt:

    Ik heb de blogpost aangevuld met een tabel met de belangrijkste wijzigingen. Ook de telefonie-pakketten worden iets goedkoper, maar omdat er zoveel verschillende pakketten waren in de oude situatie, heb ik ervoor gekozen die wijzigingen en enkele andere wijzigingen niet op te nemen in de tabel. Die zou daardoor erg groot en onoverzichtelijk worden.

    Uiteraard wordt iedereen per brief wel over alle van toepassing zijnde wijzigingen geïnformeerd.

  63. Buurman&Buurman zegt:

    Ik hoor en lees nu al weken over brieven die elk abonnee krijgt. Alleen vraag ik me langzamerhand af of de postbode is verdwaald of de postzegels zijn op bij xs.

    1. Niels Huijbregts Niels Huijbregts zegt:

      Nee hoor, de brieven worden in batches verstuurd. Een groot deel is inmiddels verzonden, een ander deel komt nog. Hangt samen met het moment dat je je factuur krijgt.

  64. Buurman&Buurman zegt:

    Tevens vind ik het tabel wel leuk, maar alleen de prijs klopt.

    Oud

    Internet Extra
    Download tot 50 Mb/s, Upload tot 5 Mb/s = 14Mb/s 0.8Mb/s
    + Mobiel internet
    + Spotify premium (i.c.m. alles-in-1)
    € 40,67 per maand Prijs klopt wel!!!!

  65. Anoniem zegt:

    Wellicht terzijde, waarom zijn de 3G abonnementen nog zo ouderwets (geen 4G???) en nog relatief duur?

  66. Edwin- zegt:

    ik blijf met een vraag zitten. Ook na dit overzicht. Ik heb al enkele jaren ALLEEN Internet dsl extra voor 40,67 incl. mobiel internet en spotify premium.

    Ik heb aansluiting liggen voor glasvezel. Als ik naar glas smart overstap behoud ik dan gratis spotify. In het overzicht staat elke keer tussen haakjes vermeld icm met alles in 1. Dat heb ik nu ook niet en wil ik ook niet.

Commentaar is gesloten